Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0248-C01
Наименование на проекта Подобряване на процесите на управление и организация на дейността на „Райт Пак“ ЕООД чрез въвеждане на ИКТ базирана софтуер (ERP) за управление на ресурсите в предприятието.
Бенефициент 160059826 РАЙТ ПАК ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.03.2017
Дата на стартиране 06.03.2017
Дата на приключване 08.11.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Асеновград, гр.Асеновград

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект е насочен към удовлетворяване потребността на кандидата от подобряване на процесите на управление и организация на дейността си, включително:
-	Подобряване процесите на планиране и вземане на решения;
-	Подобряване на процеса на организация на ресурсите;
-	Подобряване на организация на производствения процес и процеса на предоставяне на услуги;
-	Подобряване на процеса на реализация на продуктите и услугите;
-	Подобряване на процеси на интернационализация на продуктите и услугите
За целта, по проекта ще се изпълни дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на ERP система.

С реализация на проекта ще бъде въведена съвременна ИКТ базирана ERP система за управление на ресурсите в предприятието, с което ще се подобрят процесите на управление и на организация на дейността, необходими за планираното разширяване дейността на предприятието. 
С изпълнение дейностите по проекта ще постигнем следните резултати:
-	Нарастване на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта с 20.01%; 
-	Нарастване на нетните приходи от продажби/Обща стойност на проекта с 133.3%;
-	Нарастване на производителността на предприятието вследствие на изпълнението на проекта с 12.01%:;

Ще бъдат постигнати заложените цели на проекта:
-	Специфична цел: въвеждане и прилагане на ИКТ базирани системи и приложения за управление и организация на ресурсите, производствената дейност и основните бизнес процеси за увеличаване на конкурентоспособността и експортния потенциал на дружеството; 
-	Обща цел: подобряване на процесите на управление и организация на дейността на „Райт Пак“ ЕООД чрез използване на информационни и комуникационни технологии. 

Целева група са бенефициент, работещи в предприятието-бенефициент и клиенти: настоящи и бъдещи.
Дейности
  • Дейност: Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на Софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) – 1 бр.: Като част от дейността ще бъде закупена и внедрена ИКТ базирана софтуерна система за управление на ресурсите (ERP). Дейността е насочена към преодоляване на основното ограничение пред развитието на дружеството: липсата на модерна система за управление на ресурсите в предприятието. Характерно за дейността е, че при изпълнението на дадена поръчка са включени множество подоперации, комбинирани в произволен ред и брой. Различните операции ангажират различен ресурс на машините и изискват разнообразни по вид и количества суровини и материали. Наличната към момента ERP позволява следенето само малка част от прилагните производствени процеси и влаганите в производството материали. Това налага калкулирането на офертата, планирането на ресурсите, изготвянето на технологичните планове и производствения график и други да се извършва на ръка, във външна за системата среда. Планираната за внедряване ERP система ще подобри процесите на организация на ресурсите и на производствените процеси, като обхване всички известни към момента процеси и ресурси прилагани в печатниците, автоматизира процесите на обработка на заявката, калкулация на ресурсите, изграждането на технологичните планове и производствени графици. Планираната за внедряване ERP система ще подобри процесите на реализация и на интернационализация на продуктите и услугите. Автоматизирането на процесите на приемане на заявката и изготвяне на технологичните планове, ще позволи още на етап офериране да знаем с точност себестойността на предлагания от нас продукт или услуга, да определим реалистични срокове за изпълнение. Системата ще позволи и стандартизиране на производството на одобрени от клиентите поръчки по отношение на качеството. Всичко това ще се създаде възможност да навлезем в нови за нас пазари, включително и в чужбина, тъй като ще можем да предлагаме стандартизиран по качеството продукт, в дълги серии при съкратени срокове, а намалената себестойност на продукцията гарантира възможността за запазване или дори понижаване на цените в случай, че пазарът на нейните изделия го изисква. Съществен принос за подобряване на процесите ще допринесе и наличието на CRM модул и Интернет портал, чрез които ще оптимизира и автоматизира голяма част от комуникацията с клиентите, обработката на файловете и визуализацията на крайния резултат. Интернет порталът е мощен инструмент за интернационализиране на нашите продукти и услуги, защото позволява достъп до системата практически от всяка точка на земята, а интерфейсът на портала е многоезичен, като към момента подържа над двадесет езика. С внедряването на новата ERP ще постигне необходимата интеграция на данните в обща база, обхващаща всички процеси, операции и структура в предприятието. Системата предлага широк набор от справки улесняващи вземането на управленски решения, висока аналитичност и мощен инструментариум за анализ, които ще позволяват на ръководния състав да планира и взема своевременно правилните управленски решения чрез анализ и прогнозиране на база на натрупаната бизнес информации в системата. В резултат ще се подобри качеството на управление и планиране. Внедряване на съвременна ERP система има принос за въвеждане на организационни иновации в дейността на предприятието. Функционалността на системата позволява прилагането на напълно нов за предприятието метод за работа с клиентите и доставчиците. Наличният в системата модул за управление на отпадъците от дейността позволява за първи път да се автоматизира този процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец). 2. Сключване на договори (от 5-ти до 6-ти месец). 3. Придобиване на ERP система (от 7-ти до 16-ти месец). 4. Внедряване на ERP система (от 16-ти до 18-ти месец). Бенефициентът ще изпълни всички предвидени дейности по визуализация и публичност на проекта в съответствие с изискванията, със собствени средства. , Договорена стойност: 438 500.00 , Отчетена стойност: 438 000.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на хардуерно оборудване, необходимо за работата и допринасящо за въвеждането и постигане на функционалността на софтуерната система за управление на ресурсите: Сървър-2бр.; Сървър-1бр,; Комуникационен шкаф-1бр. и 2.4. Работна станция-19бр.: Като част от дейността ще се закупят ДМА, необходими за работата и допринасящо за въвеждане и постигане на функционалността на софтуерната система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Хардуерното оборудване, необходимо за работата и допринасящо за въвеждането и постигане на функционалността на софтуерната система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието се състои от: - Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система – 2 бр. - Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система – 1 бр. - Комуникационен шкаф – 1 бр. - Работна станция с вградена операционна система – 19бр. При подготовката за внедряване на софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието констатирахме още един проблем. Въпреки сериозната инвестиционна политика през последните години, „Ратт Пак” ЕООД не разполага с необходимото хардуерно оборудване, необходимо за работата и допринасящо за въвеждането и постигане на пълната функционалност на софтуерната система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Внедряването на едно софтуерно приложение изисква прецизно обмислен подбор на техническото оборудване, за да може да се интегрира въвежданата информационна технология с подходящия вид хардуерни устройства, така че да се извлече максимална полза от инвестицията. Предвидената за внедряване софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието изисква наличието на 3 бр. надеждни сървъри с вградена сървърна операционна система и непрекъсваемо захранване (UPS), комуникационен шкаф за сървърите и 20 работни станции (настолни компютърни конфигурации), всяка от които с баркод четец и 3 баркод принтери, за да се обхванат всички процеси и етапи от дейността. Наличните към момента в дружеството компютърни конфигурации не са достатъчни, за да се обезпечи работоспособността на предвидената за внедряване ERP система. От посочените 17 броя компютърни конфигурации, 9 са напълно амортизирани и не се ползват. Останалите компютърни конфигурации, включително и посочените 2 броя файлови сървъри са ангажирани с изпълнението на специфични процеси в дружеството не отговарят на минималните изисквания към хардуера на предвидената за внедряване софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. За да се обхванат всички процеси и етапи от дейността на дружеството и производствените ресурси, е необходимо да се разположат 20 броя работни станции – настолна компютърна конфигурация с вградена операционна система -PRO версия, баркод скенер и баркод принтер, 3 броя сървъри с вградена сървърна операционна система и непрекъсваемо захранване (UPS) и комуникационен шкаф. От така изброеното и необходимо хардуерно осигуряване, дружеството разполага само с 1 бр. работна станция, покриваща минималните изисквания към хардуера. Необходимо е в допълнение на наличната компютърна техника да се закупи хардуерно оборудване, включващо 3 бр. сървъри с вградена сървърна операционна система и непрекъсваемо захранване (UPS), комуникационен шкаф за сървърите и 19 бр. работни станции – настолна компютърна конфигурация с вградена операционна система -PRO версия, баркод скенер и баркод четец, покриващи минималните технически изисквания, a за да се обезпечи нормалната работа и допринасящо за въвеждане и постигане на пълната функционалност на софтуерната система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец). 2. Сключване на договори (от 5-ти до 6-ти месец). 3. Придобиване хардуерната система (от 7-ти до 8-ти месец). 4. Внедряване на хардуерната система (от 9-ти до 10-ти месец). Бенефициентът ще изпълни всички предвидени дейности по визуализация и публичност на проекта в съответствие с изискванията, със собствени средства. , Договорена стойност: 62 597.00 , Отчетена стойност: 61 660.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ПРАЙМ ТЕХНОЛОДЖИС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 43 162.00 , Отчетена стойност**: 61 660.00
  • Изпълнител: ГЕД ООД, Договорена стойност по проекта*: 306 600.00 , Отчетена стойност**: 438 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 76 863.58 , Достигната стойност: 76 642.81

Финансова информация

Обща стойност на проекта 501 097.00 BGN
БФП 350 767.90 BGN
Собствено финансиране 150 329.10 BGN
Общо реално изплатени суми 349 762.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, инсталиране, първоначално изпитване и въвеждане в експлоатация на: Обособена позиция 1. Софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) Обособена позиция 2. Хардуерно оборудване, необходимо за работата и допринасящо за въвеждането и постигане на функционалността на софтуерната система за управление на ресурсите: 2.1. Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система - 2 бр. 2.2. Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система – 1 бр. 2.3. Комуникационен шкаф – 1 бр. 2.4. Работна станция с вградена операционна система – 19 бр. , Прогнозна стойност: 501 097.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1. Софтуерна система за управление на ресурсите (ERP)
    Изпълнител: ГЕД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 306 600.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2. Хардуерно оборудване, необходимо за работата и допринасящо за въвеждането и постигане на функционалността на софтуерната система за управление на ресурсите: 2.1. Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система - 2 бр. 2.2. Сървърна конфигурация с вградена сървърна операционна система – 1 бр. 2.3. Комуникационен шкаф – 1 бр. 2.4. Работна станция с вградена операционна система – 19 бр.
    Изпълнител: ПРАЙМ ТЕХНОЛОДЖИС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 43 162.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN