Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-3.001-0013-C03
Наименование на проекта Доразвитие и централизиране на порталите в СП за достъп на граждани до информация, е-услуги и е-правосъдие
Бенефициент 121513231 Висш съдебен съвет
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 11.12.2017
Дата на стартиране 11.12.2017
Дата на приключване 31.12.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът доразвива Единния портал на електронното правосъдие, разработен по предходен проект, като цели да се унифицира и централизира информацията от интернет сайтовете на съдилищата в Република България, чрез актуализирани в съответствие с промените в нормативната база единни шаблони. Ще бъде извършена миграция на интернет страниците на съдилищата в Единния портал. В проекта ще се осигури необходимата централизирана информация за ефективно използване на поне една нова електронна услуга, а именно Подаване на заявление за издаване на заповед за изпълнение по реда на чл. 410 от ГПК. Проектното предложение съответства на заложените в Стратегията за въвеждане на електронно управление и електронно правосъдие в сектор „Правосъдие“ 2014 – 2020 г стратегически цели.
Целите и дейностите на проектното предложение са пряко насочени към Приоритет 4 „Добро управление и достъп до качествени обществени услуги“, който обхваща подприоритетите: Инвестиции в изграждане на институционален капацитет за добро управление, качествена и независима съдебна система и Достъп до качествени обществени услуги и ефективно прилагане на електронното управление с оглед на провеждането на реформи.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Прилагане на унифицирани модели и стандарти за съдържание, миграция на интернет страници на съдилищата към Единния портал за електронно правосъдие и неговото надграждане: Съществуващите към момента разнородни (както по дизайн, така и по функционалност и предлагани услуги) сайтове на различните съдилища възпрепятстват въвеждането на еднотипен подход към гражданите и предоставяните им услуги. Различията в структурите на сайтовете създават неудобство и затруднения за потребителите, което спомага за нарасналото недоверие на гражданите в качеството и прозрачността на съдебната система. В тази връзка от изключително значение за постигане на по-висока ангажираност, прозрачност и обществено доверие, е оптимизирането и унифицирането на работата на различните съдилища на територията на страната. Настоящата дейност се явява продължение на изграденият по Проект „Електронно правосъдие - проучване и изграждане на единна комуникационна и информационна инфраструктура и единен електронен портал на съдебната власт” - Единен портал за електронно правосъдие, който в настоящия си вид поддържа ограничен брой услуги и информация. Тя е насочена именно към преодоляване на тези обстоятелства като за целта ще бъде създадена единна система – портал, включващ в себе си порталите на всички съдилища (миграция на сайтовете на съдилищата към единния портал). Към момента има 182 сайта в съдебната система - 180 сайта на съдилища и 2 сайта на ВАС и ВКС. Чрез изпълнение на Дейност 1 съществуващите сайтове на съдилищата ще бъдат намалени от 180 на 1, който да обхваща информация за всички съдилища в страната и да притежава функционалностите и онлайн услугите, предоставяни към момента от всеки един по отделно. В този процес не са включени двата върховни съда (ВАС и ВКС), поради спецификата в тяхната работа и значението им за съдебната система като цяло. След приключване на дейностите по проекта порталите ще бъдат общо 3 – Единен портал за електронно правосъдие, порталите на ВАС и ВКС. Чрез използване на разработените в рамките на проект „Електронно правосъдие - проучване и изграждане на единна комуникационна и информационна инфраструктура и единен електронен портал на съдебната власт” единни шаблони, Единният портал за електронно правосъдие ще бъде доработен, така че към системата за управление на съдържанието ще бъдат включени всички съществуващи функционалности на сайтовете на съдилищата. Шаблоните ще бъдат доработени съгласно приетите унифицирани модели и стандарти, с което системата ще бъде значително надградена. Освен миграцията на сайтовете Единният портал за електронно правосъдие ще бъде надграден с внедряване на нова електронна услуга, насочена към всички лица, които подават заявления за издаване на заповед за изпълнение – адвокати, процесуални представители и заинтересовани страни - „Подаване на заявление за издаване на заповед за изпълнение по реда на чл. 410 от ГПК“, като тя ще бъде изцяло нова услуга и ще бъде приложима за използване от всички съдилища. Липсата към момента на подобна услуга в съществуващите сайтове на съдилищата допълнително затруднява гражданите чрез административно натоварване, изразяващо се в по-голямо време за извършване на услугата, утежняване работата на администрацията и забавяне на съдебното производство. Надграждането на функционалността на съществуващите информационни системи ще се разработи при спазване на Предварителните условия за допустимост на проекти за е-управление, като в този смисъл ще се използват онлайн интерфейс за свободен публичен автоматизиран достъп до документите, съгласно всички изисквания на Директивата 2013/37/ЕС за повторна употреба на информацията в обществения сектор и актовете по нейното транспониране и др., подробно описани в т. 1 от Приложение 7 към Насоките. Порталът ще бъде в съответствие със съвременните интернет стандарти за достъпност, включително и чрез устройства с различен форм-фактор: десктоп компютри, лаптопи, таблети, мобилни телефони и др., Договорена стойност: 608 620.00 , Отчетена стойност: 352 300.00
  • Дейност: Дейност 2: Централизиране на информацията от Системата за управление на съдебните дела (САС) в Единния портал за електронно правосъдие : Изграждането на високо обществено доверие и повишаване на качеството на работа в съдебната система предполага стремеж към интеграция на всички съществуващи системи и регистри в един унифициран портал, който да бъде използван както от гражданите, така и от администрацията. В тази връзка и с цел постигане на съответствие на изискването за все по-голямо въвеждане на е-правосъдие, по настоящия проект се предвижда интегрирането на Единния портал за електронно правосъдие с изградената по ОПАК Система за управление на съдебните дела, използвана основно от съдебната администрация и локално инсталирана във всяко едно от съдилищата. В рамките на настоящата дейност се предвижда съществуващите към момента регистри и информация да бъдат прехвърлени изцяло към Единния портал за електронно правосъдие, след извършено уеднаквяване на интегрираните в отделните съдилища системи на САС (на базата на извършен в Етап III анализ на необходимостта от промени в софтуера на САС). Към момента има извършено прехвърляне от локално съществуващите САС на 21 от общо 182 съдилища към Единния портал за електронно правосъдие, което налага необходимостта от продължаване и прехвърляне на информацията от регистрите на останалите 161 локални САС. Централизирането на информацията ще осигури възможност за облекчаване на начина на достъп до информация от страна на гражданите и бизнеса, както и заинтересованите страни - адвокати и процесуални представители. Електронната папка на делото без заличени лични данни ще облекчи не само гореизброените, но и администрацията в органите на съдебната власт - деловодители, секретари и други. Съществуващите към момента функционалности на локалните САС ще бъдат прехвърлени в Единния портал за електронно правосъдие, като за целта ще бъде изграден самостоятелен модул на САС в рамките на портала. Този модул ще съдържа същите възможности и функционалности за търсене и достъп до информация, които към момента са интегрирани в различните съдилища, а именно: - Реализация на възможност за електронен обмен на данните между съдилищата; - Регистриране на събития от съществено значение за съдебната статистика в стандартизирана форма; - Внедряване на обновените функционалности на Системите за управление на съдебните дела. Създаден е централен уеб базиран интерфейс за публикуване на съдебните актове, интегриран със системата за електронно правосъдие. Осигурена е възможност за систематизирана и актуална информация за наличността, специалността и дейността на вещите лица, както и за проведените съдебни експертизи и за резултатите от тях. Софтуерът е интегриран със системите за управление на съдебните дела. Освен горепосоченото извършването на прехвърлянето на информацията от всички съдилища ще осигури по-добър достъп и лесно търсене от новия модул в Единния портал в архивите на всички съдилища, като цялата информация ще бъде налична и достъпна. При необходимост и с оглед увеличаването на натовареността на софтуера на САС (през него ще се осигурява достъп до регистрите на всички 182 съдилища, вкл. ВАС и ВКС, включващи информация за преписки, съдебни дела и др.) на база на предварително извършен анализ (Етап III) от дейността ще се направят промени по софтуера, които да спомогнат за неговата оперативност и да улеснят прехвърлянето, съхраняването, достъпа и сигурността на информацията. Това прехвърляне на съществуващите информационни системи и регистри на едно място, ще бъде реализирано при спазване на Предварителните условия за допустимост на проекти за е-управление - Приложение 7 към Насоките за кандидатстване по настоящата процедура., Договорена стойност: 98 930.00 , Отчетена стойност: 97 650.03
  • Дейност: Дейност 3: Осигуряване на информация и комуникация по проекта: Описание Целта на дейността е изпълнение на приложимите мерки за информация и комуникация по проекта и по-конкретно – запознаване на всички заинтересовани страни и широката общественост относно предвидените дейности и реализираните в рамките на проекта достижения. За ефективното изпълнение на заложените дейности е необходимо качественото им комуникиране с възможно най- широк кръг заинтересовани страни. Дейността ще се проведе в пълно съответствие с изискванията на Оперативна програма „Добро управление“ 2014-2020 и съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. За популяризиране на проекта и информиране на обществеността за ползите от неговото изпълнение в рамките на дейността ще се: • Организира встъпителна конференция за оповестяване началото на проекта; • Изработи и достави 3 плаката размер А3 - за дветепресконференциии за сградата на ВСС; • Визуализирани и доставени 100 броя USBта, които ще бъдат предоставени на участниците в конференциите; • Организира заключителна конференция за оповестяване резултатите от изпълнението на проекта., Договорена стойност: 6 012.00 , Отчетена стойност: 4 637.04

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Куин Бъргър-България ООД, Договорена стойност по проекта*: 720.00 , Отчетена стойност**: 720.00
  • Изпълнител: Георги, Договорена стойност по проекта*: 6 000.00 , Отчетена стойност**: 6 000.00
  • Изпълнител: ИНФОРМАЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ АД, Договорена стойност по проекта*: 439 200.00 , Отчетена стойност**: 439 200.00
  • Изпълнител: МЕГА КОМЮНИКЕЙШЪН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 576.00 , Отчетена стойност**: 3 917.04
Подизпълнители
  • Подизпълнител: СМАРТ СИСТЕМС 2010 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 121 380.00
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой подкрепени електронни услуги на съдебната власт, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой проекти за поетапна миграция към ХЧО и/ или за поетапно провизиране на нови услуги и системи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 503 226.59 BGN
БФП 503 226.59 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 503 226.59 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на информация и комуникация по проекта, Прогнозна стойност: 6 012.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на Информация и комуникация по проекта
    Изпълнител: МЕГА КОМЮНИКЕЙШЪН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 576.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Прилагане на унифицирани модели и стандарти за съдържание и надграждане на Единния портал за електронно правосъдие, миграция на интернет страниците на съдилищата към Единния портал за електронно правосъдие и предоставяне на електронни услуги., Прогнозна стойност: 603 120.00
  • Обособена позиция 1: "Прилагане на унифицирани модели и стандарти за съдържание и надграждане на Единния портал за електронно правосъдие, миграция на интернет страниците на съдилищата към Единния портал за електронно правосъдие и предоставяне на електронни услуги"
    Изпълнител: ИНФОРМАЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 346 800.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Разработване на 2 броя документации за възлагане на същинските дейности по проекта, Прогнозна стойност: 6 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване на 2 броя документации и технически спецификации за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП по Дейност 1 и Дейност 2 по проекта
    Изпълнител: Георги
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Централизиране на информацията от Системата за управление на съдебните дела (САС) в Единния портал за електронно правосъдие, Прогнозна стойност: 93 430.00
  • Обособена позиция 1: Централизиране на информацята от Системата за управление на съдебните дела /САС/ в Единния портал за електронно правосъдие
    Изпълнител: ИНФОРМАЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 92 400.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN