Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-2471-C03
Наименование на проекта Осигуряване на добри и безопасни условия на труд на наетите работници и служители в Дзобеле България ЕООД
Бенефициент 160107545 ДЗОБЕЛЕ БЪЛГАРИЯ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 23.05.2017
Дата на стартиране 01.06.2017
Дата на приключване 31.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Раковски, с.Стряма

Описание

Кратко описание на проекта
ДЗОБЕЛ БЪЛГАРИЯ ЕООД, като част от ZOBELE GROUP, е основана през втората половина на 2007 година. Това събитие е последвано от инвестиционен проект изразяващ се в построяването на завод в стратегическия район на Индустриална Зона Раковски намиращ се близо до село Стряма(на 2 км), област Пловдив. Едноличен собственик на капитала е ДЗОНЕЛЕ ИНТЪРНЕШЪНЪЛ ООД – Холандия. ДЗОБЕЛЕ БЪЛГАРИЯ ЕООД, като част от ZOBELE GROUP, е специализирана в производството на инсектициди, освежители за въздух и други продукти в областта на грижата за дома и домашните любимци, които се предлагат на бизнес до бизнес(В2В) на пазара. ZOBELE GROUP е световен бизнес партньор, който разработва иновативни и изгодни решения за водещите потребителски марки. Дзобеле България ЕООД е един от седемте производствени завода по света, посветени на осигуряването на иновативни решения, споделяйки общи ценности с останалите заводи от Групата. Нашият екип и нашите служители споделят общите цели на ZOBELE GROUP, които представляват традициите на компанията, датиращи от почти един век. Работа в екип, Интегритет, Страст във всичко, което правим, Отличие в нашето представяне и Признание чрез даване на възможности.
С реализирането на проекта ще се осигурят социални придобивки - стаи за отдих и хранене за работещите в предприятието, ще се подобри работната среда, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, както и ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управление на човешките ресурси.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление: Управлението на проекта ще се реализира от екип специалисти, имащи опит в изпълнението и управлението на европейски проекти. С оглед доброто осъществяване на дейностите, всеки от членовете на екипа ще има строго дефинирани отговорности и задължения. В рамките на дейността ще се извършва месечният мониторинг и отчитане на проекта. Дейността е необходима, за да се гарантира качествено и навременно изпълнение на проектните дейности. Тя е заложена да обезпечи успешната реализация на проекта посредством постоянен процес на управление, координация, наблюдение и отчитане., Договорена стойност: 18 834.92 , Отчетена стойност: 18 262.90
  • Дейност: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието: Проектната дейност включва разработване, адаптиране и внедряване на допълнителен модул към стратегия за осигуряване и развитие на човешките ресурси в „Дзобеле България” ООД за оптимизация на работните процеси и удължаване на професионалния живот на работещите. Целта на проектната дейност е да се подобри създадената до момента организация на труд и управлението на човешките ресурси, чрез оптимизация на работните процеси и въвеждане на гъвкави форми на заетост за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот и за удължаване трудовия живот на работещите на 54 години. Към настоящия момент Дзобеле България разполага със система за управление на човешките ресурси, която едновременно с администрирането на персонала се използва за планирането на човешкия ресурс за целите на производството. Флуктуациите в производството, следващи пазарното търсене на произвежданите продукти, водят до необходимостта от създаване на система за взаимозаменяемост при редица процеси. При въвеждането на нови служители в компанията те биват обучени по стандарт за работа за съответната позиция, за която са наети. Обучителният процес се осъществява от ръководителите на линиите за основните работни процеси, а за системите за управление и следене на качеството на произвеждания продукт – от служителите в отдел «Качество». В процеса на своята работа работниците и служителите преминават през редица различни обучения следващи от необходимостта за ротиране на работниците и служители по работните станции. Съществуващата към момента система не позволява да бъде извършвано проследяване на работниците и служителите за преминати вече обучения и съответните дати на преминаване, което затруднява процеса при определяне на възможностите за постоянно развитие и планиране на кариерно развитие. С оглед на това и във връзка с предоставената възможност за въвеждане на мерки за развитие на кадрите и планиране на мерки за учене през целия живот би следвало да бъде изградена система за планиране, осъществяване и контрол на провежданите обучения в компанията. Посредством такава система ще бъде улеснен процесът по планиране на кариерното развитие, ще бъдат създадени възможности за проследяващо развитието и адаптиране на плановете за обучение респективно към динамиката на пазара на труда. Въвеждането на подобна система ще доведе до създаването на система за Менторинг на по-възрастните и опитни работници и служители, които да предават своя професионален опит на новонаетите лица в компанията. Системата ще обхваща: - Длъжности – планове за обучение за съответните длъжности – работници/служители на съответната длъжност - График за провеждане на обученията - График за актуализиране на знанията - План за последващи обучения за съответната позиция - Тестове за оценка на знанията - Матрица на компетенциите и нивата на тяхното владеене Дзобеле България предоставя възможност за кариерно развитие на всички свои работници и служители имащи желание за постоянно развитие и обучение. Въвеждайки системата за планиране на обучения ще създаде строга организация на този процес, както и до ще допринесе за повишаване производителността на труда в предприятието. С проектната дейност чрез въвеждане на за запазване на трудовата активност и за по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. С дейността ще бъде обхваната цялата целева група: 296 работещи, 12,5% от които на възраст над 54 г. За тези работещи разработването и въвеждането на гъвкави форми на заетост и на функционална гъвкавост чрез ротация на работното място, ще даде възможност за удължаване на професионалния им живот. В резултат от изпълнението на дейността ще се оптимизира трудовата заетост на работещи над 54 г. възраст за запазване на техния принос в развитието на предприятието., Договорена стойност: 29 950.00 , Отчетена стойност: 29 950.00
  • Дейност: Закупуване на лични предпазни средства /ЛПС/ и специално работно облекло /СРО/ за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд и подобряване професионалния и здравния статус на работещите в Дзобеле България. : Дейността цели да осигури на работещите подмяна на съществуващите и закупуване на нови ЛПС и СРО, с високо ниво на ефективност срещу конкретните опасности, за които се прилагат. Спецификата на дейностите при производство на инсектициди, освежители за въздух и други продукти в областта на грижата за дома и домашните любимци формират относително висок риск от травматични и професионални увреждания, свързани с механичното въздействие движещи се части на работното оборудване, производствен шум, производствен прах, химични агенти в работната среда, принудителна стояща или седяща работна поза, с множество принудителни елементи, наложен темп на работа и др. Идентифицираните опасностите при работа и свързаните с тях рискове за здравето и безопасността на работещите, както и високия риск от трудов травматизъм, и поява на свързани с труда и професионални заболявания налагат предоставяне на ЛПС и СРО с възможно най-високо ниво на защита. Тези обстоятелства налагат осигуряване на нови по-подходящи по вид ЛПС и СРО, които да съответстват на условията на работното място и да позволяват на ползвателя да извършва нормално дейността, която го излага на опасности. С реализирането на проектната дейност ще се осигурят ЛПС и СРО, подходящи по вид, с възможно най-високо ниво на защита, които съответстват на условията на работното място, позволявайки на ползвателя да извършва нормално дейността, която го излага на опасности. Целевата група обхваща всички работещи в производствените звена на предприятието, за които рисковете за здравето и безопасността им при работа не могат да бъдат избегнати или намалени в достатъчна степен чрез средства за колективна защита или посредством мерки, методи и процедури при организация на работата. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са определени въз основа на оценката на риска и планираните мерки за предотвратяване, ограничаване и намаляване на рисковете при работа, съответстват /по вид, брой, срок на износване и начина на употреба/ на утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО и са както следва: - защитно работно облекло - летен комплект - 300 бр - защитно работно облекло - зимен комплект - 300 бр - защитни обувки - 450 чифта - защитни ръкавици - нитрилни - 300 бр.. - защитни ръкавици - противосрезни - 80 бр - защитни ръкавици - кожа и плат - 20 бр - защитни ръкавици - устойчиви на високи температури - 20 бр - противопрахова маска - 100 бр - полумаска със сменяем филтър - 20 бр - полумаска Advantage - 80 бр - сменяем филтър P3 към полумаска Advantage - 100 бр - защитни очила - 80 бр Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са в съответствие със срока на изпълнение на настоящото проектно предложение и изискванията на Оперативната програма за настоящата процедура., Договорена стойност: 41 756.40 , Отчетена стойност: 35 733.00
  • Дейност: Обучение на работниците и служителите за специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Дейността цели да осигури на работещите нова, достъпна и актуална информация относно осигуряването на безопасност и здраве при работа и да се допълнят знанията на работещите за всяко индивидуално работно място, в съответствие с политиката за развитие на дружеството и за въвеждане на системен процес на учене през целия живот. Това ще доведе до подобряване на професионалния и здравния статус на работещите и създаване на устойчива заетост, особено за по-възрастните работници и служители. Предприятието като динамично развиваща се структура, постепенно внедрява нови технологии и работно оборудване за осъвременяване на работния процес, което прави идентифицирането на опасностите при работа, свързаните с тях рискове за здравето и безопасността на работещите и прилаганите мерки за минимизирането им непрекъснат процес. Обучението на работещите за специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място, извършено по проектната дейност ще надгради знанията по действащите правила, норми и изисквания и утвърдените от работодателя правила и инструкции за безопасна работа. Проектно заложеното обучение ще се яви организирана форма на учене, осъществявана извън институциите за образование и обучение, която ще доведе до повишаване на личностните и професионалните компетентности и здравната култура на работещите за превенция на свързаните с труда заболявания и трудовия травматизъм. С дейността ще бъде обхваната целева група: 250 работещи, разделени по тематика на обучение в две групи: работещи в производството и работещи на видеодисплеи. Обучението ще се проведе по утвърдени програми, в два модула, както следва: - модул 1 Правила за безопасна работа и защита на работещите от специфичните опасности и свързаните с тях рискове за здравето; Обучение за начините на употреба, поддържане и съхранение на ЛПС за защита от рисковете при работа, които не могат да бъдат отстранени с колективни предпазни средства или по друг начин - модул 2 Ергономични проблеми при работа с видеодисплей и проектиране на работното място, добри практики; Като резултат от изпълнението на дейността цялата целева група ще придобие актуални знания за специфичните рискове при работа, пътищата за въздействие и начините за защита., Договорена стойност: 29 000.00 , Отчетена стойност: 29 000.00
  • Дейност: Осигуряване на организиран транспорт на наетите в Дзобеле България ЕООД от и до работното място: Дейността цели подобряване на териториалната мобилност на 80,50% от лицата от целевата група - 12,5% от които на възраст над 54г. Предвижда се ежедневен организиран транспорт на 238 работещи в дружеството, организирани в сменен режим на работа, на които настоящият адрес е в населено място, което е различно от това, в което работят, отговарящи на условието: обичайната им дейност не е свързана с пътуване, респективно не са командировани по смисъла на Наредбата за командировките в страната. Посредством организирането на транспорт на работещите от създаването си, „Дзобеле България” ЕООД стимулира служителите си да запазят своята заетост и доходи от труд, като същевременно насърчава географската мобилност на заетите. Транспортната схема е организирана както следва: - За двусменен режим на работа за заетите в производството се осигуряват следните маршрути o Маршрут 1 за общо 90 лица от целевата група -гр.Раковски-с.Брезово-гр.Раковски-Дзобеле и обратно,като спира на различни спирки по маршрута. Разстояние в км. в едната посока-43км.;в двете посоки-86 км. Маршрут: гр. Раковски-с.Брезово, където се качват 15 служителя - гр. Раковски–63 служителя и с. Стряма-12 служителя. Транспортът се извършва 3 пъти на ден. Общо изминатите км. За един работен ден-258. o Маршрут 2 за 44 лица от целевата група-гр.Раковски-с.Пъдарско-Дзобеле и обратно, като спира на различни спирки по маршрута. Разстояние в км. в едната посока-32км.; в двете посоки–64. Маршрут: гр. Раковски-с.Пъдарско, където се качват 11 служителя - с.Момино село–18 служителя и с.Стряма-15служителя. Транспортът се извършва 3 пъти на ден. Общо изминатите км. За един работен ден-192. o Маршрут 3 за 20 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно. Разстояние в км. в едната посока-37,5км.; в двете посоки–75. Маршрут: гр. Пловдив – бул. България, където се качват 5 служителя – бул. Победа - 10 служителя и бул. Васил Левски - 5служителя. Транспортът се извършва 3 пъти на ден. Общо изминатите км. За един работен ден-225. o Маршрут 4 за 17 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно. Разстояние в км. в едната посока-51км.; в двете посоки–102. Маршрут: гр. Пловдив – с. Първенец, където се качват 2 служителя – бул. Източен - 11 служителя и с. Калековец – 4 служителя. Транспортът се извършва 3 пъти на ден. Общо изминатите км. За един работен ден-306. o Маршрут 5 за 22 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно. Разстояние в км. в едната посока-36,5км.; в двете посоки–73. Маршрут: гр. Пловдив –ВСИ, където се качват 5 служителя – бул. Скобелева майка - 17 служителя. Транспортът се извършва 3 пъти на ден. Общо изминатите км. За един работен ден-219. - За едносленен режим на работа се осигуряват следните маршрути o Маршрут 6 за 8 лица от целевата група-гр.Раковски-Дзобеле и обратно. Разстояние в км. в едната посока-13,25км.; в двете посоки–26,5. Маршрут: гр. Раковски, където се качват 7 служителя – с. Стрява - 1 служител. Транспортът се извършва 2 пъти на ден. Общо изминатите км. за един работен ден-53. o Маршрут 7 за 10 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно. Разстояние в км. в едната посока-35,5км.; в двете посоки–71. Маршрут: гр. Пловдив – бул. България, където се качват 8 служителя – с. Труд - 2 служителя. Транспортът се извършва 2 пъти на ден. Общо изминатите км. за един работен ден-142. o Маршрут 8 за 10 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно. Разстояние в км. в едната посока-35км.; в двете посоки–70. Маршрут: гр. Пловдив – бул. Мария Луиза, където се качват 10 служителя. Транспортът се извършва 2 пъти на ден. Общо изминатите км. за един работен ден-140. o Маршрут 9 за 17 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно. Разстояние в км. в едната посока-31км.; в двете посоки–62. Маршрут: гр. Пловдив – Съдийски квартал, където се качват 10 служителя – Кауфланд, Тракия – 7 служителя. Транспортът се извършва 2 пъти на ден. Общо изминатите км. за един работен ден-124., Договорена стойност: 209 034.00 , Отчетена стойност: 197 087.31
  • Дейност: Информиране и публичност: Целта на настоящата дейност е информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, финансиращия фонд и популяризиране на обстоятелството, че проектът се изпълнява в рамките на ОП "Развитие на човешките ресурси" Дейността включва: - Подготовка, отпечатване и разпространение на брошури, пълноцветен печат, тираж 700 броя. Брошурата ще съдържа информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта; - Изработване на 1 брой информационни табели, която ще се постави на видно място в административната сграда на " Дзобеле България " ЕООД., Договорена стойност: 2 500.00 , Отчетена стойност: 2 500.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Ганчо, Договорена стойност по проекта*: 5 896.00 , Отчетена стойност**: 5 896.00
  • Изпълнител: БОРЕРА АЛФА ООД, Договорена стойност по проекта*: 142 742.88 , Отчетена стойност**: 137 247.04
  • Изпълнител: НАДИКО ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 500.00 , Отчетена стойност**: 2 500.00
  • Изпълнител: Мариян, Договорена стойност по проекта*: 400.00 , Отчетена стойност**: 400.00
  • Изпълнител: Силвия, Договорена стойност по проекта*: 8 126.90 , Отчетена стойност**: 8 126.90
  • Изпълнител: ДЕЛИВАН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 62 110.44 , Отчетена стойност**: 59 840.27
  • Изпълнител: ВИКИНГ - Т ООД, Договорена стойност по проекта*: 35 733.00 , Отчетена стойност**: 35 733.00
  • Изпълнител: Антон, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 840.00
  • Изпълнител: СИ ДИ КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 29 000.00 , Отчетена стойност**: 29 000.00
  • Изпълнител: ЕСА-ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЦЕНТЪР ВИТОША ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 29 950.00 , Отчетена стойност**: 29 950.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 296.00 , Достигната стойност: 376.00
Индикатор 2 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 331 075.32 BGN
БФП 264 860.26 BGN
Собствено финансиране 66 215.06 BGN
Общо реално изплатени суми 238 564.53 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на лични предпазни средства /ЛПС/ и специално работно облекло /СРО/, Прогнозна стойност: 41 756.40
  • Обособена позиция 1: Доставка на лични предпазни средства /ЛПС/ и специално работно облекло /СРО/
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на лични предпазни средства /ЛПС/ и специално работно облекло /СРО/
    Изпълнител: ВИКИНГ - Т ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 35 733.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на организиран транспорт на наетите в Дзобеле България ЕООД от и до работното място по 9 обособени позиции, Прогнозна стойност: 209 034.00
  • Обособена позиция 1: Маршрут 1 за общо 90 лица от целевата група -гр.Раковски-с.Брезово-гр.Раковски-Дзобеле и обратно
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Маршрут 2 за 44 лица от целевата група-гр.Раковски-с.Пъдарско-Дзобеле и обратно
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Маршрут 3 за 20 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: Маршрут 4 за 17 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 5: Маршрут 5 за 22 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 6: Маршрут 6 за 8 лица от целевата група-гр.Раковски-Дзобеле и обратно
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 7: Маршрут 7 за 10 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 8: Маршрут 8 за 10 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 9: Маршрут 9 за 17 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 10: Маршрут 1 за общо 90 лица от целевата група -гр.Раковски-с.Брезово-гр.Раковски-Дзобеле и обратно
    Изпълнител: ДЕЛИВАН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 62 110.44
  • Обособена позиция 11: Маршрут 2 за 44 лица от целевата група-гр.Раковски-с.Пъдарско-Дзобеле и обратно
    Изпълнител: ДЕЛИВАН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 62 110.44
  • Обособена позиция 12: Маршрут 3 за 20 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно
    Изпълнител: БОРЕРА АЛФА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 142 742.88
  • Обособена позиция 13: Маршрут 4 за 17 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно
    Изпълнител: БОРЕРА АЛФА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 142 742.88
  • Обособена позиция 14: Маршрут 5 за 22 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно
    Изпълнител: БОРЕРА АЛФА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 142 742.88
  • Обособена позиция 15: Маршрут 6 за 8 лица от целевата група-гр.Раковски-Дзобеле и обратно
    Изпълнител: ДЕЛИВАН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 62 110.44
  • Обособена позиция 16: Маршрут 7 за 10 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно
    Изпълнител: БОРЕРА АЛФА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 142 742.88
  • Обособена позиция 17: Маршрут 8 за 10 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно
    Изпълнител: БОРЕРА АЛФА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 142 742.88
  • Обособена позиция 18: Маршрут 9 за 17 лица от целевата група-гр.Пловдив-Дзобеле и обратно
    Изпълнител: БОРЕРА АЛФА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 142 742.88

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN