Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.040-0523-C01
Наименование на проекта Подобряване на производствения капацитет за софтуерни системи във Финтех- Д
Бенефициент 201776279 ФИНТЕХ - Д ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 10.02.2020
Дата на стартиране 10.02.2020
Дата на приключване 09.04.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен, гр.Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
Финтех-Д е микропредприятие с офиси в гр. Плевен и гр. София. Фокусирани сме върху създаване и интегриране на нестандартни софтуерни решения - ERP, CRM и BI съвременни програмни продукти за управление на бизнеса, системи за електронно и дистанционно обучение и електронни хранилища.
Производственият капацитет на фирми като нашата се определя от възможността за предлагане на съвременен софтуерен продукт заедно със съпътстващите го облачни услуги за управление и актуализация и сървърно пространство, на което да се позиционира, без да се заемат ресурси на клиента. С колкото повече пространство разполагаме, толкова повече продукти можем да произведем и съответно да увеличим броя на клиентите си. Наличието на пакетна услуга гарантира и качеството на продуктите и съответствие с клиентските изисквания. В момента разполагаме с 1.43ТБ сървърно пространство,  което, с увеличаване броя на клиентите, се оказва недостатъчно, като ограничава и развитието ни по създаване на нови продукти.
Проблемът ще бъде решен чрез инвестиция в система за предоставяне на облачни услуги, инсталирана в съвременен дейта център в гр. Плевен и обслужвана от служителите на Дружеството в града. 
В резултат на изпълнението на проекта ще повишим капацитета си за разработка и модификация на софтуерни продукти и приложения с почти 100%, като наличното ни сървърно пространство ще се увеличи с 2000% и ще достигне повече от 22 ТБ. Така ще имаме възможност да достигнем до нови клиенти от всички краища на България, както и да излезем на международните пазари, тъй като управлението на софтуерните ни продукти вече ще се осъществява изцяло дистанционно и без необходимост клиентите ни да осигуряват собствен сървърен или човешки ресурс, за да ги използват. 
Чрез проекта ще бъде насърчено по-масовото използване на ИКТ в бизнес процесите на предприятията, както и ще постигнем увеличение на нетните приходи от продажби, производителност и приходи от износ.
Проектът се изпълнява в област по ИСИС "ИКТ и информатика".
Дейности
  • Дейност: Повишаване на производствения капацитет на Финтех- Д ЕООД чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на система за предоставяне на облачни услуги - 1бр, позиционирана в гр. Плевен. : „ФИНТЕХ Д“ ЕООД има като основен предмет на дейност разработка и внедряване на информационни системи, разпространение и експлоатация на програмни продукти и системи и осигуряване на дисково пространство и облачни услуги. Фирмата е фокусирана върху създаване и интегриране на нестандартни софтуерни решения - ERP, CRM и BI съвременни програмни продукти за управление на бизнеса, системи за електронно и дистанционно обучение и електронни хранилища. За да бъдем конкурентоспособни, е необходимо за предлаганите информационни системи и програмни продукти да осигурим и виртуално място за съхранението и управлението им. Това е и начинът да гарантираме качествената им работа. Дейността ни се извършва в София и Плевен, като оборудването, с което разполагаме за тези цели, е крайно недостатъчно, за да задоволи нарастващото търсене на продуктите и услугите ни. Без наличие на сървърно пространство, увеличаването на създадените и реализирани на пазара програмни продукти е силно ограничено. В момента разполагаме с оборудване с общ капацитет дисково пространство от 1.43ТБ. На него се позиционират програмните и информационни продукти, които създаваме и които клиентите ни закупуват. Изчерпването на наличното ни сървърно пространство от една страна, както и нарастващия интерес към продуктите ни възпрепятстват развитието ни. Липсата на пространство ни ограничава и по отношение на създаването и продажбата и на нови продукти, тъй като предлагането на хостинг за нашите продукти е част от услугата ни. Решението на този проблем е инвестиране в предвидената за закупуване система за предоставяне на облачни услуги, която ще се състои от подходящ хардуер и съответния софтуер за управление. Минимум четири броя свързани помежду си сървърни системи, оборудвани със софтуер ще осигурят необходимите ни функционалности за хостинг на виртуални сървъри. Виртуалният уеб хостинг е услуга, базирана на разделянето на един физически сървър на няколко по-малки виртуални такива. VPS хостинг имитира споделен хостинг и dedicated hosting. При него всеки виртуален сървър притежава собствени ресурси и операционна система и е независим от другите виртуални сървъри на физическата машина. Те имат контролен панел за администрация, чрез който могат лесно да бъдат управлявани от клиента. С наемането на виртуален сървър се наема малка част от физическа машина с ресурси (RAM памет , Процесор и Дисково пространство), които са достъпни само за конкретния клиент. Главната разлика между споделен хостинг и виртуален хостинг е в това, че при виртуалния хостинг потребителите имат по-голяма свобода и ресурси, докато споделения уеб хостинг е алтернативен вариант на евтин уеб хостинг с много ограничения, както по отношение на ресурсите така и в производителността. Когато наличното сървърно пространство е оптимално организирано, услугата може да бъде предложена на множество клиенти, което е и нашата цел с изпълнение на този проект. Един от основните продукти на Финтех-Д е собствена иновативна система "Виртуален офис". За правилната експлоатация на системата, отдаваме на клиентите си дисково пространство за управление на процесите, съхраняване, изтегляне, управление или споделяне на файлове. Капацитетът по отношение на отдаване на пространство определя за фирма като нашата възможностите за реализация и на разработваните програмни и информационни продукти. С наличието на по-голямо сървърно пространство ще можем да реализираме и по-голям брой от тях. Системата има базова версия, която се модифицира в зависимост от изискванията на всеки клиенти. Нейните продажби, обаче, зависят от възможността за осигуряване на сървърно пространство за съхранението и управлението й. На практика, с инвестицията в система за управление на облачни услуги, ще бъде увеличен капацитетът ни за осигуряване на хостинг пространство, както и за производство на информационен продукт "Виртуален офис", както и останалите системи и продукти. , Договорена стойност: 690 000.00 , Отчетена стойност: 689 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "ЛИРЕКС ХАЙ ТЕХ" АД , Договорена стойност по проекта*: 482 300.00 , Отчетена стойност**: 689 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Нарастване на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 47.51 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Изменение на средните генерирани приходи от износ, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 8 595.65 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Нарастване на производителността, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.69 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 690 000.00 BGN
БФП 483 000.00 BGN
Собствено финансиране 207 000.00 BGN
Общо реално изплатени суми 482 300.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Система за предоставяне на облачни услуги - 1бр, Прогнозна стойност: 690 000.00
  • Обособена позиция 1: Система за предоставяне на облачни услуги
    Изпълнител: "ЛИРЕКС ХАЙ ТЕХ" АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 482 300.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN