Идентификация

Номер от ИСУН BG05M2OP001-3.017-0008-C02
Наименование на проекта Съвременни образователни подходи за работа в мултикултурна среда
Бенефициент 175485586 СДРУЖЕНИЕ "ПЛАТФОРМА АГОРА - АКТИВНИ ГРАЖДАНСКИ ОБЩНОСТИ ЗА РАЗВИТИЕ И АЛТЕРНАТИВА"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Наука и образование за интелигентен растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 25.01.2021
Дата на стартиране 25.01.2021
Дата на приключване 25.12.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Прекратен (към дата на прекратяване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение има за цел да подобри достъпа на учениците, чийто майчин език не е български, до качествено образование чрез повишаване на квалификацията, компетентностите и уменията на педагогическия персонал за работа в мултикултурна среда. Обхванати са три партньорски училища - две средни общообразователни, съответно в гр. София и гр. Кърджали и едно основно училище в гр. Кърджали, с преобладаващ брой ученици от мултиетническите общности.  
Ще бъдат изработени стратегии за работа в мултикултурна среда на всяко от партньорските училища, като се дадат насоки за подобряване на образователния процес на учениците от етническите общности. Стратегиите ще включват идентифициране на потребностите на училищата – партньори от подобряване на работата в мултиетническа среда, оценка на работата на педагогическите специалисти с родителите и учениците, оценка на степента и начина на включване на представителите на маргинализираните общности, както и анализ на нуждите от обучение и план за повишаване квалификацията на педагогически специалисти и образователни медатори. 
220 педагогически специалисти и директори от партньорските училища ще повишат професионалната си квалификация за работа в мултикултурна среда в обучителна програма с присъждане на квалификационни кредити. Ще бъдат проведени 69 изнесени краткосрочни обучения от по 10 участника в група, които ще преминат през 2, 3 или 4 обучителни модула, в зависимост от идентифицираните им потребности. В допълнение, три обучения по училищна медиация без присъждане на квалификационни кредити ще бъдат проведени за образователни медиатори и педагогически специалисти, с цел подобряване на връзките между училището и родителите. Обучените и в двете направления ще получат сертификати за успешно преминатите обучения за работа в мултикултурна среда. 
Качеството на проведените обучения ще бъде гарантирано от квалифицираните преподаватели и обазователни програми на партньора на проекта Софийски Университет "Климент Охридски".
Дейности
  • Дейност: Разработване на стратегии за работа в мултикултурна среда на училищата - партньори.: Равният достъп на всички ученици до добро и качествено образование, без значение на техните етнокултурни специфики е сред целите на всяка образователна институция. Някои училища, включително училищата-партньори по проекта са изправени в по-голяма степен пред предизвикателството да работят в мултикултурна среда и да осигуряват качествен образователен процес на деца и ученици, чийто майчин език не е български. За да преодолее тези ограничения, педагогическият персонал на партньорите е изправен пред необходимостта да засили връзката училище - учител - семейства на децата от етническите малцинства. Това ще се постигне с допълнителни компетенции за работа в мултикултурна среда и за преподаване на знания и умения, отчитайки мултикултурните различия на учениците. Раното интегриране на тези деца преминава и през промени в мотивацията на родителите им за необходимостта от учене и образование за бъдещата им пълноценна интеграция. За да постигнат това педагогическите специалисти от партньорските училища имат нужда от включване в допълнителни квалификационни форми за работа в мултикултурна образователна среда, за да отчитат етнокултурните различия на учениците, с които работят. Получавайки нови компетенции за иновативни мултикултурни образователни модели, комуникативна компетентност и умения за включване на родителите, базирани на познания за етноса и междукултурните различия, учителите ще преодолеят етнокултурните си стереотипи, от една страна, а от друга ще придобият знания и умения необходими за изграждане на поведение, водещо до сближаване. Педагогическите специалисти от партньорските училища са изправени и пред специфично дидактическа задача, свързана с модифициране на учебното съдържание според особеностите на обучаваната група ученици. Начинът на преподаване трябва да е образен, нагледен и да е свързан с техния познавателен житейски опит. Това се налага поради различното равнище на владеене на официалния книжовен български език, когато повечето от децата не притежават в речеви план необходимия лексикален и синтактичен минимум. Това изисква диференциация и индивидуализация на процеса на обучение, съобразна с индивидуалните потребности на децата от етническите малцинства, пряко свързани с възпитание и учене. Трите партньорски училища не разполагат със стратегии и специфични програми за образователна интеграция. Разработването на стратегии на всяко от тях ще даде насоки за преструктуриране на стандартните подходи на работа с учениците от етническите малцинства, като се отчита мултикултурното разнообразие и се насочат учениците и родителите им към по-активно включване в образователния процес. Дейността по изработване на стратегии на трите партньорски училища включва: - идентифициране на нуждите на училищата – партньори от подобряване на работата в мултикултурна среда; - оценка на образователните ресурси и работата на педагогическите специалисти с родителите и децата; - оценка на степента на заинтересованост и включване на представителите на маргинализирани общности и на училищното настоятелство; - анализ на нуждите от обучение и план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти и директорите в партниращите училища; - изготвяне на план за провеждане на събития за подобряване на работата в мултикултурна среда; - проучване на нуждите от образователни медатори и изготвяне на препоръки за подобряване на условията за образователна интеграция в училището. От партньорските учлилища към момента единствено в ОУ "Яворов", гр.Кърджали е назначен един образователен медиатор, на дейността на който ще бъде направен анализ. Ще бъдат препоръчани добри практики на медиация на всички партньори и на общинските администрации на съответните общини, с цел да бъдат назначени образователни медиатори във всяко от партньорските училища. Готовите стратегии ще бъдат обсъдени и приети от колективите на трите партньорски училища, след което ще бъдат публикувани на интернет страниците на училищата. , Договорена стойност: 10 161.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Провеждане на обучения на педагогическия персонал и образователните медиатори на партньорските училища.: Педагогически специалисти и образователни медиатори от трите партньорски училища ще преминат през краткосрочни обучения с и без присъждане на квалификационни кредити за работа в мултикултурна образователна среда. Изборът на участниците в обученията ще се извърши по прозрачен, публичен и недискриминационен начин на база критерии за подбор, разработени и одобрени в Дейност 1 - стратегии на партньорските училища и заявено желание за участие. Екипът на кандидата, в партньорство с ръководствата на училищата партньори проведе предпроектно проучване сред всички учители в партньорските училища, в което те заявиха желание да участват в планираните по проекта обучения и посочиха областите, в които искат да подобрят уменията си за работа в мултиетническа среда. Това проучване е в основата на обучителните програми, планирани в настоящото проектно предложение. А. Провеждане на краткосрочни изнесени обучения на учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда от партньорските училища, за които ще бъдат присъждани по 3 квалификационни кредита. Ще бъдат проведени 69 обучения по 48 часа на обучение с присъждане на 3 квалификационни кредита, съгласно Наредба № 15/ 22.07.2019. Обученията ще се проведат по следните индикативни програми на обучение: 1. Компетентности и образование в мултикултурна среда. 2. Изграждане на практически умения и техники за работа с ученици от малцинствени групи. 3. Прагматични аспекти на обучението на ученици от етнически малцинства/1-2 кл./ в мултикултурна среда. 4. Подпомагане на обучението на ученици от етнически малцинства /3-4 кл./ в мултикултурна среда. 5. Оптимизиране на обучението на ученици от етнически мацинства/5-7 кл./ в мултикултурна среда. (Обученията са подробно описани в Секция 11). Всяко обучение включва по 10 обучаеми в група. Обучението обхваща общо 220 педагогически специалиста от трите партньорски училища (от 240 предварително заявили желание за включване се допуска, че не всички ще препотвърдят участието си), които ще получат общо 690 удостоверения всяко за 3 кредита. Планирани са: - 32 обучения с 3 кредита за 80 педагогически специалиста, които преминават 4 обучения (всеки обучаем получава 12 кредита и 4 удостоверения); - 27 обучения с 3 кредита за 90 педагогически специалиста, които преминават 3 обучения (всеки обучаем получава 9 кредита и 3 удостоверения); - 10 обучения с 3 кредита за 50 педагогически специалиста, които преминават 2 обучения (всеки обучаем получава 6 кредита и 2 удостоверения); Обученията са изнесени с продължителност на присъствените занимания 24 академични часа (3 пълни дни или 2 полудни и 2 пълни дни с 3 нощувки/ обучение) и 24 академични часа неприсъствени занимания. Б. Провеждане на краткосрочни изнесени обучения, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити, за повишаване на педагогическите, социалните и гражданските компетентности и умения на педагогическите специалисти и на образователни медиатори. Ще бъдат проведени 3 обучения по програма "УЧИЛИЩНА МЕДИАЦИЯ. ПОСРЕДНИЧЕСТВО И ПАРТНИРАНЕ МЕЖДУ СЕМЕЙСТВО И УЧИЛИЩЕ", която е описана в секция 11. „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“. Числеността на групите за обучение ще бъде от 10 обучаеми. Ще бъдат проведени 3 изнесени обучения с продължителност 24 академични часа на присъствените занимания (2 пълни дни с 2 нощувки/ обучение). Ще бъдат обучени общо 30 обучаеми, от които 20 педагогически специалиста, 1 назначен към момента образователен медиатор и 9, които се предвижда да бъдат назначени след приемане на стратегиите от училищните ръководстатва или от общинските администрации. Всеки успешно завършил обученията педагогически специалист и образователен медиатор ще получи удостоверение за допълнително обучение., Договорена стойност: 333 120.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: 135 СУ "Ян Амос Коменски" София, Договорена стойност по проекта*: 1 705.50 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: СРЕДНО УЧИЛИЩЕ "ПЕТКО РАЧОВ СЛАВЕЙКОВ", Договорена стойност по проекта*: 1 705.50 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ.КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ", Договорена стойност по проекта*: 93 330.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ "ПЕЙО К. ЯВОРОВ", Договорена стойност по проекта*: 1 705.50 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Дял на педагогическите специалисти, от включените в дейности по ОП, квалифицирани за работа в мултикултурна среда, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Педагогически специалисти, включени в обучения за работа в мултикултурна среда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 220.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Образователни медиатори, включени в обучения по процедурата, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Дял на педагогическите специалисти успешно преминали обучения за работа в мултикултурна среда по операцията и останали в същото учебно заведение, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 95.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 384 474.72 BGN
БФП 384 474.72 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN