Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0284-C01
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност във ВАНЕСА - М ЕООД
Бенефициент 200931367 ВАНЕСА - М ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 09.08.2017
Дата на стартиране 09.08.2017
Дата на приключване 18.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Габрово, Габрово, гр.Габрово

Описание

Кратко описание на проекта
Основната дейност на ВАНЕСА - М ЕООД е ремонт на хидравлични и пневматични съоръжения.
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Придобиване на система за мониторинг на енергопотреблението състояща се от хардуер и софтуер
3. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение. 

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-784/17.09.2016), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване
2. доставена, монтирана и въведена в експлоатация система за мониторинг на енергопотреблението
3. получен сертификат съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 
4. изпълнени дейности за опазване на околната среда
5. годишни спестявания на енергия - 300 464 kWh/год
6. спестени емисии CO2 - 246,12 т/год
7. поставена визуализация

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на производствено оборудване): Като част от дейността ще бъдат закупени: - Универсален струг тип 1 - 1бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Универсален струг тип 2 - 1бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Универсален струг тип 3 - 1бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) - Двуколонна лентоотрезна машина - 1бр. (мярка 4 от одобрен енергиен одит) - Хидравлична преса - 1бр. (мярка 5 от одобрен енергиен одит) - Винтов компресор с изсушител - 1бр. (мярка 6 от одобрен енергиен одит) - CNC Струг - 1бр. (мярка 7 от одобрен енергиен одит) - Тръбоогъваща машина- 1бр. (мярка 8 от одобрен енергиен одит) - Универсална фрезова машина - 1бр. (мярка 9 от одобрен енергиен одит) - Мобилен комплекс за разстъргване и наваряване - 1бр. (мярка 10 от одобрен енергиен одит) Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 11-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 11-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Договорена стойност: 450 600.00 , Отчетена стойност: 443 370.00
  • Дейност: Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка 11 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да въведе в експлоатация автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната за целите на фирмата СМЕ представлява електронна система (съставена от хардуер и софтуер), която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Системата може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на хардуерно оборудване (прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията и такива за събира информацията от измервателните прибори). Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично посредством софтуер. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. СМЕ ще обхваща както консуматорите в рамките на разгледаните мерки по проекта, така и останалите консуматори в предприятието. Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер. Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване предвидено в Дейност 1. Поради тази причина, дейност 2 стартира през 11ти месец с избор на изпълнител и след доставката на оборудването в дейност 1, ще се премине към доставката на Система за мониторинг на енергопотреблението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 11-ти до 12-ти месец) 2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 12-ти до 15-ти месец) 3. Поставена визуализация (от 11-ти до 15-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020, Договорена стойност: 2 200.00 , Отчетена стойност: 2 200.00
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец), Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 15 000.00
  • Дейност: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ВАНЕСА - М ЕООД В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ единадесет на брой мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище, Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 15 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АТОН ДД ООД, Договорена стойност по проекта*: 66 500.00 , Отчетена стойност**: 95 000.00
  • Изпълнител: РМ КУОЛИТИ КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 050.00 , Отчетена стойност**: 4 500.00
  • Изпълнител: ПОЛИМЕТА С ООД, Договорена стойност по проекта*: 235 200.00 , Отчетена стойност**: 336 000.00
  • Изпълнител: КЮ ЕС БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 9 450.00 , Отчетена стойност**: 10 500.00
  • Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КОМПРЕСОРС АД, Договорена стойност по проекта*: 8 659.00 , Отчетена стойност**: 12 370.00
  • Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 13 500.00 , Отчетена стойност**: 15 000.00
  • Изпълнител: СЕМО ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 540.00 , Отчетена стойност**: 2 200.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 300.46 , Достигната стойност: 300.46
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 246.12 , Достигната стойност: 246.12
Индикатор 7 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 0.60 , Целева стойност: 0.30 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 482 800.00 BGN
БФП 343 960.00 BGN
Собствено финансиране 138 840.00 BGN
Общо реално изплатени суми 338 899.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на ISO 50001, Прогнозна стойност: 4 500.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на ISO 50001
    Изпълнител: РМ КУОЛИТИ КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 050.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), Прогнозна стойност: 2 200.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ)
    Изпълнител: СЕМО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 540.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. CNC струг - 1 брой Обособена позиция 2. Хидравлична преса - 1 брой Обособена позиция 3. Винтов компресор с изсушител - 1 брой Обособена позиция 4. Универсален струг тип 1 – 1 брой Обособена позиция 5. Тръбоогъваща машина – 1 брой, Прогнозна стойност: 143 600.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. CNC струг - 1 брой
    Изпълнител: ПОЛИМЕТА С ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 39 165.00
  • Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 2. Хидравлична преса - 1 брой
    Изпълнител: ПОЛИМЕТА С ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 965.00
  • Обособена позиция 3: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 3. Винтов компресор с изсушител - 1 брой
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КОМПРЕСОРС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 659.00
  • Обособена позиция 4: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 4. Универсален струг тип 1 – 1 брой
    Изпълнител: ПОЛИМЕТА С ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 615.00
  • Обособена позиция 5: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 5. Тръбоогъваща машина – 1 брой
    Изпълнител: ПОЛИМЕТА С ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 265.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. Мобилен комплекс за разстъргване и наваряване – 1бр. Обособена позиция 2. Двуколонна лентоотрезна машина – 1бр. Обособена позиция 3. Универсална фрезова машина – 1бр. Обособена позиция 4. Универсален струг тип 2 – 1 бр. Обособена позиция 5. Универсален струг тип 3 – 1 бр., Прогнозна стойност: 307 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. Мобилен комплекс за разстъргване и наваряване – 1бр.
    Изпълнител: АТОН ДД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 33 600.00
  • Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 2. Двуколонна лентоотрезна машина – 1бр.
    Изпълнител: АТОН ДД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 32 900.00
  • Обособена позиция 3: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 3. Универсална фрезова машина – 1бр.
    Изпълнител: ПОЛИМЕТА С ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 22 330.00
  • Обособена позиция 4: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 4. Универсален струг тип 2 – 1 бр.
    Изпълнител: ПОЛИМЕТА С ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 26 530.00
  • Обособена позиция 5: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 5. Универсален струг тип 3 – 1 бр.
    Изпълнител: ПОЛИМЕТА С ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 99 330.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване), Прогнозна стойност: 15 000.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване)
    Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 500.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на ISO 50001, Прогнозна стойност: 10 500.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на ISO 50001
    Изпълнител: КЮ ЕС БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 450.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN