Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-1.037-0004-C01
Наименование на проекта Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград
Бенефициент 000351580 ОБЩИНА ВЕЛИНГРАД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 12.01.2018
Дата на стартиране 12.01.2018
Дата на приключване 16.02.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пазарджик, Велинград

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение има за цел  подобряване  качеството на  предлаганите  образователни услуги  в Полудневна детска градина към СУ "Св. Св. Кирил и Методий" чрез разширение и обновление  на материално техническата база на учебното заведение.  Предвижда се  повишаване капацитета на образователната институция от 26 на 78 деца чрез изпълнение на строително монтажни работи за реконструкция на детската градина състояща се в пристрояване и/или надстрояване на съществуващата сграда с още два етажа.  Ще бъде обновено дворното пространство на учебното заведение. Ще бъде изградена и  достъпна архитектурна среда за хора с увреждания.
В обхвата  на проекта ще бъдат осъществени дейности по инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителството. Ще бъде закупено, доставено и монтирано  нужното за реконструираната и обновена материална база оборудване и обзавеждане. В рамките на проекта ще бъдат изпълнени дейности по изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите и упражняване на строителен надзор по време на строителството, информационно комуникационна кампания за популяризиране на проекта и източниците на финансиране, както и извършване на независим финансов одит.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Организация и управление на проекта: Дейността цели да се създадат условия за ефективно и качествено изпълнение на заложените в проектното предложение дейности, като в рамките й ще се сформира екип за управление на проекта включващ ръководител, координатор, експерт обществени поръчки, счетоводител и експерт инвеститорски контрол. Екипът ще се състои от служители на общинска администрация Велинград и/или външни експерти с нужния опит съгласно правилата на УО на ОПРР по отношение на изискванията за управление на инфраструктурни проекти. С оглед качествено и своевременно изпълнение на планираните задачи, управленският екип включва лица, които са теоретично и практически подготвени в сферата на предвижданите за реализация дейности и имат умения по администриране, координиране, управление и отчитане дейностите/операциите по проекта. В длъжностните характеристики на членовете на екипа, които са служители на бенефициента ще бъдат включени функции и задължения във връзка с изпълнението на проекта. С членове на екипа по организация и управление на проекта, които се явяват външни за бенефициента лица ще бъдат сключени договори за услуга след провеждане на процедури по ЗОП. Ще се изготвят ежемесечни отчетни доклади за извършена работа и часови таблици за отчитане на положения труд на всеки член от екипа ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта. След сформиране на екипа се организира среща, на която се изготвя план-график за изпълнение на дейностите проектиран по начин осигуряващ в най-голяма степен ефективно постигане на заложените цели, с оглед времето за изпълнение и ефикасно използване на разполагаемия финансов ресурс. На срещата Ръководителят на проекта разпределя функционалните отговорности на всеки член от екипа съобразно изготвения план-график., Договорена стойност: 10 000.00 , Отчетена стойност: 9 970.21
  • Дейност: Дейност 2: Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителството по проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград": В рамките на изпълнение на Дейност 2: Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителството по проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград" ще бъде изготвен технически/работен проект със съответните части към него за пристрояване и/или надстрояване на учебното заведение. При инвестиционното проектиране ще се търси най-доброто инженерно решение, касаещо реконструкцията на съществуващата сграда и необходимите строително монтажни работи за изпълнение на проекта. Проектирането ще бъде осъществено съгласно предвижданията на действащия подробен устройствен план на имота. При изпълнение на строително-монтажните работи се предвижда: Пристрояване и/или надстрояване на детската градина с цел увеличаване капацитета на броя деца ползващи услугите на учебното заведение от 26 на 78 деца; Ще бъдат изпълнени предвидените СМР в техническия/работен проект за облагородяване на дворното пространство и осигуряването на подходяща среда за хора с увреждания. През периода на изпълнение на СМР ще се осъществи навременен и ефективен авторски надзор съобразно чл. 162., ал. 2 от Закона за устройство на територията. , Договорена стойност: 606 637.33 , Отчетена стойност: 768 839.99
  • Дейност: Дейност 3: Закупуване, доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за нуждите на проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград" : В рамките на изпълнение на Дейност 3: Закупуване, доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за нуждите на проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград" ще бъде закупено, доставено и монтирано следното оборудване и обзавеждане: Гардеробчета за дрехи - 78 бр.; Гардероб за дрехите на персонала - 4 бр., Учебни маси - 39 бр.; Учебни маси бъбрек -39 бр.; Детски столове - 78 бр.; Шкаф с чекмеджета за индивид.материали на децата - 78 бр.; Шкаф за дидактични и игрови материали - 3 бр.; Интерактивна дъска - 3 бр.; Компютър лаптоп - 3 бр.; Учителска маса - 3 бр.; Учителски стол - 3 бр.; Шкаф/ плот за храна и съдове - 1бр.; Закачалка за кърпите на децата - 39 бр.; Шведска стена - 1 бр.; Гимнастически пейки - 4 бр.; Сенник - 1 бр.; Бяла дъска - магнитна - 3 бр.;. Закачалка за дрехи и ранички - 78 бр. , Договорена стойност: 29 993.40 , Отчетена стойност: 29 966.40
  • Дейност: Дейност 4: Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите и упражняване на строителен надзор по време на строителството: В процеса на изпълнение на дейността ще бъде извършена оценка за съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежите. Оценката за съответствието ще бъде изготвена под формата на комплексен доклад съставен от регистрирана фирма - консултант, несвързана с проектанта. В процеса на изпълнение на строително монтажните работи се предвижда системен контрол по време на строителството чрез упражняването на независим строителен надзор в съответствие с разпоредбите на чл. 168, ал. 1 от Закона за устройство на територията. Представителят на строителния надзор взима участие във всички проби и изпитания на материали, конструкции и инсталации, използвани и/или изградени на обектите подлежащи на интервенция при строителството, като подписва всички документи, удостоверяващи резултатите от тези проби и изпитания. Решенията и указанията на лицето, упражняващо независим строителен надзор, вписани в заповедната книга на строежа, са задължителни за всички участници в строителството и следва да се изпълняват незабавно след вписването. Независимият строителен надзор по време на строителството ще се упражнява в следния задължителен обхват: 1.Законосъобразно започване на строежа; 2.Пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3.Изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти; 4.Контрол по спазване условията на безопастност на труда, съгласно проекта за организация на строителството; 5.Опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; 6.Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; 7.Недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 8.Правилно изпълнение на строително монтажните работи; 9.Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. Строителния контрол по време на строителството ще се упражнява през целия период от откриване на строителната площадка до издаване на разрешение за ползване на строежа. Представители на независимия строителен надзор ще присъстват на съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството с цел установяване точното изпълнение на проекта. След приключване на строителството упражняващия строителен надзор изготвя окончателен доклад на основание чл.168, ал. 6 от Закона за устройство на територията. , Договорена стойност: 18 000.00 , Отчетена стойност: 23 512.50
  • Дейност: Дейност 5 : Провеждане на информационно-комуникационна кампания: Разясняването на целите и задачите на проекта и постигането на максимална публичност на постигнатите резултати ще се осъществи в рамките на дейността чрез: ● Изработване, доставка и монтаж на постоянна информационна табела след приключване на проекта Не по-късно от 3 /три/месеца след приключване на проекта ще бъдат изработена, доставена и монтирана 1 /един/ брои постоянна информационна табела. Постоянната информационна табела се предвижда да бъде поставена в обхвата на обекта на видно за обществеността място. На нея ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация. - Емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз" - Наименованието на съфинансиращия фонд - Общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - Наименованието на проекта - Обща стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева ● Организиране и провеждане на 2 /две/ публични събития под формата на пресконференции Ще бъдат проведени 2 /две/ публични събития: Непосредствено след сключването на договора за строителство и при приключване на дейностите по проекта. Публичните събития ще бъдат анонсирани чрез публикации в местните медии, като информацията посочена в тях ще бъде публикувана и в официалните интернет страници на община Велинград и ПГГС "Христо Ботев". Ще се изготви информационен банер и снимков материал по време на събитията. ● Изработване и разпространение на 1 000 броя печатни информационни материали /брошури/ Ще бъдат изработвани и разпространени 1 000 броя /брошури/, във всяка от които ще се съдържа: - Емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз" - Наименованието на съфинансиращия фонд - Общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - Наименованието на проекта - Адреса на единния информационен портал, Договорена стойност: 2 500.00 , Отчетена стойност: 3 000.00
  • Дейност: Дейност 6: Осъществяване на независим финансов одит и приключване на проекта: В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши одит и приключване на проекта. Целта на одита на проекта /извършване на ангажимент за договорените процедури/ е да се извърши оценка на проекта съгласно определени критерии за съответствие и да изрази заключение, което да дава представа за определена увереност по отношение на одитираната дейност относно: законността и редовността на разходите по проекта; дали средствата от бюджета на проекта са били изразходвани ефикасно и икономично, т.е. в съответствие с разумното финансово управление; дали средствата са били използвани ефективно, т.е. по предназначение. За всяко искане за плащане по проекта, одиторът проверява дали декларираните от бенефициента разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, и изготвя доклад за фактически констатации/доклад от ангажимента за договорени процедури. Приключването на проекта цели създаване на условия за надлежно завършване и отчитане на проекта. Екипът по проекта ще подготви искането за окончателното плащане в рамките на срока на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, включващо окончателни технически и финансови отчети за целия период на изпълнение на проекта и доклад за фактически констатации от сертифициран външен одитор. Дейността е необходима за надлежното завършване и отчитане на всички дейности, извършени по време на проекта., Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 3 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 29 966.40 , Отчетена стойност**: 29 966.40
  • Изпълнител: Атанас, Договорена стойност по проекта*: 2 100.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: РУБИН КОМЕРС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 3 000.00
  • Изпълнител: АСТРА КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 20 520.00 , Отчетена стойност**: 23 512.50
  • Изпълнител: Сашка, Договорена стойност по проекта*: 1 400.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Веско, Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 1 995.00
  • Изпълнител: Димчо, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 3 000.00
  • Изпълнител: Мария, Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Петър, Договорена стойност по проекта*: 3 500.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Янка, Договорена стойност по проекта*: 1 400.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЗАПРЯНОВИ - 03 ООД, Договорена стойност по проекта*: 711 600.00 , Отчетена стойност**: 768 839.99
  • Изпълнител: Мирослава, Договорена стойност по проекта*: 1 000.00 , Отчетена стойност**: 990.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой на модернизираните образователни институции, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Представители от маргинализираните групи, включително роми, ползващи модернизираната образователна инфраструктура, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Грижи за децата и образование: Капацитет на подпомогнатата инфраструктура, предназначена за грижи за децата или образование, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 78.00 , Достигната стойност: 52.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 595 749.34 BGN
БФП 595 749.34 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 595 749.34 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 177 900.00 0.00 177 900.00 ЗАПРЯНОВИ - 03 ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 498.32 0.00 1 498.32 СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване, доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за нуждите на проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград" , Прогнозна стойност: 29 993.40
  • Обособена позиция 1: Закупуване, доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за нуждите на проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград"
    Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 29 966.40
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на услуга: " Експерт инвеститорски контрол по време на строителството на проект "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград"" , Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител на услуга: " Експерт инвеститорски контрол по време на строителството на проект "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград""
    Изпълнител: Веско
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на услуга: " Експерт инвеститорски контрол по време на строителството на проект "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград"" - прекратен договор с член на екипа, Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител на услуга: " Експерт инвеститорски контрол по време на строителството на проект "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград""
    Изпълнител: Мария
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на услуга: "Експерт обществени поръчки на проект "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград"" , Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител на услуга: "Експерт обществени поръчки на проект "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград""
    Изпълнител: Мирослава
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите и упражняване на строителен надзор по време на строителството по проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград" , Прогнозна стойност: 18 000.00
  • Обособена позиция 1: избор на изпълнител за изготвяне на ОСИП и упражняване на строителен надзор при изпълнение на строителството за обект „Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград”
    Изпълнител: АСТРА КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 520.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителството по проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград" - Прекратена/сключено споразумение за прекратяване на договора , Прогнозна стойност: 606 637.33
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителството по проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград" - Приключена, Прогнозна стойност: 606 637.33
  • Обособена позиция 1: Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителството по проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград"
    Изпълнител: ЗАПРЯНОВИ - 03 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 711 600.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Осъществяване на информационно комуникационна кампания по проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград" , Прогнозна стойност: 2 500.00
  • Обособена позиция 1: Осъществяване на информационно комуникационна кампания по проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград"
    Изпълнител: РУБИН КОМЕРС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 000.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Осъществяване на независим финансов одит на проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград" , Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Осъществяване на независим финансов одит на проект: "Ремонт, реконструкция и обновяване на детска градина в град Велинград"
    Изпълнител: Димчо
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN