Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.001-0102-C02
Наименование на проекта Внедряване в производството на „Техкерамик-М“ ООД на иновативен процес за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове
Бенефициент 204283715 ТЕХКЕРАМИК-М АД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 18.01.2017
Дата на стартиране 18.01.2017
Дата на приключване 23.04.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Мездра, гр.Мездра

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящия проект е насочен към внедряване в производствената дейност на „Техкерамик-М“ ООД на процесова иновация за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове. Инвестицията ще доведе до подобряване по отношение производителност и качеството на произвежданите от дружеството керамични шайби. 
При внедряване в предприятието на иновативния процес няма да бъдат нарушавани чужди права върху интелектуална собственост.
Предвидения за внедряване иновативен процес представлява новост на световния/европейския пазар и превъзхожда сходните му алтернативните решения.
Изпълнението на проекта ще доведе до пазарна реализация на внедрения иновативен процес в приоритетно направление "Мехатроника и чисти технологии" (производство на базови елементи, детайли, възли и оборудване, вграждани като част от мехатронен агрегат или самостоятелно съставляващи такъв агрегат) на ИСИС. Посочената тематична област е сред приоритетните за подкрепа в Северозападния регион за планиране, където дружеството ще осъществи своята инвестиция. По този начин предприятието ще повиши дела на високотехнологичното си производство и ще създаде допълнителни условия за развитие на СЗР, който е сред най-бедите и слабо развити райони не само в България, но и на територията на ЕС.
Проекта включва дейност по Елемент А "Инвестиции" - в режим „de minimis” и дейност по Елемент Б "Услуги" - в „Консултантски и помощни услуги за иновации в полза на МСП“. Успешното изпълнение на проекта изисква реалистично планиране на целия процес и балансирано разпределение на дейностите във времето на неговото изпълнение. Като част от методологията за изпълнение на всяка дейност, кандидата е предвидил управление на проекта, провеждане на процедури за избор на изпълнители, доставка на оборудване, консултантска услуга (пазарно проучване) в подкрепа на иновацията.
Планираните за изпълнение в рамките на проекта дейности са в пълно съответствие с хоризонталните политики на ЕС.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Плоскошлифовъчна полираща машина - 3 броя и Машина за измерване на равнинност - 1 брой): Дейността по придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния процес ще се реализира чрез закупване, доставка и въвеждане в експлоатация на Плоскошлифовъчна полираща машина - 3 броя и Машина за измерване на равнинност - 1 брой. Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността по следния начин: Предвиденото оборудване е необходима част от процеса на внедряване в дейността на дружеството на иновативния процес за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове: Плоскошлифовъчна полираща машина използва един диск за полиране и за разлика от конвенционалните, които използват два диска, работи при по-ниско налягане и по-големи скорости на дисковете, което позволява да се постигне много по-високи скорости на отнемане на материал (полиране), а в същото време по ниско износване на полиращия диск; Машина за измерване на равнинност е необходима за осъществяване на прецизен качествен контрол в заключителния етап на процеса като гарантира постигане на желаното качество на полиране по отношение на равнинност и гладкост на детайлите. Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 1-12): В изпълнението й ще участват всички членове на ЕУП, като пряката отговорност ще се носи от Ръководител на ЕУП. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месеци 1-5): Изборът на външен изпълнител за доставка на предвиденото оборудване ще бъде извършен в съответствие с изискванията на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) и Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020. Изпълнението на тази под-дейност ще премине през следните етапи: 2.1) Представяне за съгласуване от УО на ОПИК на План на процедурите за избор на изпълнители в рамките на проекта; 2.2) Изготвяне на документация за провеждане на процедура за определяне на изпълнител за доставка на оборудване, съгласно чл.50 (1) на ЗУСЕСИФ - „Избор с публична покана“, тъй като предвидената индикативна стойност без ДДС за доставка на оборудване в рамките на проекта (в т.ч. общия размер на безвъзмездна финансова помощ и съфинансиране от страна на кандидата) попада в разпоредбите на чл.50, ал.2, т.2; 2.3) Изготвената документация ще бъде представена за осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. Предварителен контрол ще бъде осъществяван през всички етапи от провеждането на процедурата: изготвяне на документация за процедурата, изготвяне на протокол от дейността на комисията за оценка и класиране на оферти и изготвяне проект на договор с избрания изпълнител; 2.4) Провеждане на процедура „Избор с публична покана“ за доставка на оборудване, като документацията ще бъде предоставена на УО за публикуване на интернет страниците на ОПИК и ЕИПФЕС. 2.5) Оцени и класиране на постъпилите оферти. 3) Сключване на договор (месеци 6-7): Бенефициентът ще сключи писмен договор за доставка на оборудване с определения за изпълнител кандидат. 4) Доставка и инсталация на оборудване (месеци 8-12): След доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването, бенефициентът подписва Приемо-предавателен протокол за доставка съгласно Приложение 2.3. 5) Изпълнение на мерки по информация и комуникация (месец 12): Бенефициента ще изпълни задължението си да запознае обществеността с факта, че получената финансова подкрепа по настоящият проект е предоставено от ЕС (ЕФРР) чрез ОПИК в съответствие с Приложение XII „ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНО ПОДКРЕПАТА ОТ ФОНДОВЕТЕ” от Регламент (ЕС) № 1303/2013. За целта се предвижда изработка на следните визуализиращи средства: Обозначителна табела (1 бр.), която ще бъде монтирана на мястото на инвестицията и Информационни стикери (4 бр.) поставен върху доставеното по проекта оборудване. Бенефициента ще финансира със собствени средства разходите за информация и комуникация., Договорена стойност: 368 518.75 , Отчетена стойност: 368 027.88
  • Дейност: Консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите (ще бъде изпълнена чрез възлагане и разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен процес за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове) - 1 брой: Дейността по консултантски и помощни услуги в подкрепа на иновациите ще се реализира чрез възлагане и разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен процес за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове - 1 брой. Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността по следния начин: С изготвянето на подробен и аналитичен анализ се цели да бъде подпомогнат мениджмънта на предприятието при пазарната реализация на внедрения в производствената дейност на предприятието иновативен процес за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове. Пазарното проучване ще има следния минимален обхват: описание на настоящата ситуация в дружеството от гледна точка на съществуващи пазарни позиции – национален и международен пазар, описание на иновативния капацитет на дружеството, представяне на настоящата система за пазарна реализация на продукцията, основни конкуренти, SWОT анализ, продуктовото портфолио, фирмена политика по отношение на цени, клиенти и реклама, дългосрочно планиране за капитализиране на резултатите от внедрения иновативен процес, дефиниране на стратегическите пазарни и маркетингови цели на компанията, в съответствие с наличните ресурси от една страна и изискванията и тенденциите на пазара в този сектор. Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 6-11): Координатора на проекта ще следи и отговаря за нормалното изпълнение на дейността и осъществяването на контрол и комуникация с избрания за изпълнението й външен изпълнител. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месец 6): Изборът на външен изпълнител за разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен процес ще бъде извършен в съответствие с изискванията на ЗУСЕСИФ и Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020. Тъй като предвидената стойност за доставки или услуги, в т.ч. съфинансирането от страна на кандидат за безвъзмездна финансова помощ, без данък върху добавената стойност е по-ниска от 30 000 лв. без ДДС, кандидата ще приложи към първичните платежни документи три предложения (съдържащи цена, характеристика/функционалност/описание, които не противоречат на заложените в договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ) и изготвена от него обосновка, съдържаща аргументи за направения избор на изпълнител на базата на получените 3 предложения. 3) Сключване на договор (месец 7): Бенефициентът ще сключи писмен договор за изпълнение на консултантската услуга с определения за изпълнител кандидат. 4) Разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен процес (месеци 7-11): Изработването на услугата ще бъде удостоверена с подписване на Приемо-предавателен протокол за услуга съгласно Приложение 2.4. При разработването на пазарното проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен процес, ще бъде съблюдавано изпълнението на мерките за информация и комуникация като се посочи, че същото е разработено в рамките на настоящия проект и с финансовата подкрепа на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020., Договорена стойност: 19 500.00 , Отчетена стойност: 19 500.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: “ЛАМ ПЛАН” АД, Договорена стойност по проекта*: 331 225.09 , Отчетена стойност**: 368 027.88
  • Изпълнител: ГЕЦОВ И ПАРТНЬОРИ КОНСУЛТАНТС, Договорена стойност по проекта*: 17 550.00 , Отчетена стойност**: 19 500.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 19 839.00 , Достигната стойност: 19 814.29

Финансова информация

Обща стойност на проекта 388 018.75 BGN
БФП 349 216.88 BGN
Собствено финансиране 38 801.87 BGN
Общо реално изплатени суми 348 775.09 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Процедура: Придобиване на ново оборудване необходимо за внедряване в производството на „Техкерамик-М“ АД на иновативен процес за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове по проект, осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 – 2020”, Прогнозна стойност: 167 327.80
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 2: Машина за измерване на равнинност - 1 брой
    Изпълнител: “ЛАМ ПЛАН” АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 150 325.09
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Процедура: Придобиване на ново оборудване необходимо за внедряване в производството на „Техкерамик-М“ АД на иновативен процес за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове по проект, осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 – 2020”, Прогнозна стойност: 201 190.95
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Закупуване и доставка на Плоскошлифовъчна полираща машина - 3 броя
    Изпълнител: “ЛАМ ПЛАН” АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 180 900.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен процес за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове - 1 брой, Прогнозна стойност: 19 500.00
  • Обособена позиция 1: Разработване на пазарно проучване за реализация на внедрения в предприятието иновативен процес за еднодисково полиране на керамични шайби чрез използване на ново поколение обработващи дискове - 1 брой
    Изпълнител: ГЕЦОВ И ПАРТНЬОРИ КОНСУЛТАНТС
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 550.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN