Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-1.002-0019-C06
Наименование на проекта Създаване на технологична среда за предоставяне на данни в реално време от Централизирания регистър на МПС на АИС на ИААА, НАП, общинските администрации и АПИ; рефакториране на АИС КОС; реализиране на АИС ЧОД и разработване на нови електронни административни услуги
Бенефициент 000695235 Министерство на вътрешните работи
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 14.12.2017
Дата на стартиране 01.09.2017
Дата на приключване 05.11.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект е насочен към създаване на условия за автоматизация на обмена на данни между Централизирания регистър на МПС и регистрите на други администрации, рефакториране и надграждане на АИС КОС, реализиране на нова АИС ЧОД и реализиране на нови електронни административни услуги.
За целите на изпълнение на проекта се предвижда доставка на средства и инструменти за разработка, тестване и управление на процеси, безотказна  комуникация, дисково пространство, наблюдение на мрежовия трафик. Предвидените технически средства ще подпомогнат изпълнението на заложените в Пътната карта специфични индикатори по проекта. 
Реализирането на проекта ще допринесе за намаляване на административната тежест в направление на дейност „Пътна полиция“ и изпълнение на приоритетите на държавата за автоматизиране на дейности, извършвани от структури на МВР.
Изпълнението на проекта ще подобри дейността на контролните органи чрез осигуряване на актуална и навременна информация на всички нива.
Дейности
  • Дейност: Разработка, тестване и внедряване на интеграционeн слой за обслужване в реално време на електронни заявки от други администрации към/от АИС “Регистрация на МПС и собствениците им”: Централният регистър на МПС ще включва „ядро“ (АИС „Регистрация на МПС и собствениците им“) и интеграционeн слой за обслужване в реално време на електронни заявки към/от други администрации. „Ядрото“ (АИС „Регистрация на МПС и собствениците им“) е разработено от екип на МВР и отговаря на всички съвременни изисквания за мащабируемост, сигурност, запазване на транзакционна история и предоставяне на уеб-услуги (Web Services) за държавните органи и интерфейс за отворени данни за гражданите и бизнеса. Интеграционният слой ще бъде се разработен в рамките на проекта, финансиран от ОПДУ, и ще осигурява мащабируеми интеграционни услуги с разпределено кеширане на данните, за обмен на информация с външни информационни системи (като НАП, АПИ, АМ и други) в реално време с грануларен контрол на достъпа и журналиране на заявките с точно време. Ще бъдат изпълнени следните етапи: ЕТАП 1 Изграждане на базови компоненти на интеграционен • модул за разпределено кеширане на данни от общосистемната информация (речникови структури); • модул за гранулиран контрол на достъпа; • модул за разпределение за заявките; • модул за журналиране (записи за изпълнени заявки). Ще бъдат разработени модули за осигуряване на базовата функционалност на интеграционния слой, които да създадат предпоставка за унифициране на използването, наблюдението и поддръжката, както и изискванията за сигурност на обмена на данни. ЕТАП 2 Надграждане на интеграционния слой • Описание на услуги, които трябва да бъдат реализирани като уеб-услуги от други администрации за интегриране в процеса на регистрация, промяна и прекратяване на регистрация на МПС и на уеб-услуги, които ще се предоставят на други администрации чрез интеграционния слой; • Надграждане на АИС „Регистрация на МПС и собствениците им“ с интеграционен слой за целите на предоставяне на услуги за обмен на данни; • Разработване на програмен интерфейс на интеграционния слой за обслужване в реално време на електронни заявки от други администрации; Ще бъде доработен, надграден и внедрен интеграционен слой за обслужване в реално време на електронни заявки от други администрации към/от АИС „Регистрация на МПС и собствениците им“, според изискванията на нормативната база, техтнологичните възможности за връзка и изискванията на администрациите, заявили необходимост и готовност за обмен на данни със системата. В рамките на проекта ще бъдат създадени условия за автоматизиран обмен при условие, че съответната администрация с нормативно обусловено право на достъп, има готовност за това. , Договорена стойност: 40 006.16 , Отчетена стойност: 20 846.31
  • Дейност: Рефакториране и надграждане на АИС КОС и осигуряване на условия за връзка с външни регистри и системи: В рамките на дейността ще бъде рефакторирана и надградена АИС КОС, чрез разработване на интерфейси за реализация на уеб-услуги и/или интеграционни интерфейси за обмен на информация с външни системи. Рефакторинг е процес на изменение на съществуващата вътрешна структура на кода на софтуерен продукт, без да се променя неговият режим на работа. Прави се с цел подобряване на някои нефункционални елементи на софтуера, което би позволило осигуряване на по-лесна поддържка и разширяване на възможностите му. АИС/регистър КОС е уеб-базирано приложение, пуснато в реална експлоатация от 01.11.2013 г., предназначено за контрол на производството, търговията, съхранението, носенето, употребата и транспортирането на оръжия, боеприпаси, взривни вещества и пиротехнически изделия. Чрез него в реално време се прави справка за собствеността на всяко оръжие, регистрирано в базата данни и се проследява промяната в собствеността му, както и справки за издадени разрешения и техния статус. АИС/регистър КОС осигурява ежедневната оперативната дейност на служба „Контрол на общоопасните средства“ (КОС) в ГДНП-МВР. Съгласно последните изменения на ЗОБВВПИ е необходимо предоставяне на информация от/на външни за регистъра бази данни. Текущо тази информация се предоставя от заявителите на услуги на хартиен носител, което е в противоречие с изискванията на ЗЕУ и АПК. АИС/регистър КОС ще бъде надграден, като бъдат разработени интерфейси за реализация на уеб-услуги и/или интеграционни интерфейси за обмен на информация с външни системи като минимум - Търговски регистър, Регистър "Съдебен статус", НАП, ЕИСПП и други. Рефакторирането на АИС/регистър КОС ще улесни изпълнението на новите изисквания и ще осигури условия за автоматизиран електронен обмен с външни бази данни. Изпълнението на тази дейност ще бъде предпоставка за прилагане на принципите на комплексното административно обслужване в МВР. Ще бъде проведено специализирано обучение за работа с разработения софтуер. В рамките на проекта АИС/регистър КОС ще има готовност за автоматизиран електронен обмен при условие, че съответната администрация с нормативно обусловено право на достъп има готовност за това., Договорена стойност: 218 049.18 , Отчетена стойност: 218 874.47
  • Дейност: Реализиране на АИС ЧОД и осигуряване на условия за връзка с вътрешни и външни регистри : В рамките на дейността ще бъде изграден нов регистър АИС „ЧОД“ (Частната охранителна дейност), която да автоматизира дейността на Сектор „Лицензиране и контрол на ЧОД“ на ГДНП-МВР. Дейността по линия на частната охранителна дейност в МВР към момента не е обезпечена с автоматизирани информационни системи, което затруднява контрола, оперативното управление и наблюдение, което трябва да извършват служителите на МВР. Разработването и внедряването на АИС ЧОД за обслужване на регистъра по Закона за частната охранителна дейност (ЗЧОД), предполага разработване на интерфейси за осъществяване на интеграция и информационен обмен от/към външни регистри - Търговския регистър, Регистър "Съдебен статус", НАП, ЕИСПП и други с оглед на въвеждане на непрекъснат автоматизиран контрол на актуалността на вписаните обстоятелства. С цел усъвършенстване на лицензионния режим в новия ЗЧОД детайлно са разписани комплексните критерии, на които следва да отговарят субектите, кандидатстващи за лиценз, както и физическите лица - собственици и членове на управителните органи. Прецизно са изброени необходимите удостоверителни и други документи, като за улеснение са разработени образци на същите. Предвидена е възможност документите за кандидатстване за лиценз, както и уведомленията за поети/снети от охрана обекти и за възникнали/прекратени трудови правоотношения, да бъдат подавани и по електронен път. С разработването и внедряването на АИС ЧОД ще се постигне: • Изграждане и поддържане на Единният автоматизиран централизиран регистър на лицензите за дейностите по ЗЧОД във връзка с чл. 40, ал. 1 от ЗЧОД; • Подобряване организацията на работата по издаване, отказ или отнемане на лиценз за извършване на ЧОД; • Изграждане и поддържане в актуално състояние база данни за издадените лицензи, отказите за издаването им, прекратените и отнетите лицензи, за охраняваните обекти, охранителите и за средствата, използвани при осъществяване на охраната (МПС, оръжие, технически средства за наблюдение и други); • Ще се осигури възможност за автоматизирано извеждане на статистически данни за броя на лицензите по различните видове дейности по ЗЧОД и по териториален обхват; • Ще се подобри контролът на дейностите по ЗЧОД за по-ефективно предотвратяване на административните нарушения по този закон; Основната цел на дейността е АИС ЧОД да осигури събирането и съхранението на обективна количествена информацията за субектите, извършващи ЧОД. Тази информация ще се ползва само за осъществяване на контрол по ЗЧОД и за предотвратяване, пресичане и разкриване на престъпления. , Договорена стойност: 277 408.75 , Отчетена стойност: 278 436.32
  • Дейност: Реализиране на електронни административни услуги и доставка на технически и програмни средства : В обхвата на проекта ще бъдат реализирани нови електронни административни услуги, които ще се интегрирани в АИС/регистър ПЕАУ - портал за електронни административни услуги, реализиран през 2015 г. с финансиране по ОП "Административен капацитет". От 01.07.2016 г. настъпи изменение в нормативната уредба, която регулира електронното управление в Р България. Промениха се изискванията за максимално пълна автоматизация на процесите при предоставяне на електронни административни услуги (ЕАУ) от административни органи и организации. Тези промени налагат дори изменение на организацията и управлението, свързано с предоставянето на ЕАУ. Дейността се състои от: поддейност 4.1 Реализиране на електронни административни услуги− Надграждане на портала за предоставяне на ЕАУ чрез повишаване на степента на автоматизация на предоставяните електронни административни услуги и оптимизиране на работния процес на електронните административни услуги от ниво 3 (включена електронна обработка на формуляри, вкл. електронна персонална идентификация) и ниво 4 (включено заплащане по електронен път), където е приложимо; − Реализиране на минимум 20 броя нови електронни административни услуги. поддейност 4.2 Доставката на техническите и програмни средства − Доставка на технически и програмни средства за разработка, тестване и управление на процеси, безотказна комуникация, дисково пространство, наблюдение на мрежовия трафик в това число минимум комуникационно оборудване (комутатори и маршрутизатори), система за наблюдение на мрежата за откриване и анализ на заплахи и осигуряване на дисково пространство.Ще се извършат дейности и по инсталиране, конфигуриране и интегриране на доставените технически и програмни средства. Във връзка с актуалната реформа с цел намаляване на административната тежест в направление на дейност „Пътна полиция“ и етапът по изменения и допълнения на Закона за движение по пътищата произтича необходимостта от разширяване на изисквания и обема на електронни административни услуги за гражданите и бизнеса, както и повишаване на информираността чрез интернет страницата на МВР. За осъществяване на целта и след детайлно анализиране и оптимизиране на наличната технологична среда, (хардуер и софтуер), ще се актуализира и осъвремени инфраструктурата, предоставяща сигурен и надежден достъп до интернет страница на отдел „Пътна полиция“ и електронен портал за услуги, който е обект на надграждане по този проект. Списък на предложените за изпълнение услуги са представени в приложение. , Договорена стойност: 1 950 301.78 , Отчетена стойност: 1 955 001.21
  • Дейност: Информация и комуникация : Мерките за информация и комуникация по проекта ще бъдат реализирани съгласно предвиденото в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. При всички мерки за информация и комуникация ще бъде указвано съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз и Европейския социален фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на изпълнението на проекта МВР ще информира широката общественост, за получената от Европейския социален фонд подкрепа, като включи на своята интернет страница кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като, съгласно изискванията, ще бъде откроена финансовата подкрепа от Европейския съюз. Текущо на интернет страницата на МВР ще бъде публикувана информация относно постигнатия към момента напредък и резултати. Етап 1 В процедура по ЗОП ще бъде избран изпълнител за осъществяване на дейности информация и публичност по проекта. I. Дизайн, съдържание, предпечат и изработване на следните информационни и рекламни материали: 1. Плакат - 20 броя 2. Дипляна - 1000 броя 3. Банер – 2 брой; 4. Рекламна табела - 1 брой 5.Комплект конферентни материали за участниците в конференцията и пресконференциите – 120 броя (60 участници + 40 пресконференции + 20 резерва). В комплекта ще има най-малко – бадж, папка, химикалка, тефтер, рекламна чаша, чадър и запалка. Бланки с лога и знаци - присъствени списъци, анкетни форми, съдържание, рекламни листове и т.н. На всички участници в проекта ще бъде предоставена информация относно източникът на финансиране на дейностите. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проект, ще бъде посочвана Оперативна програма „Добро управление“ като източник на финансиране, както и съфинансирането от страна на Европейския социален фонд. При отчитане изпълнението на проекта ще бъде предоставен доказателствен материал за предприетите мерки за информация и комуникация като снимки, публикувани новини, линкове към уеб-сайтове, екземпляри от произведени дипляни и друг подходящ доказателствен материал. II. Провеждане на еднодневна конференция с участници от заинтересованите структурни звена на МВР. По време на провеждането на еднодневна конференция в София за минимум 60 представители на МВР ще бъде предоставена информация по отношение на целите, напредъка и резултатите от изпълнението на проекта, съфинансиран от ЕСФ. Ще бъде осигурена публичност на дейностите, изпълнявани от МВР. Етап 2 В рамките на своите ангажименти по проекта МВР като Бенефициент ще организира за своя сметка провеждането на: Откриваща пресконференция – Обявяване на целите на проекта и стартиране на изпълнението на планираните; минимум 20 участника, сграда на МВР, с продължителност 60 минути; Заключителна пресконференция за представяне на резултатите от проекта - минимум 20 участника, сграда на МВР, с продължителност 60 минути. , Договорена стойност: 24 150.18 , Отчетена стойност: 25 632.71

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СИЕНСИС АД, Договорена стойност по проекта*: 528 528.00 , Отчетена стойност**: 528 528.00
  • Изпълнител: Кинсе ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 708.80 , Отчетена стойност**: 7 708.80
  • Изпълнител: ТЕЛЕЛИНК ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 1 342 800.00 , Отчетена стойност**: 1 342 800.00
  • Изпълнител: Трилио ООД, Договорена стойност по проекта*: 247 800.00 , Отчетена стойност**: 247 800.00
  • Изпълнител: Алфамаркет Прим ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 560.00 , Отчетена стойност**: 4 560.00
  • Изпълнител: Ронос ООД, Договорена стойност по проекта*: 4 375.34 , Отчетена стойност**: 4 375.34
  • Изпълнител: ГЛОБАЛ КОНСУЛТИНГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 179 844.00 , Отчетена стойност**: 179 844.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Администрации, подкрепени за въвеждане на комплексно административно обслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой подкрепени регистри, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 3 Контролни, приходни и регулаторни органи, подкрепени за развитие на организационен и аналитичен капацитет, включително за извършване на съвместни проверки, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Подкрепени електронни услуги за предоставянето им в транзакционен режим, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.00 , Достигната стойност: 19.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 533 962.20 BGN
БФП 2 533 962.20 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 2 533 962.20 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на технически и програмни средства, Прогнозна стойност: 1 342 800.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на технически и програмни средства
    Изпълнител: ТЕЛЕЛИНК ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 342 800.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Информация и комуникация, Прогнозна стойност: 23 941.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на публичност
    Изпълнител: Алфамаркет Прим ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 560.00
  • Обособена позиция 2: Осигуряване на рекламни материали
    Изпълнител: Кинсе ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 708.80
  • Обособена позиция 3: Доставка на канцеларски материали, офис оборудване и консумативи
    Изпълнител: Ронос ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 375.34
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Разработка, тестване и внедряване на интеграционен слой за обслужване в реално време на електронни заявки от други администрации към/от АИС “Регистрация на МПС и собствениците им”, Прогнозна стойност: 260 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Реализиране на АИС ЧОД и осигуряване на условия за връзка с вътрешни и външни регистри , Прогнозна стойност: 420 000.00
  • Обособена позиция 1: Реализиране на АИС ЛКЧОД и осигуряване на условия за връзка с вътрешни и външни регистри
    Изпълнител: Трилио ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 247 800.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Реализиране на електронни административни услуги, Прогнозна стойност: 580 000.00
  • Обособена позиция 1: Реализиране на електронни административни услуги
    Изпълнител: СИЕНСИС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 528 528.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Рефакториране и надграждане на АИС КОС и осигуряване на условия за връзка с външни регистри и системи, Прогнозна стойност: 335 000.00
  • Обособена позиция 1: Рефакториране и надграждане на АИС КОС и осигуряване на условия за връзка с външни регистри и системи
    Изпълнител: ГЛОБАЛ КОНСУЛТИНГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 179 844.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN