Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR003-1.001-0026-C02
Наименование на проекта Топъл обяд в Община Венец
Бенефициент 000931397 ОБЩИНА ВЕНЕЦ
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Програма "Храни и основно материално подпомагане" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 25.11.2022
Дата на стартиране 01.10.2022
Дата на приключване 31.12.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Венец

Описание

Кратко описание на проекта
По проекта приоритетно топъл обяд се предоставя на лица, които имат ежедневна нужда от подкрепа и липса на достъп до ежедневна храна. Кандидатите за участие  представят  Заявление - Декларация за необходимост от подкрепа и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация, като такива се попълват и от пълнолетните членове в семействата им. Идентифицираните нуждаещи се лица се подават от общината към ДСП - Венец за потвърждаване принадлежността към допустимите целеви групи по чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. Същевременно се извършва проверка и за недопускане на двойно финансиране. Община Венец организира подбор на крайни получатели, чрез прилагане на утвърдената от кмета на общината Процедура за подбор на крайни получатели. Всеки работен ден, 420 потребители от 13- те населени места на общината получават топъл обяд, включващ: супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Приготвянето и доставянето на храната  се извършва от " Топлоконтакт – Сливен "  ЕООД  – изпълнител на услугата, избран по реда на ЗОП.  Топлият обяд се предоставя в пунктове за раздаване в населените места, които са регистрирани в БАБХ - Шумен. Крайните получатели получават храната по график, в съдове за еднократна употреба.При необходимост храната се доставя до домовете на крайните получатели при спазване на санитарно-хигиенните изисквания.При приготвянето и предоставянето на храната се прилагат механизми, които отчитат и климатичните и екологични аспекти, както и за ограничаването на използването на пластмасови опаковки и изделия за еднократна употреба.
С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение се предоставя на лицата, определени като резерви в протоколите за подбор.
Община Венец ще предоставя самостоятелно съпътстващи мерки, които се изразяват в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели, съобразно индивидуалните им нужди.
Дейности
  • Дейност: Приготвяне на топъл обяд : Изпълнението на дейността започва на 01.10.2022 г. и продължава до 31.12.2022 г. с обща продължителност 62 работни дни. Приготвянето и доставянето на храната ще се извършва от избран доставчик, чрез възлагане по реда на ЗОП. За целта Община Венец проведе възлагане на обществена поръчка по чл. 20, ал. 4, т. 2 от ЗОП с предмет "Приготвяне и доставка на готова храна- топъл обяд за лица от уязвими групи в Община Венец". На 27.09.2022 г. е сключен договор с избраният изпълнител - „Топлоконтакт - Сливен” ЕООД гр. Сливен за предоставяне на услуги по приготвяне и доставка на готова храна – „топъл обяд“ за лица от уязвими групи в община Венец, в т.ч.: 1. Приготвяне на топъл обяд, в собствена материална база, отговаряща на изискванията на ЗХ и подзаконовите нормативни актове; 2. Опаковане на готовата храна по начин, който я предпазва от замърсяване, в съдове и опаковки за еднократна употреба, разрешени за контакт с храни; 3. Транспортиране на топлия обяд до определените места, с превозните средства отговарящи на изискванията на ЗХ и подзаконовите нормативни актове. Договорът с изпълнителя ще осигури предоставянето на услугата без прекъсване в периода от 01.10.2022 г. до 31.12.2022 г. Всеки работен ден, за 420 потребители от 13- те населени места на Община Венец ще се приготвя топъл обяд, включващ: супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Изпълнителя разполага с обект Кухня – майка /кетъринг/ в гр. Сливен и транспортни средства за транспортиране на храна, регистрирани в ОДБХ. Фирмата разполага с кухненско оборудване и техника, позволяващи приготвяне на големи количества храна по съвременна технология, осигуряваща запазване и транспортиране на храната, съобразно изискванията на ЗХ и подзаконовите нормативни актове. Фирмата разполага с квалифициран кухненски персонал и персонал за управление на МПС с категория и квалификация.Фирмата има Удостоверение за регистрация на обект за производство на храни № 3195/23.10.2013 г., издадено от Областна дирекция по безопасност на храните гр. Сливен за обект Кухня - майка /кетъринг/ с адрес: гр. Сливен, Община Сливен, ул. „ Самуиловско шосе” № 24. Фирма „Топлоконтакт – Сливен” ЕООД, е със седалище и адрес на управление гр. Сливен, п.к. 8800, ул. «Константин Константинов» № 13 и разполага с обект за производство на храни с рег. № 200700011. Фирмата разполага с транспортни средства, както следва:Ситроен Джъмпер, Рег. номер СН 0140 АТ, Удостоверение ОДБХ 788/27.06.2018 г.; Ситроен Джъмпер, Рег. номер СН 5762 АТ, Удостоверение ОДБХ 827/07.03.2019 г.; Пежо Боксер, Рег. номер СН 9585 АС, Удостоверение ОДБХ 783/11.06.2018 г.;Фиат Дукато, Рег. номер СН 5983 АР, Удостоверение ОДБХ 627/02.11.2016 г.;Фиат Дукато, Рег. номер СН 0684 АМ, Удостоверение ОДБХ 521/27.10.2014 г. С изпълнителя е сключен договор със срок от 01.10.2022 г. до 31.12.2022 г. През периода Община Венец ще проведе нова процедура за възлагане на обществена поръчка по ЗОП и ще сключи нов договор за периода от 01.01.2023 г. до 30.09.2025 г. Към края на декември 2022 г. Община Венец ще подаде към УО - АСП искане за изменение на договора за БФП, за да предоставя услугата до 30.09.2025 г. Фирмата разполага със следната техника: електрическа фурна с 3 секции за 3 бр. тави; електрически фурни 2 бр. с 3 секции за 12 бр. тави; ел. печка - 1фурна и 6 бр. котлони - 35/35;готварски парен конвектомат-40 тави х 1/1 GN; готварски плотове 2 броя с 8 газови котлона 35/35; газови котлона 40/40 - 8 бр.;газови котлони 20/20 - 4 бр.; ел. фурна; шокови охладители 6 бр.;хладилни камери плюсови - 3 бр. с общ обем за 80 куб. м.;хладилна камера минусова - 1 бр. с обем 20 куб. м.;фризери - 6 бр., хладилници - 4 бр.; картофобелачка - с капацитет 600 кг. на час;зеленчукорезачки 2 бр. - с общ капацитет 400 кг./час;везни - 8 бр. различни по вид; Фирмата разполага с човешки ресурси, както следва:Технолог ХВП - 1 бр.;Готвач - 3 бр.;Работник кухня - 2 бр.;Управител - 1 бр.;Шофьори на лекотоварни автомобили - 3 бр., Договорена стойност: 83 328.00 , Отчетена стойност: 83 328.00
  • Дейност: Предоставяне на топъл обяд: Топлият обяд ще се предоставя от „Топлоконтакт – Сливен ” ЕООД гр. Сливен - изпълнител на услугата, избран след проведена процедура за възлагане по реда на ЗОП и сключен договор на 27.09.2022г. Договорът с изпълнителя ще осигури предоставянето на услугата без прекъсване в периода от 01.10.2022 г. до 31.12.2022 г. В населените места на Община Венец има пунктове за раздаване, които са регистрирани в БАБХ - Шумен. Всеки работен ден, за 420 крайни получатели от 13- те населени места на Община Венец ще се доставя топъл обяд, включващ: супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Храната ще се предоставя на потребителите или техни лични асистенти/домашни помощници/попечители/настойници в опаковки за еднократна употреба, разрешени за контакт с храни, по уточнен график в пунктовете. При предписание на националните органи в хода на изпълнение на проекта, Община Венец ще създаде необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите.По силата на клаузите в договора с изпълнителя, храната ще се предоставя при необходимост до домовете на крайните потребители при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. За тази цел „Топлоконтакт – Сливен ” ЕООД разполага с транспортни средства, както следва: 1. Ситроен Джъмпер, Рег. номер СН 0140 АТ, Удостоверение ОДБХ 788/27.06.2018 г. 2. Ситроен Джъмпер, Рег. номер СН 5762 АТ, Удостоверение ОДБХ 827/07.03.2019 г. 3. Пежо Боксер, Рег. номер СН 9585 АС, Удостоверение ОДБХ 783/11.06.2018 г. 4. Фиат Дукато, Рег. номер СН 5983 АР, Удостоверение ОДБХ 627/02.11.2016 г. 5. Фиат Дукато, Рег. номер СН 0684 АМ, Удостоверение ОДБХ 521/27.10.2014 г. В случаите на трудноподвижни лица и хора с увреждания, които не могат да отидат до пунктовете за раздаване храната ще се получава от техни лични асистенти/домашни помощници/попечители/настойници, които ще доставят храната до домовете на потребителите при стриктно спазване на санитарно хигиенните изисквания. Община Венец ще създаде организация за раздаването на храната, съответстваща на предписанията на националните здравни органи. При възникване на непредвидени и извънредни обстоятелства и/или при предписание на националните и регионалните здравни органи в хода на изпълнение на договора, Община Венец ще създаде необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите. Община Венец определя видовете ястия, които предоставя на най- нуждаещите се лица въз основа на обективни критерии, свързани с потребностите на най-нуждаещите се лица. При критериите за избор се отчитат и климатичните и екологичните аспекти, по-специално с цел намаляване на разхищението на храни и на използването на пластмасови изделия за еднократна употреба. Изборът на вида храни, които Община Венец ще закупи, се осъществява след отчитане на техния принос към балансираното хранене на най-нуждаещите се лица., Договорена стойност: 5 832.96 , Отчетена стойност: 5 832.96
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Венец ще реализира съпътстващи мерки самостоятелно и изцяло съобразени със специфичните нужди на лицата от целевите групи. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на административния договор и могат да се изразяват в насочване към компетентните служби, които подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Съпътстващите мерки се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Съпътстващите мерки ще се реализират отчитайки климатичните и екологичните аспекти на дейностите по проекта, по-специално с цел намаляване на разхищението на храни и на използването на пластмасови изделия за еднократна употреба.С цел намаляване използването на пластмасови изделия за еднократна употреба, както при приготвянето на храната така и при раздаването й до крайните получатели ще се предоставят съпътстващи мерки в следните направления: - организиране събирането им за последващо рециклиране; - провеждане на информационна кампания за популяризиране инициативата за ограничаване използването на пластмасови изделия за еднократна употреба; - разпространение сред крайните получатели информационна листовка за намаляване използването на пластмасови изделия за еднократна употреба., Договорена стойност: 5 832.96 , Отчетена стойност: 5 832.96
  • Дейност: Определяне на целевите групи : Дейност "Определяне на целевите групи" стартира през м. септември 2022 г. и ще се изпълнява през целия период на действие на договора за БФП. Кандидатите за участие подават Заявление - Декларация за подкрепа в Общинската администрация или кметствата на населените места на Общината.Идентифицирани са 451 нуждаещи се лица, които са подадени към ДСП - Венец за потвърждаване на принадлежността към целевите групи по чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г.При проверката на кандидатите за относимост към целевите групи ДСП - Венец извършва проверка и за наличието на риск от двойно финансиране при включване на конкретен кандидат в предоставянето на топъл обяд. Идентифицирането на нуждаещите се лица се осъществява с участието на кметовете на населените места, здравният медиатор в Община Венец, служителите на Център за обществена подкрепа - Венец по следните начини: 1. За целите на идентифицирането на Интернет страницата на Община Венец е поместена подробна информация за организираната кампания по прием на Заявление – Декларация за подкрепа от кандидатите за участие в услугата „Топъл обяд”. Заявлението е приложено към информацията за свободен достъп на кандидатите, като същевременно хартиен вариант е предоставен на кметовете на населените места, здравният медиатор и служителите на ЦОП – Венец. 2. За сигнали на граждани, сигнали на кметовете на населените места, сигнали на служителите от ЦОП- Венец и здравния медиатор предварително е оповестен телефонен номер на служител „Връзки с обществеността” в Община Венец за подаване информация за нуждаещите се лица от населените места на общината. 3.В подкрепа на идентифицирането се използва и наличната информация от регистрите на Община Венец. В проекта ще бъдат обхванати следните целеви групи: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, ще бъде разпределян на лица от целевите групи, посочени в чл. 4, ал. 1 и 2, чл. 6, ал. 1 от Наредбата, както и на лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. Подборът на конкретните представители на целевите групи, на които ще се предоставя топъл обяд се извършва чрез прилагане на утвърдена от Кмета на Община Венец Процедура за подбор на крайни получатели. Със Заповед №343/26.09.2022 г. на Кмета на Община Венец е назначена Комисия за подбор на потребители, която провежда заседание и прилагайки утвърдената Процедура за подбор, съставя протокол и Списък на одобрените за включване 420 потребители. Същевременно със списъка на одобрените потребители е изготвен и Списък на резервните потребители, спазвайки правилата и критериите, регламентирани в Процедурата за подбор. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение се предоставя на лицата от Списъка с резервни потребители. Дейността се изпълнява текущо през целия период на действие на договора. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой крайни получатели, които получават подкрепа с храна, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 420.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 94 993.92 BGN
БФП 94 993.92 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 94 993.92 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 90.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN