Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-1.027-0001-C01
Наименование на проекта Планиране, координация и контрол при развитието и обновяването на информационните ресурси в администрацията
Бенефициент 177098809 Държавна агенция "Електронно управление"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 03.02.2022
Дата на стартиране 01.11.2021
Дата на приключване 31.12.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Прекратен (към дата на прекратяване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
В рамките на проекта ще бъдат надградени Регистърът на информационните ресурси (РИР) и Информационната система за извършване на предварителен, текущ и последващ контрол по целесъобразност в областта на електронното управление и използването на информационните и комуникационните технологии и на Регистър на проектите (ИСБК и РП). Ще бъдат изградени нови функционалности, които ще улеснят работата с тези системи, ще доведат до подобряване на взаимодействието вътре в администрацията и като цяло работата на държавната администрация и намаляване на административната тежест. РИР ще бъде надграден с допълнителни функционалности при запазване на неговата архитектурна и технологична рамка. Ще бъдат добавени нови софтуерни компоненти с цел оптимизация на процесите и въвеждане на функционални и системни подобрения. Ще бъде надграден модул „Софтуер и информационни системи“  на РИР, в който да се съхранява пълна и изчерпателна информация за софтуерните лицензи в държавната администрация, която да ограничи практиката за въвеждане на една и съща информация в различни системи. Ще бъдат подобрени функционалностите на ИСБК и РП с цел по-улеснена и ефективна експлоатация от страна на потребителите и усъвършенстване на осъществения реален контрол по целесъобразност на разходите за ИКТ и е-управление в административните органи, на ниво бюджетиране, планиране и изпълнение на проекти и провеждане на обществени поръчки в обхвата на чл. 58а на Закона за електронното управление (ЗЕУ). 
Надградените системи ще функционират единно, така че цялостният административен процес на заявяване, осигуряване, мониторинг и отчитане на продукти, лицензи и др. в областта на ИКТ и е-управлението на държавната администрация да се управляват централизирано с интегрирани решения.

Дейности
  • Дейност: Надграждане на Регистъра на информационните ресурси (РИР): В рамките на дейността ще се надгради Регистъра на информационните ресурси (РИР) с нови функционалности, с цел улесняване работата на администрациите при планиране, експлоатация, поддръжка и обновяване на информационните ресурси, взимането на мотивирани управленски решения и по-ефективно проследяване на разходите за е-управление. Чрез надградения РИР ще се осигури достоверна, изчерпателна и обективна информация в структуриран вид при изготвяне на „Отчета за състоянието и Годишния план за развитието и обновяването на информационните ресурси в администрацията и информационните ресурси на Единната електронна съобщителна мрежа на държавната администрация и за нуждите на националната сигурност“. Ще бъдат разработени и внедрени нови технологични решения, позволяващи автоматизация и оптимизация на процесите свързани с въвеждане, обработка, съхраняване на данни и извеждане на аналитична справочна и статистическа информация в графичен и табличен формат, като ще се реализира и нова информационна услуга за инвентаризация в помощ на администрациите Ще се извърши интеграция на системата с надградените централни и хоризонтални системи на е-управление, както и с други системи и регистри. При надграждането на РИР минимум ще бъде извършено следното: 1.Анализ и оценка за съответствие на наличните данни, спрямо нормативно установените, включително за тяхното качество, пълнота, форма/структура в т.ч. актуалност на информацията, анализ на наличните справки, структурата и съдържанието на годишните планове по чл. 7ж. В резултат от анализа ще бъдат дефинирани ключови показатели за ефективност (KPI) при ИКТ активи, действия за нормализиране на данните в съответствие със ЗЕУ и Наредбата, както и предложения за разширяване модел на данните и моделиране на нови бизнес процеси по използване на данните, с оглед целесъобразното разходване на публичен ресурс за ИКТ и е-управление. Ще бъде анализирана наличната в ИСЛА и ИИСДА информация за софтуерните лицензи в държавната администрация, включително възможността тя да бъде преизползвана и мигрирана към модул „Софтуер и информационни системи“ на РИР. Анализ на приложимата нормативна уредба и изготвени предложения за нормативни промени, относно задълженията на администрациите за еднократно въвеждане в РИР на данни за софтуерните лицензи, които използват 2.Надграждане на модул „Софтуер и информационни системи“ с цел управление на всички лицензи в държавната администрация единствено чрез РИР; 3.Надграждане на модул „Годишни планове“ и на възможностите на съществуващата интеграция с Информационната система за бюджетен контрол (ИСБК), с цел по-ефективно планиране на активи и управление на разходите за поддръжка и замяна от страна на администрациите, като и оптимизиране на процеса по проектен и бюджетен контрол, осъществяван от ДАЕУ. 4.Подобрения в администрирането и управлението на потребителския достъп, реализиране на средства за контрол и валидация на данните при въвеждане; подобрения в модул „Справки“, вкл. статистически справки и разширяване набора от специализирани справки; реализиране на нова информационна услуга за инвентаризация в помощ на администрациите; подобрения в графичния интерфейс; 5.Интеграция на РИР с надградените централни и хоризонтални системи на електронното управление и други вътрешни и външни системи и регистри, (в т.ч. интеграционната шина за достъп и управление на ИТ услуги и данни (ESB), интеграционната шина за обмен на удостоверителна и справочна информация (RegiX), регистрите за оперативна съвместимост, системата еАвтентикация 2.0, ЕПДЕАУ, ИСЦИПР, както и създаване на възможност за интеграция със системи свързани с управление на договори или управление на ДМА и НМДА); 6.Онлайн обучения за 15 служители на ДАЕУ и 150 служители от структури на изпълнителната власт. 7.Изготвяне на ръководства за работа и указания за попълване на Регистъра от страна на администрациите в съответствие с чл. 7и от ЗЕУ относно въвеждането и управлението на данните, включително и видеоматериали., Договорена стойност: 1 412 150.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Надграждане на Информационната система за извършване на предварителен, текущ и последващ контрол по целесъобразност в областта на електронното управление и използването на информационните и комуникационните технологии и на Регистъра на проектите (ИСБК и РП): Дейността включва надграждане на ИСБК и РП във връзка с установена необходимост от допълнително развитие, вкл.интеграции с други външни и вътрешни информационни системи, с цел оптимизиране и ускоряване на работните процеси. Надграждането ще включва най-малко следното: 1.Надграждане на ИСБК(модул "Бюджетен контрол"(БК) •реализиране на възможност за йерархично проследяване на обобщените форми от ПРБ за всички ВРБ •разширяване на функционалността на колона „Предложение за промяна“ и реализиране на възможност за прехвърляне на всички разходи наведнъж от нея в колоната за утвърден бюджет •реализиране на функционалност при искане за промяна на утвърдения бюджет да не се налага незасегнатите от нея ВРБ да подават информация •разширена функционалност на бутон „Вземи данни от предходно приложение“, за да се визуализира списък с форми, а не да се зарежда само последната финализирана форма •осъществяване на връзка между формите за проектобюджет и утвърден бюджет с цел ползване на данни от съгласуваните проектобюджети 2.Надграждане на РП (модули "Проектни предложения" (ППД) и "Технически спецификации"(ТС): •подобряване на функционалностите на служебната част за служителите на ДАЕУ-оптимизиране на полетата на контролния лист; създаване на възможност при проверка на върнати за корекция преписки да се прави автоматично сравнение с предишния вариант; •допълване на базата данни с допълнителни номенклатури, чрез които да се въвеждат основни параметри (дейности, мерки, финансови показатели и др.) за стратегически и програмни документи на национално ниво. Всяко ново проектно предложение или дейност ще е съотнесено към конкретен такъв документ и ще бъде обхванат процеса на реализиране на е-управление в цялост •реализиране на допълнителна е-форма(стъпка), в която след утвърждаване на проектите АО да попълват информация по чл.7д, ал.1,т.5 ЗЕУ (изпълнение и постигнати резултати) и създаване възможност тази информация да се публикува в Публичния модул(ПМ) •изграждане на нов модул за проверка на стратегии за развитие на е-управление по чл.7в, т.4 ЗЕУ. Съществуващият процес на проверка ще бъде електронизиран напълно и ще се извършва чрез системата •подаване на информацията в модул ТС в структурирана е-форма с цялото съдържание на образеца по чл.38, ал.3 НОИИСРЕАУ, вместо да се прикачва файл • създаване на функция за контрол на сроковете и възможност за изпращане на напомнящи съобщения при изтичането им в модули БК(срокове по бюджетни процедури) и РП(сроковете, заложени за изпълнение на дейностите на утвърдените проекти) с цел АО да подават своевременно информацията • Надграждане на ПМ за осигуряване на максимална прегледност и удобство за потребителите 3.Надграждане на спомагателните модули("Управление", "Деловодство", "Справки")за по-ефективно управление на системата и създаване на нови справки 4.Реализиране на интеграции с: •Порталa за разработчици с цел бърза проследимост на реализираните по проектите, утвърдени в РП, библиотеки, системи, компоненти и пр.-публикувани в хранилището за изходен код в Портала •Надградената хоризонтална система за еАвтентикация 2.0, с цел идентификация на потребителите •ЦАИС„Електронни обществени поръчки“ за автоматизирано попълване на информация в РП за обявените поръчки по дейности за ИКТ и е-управление-в изпълнение на чл.7д, ал.1, т.5 ЗЕУ •Документооборотната система на ДАЕУ, така че чрез нея автоматично да се получават и изпращат всички входящи и изходящи документи от модул „Деловодство“ •ИС за мониторинг на европейски и национални стратегии и регионална политика на НСИ("Мониторстат")–за автоматично следене на индикатори по стратегическите документи за е-управление 5.Развитие на съществуващата интеграция с РИР за извличане на информация за ИКТ активи, вкл. годишни планове 6.Обучение на най-малко 15 служители на ДАЕУ за работа с наградените ИСБК и РП 7.Изготвяне на ръководства за работа за администраторите на системата и потребителите, вкл. видеоматериали, достъпни онлайн, Договорена стойност: 470 250.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой подкрепени регистри, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 0.00 BGN
БФП 0.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 0.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN