Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0678-C01
Наименование на проекта Подобряване на енергийната ефективност на ММ СЕРВИЗ ЕООД
Бенефициент 103503538 ММ СЕРВИЗ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 20.11.2017
Дата на стартиране 20.11.2017
Дата на приключване 15.03.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Аксаково, гр.Аксаково

Описание

Кратко описание на проекта
''ММ СЕРВИЗ“ ЕООД е създадено през 1991 година, като фирма за внос, доставка и сервиз на ново и основно рециклирано оборудване от Република Германия. Производствената площадка се намира в гр. Аксаково, обл. Варна. Заедно с вноса, рециклирането и подръжката на машини за месопреработвателната промишленост, фирмата развива и собствено производство на машини (смесители, месомелачки и др.) и съоръжения (маси, стерилизатори, мивки, плотове за транжиране и др.). Обхватът на дейност на фирмата се разширява ежегодно. Дружеството предствавлява фирми от Германия, Испания, Полша, Беларус, Италия, Франция и Финландия за месопреработващо и кетъринг оборудване. Клиенти на дружеството са над триста месопреработвателни цехове, транжорни, големи кухни, а в последните години и ресторанти и хотели от цяла България.
По проекта ще бъдат закупени тривалов електромеханичен вал (Мярка 1), хоризонтален шлайф (Мярка 2), тунелна машина за измиване и почистване (Мярка 3), конзолен кран (Мярка 4), мотокар газов (Мярка 5), профилоогъваща машина (Мярка 6), радиал бормашина (Мярка 7), хидравлична машина за рязане на ъгли (Мярка 8), система за мониторинг на енергопотреблението на Мерки 1, 2, 3, 6, 7 и 8 - хардуер (Мярка 9)- 6 броя вентилационна инсталация в производствена сграда, за оползотворяване на остатъчна топлина (Мярка 10), който ще допринесат за по-голяма производителност и по-нисък разход на енергия.
Дейности
  • Дейност: Закупуване на тривалов електромеханичен вал (Мярка 1): Триваловият електромеханичен вал служи за огъване на ламарина на част от цилиндър до пълен цилиндър (тръба) и пресечени конуси. Към момента на обследването, „ММ Сервиз” ЕООД не разполага с таква машина. За целите на сравнителния анализ е използван методът "Добра стара практика". Машините, с които се прави сравнението са собственост на „ИСАВ-1” ЕООД – гр. Пазарджик. Средно през двете машини се обработват около 180 kg/h суровина, което при режим на работа от 2 016 часа/година се равнява на 362 880 kg/година. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на машините, е изчислено потребление на енергия в размер на 7 600,32 kWh/година. Предвижда се закупуване на нов тривалов електромеханичен вал със следните характеристики: - работна дължина – 2 050 mm; - капацитет на огъване с преден подгъв - 4,0 mm; - капацитет на огъване без преден подгъв - 4,5 mm; - диаметър на горния вал – 140 mm; - минимален диаметър на огъваното изделие – 210 mm; - мощност на ел. двигателя – 2,20 kW. Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 3 608,64 kWh/година, спрямо добрата стара практика. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Договорена стойност: 17 749.60 , Отчетена стойност: 17 745.00
  • Дейност: Закупуване на хоризонтален шлайф (Мярка 2): Хоризонталният шлайф се използва за заточване на режещите инструменти за месомелачки. Дружеството разполага с такъв шлайф, който е произведен преди повече от 40 години. Машината е с производителност 20 kg/h или 20 400 kg/година. Средната работна електрическа мощност на машината е 7,50 kW. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на машините, е изчислено потребление на енергия в размер на 7 650 kWh/година. При средна цена на ел. енергията от 0,20 лв/kWh, годишните разходи за използваната енергия от шлайфа, са в размер на 1 530,02 лв без ДДС. Предвижда се подмяна на съществуващата шлайф машина с нов хоризонтален шлайф със следните характеристики: - Размери на масата – 300х1000 mm - Максимален работен обхват по ос Х – 1000 mm - Максимален работен обхват по ос Y – 300 mm - Максимална обиколка (ос Z) – 400 mm - Max тегло на заготовката – 550 kg - Хоризонтална скорост на работната маса – 3-22 m/min - Размери на диска – 350х127х40 mm - Обща мощност на моторите – 8,60 kW Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 44 876,14 kWh/година. Инвестиционните разходи, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 36 671,81лв. Оперативните разходи са изчислени на база на експертна оценка за новото оборудване. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка възлизат на 7 182,04лв/година, които са разходите за заплати на годишна база. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Договорена стойност: 40 339.20 , Отчетена стойност: 40 336.00
  • Дейност: Закупуване на тунелна машина за измиване и почистване (Мярка 3): При ремонта и рециклирането на машините за месопреработка, има много детайли за миене и почистване. Към момента на обследването, „ММ Сервиз” ЕООД не разполага с таква машина. Работата се извършва ръчно от трима души. За целите на сравнителния анализ е използван методът „Добра стара практика”. Машината, използвана за сравнението е DUWAMAT. Произведена е през 2003 година и е със следните характеристики: • полезно пространство – 535x412x150 mm; • мощност на отоплението – 12 kW; • мощност на сушенето – 2 х 6,6 kW; Средната производителност на машината е 40 kg/hсуровина, което при режим на работа от 2 016 часа/година се равнява на 80 640 kg/година. Предвижда се закупуване на нова тунелна машина за измиване и почистване със следните характеристики: - Дължина на конвейера – 3000 mm; - Ширина на конвейера – 545 mm; - Скорост на конвейера–1-4 m/min; - Дължина на тунела – 2000 mm; - Мощност eл. мотора – 0,55 kW; - Мощност на нагревателя на резервоара – 2,00 kW - Мощност на отоплението – 12,00 kW - Регулиране на температурата – автоматично; - Капацитет на вентилатора – 1200 m³/h. Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 9 162,72 kWh/година, спрямо добрата стара практика. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 14 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Договорена стойност: 53 785.60 , Отчетена стойност: 53 780.00
  • Дейност: Закупуване на конзолен кран (Мярка 4): Към момента на обследването, „ММ Сервиз” ЕООД не разполага с таква машина. В участъка за механична обработка се работи с приспособления с голямо тегло(патронник, планшайба, менгеме, делителен апарат, делителна маса). Налага се тези приспособления да се вдигат на масата на фрезата на височина около 1 m. Към момента това се прави ръчно, от двама или дрима души. За целите на сравнителния анализ е използван методът „Добра стара практика”. Машината, използвана за сравнението е със следните характеристики: -Товароподемност – 250kg -Дължина на рамото – 3 000mm -Височина на колоната (обща) – 4 050mm -Работен ъгъл на завъртане на стрелата – 270 градуса -Инсталирана мощност – 2,20 kW. Средната производителност на машината е 210 kg/h суровина, което при режим на работа от 2 016 часа/година се равнява на 423 360 kg/година. Предвижда се закупуване на нов конзолен кран със следните характеристики: -Товароподемност Q=250 kg; -Дължина на рамото L=3000 mm; -Височина на колоната (обща)H=4050 mm; -Въртене на крана-ръчно; -Кабеловодене на телфера; Оборудван с верижен телфер -Товароподемност – 250 kg; -Скорост на подема – основна 5 m/min, микро 1,3 m/min; -Височина на подем (Работна)– 3 m; -Скорост на придвижване на телфера– 10 m/min; -Инсталирана мощност – 1,00 kW. Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 1 290,94 kWh/година, спрямо добрата стара практика. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Договорена стойност: 7 715.40 , Отчетена стойност: 7 710.00
  • Дейност: Закупуване на мотокар газов (Мярка 5): Дружеството разполага с газов мотокар с товароподемност 1,50 тона. Често машините, които пристигат за ремонт са големи, с тегло по 4-5 тона (кутери). За разтоварването им се ползва кран, който се наема като външна услуга. Тъй като кранът не може да вкара машината в халетата, това се прави с хидравлични колички, ролки и участието на почти всички работници на фирмата. Средната производителност на машината е 950 kg/h суровина, което при режим на работа от 104,55 часа/година се равнява на 99 318 kg/година. Разходът на гориво е 2,20 kg/h. Предвижда се подобряване на производствения процес и повишаване на производствения капацитет на дружеството, посредством закупуване на нов газов мотокар с товароподемност 6,0 тона. Машината е със следните характеристики: -Повдигателна уредба Дуплекс на височина 3 000 mm; -Товароподемност 6 000 kg; -Височина на обслужване 3 000 mm; -Газов двигател; -Център на тежестта - 500 mm; -Наклон на повдигателната уредба - 6/12; -Минимална височина - 2 500 mm; -Дължина до рамената на вилиците - 3 250 mm; -Широчина - 2 000 mm; -Работен коридор с палет 1 000 х 1 200 : 4 950 mm; -Радиус на завиване - 3 160 mm; -Едноскоростна автоматична трансмисия; -Рог виличен, 1 070 mm - 2 бр. -Защитен покрив за водача; -Хидравлична спирачна система; -Виличен изравнител. Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 10 973,76 kWh/година. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Договорена стойност: 60 390.00 , Отчетена стойност: 60 350.00
  • Дейност: Закупуване на профилоогъваща машина (Мярка 6): Профилоогъващата машинаслужи за огъване по различни криви на тръби, профилни тръби, плътни метали, квадрати, шини. Разбъркващите органи на смесителите, производство на „ММ Сервиз” ЕООД се сгъстяват от две шини на стойки, огънати на част от спирала. Тъй като „ММ Сервиз“ ЕООД не разполага с такава машина, тези органи досега се изработват на външна поръчка. За сравнителния анализ е използвана стара профилоогъваща машинасъс следните характеристики: - капацитет на огъване, винкел 40х40х5 - минимален диаметър на огъване – 600mm - мощност –0,75 kW; - производителност 49,12 kg/h; На база основните технически параметри и режима на експлоатация на машината, е изчислено потребление на енергия в размер на 765 kWh/година. Предвижда се подобряване на производствения процес и повишаване на производствения капацитет на дружеството, посредством закупуване на нова профилоогъваща машина със следните характеристики: - Диаметър на осите - 60/60 mm - Диаметър на ролките - 177 mm - Мощност на мотора – 4,00 kW - Скорост на въртене (огъване) 6,4 m/min Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 16 444 kWh/година. Инвестиционните разходи, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 19 558 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Договорена стойност: 21 513.80 , Отчетена стойност: 21 510.00
  • Дейност: Закупуване на радиал бормашина (Мярка 7): Към момента на обследването, „ММ Сервиз” ЕООД не разполага с таква машина. За целите на сравнителния анализ е използван методът „Добра стара практика”. Машината, използвана за сравнението е със следните характеристики:: - максимално разстояние от колоната до оста – 1 600 mm; - ел. мощност 11,00 kW. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на машината, е изчислено потребление на енергия в размер на 11 220 kWh/година. Предвижда се подобряване на производствения процес и повишаване на производствения капацитет на дружеството, посредством закупуване на нова радиал бормашина със следните характеристики: - Максимален капацитет на пробиване - 50 mm - Максимално разстояние от оста до колоната - 1600 mm - Минимално разстояние от оста до колоната - 350 mm - Максимално разстояние от оста до масата - 1220 mm - Минимално разстояние от оста до колоната - 320 mm - Скорости - 16 броя - Обороти на шпиндела - 25-2000 об/мин - Подавания - 16 стъпки - Скорост на оста - 0,04÷3,20 mm/оборот - Мощност на мотора - 5,5 HP - Захранване - 380 V, 50Hz Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 25 200 kWh/година. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Договорена стойност: 34 852.40 , Отчетена стойност: 34 820.00
  • Дейност: Закупуване на хидравлична машина за рязане на ъгли (Мярка 8): Към момента на обследването, „ММ Сервиз” ЕООД не разполага с машина за рязане на ъгли. За целите на сравнителния анализ е използван методът „Добра стара практика”. Машината, използвана за сравнението е със следните характеристики:: - мощност на мотора 7 ½ HP ( 5,5 kW) - капацитет на рязане до 6 mm - постоянен ъгъл на рязане - 90° - брой рязания в минута – 12. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на машината, е изчислено потребление на енергия в размер на 5 610 kWh/година. Предвижда се подобряване на производствения процес и повишаване на производствения капацитет на дружеството, посредством закупуване на нова хидравлична машина за рязане на ъгли със следните характеристики: - Дължина на рязане - 200 mm - Капцитет на рязане - 6 mm (42kg/mm²) - Капацитет на рязане - 3 mm (70kg/mm²) - Ъгъл на рязане - 5° - Диапазон на рязане - 30°÷140° - Брой рязания - 50 бр/min - Мощност на мотора - 4,00 kW - Захранване - 380 V, 50Hz Машината може да използва за дейността си рециклирани суровини. Реализирането на мярката ще доведе до енергийни спестявания в размер на 18 360 kWh/година. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Договорена стойност: 20 223.50 , Отчетена стойност: 20 200.00
  • Дейност: Система за мониторинг на енергопотреблението на Мерки 1, 2, 3, 6, 7 и 8 (Мярка 9), състояща се от: - Софтуер за енергиен мениджмънт- 1 брой; - Хардуер - електромерно табло- 6 броя.: За целите на проекта се предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мерки 1, 2, 3, 6, 7 и 8, която да записва консумацията на електроенергия, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мерки 1, 2, 3, 6, 7 и 8, представлява: • Софтуер за енергиен мениджмънт: o разработен на език HTML5; o с възможност за анализ на разходите по различни активи; o с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им; o с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри; o с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства; • Електромерно табло за всеки консуматор (6 броя)– табло с елктромер за измерване консумация на ток o Измерване на параметрите на електрическата енергия (Напрежение, Ток, Мощност, както и всички други параметри на електрическата енергия, които се използват и следят от индустрията) o Директно свързване до 400V L-L и разширение на токовите обхвати, чрез токови трансформатори с изход 5А, 1А. o Уредът е предназначен за монтаж върху ДИН-Шина. o Уредът създава и пази таблици с данни, като могат да се настройват условия, при които да създава запис. o Широк диапазон на комуникационни възможностти: RS 485, IR порт, и опционални: RS-232/422/485, 10/100Base T порт, PROFIBUS порт, GPRS модем. o Поддържа различни комуникационни протоколи: Modbus RTU, Modbus ASCII, DNP 3.0, IEC 60870-5-101/-104. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена ел. енергия и съответно плануване на бъдещото потребление, чрез дневни графици на работа, съобразени с работния режим. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Договорена стойност: 16 000.00 , Отчетена стойност: 15 850.00
  • Дейност: Закупуване на система на вентилационна инсталация в производствена сграда, за оползотворяване на остатъчна топлина (Мярка 10), състояща се от: - Приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, комплект с два броя вентилатори и филтри; - Въздуховоди и вентилационни решетки: За целите на проекта, дружеството предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за опопзотворяване на остатъчната топлина в помещение в имота в гр. Аксаково. Рекуперацията е процес, при който отработения въздух се използва за затопляне на приточния пресен въздух. Изхвърляният от помещението въздух преминава през топлообменник (енерговъзстановяващ блок) и затопля постъпващият в помещението пресен въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен през зимата външен въздух. Проветряването на помещенията, чрез отваряне на прозорците води до огромни загуби на енергия. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в ремонтната база на дружеството. Инсталацията ще осигурява дебит от 360 m³/h. Необходимото количество пресен въздух за помещението е направен на база следните технически параметри: • Климатични данни, съгласно местоположението на обекта - Климатична зона 1 – Варна; • Тип на сградата – производствена (ремонтна работилница); • Обем на помещението - V = 120 m³; • Брой хора, които работят в помещението - 4 души; • Кратност на въздухообмен - n = 3; • Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 71%; Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 12 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 13 до 14 месец)., Договорена стойност: 6 050.00 , Отчетена стойност: 6 049.59
  • Дейност: Енергиен одит: Дейността по изготвяне на енергийния одит в ММ СЕРВИЗ ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. , Договорена стойност: 19 900.00 , Отчетена стойност: 19 900.00
  • Дейност: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой: Дейността включва: - Одит и анализ за съответствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 14 месец)., Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 980.00
  • Дейност: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой: Системата за енергиен мениджмънт (БДС EN ISO 50001) обхваща следните основни процеси: - Енергийно планиране; - Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; - Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; - Планиране на управлението на енергията. Чрез изпълнението на дейността и въвеждането на БДС EN ISO 50001, очакванията са ЕТ ГАРАНТСТРОЙ - ГАНЧО ГРОЗЕВ да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 14 месец)., Договорена стойност: 14 000.00 , Отчетена стойност: 13 800.00
  • Дейност: Визуализация: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ (ако е приложимо). Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г., Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 82.80

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 420.00 , Отчетена стойност**: 13 800.00
  • Изпълнител: БАЙЕР-БГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 179 515.70 , Отчетена стойност**: 256 451.00
  • Изпълнител: Джойс РА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 74.52 , Отчетена стойност**: 82.80
  • Изпълнител: ЛИНК ИТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 882.00 , Отчетена стойност**: 980.00
  • Изпълнител: Еко Глоуб ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 910.00 , Отчетена стойност**: 19 900.00
  • Изпълнител: ДАНИЕЛ СТАНДАРТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 11 095.00 , Отчетена стойност**: 15 850.00
  • Изпълнител: КЛИМАТРОНИК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 234.71 , Отчетена стойност**: 6 049.59
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 106.52 , Достигната стойност: 106.52
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 137.99 , Достигната стойност: 137.99

Финансова информация

Обща стойност на проекта 316 519.50 BGN
БФП 229 143.65 BGN
Собствено финансиране 87 375.85 BGN
Общо реално изплатени суми 188 485.94 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Неправомерни срокове 100.00 37 646.00 16 134.00 53 780.00 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Визуализация, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Визуализация
    Изпълнител: Джойс РА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 74.52
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой, Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой
    Изпълнител: ЛИНК ИТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 882.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Енергиен одит, Прогнозна стойност: 19 900.00
  • Обособена позиция 1: Енергиен одит
    Изпълнител: Еко Глоуб ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 910.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на система за мониторинг на енергопотреблението на Мерки 1, 2, 3, 6, 7 и 8 (Мярка 9): хардуер- 6 броя и софтуер- 1 брой, Прогнозна стойност: 16 000.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на система за мониторинг на енергопотреблението на Мерки 1, 2, 3, 6, 7 и 8 (Мярка 9): хардуер- 6 броя и софтуер- 1 брой
    Изпълнител: ДАНИЕЛ СТАНДАРТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 095.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на система на вентилационна инсталация в производствена сграда, за оползотворяване на остатъчна топлина (Мярка 10), Прогнозна стойност: 6 050.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на система на вентилационна инсталация в производствена сграда, за оползотворяване на остатъчна топлина (Мярка 10)
    Изпълнител: КЛИМАТРОНИК ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 234.71
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Закупуване, доставяне и въвеждане в експлоатация на: - един брой тривалов електромеханичен вал (Мярка 1); - един брой хоризонтален шлайф (Мярка 2); - един брой тунелна машина за измиване и почистване (Мярка 3); - един брой конзолен кран (Мярка 4); - един брой мотокар газов (Мярка 5); - един брой профилоогъваща машина (Мярка 6); - един брой радиал бормашина (Мярка 7); - един брой хидравлична машина за рязане на ъгли (Мярка 8)., Прогнозна стойност: 256 569.50
  • Обособена позиция 1: Тривалов електромеханичен вал (Мярка 1)- 1 брой
    Изпълнител: БАЙЕР-БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 421.50
  • Обособена позиция 2: Хоризонтален шлайф (Мярка 2)- 1 брой
    Изпълнител: БАЙЕР-БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 28 235.20
  • Обособена позиция 3: Тунелна машина за измиване и почистване (Мярка 3)- 1 брой
    Изпълнител: БАЙЕР-БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 37 646.00
  • Обособена позиция 4: Конзолен кран (Мярка 4)- 1 брой
    Изпълнител: БАЙЕР-БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 397.00
  • Обособена позиция 5: Мотокар газов (Мярка 5)- 1 брой
    Изпълнител: БАЙЕР-БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 42 245.00
  • Обособена позиция 6: Профилоогъваща машина (Мярка 6)- 1 брой
    Изпълнител: БАЙЕР-БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 057.00
  • Обособена позиция 7: Радиал бормашина (Мярка 7)- 1 брой
    Изпълнител: БАЙЕР-БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 24 374.00
  • Обособена позиция 8: Хидравлична машина за рязане на ъгли (Мярка 8)- 1 брой
    Изпълнител: БАЙЕР-БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 140.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой, Прогнозна стойност: 14 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой
    Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 420.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN