Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0017-C05
Наименование на проекта Осигуряване на топъл обяд - 2016
Бенефициент 000351580 ОБЩИНА ВЕЛИНГРАД
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 21.07.2016
Дата на стартиране 10.05.2016
Дата на приключване 30.04.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пазарджик, Велинград

Описание

Кратко описание на проекта
Услугата ще се реализира на територията на гр. Велинград. Храната ще се приготвя в кухнята на Дом за стари хора „Ела” – гр. Велинград. Храната ще се предоставя на лицата, които са подвижни в техни съдове на място от кухнята, където ще я получават. На трудноподвижните лица и болните на легло храната ще се доставя в канчета на място в домовете им. Лицата няма да се хранят на място, в столовата на Дома за стари хора.

В проекта е заложено изхранването на 50 човека от съответните целеви групи.Хората, които не са успели да се класират в основния списък, но имат нужда от осигуряване на топъл обяд, ще бъдат включени като резерви. Разносът на храна ще се извършва всеки работен ден, в продължение на 48 месеца. 

Балансираното хранене на ползвателите по Проекта ще се извършва на база на норми за хранене, чрез приготвянето на вкусна и питателна храна съобразено с действащи рецептурни книги и по предварително изготвено седмично меню.

В развоза на храната се използват два автомобила, които са оборудвани за целта – „Фолксваген Пасат” и „Рено Меган”.

Основната целева група за предоставяне на топъл обяд са: 
 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 
2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от дирекция „Социално подпомагане”; 
3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии -за осигурителен стаж и възраст;  за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност;
4. Скитащи и бездомни деца и лица;
5. Лица от уязвими групи –граждани на трети страни, по смисъла на §1, т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците.

Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Целта на дейността е да се определят представителите от допустимите целеви групи по операцията, на които ще се осигурява топъл обяд през работните дни за срок от 48 месеца. Дейността ще се извършва от екипа за организация и управление на проекта, съвместно с представители на Дирекция "Социално подпомагане - Велинград. През първия проектен месец общинска администрация изготвя съобщение, съдържащо информация за планираната в проектното предложение дейност за осигуряване на топъл обяд, срок за предоставяне на услугата, изисквания към потенциалните кандидати, срок и място за подаване на документи за включването им проектната дейност. Съобщението се публикува на интернет страницата на общината, в местен вестник и се обявява на подходящо и видно място в сградата на Дирекция "Социално подпомагане", община Велинград и др. Кметът на община Велинград назначава комисия, която съгласно утвърдена Методика за подбор и определяне на лицата за включване за предоставяне на услугата „Осигуряване на топъл обяд” разглежда всички подадени в срок заявления. Дирекция "Социално подпомагане" - Велинград предоставя на общинска администрация списъци на лица, попадащи в основните целеви групи, заложени в Наредба №РД-07-1 от 04 април 2016г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храна и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Комисията извършва класиране на кандидатите съгласно Методиката за подбор и определяне на лицата и в съответствие със списъците, предоставени от ДСП. Комисията предлага на кмета на общината да подпише договори с класираните потребители. В проектното предложение се предвижда включването на 50 потребители от основната целева група, разпределени по групи, както следва: - Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; - Лица с доказана липса на доходи и близки, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си; -„Семейства и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си.” - Скитащи и бездомни деца и лица; - Лица от уязвими групи. Комисията изготвя списък с резервни лица, които ще се възползват от предоставянето на услугата при отказ на потребителите от основната целева група или при други непредвидени обстоятелства. Така ще се сведе до минимум разхищението на храната. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете за съхранение, може да бъде разпределян и на лица, отговарящи на критерииите за допълнителна целева група по настоящата операция., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти : Изпълнението на дейността цели закупуване на хранителни продукти, с които да се приготвя топъл обяд за представителите на целевата група. Етапите на изпълнение на дейност "Закупуване на хранителни продукти" са следните: - провеждане на процедура по реда на Закона за обществени поръчки за избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти; - сключване на договор с избрания изпълнител; - закупуване и доставка на хранителни продукти. При разработването и провеждането на тръжна процедура за избор на външен изпълнител ще се спазват всички изисквания на националното законодателство. Изпълнението на дейността стартира непосредствено след приключване на подбора и сключване на договори с лицата от основната целева група и е със срок на реализация: 10.05.2016г. - 30.04.2020. Топъл обяд ще се предоставя на 50 потребителя за общо 914 брой дни. Съгласно приложена от партньорската организация нова декларация Приложение IIа е проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП – 00156-2019-0004 и са сключени 3 договори за доставки и продължава доставката по Договор № 195/14.02.2019г. с фирма "Мартинели-62" ЕООД, който е под условие :"до сключване на нов договор" за доставка на основни хранителни продукти. , Договорена стойност: 119 719.73 , Отчетена стойност: 121 968.33
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: Целта на дейността се е осигуряване на целогодишно обслужване, чрез осигуряване на топъл обяд на хората със затруднения в придвижването в община Велинград. В проектното предложение се предвижда реализирането на една трапезария, находяща се на адрес: гр. Велинград, бул. "Съединение" № 288. Материалната база, в която ще се приготвя храната по Проекта, е собственост на Община Велинград /Акт за частна общинска собственост №487 от 04.02.2005 година/. Базата за приготвяне на храната е разположена в двора на Дом за стари хора „Ела” – Велинград. По АЧОС се води сграда кухня със столова със ЗП = 330 кв. м. Кухненският блок, складовите помещения и персонала приготвят храна за лицата, живеещи в Дом за стари хора „Ела”; хората, които се хранят от Домашен социален патронаж и 50 души включени в Проекта „Обществена трапезария” до месец април включително. Столовата част от сградата се ползва само от лицата, настанени в Дом за стари хора „Ела”. Кухнята е с площ 53 кв. м. и в нея са разположени една готварска печка модел ЕР 60 с 6 броя котлони, три печки с по три фурни модел „Торготерм” и един фритюрник /тиган/. В сградата има три складови помещения с площ по 3,5 кв. м. В тях са разположени 1 фризер -ракла с обем 500 л., хладилник с фризер и три хладилника от по 300 л. В процеса на приготвянето на храната участват 19 души персонал, които приготвят храната за домашен социален патронаж - 150 лица и за хората от Дома за стари хора – 40 души, както и за Топъл обяд 2016 - 50 лица. Лицата, които ще бъдат ангажирани в изпълнение на дейността са: двама готвачи, пет човека помощници в кухня, шест работнички, които участват в разноса на храна по домовете на потребителите, двама шофьори, 1 домакин на склад, 1 калкулант, който изготвя менютата, 1 социален работник, и 1 счетоводител, които изготвят документите, свързани със закупуване на хранителните продукти, тяхното осчетоводяване: калкулационни ведомости, разходи за транспорт и др., свързани с отчитането на разходите по проекта. , Договорена стойност: 5 985.98 , Отчетена стойност: 2 991.00
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Велинград разполага с административен капацитет за осигуряване предлагането на съпътстващи мерки. Общинска администрация е има богат опит в реализирането на редица проекти, финансирани по различни програми и има обучен персонал за предоставянето на богат набор от социални услуги. Прилагането на съпътстващи мерки ще се осъществява от екипа по организация и управление на настоящия и други изпълнявани проекти със социална насоченост; служителите на общинска администрация отговарящи за предоставяне на социални услуги на територията на общината, за админстративни, здравни и други услуги. Натрупаният опит на бенефициента гарантира своевременното информиране на представителите на целевата група по настоящия проект за всички други възможности, от които могат да се възползват потребителите. Предвижда се да бъдат предоставяни на представителите на целевите групи съпътстващи мерки, изразяващи се в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи., Договорена стойност: 5 985.98 , Отчетена стойност: 8 800.51

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "Плод-Фам"ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ХЛЕБОПРОИЗВОДСТВО И СЛАДКАРСТВО - ВЕЛИНГРАД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 57 865.10 , Отчетена стойност**: 861.52
  • Изпълнител: СКОНТО ООД, Договорена стойност по проекта*: 223 610.18 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МАРИНЕЛИ-62 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 709 938.48 , Отчетена стойност**: 5 471.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 90.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 131 691.69 BGN
БФП 131 691.69 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 131 690.74 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 145.31 0.00 1 145.31 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Избор на изпълнител за доставка на хр. продукти, обособени в отделни позиции, за детските и социалните заведения на територията на О-на Велинград със следните обособени позиции: Обособена п-ция №1 - доставка на хляб и хлебни изделия по вид и прогнозни кол. съгласно техническа с-ия, приложена към док. за участие. Обособена п-ция №2 - доставка на закуски по вид и прогнозни кол. съгласно техническа с-ция, приложена към док. за участие. Обособена п-ция №3 - доставка на сладкарски изделия по вид и прогнозни кол. съгласно техническа с-ция, приложена към док. за участие. Обособена п-ция №4 - доставка на хранителни продукти - мляко и млечни изделия, месо и месни изделия, варива, захар и захарни изделия, яйца и макаронени изделия, подправки, зеленчукови и плодови консерви, по вид и прогнозни кол. съгласно техническа с-ция, приложена към док. за участие. Обособена п-ция №5 - доставка на пресни плодове и зеленчуци по вид и прогнозни кол. съгласно техническа с-ция, приложена към док. за участие. , Прогнозна стойност: 937 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №1 - доставка на хляб и хлебни изделия по вид и прогнозни количества съгласно техническа спецификация, приложена към документацията за участие
    Изпълнител: ХЛЕБОПРОИЗВОДСТВО И СЛАДКАРСТВО - ВЕЛИНГРАД ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 200.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция №5 - доставка на пресни плодове и зеленчуци по вид и прогнозни количества съгласно техническа спецификация, приложена към документацията за участие
    Изпълнител: "Плод-Фам"ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 600.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти за нуждите на Общинска служба за социални услуги – гр. Велинград и във връзка с изпълнението на договор за БФП по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, Фонд за европейско подпомагане на най- нуждаещите се лица, операция тип 3 „Осигуряване на топъл обяд - 2016“, процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05FMOP001-03.02 „Осигуряване на топъл обяд 2016”, по която община Велинград е конкретен бенефициент, по три обособени позиции, Прогнозна стойност: 70 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Доставка на хляб и хлебни изделия за нуждите на Общинска служба за социални услуги – гр. Велинград и във връзка с изпълнението на договор за БФП по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, Фонд за европейско подпомагане на най- нуждаещите се лица, операция тип 3 „Осигуряване на топъл обяд - 2016“, процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05FMOP001-03.02 „Осигуряване на топъл обяд 2016”, по която община Велинград е конкретен бенефициент;
    Изпълнител: ХЛЕБОПРОИЗВОДСТВО И СЛАДКАРСТВО - ВЕЛИНГРАД ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 200.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Доставка на закуски за нуждите на Общинска служба за социални услуги – гр. Велинград и във връзка с изпълнението на договор за БФП по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, Фонд за европейско подпомагане на най- нуждаещите се лица, операция тип 3 „Осигуряване на топъл обяд - 2016“, процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05FMOP001-03.02 „Осигуряване на топъл обяд 2016”, по която община Велинград е конкретен бенефициент;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Доставка на хранителни продукти за нуждите на Общинска служба за социални услуги – гр. Велинград и във връзка с изпълнението на договор за БФП по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, Фонд за европейско подпомагане на най- нуждаещите се лица, операция тип 3 „Осигуряване на топъл обяд - 2016“, процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05FMOP001-03.02 „Осигуряване на топъл обяд 2016”, по която община Велинград е конкретен бенефициент
    Изпълнител: МАРИНЕЛИ-62 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 75 600.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти, обособени в отделни позиции, за детските и социалните заведения на територията на Община Велинград. Обособена позиция №1: Доставка на хляб и хлебни изделия за детските и социалните заведения на територията на Община Велинград. Обособена позиция №2: Доставка на закуски за детските и социалните заведения на територията на Община Велинград. Обособена позиция №3: Доставка на сладкарски изделия за детските и социалните заведения на територията на Община Велинград. Обособена позиция №4: Доставка на хранителни продукти за детските и социалните заведения на територията на Община Велинград. Обособена позиция №5: Доставка на пресни плодове и зеленчуци за детските и социалните заведения на територията на Община Велинград. , Прогнозна стойност: 979 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Доставка на хляб и хлебни изделия за детските и социалните заведения на територията на Община Велинград:
    Изпълнител: ХЛЕБОПРОИЗВОДСТВО И СЛАДКАРСТВО - ВЕЛИНГРАД ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 46 465.10
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция №2: Доставка на закуски за детските и социалните заведения на територията на Община Велинград:
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция №3: Доставка на сладкарски изделия за детските и социалните заведения на територията на Община Велинград:
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция №4: Доставка на хранителни продукти за детските и социалните заведения на територията на Община Велинград:
    Изпълнител: МАРИНЕЛИ-62 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 634 338.48
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция №5: Доставка на пресни плодове и зеленчуци за детските и социалните заведения на територията на Община Велинград:
    Изпълнител: СКОНТО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 223 610.18
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Сключен договор до провеждане на процедура -Процедура за избор на временен изпълнител до провеждане на открита процедура по реда на ЗОП и сключване на договор с временен изпълнител с предмет:"Доставка на хранителни продукти, обособени във няколко отделни позиции,за детските и социалните заведения на територията на община Велинград до провеждане на открита процедура по реда на ЗОП и избор на временен изпълнител". , Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на хранителни продукти, обособени в няколко отделни позиции, за детските и социалните заведения на територията на община Велинград до провеждане на открита процедурапо реда на ЗОП и избор на временен изпълнител.
    Изпълнител: МАРИНЕЛИ-62 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN