Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.040-0083-C02
Наименование на проекта Патронажна грижа в община Търговище
Бенефициент 000875920 ОБЩИНА ТЪРГОВИЩЕ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 09.05.2019
Дата на стартиране 01.07.2019
Дата на приключване 16.10.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Търговище (BG334), Търговище

Описание

Кратко описание на проекта
С проектното предложение „Патронажна грижа в община Търговище“, ще се изпълнят политиките за продължаваща грижа за възрастните хора и хората с увреждания. Ще се създадена нова здравно - социална услуга Патронажна грижа: почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещите се лица с увреждания и възрастни хора. Услугата ще се администрира в сграда, общинска собственост в гр. Търговище. Предвидени дейности: 1.Подбор на персонал за управление и предоставяне на услугата, 2. Предоставяне на интегрирана услуга "Социален патронаж", 3. Закупуване на оборудване и транспортни средства. 4. Обучение и супервизия. Персоналът за управление на услугата ще се състои от соц. работници, които ще изготвят соц. оценки по време на целия проект и ще администрират услугата (диспечери/координатори на процеса). За предоставяне на грижа ще se наемат домашни помощници, които ще преминат обучение, според разработените програми на МЗ, Медицински специалисти: мед. сестра/фелдшер, акушер/, рехабилитатори и психолог.
Предвиждаме закупуване на 2 бр. мобилен компютър, 1 бр. мултифункционално устройство и 2 бр. транспортно средство за достигане до нуждаещите се лица- 51 населени места в общината.  Продължителност на услугата: 12 м., а всяко лице ще получава  услуга до 2 часа на ден. Броят допустими  потребители в община Търговище са 118 лица.
Реализирането на проектното предложение на Община Търговище допринася за постигане на интегрирания подход при грижата за възрастните хора и хората с увреждания, с ясен социален ефект и въздействие върху целевите групи - част от цялостния процес на деинституционализация на грижата за лица в риск, и изграждането на алтернативна подкрепа в общността чрез предоставянето на качествени и достъпни услуги за дългосрочна грижа.
Дейности
  • Дейност: 1.Подбор на персонал за управление и предоставяне на услугата.: Предвиждаме заетите лица за предоставяне на услугата да включват администрация от 2 бр. соц. работници, и персонал: дом. помощници, рехабилитатори, психолог и мед лица. През първите 3 проектни месеца ще се изготвят изисквания и ще се проведе подбор на лицата за предоставяне на услугата. Паралелно с това ще се организира събиране на заявления от нуждаещите се лица. В подготвителния 3 м. период ще се проведе и обучение на лицата, които не притежават професионална квалификация в сферата на здравеопазването или соц. дейности (т. нар. домашни помощници), по програма и обучителни материали от МЗ, за предоставяне на неспециализирани услуги за лицата от целевата група (почистване, придружаване до личен лекар и др.). Услугата ще се предоставя в рамките на 12 месеца, като всеки потребител ще получава до 2 часа на ден. За подбор на целевата група ще се използват комуникационни канали - обявление на интернет сайта и таблото за обяви на Общината, местните кметове ще предоставят и ще придвижат бланките за попълване на нуждаещите се лица, за да не се налага възрастните хора и лицата с увреждане да пътуват до общинския център. Някой от наетите лица ще са на граждански договор, като техните възнаграждения няма да превишават 40 % от заложения разход по бюджетно перо 1.1. Възможно е някой от тях да са в пенсионна възраст. След запознаване с подробната методология за предоставяне на услугата, разработена от МЗ ще се прецизират броя работни места, които са необходими. Отново въз основа на методологията на МЗ и на насоки, разработени от УО на ОПРР ще се изготви акт за възлагане на УОИИ "Патронажната грижа" и ще се включи в решение на ОбС. Водещ принцип ще бъде поставянето в "центъра" на нуждите и потребностите на "отделния човек" и гарантирането на интегриран подход при предоставяне на услугите. Преди възлагането на услугата предвиждаме да са приключили всички подготвителни дейности за нейното осъществяване – осигуряване на компютърно и офис оборудване и закупуване на транспортни средства. След изготвяне на социална оценка и вход в услугата, за всяко лице ще се прецизира предоставянето на социални и/или здравни услуги и те ще бъдат планирани в съответствие с индивидуалните потребности на лицето. Иновативният характер на услугата ще даде възможност да се надградят традиционно предоставяните услуги в домашна среда, а лицата от целевата група да получат допълнителната подкрепа, от която се нуждаят. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: 2. Предоставяне на интегрирана услуга "Социален патронаж", : Услугата ще стартира след изготвяне на индивидуална оценка на нуждите на всеки от подалите документи и класиране класиране за включване на най-нуждаещите се. За одобрените потребители ще се планират услуги, според нуждата на всяко лице, съобразно индивидуална оценка. Според изискванията в Методиката, изготвена от МЗ ще се разработят необходимите документи за функциониране на услугата. Услугата ще се предоставя в рамките на 12 месеца – от 16.10.2019 г. до 16.10.2020 г., като всеки потребител ще получава до 2 часа на ден. Разпределението на заетостта на наетите лица ще е в задълженията на социалните работници, които ще администрират предоставянето й, и ще изпълняват функциите на диспечери на услугата. За връзка при необходимост от медицинска или социална грижа ще се разпространят "Визитни картички" с координати сред потребителите. За подбор на целевата група ще се използват комуникационни канали - начална пресконференция, обявление на интернет сайта и таблото за обяви на Общината, местните кметове ще предоставят и ще придвижат бланките за попълване на нуждаещите се лица, за да не се налага възрастните хора и лицата с увреждане да пътуват до общинския център. Ще се спазва изискването медицинските услуги, които ще се предоставят по проекта да не дублират предоставяне на същите по същото време от НЗОК. Изискването за липса на двойно финансиране ще се спазва и при предоставяне на социалния модул от интегрираната услуга - ще се следи за недопускане на двойно финансиране, т.е. едно лице от целевата група не може да получава една и съща услуга, финансирана от различни източници, независимо дали средствата са от националния бюджет, от Структурните и инвестиционни фондове или друг източник. Брой лица, които ще ползват услугата (целевата група) - 118 лица. Броят наети лица ще се фиксира след запознаване с методологията на МЗ и ще включва соц. работници, дом. помощници, рехабилитатори , психолог, мед. специалисти. Някой от посочените лица ще са наети на граждански договор, като техните възнаграждения няма да превишават 40 % от заложения разход по бюджетно перо 1.1. Възможно е някой от наетите лица да са в пенсионна възраст. Водещ принцип ще бъде поставянето в "центъра" на нуждите и потребностите на "отделния човек" и гарантирането на интегриран подход при предоставяне на услугите. Услугата ще се администрира в сграда, общинска собственост в гр. Търговище, оборудвана и обзаведена като звено за изпълнение на соц. услуга "Личен/соц. асистент". Преди стартиране на услугата предвиждаме да са приключили всички подготвителни дейности за нейното предоставяне – осигуряване на компютърно и офис оборудване и закупуване на транспортни средства. Ако поради някаква причина се нааложи забавяне на доставките, от Община Търговище ще предоставят временно необходимата техника и транспортни средства за обезпечаване дейностите по проекта. След изготвяне на социална оценка и вход в услугата, за всяко лице ще се прецизира предоставянето на социални и/или здравни услуги и те ще бъдат планирани в съответствие с индивидуалните потребности на лицето. Иновативният характер на услугата ще даде възможност да се надградят традиционно предоставяните услуги в домашна среда, а лицата от целевата група да получат допълнителната подкрепа, от която се нуждаят. Гъвкавостта на услугите, възможността да се комбинират според индивидуалните нужди и потребности, с цел преодоляване на настаняването в институции на лица в здравен и социален риск – възрастни, лежащо болни, хора с увреждания и др., поради невъзможност да се полагат грижа за тях в семейна среда. Услугите ще са съобразени с индивидуалните нужди и потребности и ще са насочени както към подобряване качеството и стандарта им на живот, така и към преодоляване на изолацията, самотата, изпитанията на възрастта и болестите, повишаване на социалната и жизнена активност., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 305 138.05
  • Дейност: 3. Закупуване на оборудване и превозни средства.: За обезпечаване ежедневната дейност на администрацията на услугата предвиждаме закупуване на мобилен компютър 2 бр, мултифункционално устройство 1 бр. и 2 бр. леки автомобили. Услугата ще се администрира в сграда, общинска собственост в гр. Търговище. Придобитото обзавеждане и оборудване със средства по проекта няма да бъде използвано за икономическата дейност на общината, след приключване на проекта, освен в случаите, когато се предоставя за ползване във връзка с изпълнението на УОИИ, възложена по съответния ред, съгласно административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Обучение и супервизия: Необходимо е уменията на наетите специалисти, придобити през базовото им обучение в рамките на съответната специалност, да бъдат надградени за изпълнението на този нов вид интегрирана здравно-социална услуга – патронажна грижа. За целта ще се проведе допълнително обучени по единна програма за предоставяне на услугата, чрез което ще се гарантира унифицирано изпълнение на модела за подкрепа на хора с увреждания и хронични заболявания и възрастни хора, които имат нужда от помощ при изпълнение на ежедневните си дейности. Медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги, които ще работят в екип за предоставяне на патронажни грижи е необходимо да имат знания за най-съвременни подходи за качествена грижа и умения за тяхното прилагане. Програмата за обучение ще предостави възможност за придобиване на знания, умения и компетентности, за да могат да прилагат този нов модел на грижа за възрастните и лицата с увреждания. Разработването и предоставянето на програма за обучение на медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги, предоставящи патронажната грижа е ангажимент на МЗ. Предвижда се въвеждащо и надграждащи обученията на персонала на услугата. Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги - риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. Супервизията може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Супервизията ще повиши професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой доставчици на услуги за социално включване, разширили обхвата на дейността си, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 118.00 , Достигната стойност: 161.00
Индикатор 3 Брой доставчици на услуги за социално включване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 118.00 , Достигната стойност: 161.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 313 797.92 BGN
БФП 313 797.92 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 305 138.05 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN