Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0067-C02
Наименование на проекта Предоставяне на социални услуги по процедура "Независим живот" от Община Копривщица
Бенефициент 000776331 Община Копривщица
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 17.09.2015
Дата на стартиране 17.09.2015
Дата на приключване 17.08.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Област, Копривщица

Описание

Кратко описание на проекта
В рамките на проекта се предвижда осигуряване на достъп до интегрирани услуги, за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани между секторни услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа и разширяване на дейността на съществуващото звено за почасово предоставяне на услуги, създадено по проект "Помощ в дома". В звеното ще се представят по иновативен начин на нуждаещи се лица, живеещи на територията на община Копривщица три типа почасови услуги в домашна среда – за лична помощ, за социална подкрепа и помощ при комунално-битови дейности, както и допълнителни здравни и социални услуги в среда различна от домашната, а именно: здравни услуги, рехабилитационни услуги, мотивационни и/или психологически услуги  на нуждаещите се лица за срок от 18 месеца.  Към него ще бъдат назначени по трудови договори  24 души персонал, които ще предоставят услуги за 38 потребители. / В това число персонала и потребителите от проект "Нови алтернативи", които ще бъдат включени след 01.03.2016год/.
Настоящето проектно предложение на община Копривщица отговаря на общата и специфичните цели на схема „Независим живот” по следния начин:
-представителите на целевата група ще пулучат достъп до дългосрочна здравно-социална грижа, вкл. и достъп до заетост, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите;
- създава се  устойчив децентрализиран модел на предоставяне на социални услуги и осигуряване на условия за достоен живот за лица,  които са или се намират в риск от социална изолация;
-предоставя възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление изпълнението на проекта. : Ще бъде сформиран екип от служители на община Копривщица за реализация по проекта през първия месец и ще осъществява дейността си през целия проектен период. Той ще планира, организира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. В екипа ще бъдат включении следните позиции: - Ръководител на проекта - Кординар по проекта - Счетоводител , Договорена стойност: 31 000.00 , Отчетена стойност: 34 954.04
  • Дейност: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващото звено и разширяването му, чрез създаване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги; : Гарантиране на по-висока ефективност и ефикастност на предоставяните услуги при използване на значително по-малък финансов ресурс чрез прилагане на гъвкави механизми за съчетано по-часово ползване на различни социални услуги, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки нуждаещ се. , Договорена стойност: 275 768.00 , Отчетена стойност: 278 145.96
  • Дейност: Провеждане на обучение за персонала на Центъра : По проекта ще се проведат три обучения -едно въвеждащо и две поддържащи., Договорена стойност: 3 480.00 , Отчетена стойност: 2 100.00
  • Дейност: Доставка на оборудване и обзавеждане на Центъра. : Подсигурено подходяща сграда и помещения за приемен офис на Центъра. Помещенията са с обща площ 58 м2, за които има оборудване за едно работно место /оборудването е закупено по проект "Помощ в дома", а останалите три работни места не са оборудвани. За нуждите на Центъра предвид специфичната дейност, която ще изпълнява и след направената оценка на активите на община Копривщица, се налага необходимостта от закупуването на допълнително оборудване, което да подпомага изпълнението на дейностите, а и същевременно да подобри качеството на предоставяните услуги. Съгласно изискванията на нормативната база е наложително закупуването на оборудване, което съответства на обема на дейността по проекта, на обхвата и сложността на предоставяната услуга. Планира се закупуването на следното оборудване със средства по проекта: 1. бюра – 3 броя 2. многофункционални устройства – 1 брой 3. шкафове с метални врати – 4 броя 4. офис столове – 3 броя 5. климатик – 2 броя за центъра 6. принтер – 1 брой 7. мобилни телефони – 3 броя 8. преносим компютър - 3 броя 9. посетителски столове - 10 броя Необходимото оборудване ще се използва за оборудване на читири работни места в Центъра, а техниката ще се използва за отразяване и мониториране хода на предоставяните социални услуги – изготвяне на договори, индивидуалени планове на потребителите и актуализирането им, изготвяне план графици и провеждането на работни заседания, изготвяне на доклади при предоставяне на допълнителните социалните услуги здравни и рехабилитационни услуги., Договорена стойност: 13 200.00 , Отчетена стойност: 11 110.43
  • Дейност: Информация и публичност.: Създаване на “видимост” на Оперативната програма и проекта за широката общественост. Информиране на местната общност за хода на проекта и приобщаване на различни целеви групи към активно участие в програмата. В съответствие с единия наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 се предвижда се проектните дейности да достигнат до възможно най-широк кръг заинтересовани лица.В съответствие с изискванията за визуализация, информацията за подкрепата от ЕСФ и финансирането по линия на Оперативната програма ще се публикува на сайта на община Копривщица и ще се съдържа на всеки публичен документ, свързан с проекта. Мерките, които ще допринесат за информиране и публичност сред бенефициентите, гражданското общество и местната общност са: - за брошури -- 200 броя - за рекламни папки – 50 броя - рекламни химикали - 50 броя - рекламни флашки - 50 броя - инфо-срещи - 3 броя - за прессъобщения, публикации и др. сходни – 2 бр. - за информационна табела - 1 брой за центъра - за стикери за визуализация – 50 броя - баджове за персонала, предоставящ услугата – 35 броя -43 броя термо чаши, Договорена стойност: 2 400.00 , Отчетена стойност: 2 678.51
  • Дейност: Текущ ремонт на помещението в което ще се помещава Центъра: С тази дейност ще се подготви помещение в което ще ситуира Центъра. Помещението е част от административната сграда на ОА - Копривщица - частна общинска собственост. Предоставените помещения са бивша фитнес зала - 53 кв.м, антре и сервизни помещения - 12 кв.м. Помещенията не са използвани от доста години, поради, което се нуждаят от ремонт - боядисване, поставяне на паркет, ремонт на санитарните помещения и антрето., Договорена стойност: 30 000.00 , Отчетена стойност: 27 333.60
  • Дейност: Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги; : С настоящана дейност ще се работи с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягването на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията представлява форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. , Договорена стойност: 10 800.00 , Отчетена стойност: 10 800.00
  • Дейност: Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;: С настоящата дейност ще се подсигурят специалисти, които да предоставят мотивационна, психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;, Договорена стойност: 86 000.00 , Отчетена стойност: 98 257.27
  • Дейност: Изготвяне на индивидуална социална оценка: Съгласно Насоките за кандидатстване по схемата, първоначалната оценка на потребностите на желаещите като за изпълнение на дейността ще се наеме външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП с релевантен опит Кандидатстването за ползване на услугата ще се осъществява след като екипът за управление на проекта създаде необходимата организация и разработи набора от необходимите документи за на-биране на кандидати за ползване на услугите. Не-обходимите документи за кандидатстване ще бъ-дат: — заявления лица — документ за самоличност /за справка/, — копие на ЕР на ДЕЛК/ТЕЛК/НЕЛК, ЛКК, — копие от амбулаторен картон, /ако има такъв/, — други актуални медицински документи, с които се удостоверява здравословното състояние на лицето /епикризи u други/ — декларация за ползване на досегашната услуга Личен асистент. — възрастните хора с ограничения или невъзможност за самообслужване над 65 години, които нямат актуални медицински документи, удостоверяващи здравословното им състояние подават заявление за кандидатстване и представят документ за самоличност за справка. Оценката на потребностите се извършва за всички лица, заявили желание пред бенефициента да ползват услугите по одобрения проект. През цялата дейност, процесът на оценяване се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и т.н. Оценки ще се направят при стартирането на проекта, също и при включването в проекта на потребителите от "Нови алтернативи" и при необходимост ако се наложи поради форсмажорни обстоятелства или отказ от услугата на потребител, ще се извърши отново през целия период на предоставяне на услугите от центъра., Договорена стойност: 4 800.00 , Отчетена стойност: 4 800.00
  • Дейност: Разработване на Правила/методология за дейността на Центъра : Разработване на Правила/методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда - препоръчително е в хода на изпълнение на проекта да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Ще бъдат разработени и въведени и следните вътрешни документи: 1. Инвентарна книга; 2. Книга за начален инструктаж по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана. 3. Книга периодичен инструктаж по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана: 4. Правилник за вътрешния ред вътрешни правила, задължения на потребителите, задължения на персонала : 5. Процедура за вътрешен мониторинг. 6. Входящ дневник за кандидат- потребители 7. Входящ дневник за кандидати за персонал в звеното 8. Лично досие за всеки потребител; 9. Лично досие за всеки от персонала на звеното 10. Процедура за жалби и сигнали Всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни се създават и се съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Актуализират се и се съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, визуализирани с името на Проекта и знамето на ЕС и на ЕСФ. Архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл.90 от Регламент (ЕО) № 1083/2006. Отговорност за спазване на законодателството при и управлението на дейностите носят всички участници в екипа на звеното. , Договорена стойност: 2 400.00 , Отчетена стойност: 2 400.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АРС ТРЕЙД АД, Договорена стойност по проекта*: 1 497.00 , Отчетена стойност**: 1 497.00
  • Изпълнител: РАЛИ - ДИМИТЪР МИРЕВ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 27 391.98 , Отчетена стойност**: 27 333.60
  • Изпълнител: ДЕСИСЛАВА ДС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 8 722.00
  • Изпълнител: КОМЕРСИАЛ-Д ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 640.39
  • Изпълнител: ОНИКС ТРЕЙД - СТОИЧКОВИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 251.10
  • Изпълнител: ОФИС ЕКСПРЕС СЪРВИС АД, Договорена стойност по проекта*: 1 491.43 , Отчетена стойност**: 1 491.43
  • Изпълнител: ПРИНТ - МЕДЖИК - ЕУ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 417.25
  • Изпълнител: АНИРА-Д ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 140.00
  • Изпълнител: МИРОСЛАВ БОХОРОВ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 4 422.00 , Отчетена стойност**: 4 422.00
  • Изпълнител: ФЛОРА ЦВЕТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 300.00
  • Изпълнител: ИВИМЕКС - ИВАЙЛО КОСТОВ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 568.00
  • Изпълнител: БЛЪШ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 400.00 , Отчетена стойност**: 2 100.00
  • Изпълнител: МН-БИО ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 176.00
  • Изпълнител: МИНКА ГЕРОВА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 349.79
  • Изпълнител: ЗАСТРАХОВАТЕЛНА КОМПАНИЯ ЛЕВ ИНС АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 157.61
  • Изпълнител: НИКО 96 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 392.64 , Отчетена стойност**: 2 678.51
  • Изпълнител: БЪЛГАРСКА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИОННА КОМПАНИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 180.00 , Отчетена стойност**: 3 368.58
  • Изпълнител: РЕТЕЛ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 340.00 , Отчетена стойност**: 323.33
  • Изпълнител: ТОНЕР ДИРЕКТ БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 283.63
  • Изпълнител: АМС-ЛАБС ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 255.00
  • Изпълнител: КА 5 КЛИМА ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 700.00 , Отчетена стойност**: 3 700.00
  • Изпълнител: ВИП ОФИС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 237.50
  • Изпълнител: ДЕЗИРА - С ООД, Договорена стойност по проекта*: 18 000.00 , Отчетена стойност**: 18 000.00
  • Изпълнител: ДОВАС - ДОНКА СТЕФЛЕКОВА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 47.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой доставчици на услуги за социално включване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 1.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой доставчици на услуги за социално включване, разширили обхвата на дейността си, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 1.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 13.00 , Целева стойност: 34.00 , Достигната стойност: 61.00
Индикатор 4 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 13.00 , Целева стойност: 38.00 , Достигната стойност: 61.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 459 848.00 BGN
БФП 459 848.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 456 869.88 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 66.76 0.00 66.76 НИКО 96 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 13.35 0.00 13.35 НИКО 96 ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Извършване на текущ ремонт на помещенията, в които ще се предоставят услуги на представителите на целевите групи по проект „Предоставяне на социални услуги по процедура „Независим живот“ от община Копривщица № ВG05М9PO001-2.002-0067-С001 по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020“. , Прогнозна стойност: 30 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Организиране и провеждане на публичност и информация по проект „Предоставяне на социални услуги по процедура „Независим живот“ от община Копривщица № ВG05М9PO001-2.002-0067-С001 по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020“, Прогнозна стойност: 2 400.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN