Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.010-0003-C02
Наименование на проекта "Повишаване качеството на услугите на МСП в туризма чрез използване на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и уеб-базиран маркетинг"
Бенефициент 176789478 Министерство на туризма
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 25.06.2019
Дата на стартиране 25.06.2019
Дата на приключване 29.05.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Целта на настоящия проект „Повишаване качеството на услугите на МСП в туризма чрез използване на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и уеб-базиран маркетинг“ е развитие и актуализиране на съдържанието на порталния туристически сайт  www.bulgariatravel.org , чрез използването на съвременни ИКТ технологии и повишаване на възможностите за маркетиране на МСП чрез ОУТР и допълване на използвания традиционен инструментариум, чрез иновативния подход на он-лайн комуникациите.
Целевите групи по проекта са МСП в областта на туризма, асоциации и обединения на бизнеса, които са свързани с осъществяването на дейности и предоставянето на услуги за подкрепа на бизнеса и подобряване на бизнес-средата в сферата на туризма.
 Общата цел на проектното предложение е повишаване конкурентоспособността на МСП за устойчиво развитие на туризма посредством институционална подкрепа на ОУТР и на МСП в туристическите райони. 
Чрез виртуалната платформа се предвижда да се създаде устойчивост на резултатите от първия проект по настоящата процедура, като основните дейности най-общо са насочени към: 
 - Провеждане на ефективна реклама на туристическите райони в страната и чужбина, съобразно тяхната специфика и имидж, характерни ресурси и възможности за практикуване на различни видове туризъм;
 - Маркетиране на  туристическите райони; 
 - Набиране и предоставяне на информация на членовете им за подпомагане на тяхната дейност в сферата на туризма;	
 - Съдействие за подобряване качеството на предлаганите туристически продукти и популяризиране на дейността им; Съдействие за привличане на инвеститори в туристическите райони . 

Очакваните резултати са: Създадена и разработена виртуална платформа за ОУТР, чрез актуализиране на съдържанието на порталния туристически сайт и на мултимедийния каталог ; Проведени промоционални кампании за 9-те туристически района; Разработени и разпространени рекламни материали в подкрепа на ОУТР; Осъществена интернет реклама и уеб маркетинг на ОУТР.
Дейности
  • Дейност: Развитие и актуализиране на съдържанието на порталния туристически сайт и на мултимедийния каталог чрез включване на ОУТР: Дейностите, за които се създават Организациите за управление на туристическите райони са разписани в чл.18 от Закона за туризма. С проект „Повишаване на капацитета на МСП в сектор туризъм чрез оказване на подкрепа за създаване и функциониране на Организациите за Управление на Туристическите Райони“, който Министерство на туризма изпълнява по ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, подаден в рамките на настоящата процедура, са предвидени за изпълнение дейности за подпомагане създаването и изграждането на ОУТР, както и разработването на голяма част от основополагащите за дейността на новосъздадените ОУТР стратегически документи. Целта на настоящата дейност е подпомагане на вече създадените и функциониращи Организации за управление на туристическите райони с дейности, насочени към маркетинга на туристическите дестинации в най-широк смисъл, включително и на продуктите и услугите, които се предлагат от МСП в туристическия район. Тази цел ще се постигне чрез развитие и актуализиране на съдържанието на порталния туристически сайт www.bulgariatravel.org , с оглед разширяване използването на съвременни ИКТ технологии и повишаване на възможностите за маркетиране на потенциала и продуктовата специализация на туристическите райони, както и на МСП чрез дейността на ОУТР. Традиционния инструментариум ще бъде допълнен чрез използване на иновативния подход на он-лайн комуникациите. Поддейности: 1.1. Осигуряване на софтуерна и хардуерна обезпеченост на виртуалната туристическа платформа за 9 –те ОУТР Предвижда се доставка и конфигуриране на хардуер, хостване, обезпечаване на сигурността и поддръжка на виртуална платформа за период от 3 години. Изпълнението на тази поддейност ще включва: -Доставка и конфигуриране на един сървър за виртуалната туристическа платформа за 9-те ОУТР -Доставка на необходимия лицензиран софтуер и лицензи за функциониране на сървъра 1.2. Създаване на виртуална туристическа платформа за 9-те ОУТР, като част от националния туристически портал 1.3. Превод на информация за всеки един от 9-те туристически района на 12 езика Информацията за 9-те ОУТР, съдържаща се във виртуалната платформа ще бъде преведена на 12 чужди езика. Предвижда се осигуряване на писмени преводи за до 100 броя стандартни страници за всяко от 9-те ОУТР, от български на - английски, немски, руски, френски, испански, арабски, японски, иврит, китайски, румънски, полски, турски. По този начин ще се осигури уеднаквяване на езиковите версии на порталния туристически сайт www.bulgariatravel.org и виртуалната платформа за ОУТР, която е част от него. Изпълнителят на Дейност 1 ще проведе онлайн практически обучения за работа с виртуалната туристическа платформа освен на служители на ОУТР, така и на представители на МСП от 9те туристически района. Резултат - проведени 9 броя онлайн семинари за обучения на МСП с цел запознаване с възможностите на порталния туристически сайт и използването му за подобряване на конкурентоспособността на МСП. За всяко от 9те ОУТР ще бъде проведен отделен семинар.Семинарите ще бъдат отворени за участие от всички желаещи МСП., Договорена стойност: 500 412.00 , Отчетена стойност: 173 040.00
  • Дейност: Провеждане на промоционални кампании за 9-те туристически района и разработване на рекламни материали : В изпълнение на държавната политика в областта на туризма Министъра на туризма осъществява координацията и взаимодейства с организациите за управление на туристическите райони при реализацията на националната маркетингова стратегия и разработването на маркетинговите стратегии на туристическите райони; Разработва и осъществява комуникационни кампании на вътрешния и чуждестранни пазари; Подпомага дейността по привличане на инвестиции и съдейства за реализиране на проекти за устойчиво и балансирано развитие на туризма на национално, регионално и местно ниво, вкл. за изграждането и развитието на инфраструктурата, свързана с туризма. Провеждането на промоционални кампании, цели позициониране на България, чрез деветте туристически района, като страна с богата и чиста природа, разнообразни възможности за бизнес пътувания и почивка през цялата година; предлагаща разнообразие от възможности за културно-познавателен туризъм, спа и уелнес, хоби и спорт- ваканция, курорти за лятна и зимна почивка с достъпни цени и добро качество. Изпълнението на настоящата дейност включва следните поддейности: 2.1.Извършване на фото заснемане на туристически обекти от деветте туристически района с цел разработване на рекламни материали 2.2.Изработка на рекламни брошури за всеки един от деветте туристически района на български и три чужди езика. Ще бъдат изработени и доставени по 40 000 брошури за всеки един от деветте туристически района. 2.3.Провеждане на промоционални кампании за 9-те туристически района 2.3.1.Провеждане на промоционални кампании в метрото в гр. София - предвижда се осъществяване на промоционални кампании за 9-те туристически района в метрото на гр. София, включващи следното: •провеждане на 4 броя кампании по 14 дни чрез поставяне на рекламни пана във вагоните (по 90 броя пана на кампания). Ще бъдат проведени по две промоционални кампании през втората и третата година от изпълнението на проекта. •провеждане на 4 броя кампании по14 дни чрез поставяне на 9 метробордове на пероните. Ще бъдат проведени по две промоционални кампании през втората и третата година от изпълнението на проекта. •провеждане на 4 броя кампании по14 дни чрез поставяне на 90 рекламни съоръжения на перони и/или стълбища и/или коридори и/или подлези на метрото. Ще бъдат проведени по две промоционални кампании през втората и третата година от изпълнението на проекта. 2.3.2.Провеждане на промоционални кампании чрез външна реклама - предвижда се поставяне на билборди в гр. София, областните градове и автомагистралите "Тракия", "Хемус", "Струма" и "Марица". 2.3.3.Провеждане на комуникационни кампании в български телевизионни канали с национално покритие. Предвижда се излъчване на рекламните видеоклипове създадени по проект BG16RFOP002-2.010-0002 "Повишаване на капацитета на МСП в сектор туризъм чрез оказване на подкрепа за създаване и функциониране на Организациите за Управление на Туристическите Райони". 2.3.4 Провеждане на комуникационни кампании в международни телевизионни канали. Предвижда се излъчване на рекламните видеоклипове създадени по проект BG16RFOP002-2.010-0002 "Повишаване на капацитета на МСП в сектор туризъм чрез оказване на подкрепа за създаване и функциониране на Организациите за Управление на Туристическите Райони". , Договорена стойност: 2 991 979.00 , Отчетена стойност: 26 400.00
  • Дейност: Провеждане на комуникационни кампании в интернет и уеб маркетинг : Дейността включва осъществяване на интернет реклама и уеб маркетинг на ОУТР, включително реклама в социални мрежи и др. сайтове и платформи. Чрез прилагане инструментите на уеб-маркетинга се цели постигане на по-голяма аудитория на глобалния пазар, както и постигане бързо и ефективно популяризиране на възможностите, които предоставя доразвития и актуализиран портален сайт на туризма и новоизградената виртуална платформа за ОУТР. Предвижда се да бъдат използвани следните инструменти на уеб маркетинга: - SEO оптимизация на виртуалната платформа на ОУТР Позициониране в търсещи системи (оптимизация за търсещи машини) - за да бъде намирана и да има по-голяма посещаемост чрез порталите и търсачките, виртуалната платформа на ОУТР следва да е добре оптимизирана. Целта на оптимизацията на виртуалната платформа е да доведе повече релевантни посетители (от тези, които ни интересуват като аудитория). Основни стъпки: установява се текущото индексиране на сайта, установяване на необходимите стъпки за по-доброто листване на сайта в интернет търсачки. В изпълнението на тази поддейност ще се включва изготвяне на SEO стратегия, оптимизация по ключови думи, SEO на английската версия на виртуалната платформа за Google.com. - Провеждане на комуникационни кампании за туристическите райони в Интернет Провеждане на комуникационни кампании чрез поставяне на банери и излъчване на pre-roll видеа в интернет сайтове (standard display и rich media). Рекламирането с банери ще се извършва на базата на импресии (брой показвания на потребителите) и/или на кликове (брой кликове, които се получават от действията на потребителите и са ги довели до виртуалната туристическа платформа). Включва се и изработката на необходимите банери. В тази дейност се включва и изработката на необходимите pre-roll видеа (създаване на видео съдържание за промоционалната кампания), тяхната обработка и превод. - Провеждане на комуникационни кампании в социални мрежи С провеждането на маркетинг в социалните мрежи се цели публична изява, повишаване на осведомеността и превръщане на посетителя в турист. Чрез реклама провеждане на маркетинг и реклама в социални мрежи ще се промотират отделни дестинации и виртуалната платформа на ОУТР. Подходите ще бъдат с добре написани текстове, привлекателни снимки или видеа за да се привлече интереса на хората да посетят фейсбук страницата или уеб сайта на ОУТР, да коментират, да споделят съдържанието. , Договорена стойност: 844 378.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Изпълнението на дейността е основа за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси, предоставени от ОПИК. Дейността ще създаде условия за успешна и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. Предвижда се да бъде създаден екип от МТ, който да администрира дейностите за изпълнение и управление на проекта с цел установяването на система за добро управление и гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. Тази дейност включва следните разходи: -Разходи за възнаграждения на екипа на проекта, който включва 6 служителя на Бенефициента - ръководител на проекта, координатор проектни дейности, експерт маркетинг, 2 (двама) юристи-обществени поръчки и счетоводител. В сумите за възнагражденията на екипа ще се включат и социални и здравни осигурителни вноски за сметка на осигурителя, съгласно националното законодателство. В т. 9 „Екип“ от Формуляра за кандидатстване е дадено подробно описание на разделението на отговорностите и функциите между отделните членове на екипа за управление на проекта. В изпълнението на тази дейност се включват следните разходи: - Разходи за командировки на екипа, вкл. пътни, дневни и квартирни разходи и разходи за медицински застраховки за времето на командировката в страната. Тези разходи за командировки са свързани с организацията и управлението на проекта и ще бъдат съгласно Наредбата за командировките в страната. - Разходи за одит на проекта. Одитът на проекта е задължителен. Дейността има за цел контрол на изразходването на средствата по проекта и гарантиране правилното им изразходване. В рамките на проекта ще се извърши цялостен одит на проведените дейности по проекта и целесъобразността на направените разходи. Ще бъде изготвен одитен доклад. Изпълнението на дейността ще се възложи на външен изпълнител, съгласно разпоредбите на ЗОП. -Разходи за информация и комуникация на проекта. Дейността е насочена към повишаване информираността на всички заинтересовани страни, както и за осигуряване на мултипликационен ефект на проекта. Тя ще бъде съобразена с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. , Договорена стойност: 390 309.00 , Отчетена стойност: 15 955.20

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АГЕНЦИЯ СТРАТЕГМА ООД, Договорена стойност по проекта*: 52 620.00 , Отчетена стойност**: 52 620.00
  • Изпълнител: НОВА ТРАНСЛЕЙТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 338 340.00 , Отчетена стойност**: 63 300.00
  • Изпълнител: "ЕЙЧ ДИ ЧЕНЪЛ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 26 400.00
  • Изпълнител: А1 България ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 57 120.00 , Отчетена стойност**: 57 120.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават нефинансова подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 180.00 , Достигната стойност: 180.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 215 395.20 BGN
БФП 215 395.20 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 215 395.20 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Дизайн, изработка и доставка на рекламни брошури за 9-те туристически района, Прогнозна стойност: 926 640.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Извършване на писмени преводи на информация за виртуалната туристическа платформа, Прогнозна стойност: 338 340.00
  • Обособена позиция 1: „Извършване на писмени преводи на информация за виртуалната туристическа платформа по проект № BG16RFOP002-2.010-0003 „Повишаване качеството на услугите на МСП в туризма чрез използване на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и уеб-базиран маркетинг“
    Изпълнител: НОВА ТРАНСЛЕЙТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 338 340.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Извършване на фото заснемане на обекти от деветте туристически района, Прогнозна стойност: 35 200.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 “Извършване на фото заснемане на обекти от деветте туристически района”
    Изпълнител: "ЕЙЧ ДИ ЧЕНЪЛ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на софтуерна и хардуерна обезпеченост на виртуалната туристическа платформа и актуализиране на виртуална туристическа платформа за 9-те туристически района , Прогнозна стойност: 115 060.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на софтуерна обезпеченост на виртуалната туристическа платформа за 9-те ОУТР
    Изпълнител: А1 България ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 760.00
  • Обособена позиция 2: Осигуряване на хардуерна обезпеченост на виртуалната туристическа платформа за 9-те ОУТР
    Изпълнител: А1 България ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 54 360.00
  • Обособена позиция 3: Актуализиране на виртуална туристическа платформа за 9-те туристически района
    Изпълнител: АГЕНЦИЯ СТРАТЕГМА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 52 620.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на комуникационни кампании в международни телевизионни канали , Прогнозна стойност: 332 978.33
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на промоционални кампании в български телевизионни канали с национално покритие, Прогнозна стойност: 634 500.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на промоционални кампании в интернет и уеб маркетинг за 9-те туристически района, Прогнозна стойност: 703 648.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на промоционални кампании в метрото в гр. София, Прогнозна стойност: 313 753.33
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на промоционални кампании на деветте туристически района чрез външна реклама , Прогнозна стойност: 186 670.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN