Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-1237-C01
Наименование на проекта Създаване и устойчиво развитие на проектантско-конструкторско бюро "Телмаш"
Бенефициент 204788361 ТЕЛМАШ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 09.09.2019
Дата на стартиране 09.09.2019
Дата на приключване 29.09.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Габрово, гр.Габрово

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът на фирма „Телмаш“ ООД е насочен към предлагане и развитие на услуги свързани с предоставяне на инженерни и технически консултации в сектор крано и телферостроене.
Нашето проектно предложение е свързано с преодоляване на европейските и регионални предизвикателства в сектор „Мехатроника и чисти технологии“. Идеята ни попада в икономическа дейност М 71.12 „Инженерни дейности и технически консултации“.
Липсата на адекватни възможности за финансиране са сред основните пречки за реализация на нашата идея в пълен обхват. За преодоляване на това предизвикателство, нашият проект се фокусира върху осигуряване на конкретни условия за постигане на устойчивост на идеята. За успешната пазарна реализация на предвидената услуга (дейност 1) , ще наемем на трудов договор 6 квалифицирани експерта, със съответните функции и отговорности. Те ще са в основата на предлаганите инженерни и технически услуги. За работа на експертите и предоставяне на услугите ще бъдат наети работни помещения, което ще бъде оборудвано с необходимите средства – 6 бр. лаптоп. Ще бъде разработен и специализиран софтуер за конфигуриране и остойностяване на проекти на верижни електротелфери. Той ще бъде основен елемент в процеса на проектиране, конструиране и техническо консултиране. Предвиждаме и разработване на фирмен уебсайт, който да ни осигури необходимата видимост от страна на потенциалните клиенти и възможност за популяризиране на предлаганите услуги. Тъй като планираме навлизане в нова ниша, за по-доброто позициониране и реализиране на пазара ще бъде изготвен пазарен анализ и проучване, което да ни позволи да концентрираме своите ресурси в най-добрите възможностите и канали за достигане до потенциалните клиенти.
Съвкупността от тези елементи ще позволи нашата идея да бъде устойчива, предвид създаването на реални условия за развитие, създаване и стабилност на работни места и постигане на ръст чрез реализиране и предлагане на пазара на инженерни и технически услуги.
Дейности
  • Дейност: Реализиране на пазара на предприемаческата идея : За пазарната реализация на нашата идея планиране серия от свързани действия, който да гарантират успешно навлизане в избраната от нас пазарна ниша. Съгласно допустимия обхват на дейността, като част от нея ще бъде/ат: - Наети на трудов договор 6 квалифицирани експерта; - Наети помещения за извършване на дейността на фирмата; - Закупени 6 бр. лаптопи; - Разработен фирмен уебсайт; - Разработен и закупен специализиран софтуер за конфигуриране и остойностяване на проекти на верижни електротелфери; - Изготвен пазарен анализ и проучване на пазара. Всеки от посочените елементи включени в проекта са обосновани и се явяват необходими за цялостното и успешно реализиране на нашата идея. 1. Реализацията и характера на идеята изисква наличието на квалифициран експертен персонал. Необходимостта се обуславя от нуждата от оперативно управление на дейността на фирмата, но и на проектите. В този смисъл, това е един от ключовите елементи за успешната реализация на нашата идея. В процеса на проектиране за създаване на нов или модифициран продукт следва да бъдат спазвани определени законови норми и стандарти. Всеки проект (идеен или работен) се разработва с определено съдържание, от конкретни експерти–конструктор, технолог, инженер и икономист. Нормоконтролът има изискването да упражнява контрол върху качеството на изготвената техническата документация, а специалист Технико-икономически съвет ще има отговорност за окомплектоване на техническата документация, съгласно нормативните документи и осъществяване на връзки с клиенти и с доставчици на телфери и части за тях и др. Така, всеки един член на нашия екип се явява нужен за реализация на предприемаческата идея. 2. Планираме закупуване на 6 броя лаптопи, които са необходими за работата на експертите и предоставянето на инженерните и технически консултации и услуги. Предвидените лаптопи осигуряват условията за проектиране – изготвяне на чертежи, обяснителни записки и др. Също така служат за визуализация на продукта, посредством предвидения софтуер, и представяне на изготвения продукт пред клиента. 3. Специализиран софтуер за конфигуриране и остойностяване на проекти - основна част от процеса на проектиране на изделия в сферата на телферостроенето е събирането на необходимите изходни данни за проектиране и конструиране на продукта, вкл. и икономическите параметри. Софтуерът ще улесни събирането на информацията от клиента, като ще позволи автоматизиране на първоначалния процес на конфигуриране и остойностяване на верижните електротелфери. Това ще доведе до подобряване на ефективността и намаляване на цената при реализация на всеки проект. Софтуерът ще съдържа и база с данни със съществуващи продукти, който отговарят на посочените от клиента критерии, което е в основата на услугата за технически консултации. 4. Към момента фирмата не разполага с офис. Наетите работни помещения ще осигурят необходимите условията за работа на експертите, съхранение на документация и др. Помещенията ще бъдат използвани и за провеждане на срещи между екипа, организиране на Технико-икономически съвет, обсъждане на резултатите и разговори с потенциалните клиенти и др. 5. Фирменият уебсайт осигурява пазарно присъствие и видимост на нашите услуги. На него ще бъде качен и специализирания софтуер, чрез който клиентите ще могат в реално време да получат ориентировъчна стойност за изработката на крайния продукт и да дават заявка за проектиране. 6. Пазареният анализ и проучване ще даде основните насоки за концентрация на ресурси и усилия за реализация на идеята. Анализът и проучването ще бъде изготвено от външен изпълнител, който ще трябва да предостави експертен анализ на състоянието на сектор крано и телферостроене, потенциал за развитие, основните конкуренти и тяхната реакция при навлизане на пазара. От извършеното проучване следва да бъдат дадени основните решения за пазарно развитие и обхвата на услугите, както и за потенциалните клиенти., Договорена стойност: 234 259.06 , Отчетена стойност: 224 094.91
  • Дейност: Визуализация на проекта: Изпълнението на дейността ще осигури съблюдаване на изисквания по отношение информиране и комуникация на проекти, финансирани със средства от ЕС. Планираните мерки в настоящия проект са съобразени с изискванията за информация и комуникация в Приложение XII „Информация и комуникация относно подкрепата от фондовете” от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, с Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020, както и с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020". Прилагането на мерките за информация и комуникация ще бъдат прилагани за всички доставки (дълготрайни материални и нематериални активи) и услуги (уебсайт и пазарен анализ и проучване), предвидени в настоящия проект. На всяко едно средство за визуализация на проекта (табели и стикери) ще бъде посочено, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, ще съдържа номера и наименованието на проекта. Информационните материали ще бъдат изцяло съобразени с изискванията относно текстовата и визуална информация, вид, брой и т.н. Ще бъдат включени всички задължителни елементи. В обхвата на дейността попадат следните основни мерки: 1. Изработка и поставяне на два броя табели (формат А3). Табелите ще бъда разположени на видно място. Чрез тях ще се информират участниците и обществеността за ролята на ЕС и държавата. Те ще бъдат изработени съгласно Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация и ще съдържат следните реквизити: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г., с наименование на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 - 2020; - наименованието на проекта и неговата цел; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2. Изработка и поставяне на Информационен стикер - 6 бр. Стикерите ще обозначат закупените и доставени ДМА - лаптопи (6 бр.). Те ще бъдат поставени на подходящо място на повърхността на оборудването. На стикерите ще бъдат визуализирани: емблемата на ЕС, ще бъде упоменато „Европейски съюз“, наименование на ЕФРР, общото лого на програмата и програмата ОПИК и номера на договора за БФП. Стикерите ще бъдат водоустойчиви / устойчиви на атмосферни условия. В допълнение, изискванията за информация и комуникация ще бъдат съблюдавани и по отношение на: 3. Всички документи, разработени и/или във връзка с изпълнението – изрично ще бъде указано съфинансирането от фондовете на ЕС чрез поставяне на: емблемата на ЕС, упоменаване на ЕФРР, общото лого за програмния период 2014-2020, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Разработените материали, под каквато и да е форма, ще съдържат следното заявление: “Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от „Телмаш“ ООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган”. 4. Изработеният уебсайт – още при отваряне на страницата, във видимата област на използваното цифровото устройство ще се виждат емблемата на ЕС и общото лого за програмния период 2014-2020, във вид и форма съответстващи с изискванията на Регламента и Единния наръчник. При всички материали ще бъде използван един от допустимите шрифтовете, като цвета на шрифта ще бъде съобразен с указанията в Регламент 824/2014 и Единния наръчник., Договорена стойност: 516.90 , Отчетена стойност: 516.86

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КОРНЕЛ В ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 436.58 , Отчетена стойност**: 516.86
  • Изпълнител: "НИЕ - НЕЗАВИСИМИ ИНОВАТИВНИ ЕДИННИ" СНЦ, Договорена стойност по проекта*: 15 880.00 , Отчетена стойност**: 19 850.00
  • Изпълнител: Дилекс ООД, Договорена стойност по проекта*: 13 910.40 , Отчетена стойност**: 17 388.00
  • Изпълнител: Сдружение "Габровска Търговско-Промишлена палата", Договорена стойност по проекта*: 19 985.31 , Отчетена стойност**: 24 922.15
  • Изпълнител: Инопрос ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 000.00 , Отчетена стойност**: 5 000.00
  • Изпълнител: Карго Сълюшънс ООД, Договорена стойност по проекта*: 38 800.00 , Отчетена стойност**: 48 500.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.50 , Достигната стойност: 1.50
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 76.29 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.07 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 224 611.77 BGN
БФП 179 689.33 BGN
Собствено финансиране 44 922.44 BGN
Общо реално изплатени суми 179 689.33 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на „Уеб базирана платформа за конфигуриране и остойностяване на проекти на верижни електротелфери - 1 бр.“, Прогнозна стойност: 49 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на „Уеб базирана платформа за конфигуриране и остойностяване на проекти на верижни електротелфери - 1 бр.“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на „Уеб базирана платформа за конфигуриране и остойностяване на проекти на верижни електротелфери - 1 бр.“
    Изпълнител: Карго Сълюшънс ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 800.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютърна техника - Лаптоп - 6 бр., Прогнозна стойност: 21 713.98
  • Обособена позиция 1: Доставка на компютърна техника - Лаптоп - 6 бр.
    Изпълнител: Дилекс ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 910.40
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за провеждане на пазарен анализ и проучване на пазара, Прогнозна стойност: 20 000.00
  • Обособена позиция 1: Провеждане на пазарен анализ и проучване на пазара
    Изпълнител: "НИЕ - НЕЗАВИСИМИ ИНОВАТИВНИ ЕДИННИ" СНЦ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 880.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изработване на материали за информиране и комуникация, Прогнозна стойност: 516.90
  • Обособена позиция 1: Изработване на материали за информиране и комуникация
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изработка на фирмен уебсайт, Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Изработка на официален уеб сайт на "Телмаш" ООД
    Изпълнител: Инопрос ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN