Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-1530-C01
Наименование на проекта Реализиране на предприемаческата идея на М Продакшънс ЕООД
Бенефициент 205332122 М Продакшънс ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 29.08.2019
Дата на стартиране 29.08.2019
Дата на приключване 14.12.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Видин, гр.Видин

Описание

Кратко описание на проекта
Чрез изпълнението на настоящия проект, фирмата планира да се възползва от пазарните възможности, които дава разпространението на телевизионни програми посредством Video-on-Demand технологиите (VoD) / “видео по поръчка” (ВПП). Потребностите на целевите клиенти на компанията, които ще бъдат удовлетворени включват:
- Автономен избор на индивидуални телевизионни програми и съдържание, които отговарят на личните интереси на потребителите. 
- ТВ съдържание, рядко присъстващо в програмите на традиционните телевизионни канали.
- Създаване и иновативно разпространение на уникални ТВ програми по три основни направления - образование, изкуство и култура, специализирани, с висока образователно-познавателна стойност програми, поднесени занимателно и алтернативно. 
- Превод и субтитри на английски и други езици с цел достигане до огромната аудитория в Европа и по света.

Целевите групи, към които са насочени продуктите от предприемаческата идея са:

1. Активната група хора в работоспособна възраст 25-65 години, високо образована, с интерес към различни художествени формати, любопитна, несъгласна с конвенционалното телевизионно предлагане. 
2. Децата на възраст 5-19 години. 
3. Студенти (на възраст между 19 и 24 години). 

Основната цел на настоящия проект е да се подпомогне създаването и развитието на новото предприятие М Продакшънс ЕООД в приоритетната, специфична сфера, свързани с преодоляването на европейски и регионални предизвикателства - J60.20 „Създаване и излъчване на телевизионни програми“.

Очакваните резултати от проекта са:
1. Наети 5 лица в екипа на новото предприятие
2. Закупено оборудване и активи, необходими за дейността
3. Наето работно помещение 
4. Посетени събития в страната и чужбина
5. Ползвани външни услуги

Основните дейности по проекта са:
1. Реализиране на пазара на предприемаческата идея
2. Дейност за визуализация на проекта
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 - реализиране на пазара на предприемаческата идея на М Продакшънс ЕООД: Целта на тази дейност е да подпомогне създаването и развитието на новото предприятие М Продакшън ЕООД в приоритетната, специфична сфера, свързани с преодоляването на европейски и регионални предизвикателства - J60.20 „Създаване и излъчване на телевизионни програми“ съгласно КИД 2008 / NACE 2.0. Дейността включва следните под-дейности: 1. Наемане на екип по проекта (екип на предприятието описан подробно в раздел 9.), включващ следните длъжности: Главен редактор - за 17 месеца на 4 часов работен ден при 1545,96 лв. общи разходи за работодателя или общи 26281,32 лв. Сценарист - за 17 месеца на 4 часов работен ден при 1545,96 лв. общи разходи за работодателя или общи 26281,32 лв. Оператор - за 17 месеца на 4 часов работен ден при 1545,96 лв. общи разходи за работодателя или общи 26281,32 лв. Преводач - за 17 месеца на 8 часов работен ден при 971,59 лв. общи разходи за работодателя или общи 16517,03 лв. Графичен дизайнер - за 17 месеца на 8 часов работен ден при 1545,96 лв. общи разходи за работодателя или общи 26281,32 лв. Предвиденият екип на проекта ще допринесе за създаване на необходимия капацитет в компанията за производство на собствени телевизионни програми, както и тяхното успешно излъчване чрез собствени или външни ВПП услуги. Тази конфигурация на екипа позволява фирмата да създава над 80% от продуктите си, както и да управлява тяхното разпространение и излъчване. Останалата част от капацитета, която не е постоянна и се изисква за малко време или ad-hoc ще се набавя чрез ползване на външни услуги. Същият екип е напълно способен да работи и със закупуваното оборудване. Подробно описание за длъжностите на членовете на екипа, както и техните функции, е предложено в т. 9. Екип. 2. Придобиване на дълготрайни материални и нематериални активи, необходими за стартиране производството на продуктите и услугите, както и развитие на фирмата. 2.1. Оборудване за създаване на тв програми (ДМА1-ДМА25), включващо: Оборудване и техника за обработка, монтаж, съхранение и разпространение на тв програми: ДМА1 - Настолен компютър - 1 бр; ДМА2 - Аудио миксер/рекордер - 1 бр; ДМА3 - Преносим дисков масив - 1 бр 2.2. Оборудване и техника, необходими за заснемане на аудио-визуално съдържание за съдаване на ТВ програмите: ДМА4 - Видеоглава - 1 бр ДМА5 - Гъвкав диоден панел - 1 бр ДМА6 - Видеостатив крака - 1 бр ДМА7 - Сенник за обективи - 1 бр ДМА8 - Професионална камера - 1 бр ДМА9 - Професионални мониторни слушалки - 1 бр ДМА10 - Кондензаторен микрофон - 1 бр ДМА11 - Ветробран - 1 бр ДМА12 - Обектив 1 - 1 бр ДМА13 - Обектив 2 - 1 бр ДМА14 - Обектив 3 - 1 бр ДМА15 - Обектив 4 - 1 бр ДМА16 - Обектив 5 - 1 бр ДМА17 - Карбонов държач за микрофон - 1 бр ДМА18 - Следящ фокус - 1 бр ДМА19 - Диоден RGB панел - 1 бр ДМА21 - Обектив 6 - 1 бр ДМА22 - SD карта памет - 1 бр ДМА23 - Монитор за камера - 1 бр ДМА24 - Чанта за аудиооборудване - 1 бр ДМА25 - Безжичен микрофон тип брошка - 2 бр, Договорена стойност: 243 606.41 , Отчетена стойност: 153 763.55
  • Дейност: * Продължение на Дейност 1 - реализиране на пазара на предприемаческата идея на М Продакшънс ЕООД: * Продължение от Дейност 1: 2.3. Придобиване на специализирана (по поръчка) платформа за платено излъчване на тв програми чрез ВПП технологии, необходима за излъчване и собствено разпространение на ВПП ТВ програми (ДНА1) - 1 бр 3. Наем на работно помещение в общ. Видин, необходимо за осъществяване на икономическата дейност на фирмата. Предвижда се наемането на работно помещение - студио с размер от 100 до 200 кв. метра, включващо 5 работни места, зала за срещи, студио за заснемане, място за почивка и санитарни възли, паркомясто, достъп за хора с увреждания. 4. Участие в събития в страната и чужбина с цел разширяване и развитие на дейността на кандидата, привличане на нови клиенти и свързване в мрежи. Планираните събития към момента включват 2 семинара, 3 конференции, 5 изложения за представяне на кандидата и новите му продукти, но в зависимост от приоритетите и възможностите, може да бъдат променени. Разходите за командировки на членове на екипа са планирани при отчитане на нормативната уредба и при следната обща продължителност за срока на изпълнение на проекта: - в страната: 20 човекодни - в чужбина: 40 човекодни 5. Доставка на външни услуги за изработка на маркетингови планове за пазарна реализация, необходими за успешната реализация на тв програмите на целевите пазари: - Изработване на шест маркетингови плана за пазарна реализация и монетизиране на новите продукти на следните пазари: Германия, Англия, Испания, Франция, Италия, България. Ще включват комуникационна стратегия за пазарите, модел за монетизиране и ценова стратегия за всеки пазар. 6. Провеждане на необходимите процедури за избор на изпълнител, изборът на изпълнител, доставката на закупеното по проекта оборудване. Настоящата дейност допринася за изпълнение на специфични цели 1, 2 и 3, както и за общата цел на проекта. Планираните за доставка ДМА и ДНА са изцяло свързани с дейността на фирмата по собствено създаване на телевизионни програми, излъчване и разпространение и представляват интегрална част от изпълнението на проекта. Стъпките, необходими за изпълнение на дейността и продължителността на дейностите, са: 1. Подбор и наемане на квалифициран персонал и сключване на договори с експертите по проекта - продължителност 1 месец (започва от 1-ви месец) 2. Период на заетост на експертите - работа създаване на тв програми (продуктите на фирмата) и развитие на фирмата - продължителност 17 месеца (започва от 2-ри месец) 3. Избор на външни услуги и доставка на консултантски услуги по изработване на шест маркетингови плана - продължителност 6 месеца (започва от 2-ри месец) 4. Избор на изпълнители, доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването и софтуера (от ДМА1 до ДМА25 и ДНА1) - 1 месец продължителност (започва от 1-ви месец) 5. Наемане на работно помещение - 18 месеца продължителност 6. Участие в (10) събития в страната и чужбина - 17 месеца продължителност (започва от 2-ри месец) Общата продължителност на дейността е 18 месеца. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 44 507.99
  • Дейност: Визуализация на проекта : Дейността включва осигуряването на необходимите мерки за визуализация и публичност на проекта. Целта на дейността е да бъдат спазени отговорностите от задължителен характер за бенефициентите по ОП “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г., за информиране и публичност на изпълняваните дейности в рамките на настоящото проектно предложение. При стартиране и изпълнение на проекта ще бъдат стриктно спазвани насоките от “Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”, в частите отнасящи се до настоящото проектно предложение, за да се постигнат на целите на тази дейност. Кандидатът е длъжен да постави най-малко един плакат с информация за проекта, в който да бъде спомената финансовата подкрепа от ЕС, съгласно т. 3.4. от Единния наръчник, за да бъдат информирани участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата в реализацията на настоящия проект. При закупуване на машини, обзавеждане или оборудване, кандидатът е длъжен да постави информационни стикери, съгласно т. 3.12 от Единния наръчник. Също така, фирмата-кандидат е длъжна да публикува на подходящо място в своята Интернет страница, когато такава съществува, подробна информация за одобрения за финансиране проект. Тази публикация трябва да бъде направена в рамките на два дни от сключването на договор за финансиране и да съдържа най-малко посочената в т. 3.10 от Единния наръчник информация. Бенефициентът е длъжен да отчита мерките по информация и комуникация, чрез необходимите доказателствени материали съгласно т. 4 от Единния наръчник и да спазва изискванията за визуализиране на логото, наименованието и слогана на финансиращата програма, съгласно Раздел 6 на Единния наръчник. Настоящата дейност ще се извърши на следните етапи: 1. Публикуване на информация за проекта на интернет страницата на кандидата в срок до два дни от сключването на договор. 2. Изработване и поставяне на твърда информационна табела с размер не по-малък от формат А3 в офиса на кандидата 3. Изработване и поставяне на информационни стикери, след като предвиденото в проекта оборудване е закупено и доставено. 4. Събиране и предоставяне на Управляващия орган на доказателствени материали за предприетите мерки по информация и комуникация. , Договорена стойност: 240.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: БИ ДЖИ ЕС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 262.40 , Отчетена стойност**: 12 643.92
  • Изпълнител: АГЕНЦИЯ ЗА РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ И БИЗНЕС ЦЕНТЪР-ВИДИН Сдружение, Договорена стойност по проекта*: 20 160.00 , Отчетена стойност**: 19 200.00
  • Изпълнител: Софт Иновейшънс ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 16 214.40 , Отчетена стойност**: 20 268.00
  • Изпълнител: ДИНАКОРД-БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 25 119.36 , Отчетена стойност**: 28 991.69
  • Изпълнител: НИКОЛАС - ВИДИН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 163.20 , Отчетена стойност**: 204.00
  • Изпълнител: БИЗНЕСПЛАН-СДК, Договорена стойност по проекта*: 19 391.99 , Отчетена стойност**: 24 239.99
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 179.93 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.50 , Достигната стойност: 2.50
Индикатор 5 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 17.47 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 198 271.54 BGN
БФП 158 617.41 BGN
Собствено финансиране 39 654.13 BGN
Общо реално изплатени суми 158 617.41 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Разработка на софтуерна платформа за излъчване и разпространение на ВПП ТВ програми - 1 бр., Прогнозна стойност: 20 418.00
  • Обособена позиция 1: Разработка на софтуерна платформа за излъчване и разпространение на ВПП ТВ програми - 1 бр.
    Изпълнител: Софт Иновейшънс ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 214.40
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Външни услуги по изработка на 6 маркетингови плана , Прогнозна стойност: 24 900.00
  • Обособена позиция 1: Външни услуги по изработка на 6 маркетингови плана
    Изпълнител: БИЗНЕСПЛАН-СДК
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 391.99
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на дългатраени материални активи по следните обособени позиции: Обособена позиция 1: Настолен компютър - 1 бр.; Преносим дисков масив - 1 бр. Обособена позиция 2: Аудио миксер/рекордер - 1 бр; Видеоглава - 1 бр.; Гъвкав диоден панел - 1 бр.; Видеостатив крака - 1 бр.; Сенник за обективи - 1 бр.; Професионална камера - 1 бр.; Професионални мониторни слушалки - 1 бр.; Кондензаторен микрофон - 1 бр.; Ветробран - 1 бр.; Обектив 1 - 1 бр.; Обектив 2 - 1 бр.; Обектив 3 - 1 бр.; Обектив 4 - 1 бр.; Обектив 5 - 1 бр.; Карбонов държач за микрофон - 1 бр.; Следящ фокус - 1 бр.; Диоден RGB панел - 1 бр.; Обектив 6 - 1 бр.; SD карта памет - 1 бр.; Монитор за камера - 1 бр.; Чанта за аудиооборудване - 1 бр.; Безжичен микрофон тип брошка - 2 бр., Прогнозна стойност: 44 407.10
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Настолен компютър - 1 бр.; Преносим дисков масив - 1 бр.
    Изпълнител: БИ ДЖИ ЕС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 262.40
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Аудио миксер/рекордер - 1 бр; Видеоглава - 1 бр.; Гъвкав диоден панел - 1 бр.; Видеостатив крака - 1 бр.; Сенник за обективи - 1 бр.; Професионална камера - 1 бр.; Професионални мониторни слушалки - 1 бр.; Кондензаторен микрофон - 1 бр.; Ветробран - 1 бр.; Обектив 1 - 1 бр.; Обектив 2 - 1 бр.; Обектив 3 - 1 бр.; Обектив 4 - 1 бр.; Обектив 5 - 1 бр.; Карбонов държач за микрофон - 1 бр.; Следящ фокус - 1 бр.; Диоден RGB панел - 1 бр.; Обектив 6 - 1 бр.; SD карта памет - 1 бр.; Монитор за камера - 1 бр.; Чанта за аудиооборудване - 1 бр.; Безжичен микрофон тип брошка - 2 бр.
    Изпълнител: ДИНАКОРД-БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 25 119.36
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на дългатраени материални активи по следните обособени позиции: Обособена позиция 1: Настолен компютър - 1 бр.; Преносим дисков масив - 1 бр. Обособена позиция 2: Аудио миксер/рекордер - 1 бр; Видеоглава - 1 бр.; Гъвкав диоден панел - 1 бр.; Видеостатив крака - 1 бр.; Сенник за обективи - 1 бр.; Професионална камера - 1 бр.; Професионални мониторни слушалки - 1 бр.; Кондензаторен микрофон - 1 бр.; Ветробран - 1 бр.; Обектив 1 - 1 бр.; Обектив 2 - 1 бр.; Обектив 3 - 1 бр.; Обектив 4 - 1 бр.; Обектив 5 - 1 бр.; Карбонов държач за микрофон - 1 бр.; Следящ фокус - 1 бр.; Диоден RGB панел - 1 бр.; Обектив 6 - 1 бр.; SD карта памет - 1 бр.; Монитор за камера - 1 бр.; Чанта за аудиооборудване - 1 бр.; Безжичен микрофон тип брошка - 2 бр., Прогнозна стойност: 44 407.10
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Настолен компютър - 1 бр.; Преносим дисков масив - 1 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Аудио миксер/рекордер - 1 бр; Видеоглава - 1 бр.; Гъвкав диоден панел - 1 бр.; Видеостатив крака - 1 бр.; Сенник за обективи - 1 бр.; Професионална камера - 1 бр.; Професионални мониторни слушалки - 1 бр.; Кондензаторен микрофон - 1 бр.; Ветробран - 1 бр.; Обектив 1 - 1 бр.; Обектив 2 - 1 бр.; Обектив 3 - 1 бр.; Обектив 4 - 1 бр.; Обектив 5 - 1 бр.; Карбонов държач за микрофон - 1 бр.; Следящ фокус - 1 бр.; Диоден RGB панел - 1 бр.; Обектив 6 - 1 бр.; SD карта памет - 1 бр.; Монитор за камера - 1 бр.; Чанта за аудиооборудване - 1 бр.; Безжичен микрофон тип брошка - 2 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изработка на информационна табела и стикери, Прогнозна стойност: 240.00
  • Обособена позиция 1: Изработка на информационна табела и стикери
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Наем на работно помещение за срок от 18 месеца, Прогнозна стойност: 21 600.00
  • Обособена позиция 1: Наем на работно помещение за срок от 18 месеца
    Изпълнител: АГЕНЦИЯ ЗА РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ И БИЗНЕС ЦЕНТЪР-ВИДИН Сдружение
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 160.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Участие в събития в страната и чужбина, Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Участие в събития в страната и чужбина
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN