Извършване на ремонт на помещения за нуждите на предоставяне, управление и координиране на патронажната грижа на територията на Община Бургас.: Основната цел на дейността е осигуряване на подходящи условия за ефективно предоставяне и координиране на патронажните грижи за възрастни хора и лица с увреждания.
Дейността по изпълнение на предвидените ремонтни работи ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на ЗОП.
За нуждите за предоставяне, управление и кооридниране на патронажната грижа се предвижда извършване на ремонтни дейности в самостоятелен обект с идентификатор 07079.608.16.1.11 по КК на гр. Бургас, сграда № 1, находяща се в гр. Бургас, ул. "Странджа планина" № 15-19, със застроена площ 84 кв. м. Обектът е общинска собственост и се намира в партер на жилищен блок. Обектът, предмет на преустройство, не е използван от години. За нуждите на предоставяне на новата услуга е необходимо да се извършат ремонтни дейности, с оглед осигуряване на подходящи условия и функционална работна среда на персонала, ангажиран с изпълнението на здравно-социалните услуги, което ще допринесе за предоставяне на качествена патронажна грижа.
Предвид състоянието на помещението е предвидено да се изпълнят следните ремонтни дейности, а именно: частична подмяна и ремонт на ВиК и ел. инсталации; подмяна на стари осветителни тела с нови; подмяна на интериорни врати; подмяна на подови настилки - гранитогрес в WC, антре и склад, вкл. первази и ламинат за помещенията; полагане на фаянс в санитарно помещения; оборудване на санитарно помещение със смесителна батерия, мивка, моноблок, ръкохватки и др., шпакловка и боядисване по стени и тавани; окабелявания, доставка и монтаж на осветителни тела и климатици, осигуряване на достъпна среда, подробно описани в изготвена количествено стойностна сметка за целите на проекта. При ремонта на помещенията ще бъдат спазени основните принципи за достъпност, безопасност и функционалност.
Контрол по изпълнение на ремонтните работи ще се осъществява от членовете на екипа. |
0.00
|
0.00
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане, транспортно средство, закупуване на необходими материали и консумативи за качественото предоставяне на мобилни услуги. : Основната цел на дейността е осигуряване на подходящи условия за ефективно предоставяне на новата социална услуга.
Дейността включва доставка и монтаж на оборудване, необходимите материали и консумативи и обзавеждане на помещенията предвидени за екипа, който ще осигурява и координира патронажната грижа. Предвиденото обзавеждане ще бъде съобразено с функционалността на помещенията и ще служи за обезпечаване работата на екипа. В рамките на проекта се предвижда обзавеждане на офис помещения с бюра, столове и шкафoве, компютърна конфигурация и мултифункционално устройство, необходими за събиране на информация и изготвяне на нужната документация, както и осигуряване на подходяща работна среда. За целите на предоставяне и координиране на предвидените интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица в домашна среда ще бъде монтирана телефонна централа за осъществяване на бърз достъп на желаещите да ползват патронажната грижа. С цел осигуряване на по-добра мобилност, достъпност, разширен обхват, бързина и качество на предоставените социално-здравни услуги, ще бъде закупено транспортно средство, с което екип от специалисти ще предоставят почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за лица заявили желание.
Закупеното обзавеждане и оборудване, включително и транспортното средство в рамките на проекта, ще останат собственост на Община Бургас в рамките на целия им икономически полезен живот. |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на социални услуги от второстепенен разпоредител с бюджетен кредит. Обучение и супервизия на персонала. : Предоставяне на самата услуга, Община Бургас предвижда да бъде възложена на второстепенен разпоредител с бюджетен кредит – Домашен социален патронаж.
За изпълнението на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги доставчикът, който е второстепенен разпоредител с бюджетен кредит, ще има задължението да осигури екип от специалисти за предоставяне на услугата,, както следва: медицински сестри, рехабилитатори, домашни санитари, социални работници, психолог, шофьор, организатор, човешки ресурси, калкулант и други. Специалистите, които ще предоставят патронажна грижа ще преминат през обучения (въвеждащо и надграждащо). С цел формиране на системна представа за патронажните грижи, както и за критериите за качество на изпълняваните здравни грижи и социални дейности в обхвата на патронажните грижи, предвижда провеждане на обучения (въвеждащо и надграждащо) за специалистите по „Здравни грижи“ и специалисти в областта на социалните услуги. Обученията ще се извършат от лица, притежаващи необходимия опит и квалификация по изготвена програма за обучения на Министерство на здравеопазването.
- Въвеждащото обучение (теоретично и практическо) на специалистите по „Здравни грижи“ ще бъде в рамките на 5 работни дни и ще включва следните теми:
* Правна рамка на патронажните грижи и отчетна документация.
* Комуникация с потребителя и неговите близки. Начини на предоставяне и събиране на здравна информация.
* Промоция на здравето, превенция и профилактика на болестите.
* Провеждане на обучение на потребителя в областта на здравните грижи.
* Медицински и здравни грижи и дейности.
* Ресоциализация, реадаптация и рехабилитация.
* Манипулации.
* Оказване на спешни и други дейности.
- Въвеждащо и надграждащо обучение за специалистите в областта на социалните дейности. Продължителността на въвеждащото обучение следва да бъде в рамките на 5 работни дни по 10 учебни часа, като включва следните теми:
* Общи познания и правна рамка на патронажната грижа.
* Начини за предоставяне и събиране на информация, свързана с изпълнението на професионалните задължения.
* Същност на социално-битовите дейности, като част от патронажната грижа.
* Специфика на грижите за възрастни хора и хора с уврежадния, етични стандарти.
* Дейности, свързани със задоволяване на основните жизнение потребности.
* Комуникация с потребителя и неговите близки.
* Водене на задължителна документация.
* Разпознаване на рискове, сигнализиране и справяне в кризисни ситуации, безопасни условия на труд.
На специалистите по социални дейности следва да бъде проведено и надграждащо обучение с продължителност не повече от 2 работни дни. Темите на това обучение доставчика на услугата ще определи от обратната връзка, дадена от специалистите по социални дейности по време на въвеждащото обучение, както и актуалните потребности на потребителите на здравно-социални услуги.
Участниците преминали успешно обученията следва да получат удостоверения за преминато обучение.
- Провеждане на супервизия на предоставянето на патронажната услуга. Периодичната супервизия на предоставянето на партонажната услуга ще се извършва веднъж месечно от регионалните здравни инспекции и ще включва: организиране на срещи с екипа, консултация и оценка на нуждите от допълнително обучение, подобряване на професионалните им умения. Резултатите и наблюденията от тези срещи ще послужат като основа за надграждащи и допълващи обучения, съобразени с потребностите на специалистите и спецификата на случаите, по които работят. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на почасова патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания на територията на Община Бургас: Целта на дейността е предоставяне на услуги, основани на експертен и индивидуален подход, поставящ на първо място реалните нужди на лицата от целевата група.
Домашен социален патронаж следва да предоставя почасови мобилни интегрирани здравно-социално услуги, съобразно разработената от Министерство на здравеопазването програма/методика/ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата.
Екипът от квалифицирани медицински специалисти и домашни помощници ще предоставят комплексни здравни грижи и социални услуги в домовете на повече от 241 нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора над 65г. в невъзможност от самообслужване, съгласно индивидуалните им потребности. В рамките на предоставянето на услуги ще бъдат обхванати и крайно нуждаещи се потребители в 11 малки и отдалечени населени места на територията на общината. За лицата ще бъдат осигурени:
• Специализирани медицински грижи в техните домове - измерване на кръвно налягане, кръвна захар, медицински манипулации, смяна на превръзки, рехабилитация и др.
• Психологическа подкрепа и социално консултиране;
• Социално-здравна подкрепа в дома според индивидуални нужди на потребителите при изпълнение на ежедневни дейности. Целта е комплексно предоставяне на здравни грижи и социални услуги на потребителите, които да улеснят достъпа им до здравна помощ и качествени услуги, осигуряващи им достоен и независим живот в техните домове.
Грижите в домашна среда ще бъдат насочени към лица с увреждания и техните семейства с ограничения или невъзможност за самообслужване, възрастни хора с хронични заболявания и трайни увреждания, възрастни и самотно живеещи хора след активно лечение в болница, срещащи трудности при справяне с ежедневните си дейности и живеещи в малки и отдалечени населени места с ограничен достъп до медицински грижи и социални услуги.
Продължителността на функциониране на патронажната грижа в рамките на проекта ще бъде 12 месеца. |
0.00
|
514 914.85
|
Подбор на ползватели на мобилни почасови интегрирани здравно - социални услуги : Подбор на ползватели на мобилни почасови интегрирани здравно -социални услуги ще бъде извършен от екипа по проекта. Целта на дейността е изработване и провеждане на ефективна процедура по подбор на крайни бенефициенти, основана на ясни критерии и реална оценка на потребностите.
Ще бъде изготвен стандартен пакет от документи за кандидатстване на потенциални потребители за осигуряване на мобилни почасови интегрирани здравно - социални услуги на лица с увреждания и техните семейства, както и възрастни хора над 65 г. с ограничения и невъзможност за самообслужване, живущи на територията на Община Бургас. Отговорен за подготовка на необходимите документи за кандидатстване на потенциалните потребители ще бъде сформираният екип по проекта и назначените специалисти. Пакетът от документи ще има за цел да стартира процеудрата по заявяване на интерес от включване в предоставяната услуга от една страна, а от друга - да предостави максимална информация за индивидуалните потребности на целевата група. Минималните изисквания към документите за кандидатстване за включване в услугата включват: формуляр – заявление, придружени от документ за самоличност, копие от ЕР на ТЕЛК/НЕЛК/ЛКК, копие от амбулаторен картон и др. актуални медицински документи, с които се удостоверява здравословното състояние на лицето, подкрепяща документация, касаеща физическото и психическото състояние и социалния статус на бенефициента.
По този начин кандидатите ще заявяват необходимостта от ползване на почасова патронажна грижа по настоящ адрес.
Предоставянето на мобилните почасови интегрирани здравно - социални услуги ще се осъществява съобразно разработена от Министерство на здравеопазването програма/методика за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата, съобразени с идентифицирани нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуална социална оценка на всеки един от тях. Оценката ще бъде изготвена от екипа на доставчика на социалните услуги(Домашен социален патронаж). Индивидуалната оценка на потребностите от подкрепа ще се изготвя след дискусия с потребителя. Услугите ще се предоставят на базата на индивидуална оценка на нуждите на всеки кандидат, въз основа на която ще се изготвя индивидуален план за работа с него. В индивидуалният план за подкрепа могат да бъдат включени и препоръки за мерки за подкрепа от социален и здравен характер в зависимост от конкретните потребности на лицата. Оценката и индивидуалния план ще се преразглеждат периодично и при необходимост ще се актуализират, като вид услуга и продължителност. |
0.00
|
0.00
|