Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Кандидатът по настоящия проект е дружество, което не спира да се развива и да разширява направленията на икономически дейности, в които инвестира и работи успешно. Настоящата процедура е в съответствие със стратегическите цели на БГО Медия ООД и по-конкретно развитие на фирмата, чрез инвестиции в заетите лица. Целеви групи по проекта са заетите лица във фирмата, които са общо 58. В резултат на изпълнението на проекта целевите групи ще се сдобият с колективни предпазни средства; ще бъдат обособено помещение за отдих и спорт и ще ще се създаде мотивация у заетите за работа. Основни дейности по проекта: 1. Организация и управление ; 2. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси БГО Медия; 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита; 4.Обособяване на помещение за отдих и спорт; 5. Информиране и публичност. 
Проектът има за цел да подобри работната среда в предприятието, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, както и ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси, което от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места и да рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Настоящият проект отговаря напълно и е в синхрон с мерките на пазара на труда, реализирани по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. и такива финансирани в изпълнение на Националния план за действие по заетостта за съответната година.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Организацията и управлението на проекта е съвкупност от взаимосвързани дейности, насочени към постигането на поставените цели и резултати, предприети от определена отправна точка, в рамките на определено време и с конкретни ресурси, отчитайки влиянието на вътрешната и външна среда на проекта. Важна характеристика в управлението на проекта е, че това не е рутинна дейност и решаване на определен конкретен проблем, а използването на различни управленски техники и методи и организацията на различни по вид ресурси. Управлението на проекти като управленски подход предполага въвеждане на структурирани процеси, които са разбираеми и приемливи за всички заинтересовани страни по проекта. Това може да се постигне чрез въвеждане и прилагане на инструментариум за управление на проекти. Този инструментариум трябва да съответства преди всичко на изискванията на целите на проекта, на нормативната рамка и да бъде разработен съгласно нуждите и условностите на конкретния проект. Важно място в инструментариума заемат индикаторите, които са променливи величини и служат за измерване на настъпилите промени и степента на изпълнение на поставените дейности и цели. Включване на тази дейност в проекта, цели прозрачното му управление и изпълнение, чрез прилагане на ефективни методи на мониторинг, контрол, верификация, разплащане, осчетоводяване на разходите, администриране и докладване за нередности. Организацията и управлението на проекта е от изключително значение за постигане на поставените цели. Дейностите по него трябва да бъдат планирани и проектирани, така че да се осигури максимална сигурност за качественото му изпълнение. За изпълнението на Дейност 1 от проекта ще бъде сформиран екип за организация и управление, който ще е пряко отговорен за качественото му изпълнението, в съответствие с изискванията Управляващия орган на ОП „Развитие на човешките ресурси”. Екипът ще е отговорен за изпълнението на проекта и за неговото отчитане, за комуникацията с УО на ОП РЧР, в съответствие с длъжностните характеристики на неговите членове. Дейността по организация и управление включва среща на екипа при стартиране на проекта; изготвяне на трудови договори и длъжностни характеристики на екипа; ежемесечни срещи относно напредъка на проекта, проблеми и трудности и разпределение на задачите за следващия проектен месец; водене на документация и кореспонденция; подготовка на документи за подаване на искания за авансово, междинно и окончателно плащане; изготвяне на междинни отчети и окончателен отчет. 5 400.00 5 399.34
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси БГО Медия: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Необходимостта от промени в наличната система за развитие на човешките ресурси следва е обвързана със стратегията за развитие на предприятието. В БГО Медия има необходимост от организационни промени поради спецификата и структурата на своя персонал- основно млади хора, които следва успешно да съчетават своя личен и професионален живот. Стратегическите цели на компанията са определени с цел удовлетворяване на нуждите на заетите лица, съобразно тяхната специфика: -голяма част от лицата са младежи до 29 г.,които имат нужда от мерки за по-лесно съвместяване на професионални, личния и семейния живот, както и превенция на трудовите заболявания още от първото постъпване на работа; -част от лицата са родители с малки деца (под 6 год.),които имат нужда от гъвкаво работно време за по-добри грижи за децата и семейството; -част от лицата са такива,които едновременно работят и учат и възможност за почасово отчитане на работното време, с цел качествено изпълнение на трудовите им задължения и пълноценно участие в учебния процес; Като поделементи на дейности се предвижда: - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; -Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; - Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; - Въвеждане/подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; - Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива - особено необходимо като се има предвид разрастването на фирмата в географски план и нуждата от ефективна комуникация. 5 500.00 5 500.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита: Съгласно приложена към настоящето проектно предложение програма за минимизиране на риска на работните места във фирма "БГО Медия" ООД /предвид спецификата на дейността/ се наблюдават следните идентифицирани опасности: - Статична седяща работна поза/ натоварване на гърба/ - след на всички работещи да се осигурят ергономични столове съгласно изискванията на Наредба №7 от 15.08.2005 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи: а. работният стол следва да е стабилен и да позволява лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза; б. седалката следва да има регулиране на височината; в. облегалката на стола следва да се регулира като наклон; г. следва да има възможност за поставяне на опора за краката при желание на лицето, работещо с видеодисплей; В тази връзка се предвижда закупуване на 58 броя ергономични работни столове за всички служители в предприятието. Най- добрият ергономичен стол e онзи, който има удобна подплатена седалка, регулируема опора за кръста и облегалка, на която удобно можете да облегнете гърба си. Това са трите основни характеристики, които помагат на тялото да заеме оптимално положение по време на работа, като намалите мускулното напрежение и избегнете последващи травми и болки в гърба и раменете. предвидени са столове с технологията Body Balance, която позволява 3D движение на седалката. Съгласно изискванията за микроклимат по наредба №РД-07-3/18.07.2014г. за минималните изисквания за микроклимат на работните места се предвижда придобиване на 6 броя климатици. Едно от предимствата на инверторните климатици в сравнение с обикновените е по-доброто спестяване на енергия, като по-този начин се пести от сметка за електричество, а и се намалява влиянието на човека върху околната среда. Използването на климатици косвено се отразява на по-добър енергиен баланс използван за отопление и охлаждане и от там по малко изгаряне на природни изкопаеми, което е един от най-големите причинители на замърсяване. Изгарянето на природни изкопаеми води до отделяне в атмосферата на въглероден двуокис и вода, така наречените парникови газове, и намаляването на тези парникови газове е съществен проблем за съвременното човечество. Използването на климатици, особено като източник на отопление, намалява отделянето на парникови газове в глобален мащаб, защото по голяма част от енергията се взема от външния въздух.Принципът на работа на климатиците е възможността да обръщат посоката на движение на работния хладилен агент, като по този начин пренасят енергия през стената на помещението в посоката в която желаем. Тази енергия се получава от разликата между температурата на изпарение на хладилния агент (-20 до -40 градуса) и температурата на околната среда. С тая нелека задача се справя компресорът-сърцето на климатика. При конвенционалните климатици той работи с цялата си мощност докато температурата в помещението, която сме задали бъде достигната. Ето защо конвенционалният климатик е доста по- неикономичен. За да избегнат това, производителите създават компресори с плавно, цифрово регулиране на мощността , в зависимост от температурата която, трябва да се достигне. Инверторните сплит-системи автоматично регулират мощността си, докато конвенционалните сплит-системи работят в режим включване и изключване, на принципа на бойлера.Поради това икономията на инвертора спрямо конвенционалния климатик е от 25% до 72% .. Инверторният климатик може да работи на отопление при отрицателни външни температури до - 20 градуса Целзий ,което за конвенционалния е непостижимо. Инверторните климатици биват различни видове, всяко ново поколение става все по-съвършено от предишното предишното. Към настоящия момент, БГО Медия разполага с климатици, които са морално остарели и не предполагат най-благоприятните условия на работа особено при екстремни температури. 26 100.00 23 500.00
Обособяване на помещение за отдих и спорт: БГО Медия ООД цени здравето и благополучието на служителите и техните семейства и разбира, че спокойствието на служителите по отношение на тяхното благополучие и това на техните семейства, влияе на представянето им на работното място. Ето защо БГО Медия ООД следва политика на предоставяне на социални придобивки, за да се радва на удовлетворени служители, които отсъстват по-малко, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен желаят да се ангажират с постигането на целите на компанията. Физиологичните режими на труд и почивка са в съответствие с НАРЕДБА 15 за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа. Определянето им става чрез заповед на управителя и те фигурират в правилника за вътрешния трудов ред, който да се утвърди от управителя. - При нормална продължителност на работния ден (8 часа) се дават поне 2 почивки: първата - 2 - 2,5 часа след започване на работата, за да не се нарушава периодът на вработването, а втората - 1,5 - 2 часа след почивката за хранене. Минималното време за всяка отделна почивка не трябва да бъде по-малко от 5 - 10 минути, а максималното - от 30 минути. Регламентираните почивки по време на работа биват: а) активни - включват двигателна дейност, спортни и физически упражнения- в тази връзка се предвижда закупуване на фитнес оборудване; б) полупасивни - включват разходки, спортни игри, леки физически упражнения - отново фитнес оборудване, но използвано с по-ниска интензивност; в) пасивни - провеждат се в седяща или друга свободна поза и включват четене, музика, психично разтоварване - в тази връзка се предвижда закупуване на масажни столове. С цел обособяване на помещение за спорт и хранене се предвижда и закупуване на необходимото оборудване. Предвид различни изпълнявани от фирмата проекти крайни срокове и с цел възможност за хранене на място и спорт се предвижда закупуване на следното оборудване за кухнята: : микровълнови фурни за притопляне на готови храни и приготвяне на други; комбинирани хладилници за съхранение на хранителни продукти; съдомиялни за измиване на съдовете след приключване на хранене; кафе-машини - автомат тъй като в близост няма друга възможност за закупуване на кафе и други топли напитки; телевизори със стойка при отдих и спорт.Недостатъчното движение е една от причините за поява на наднормено тегло, намаляване на работоспособността, болки в гърба, проблеми с очите и различни други оплаквания. Не всеки обаче може да отдели време за редовни тренировки в спортната зала и пешеходни разходки.Това дава основание на дружеството да организира място за спорт в офиса, за да не губи служителят време за физически упражнения и същевременно да поддържа добра форма.Това ще направи служителите по-мотивирани и по-здрави,което ще доведе до по-висока продуктивност и по-малко болнични в компанията. От съществено значение за работещите в БГО Медия предвид спецификата на работа /ниска двигателна активност; работният ден преминава в седящо положение; болки в кръста и ставите/ е обособяване на фитнес зала с разнообразни фитнес уреди, натоварващи всички мускулни групи, а именно: гладиатор; велоаргометър; кростренажор; бягаща пътека; озвучителна система. За всеки от офисите на фирмата в страната се предвижда по един масажен стол и по една кафемашина т.е. по четири броя. 17 860.00 17 840.00
Информиране и публичност: За да информират участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, БГО Медия ще постави четири плаката с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на видно за обществеността място - на входа на всички офиси на компанията. Плакатът ще бъде с размер АЗ и ще съдържа следната информация: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейския съюз"; наименованието на Европейския социален фонд като съфинансиращ фонд; общото лого за програмен период 2014-2020; наименование на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално финансиране представено в лева; началната и крайната дата на изпълнение на проекта. По проекта се предвиждат и 100 броя тефтери с емблемата на ЕС и упоменаването "Европейския съюз"; наименованието на Европейския социален фонд като съфинансиращ фонд и наименованието на финансиращата програма - Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 ; общото лого за програмен период 2014-2020; адресът на Единния информационен портал. Освен това с цел достигане до голям брой хора и промотиране на проектните дейности се предвиждат 100чаши, със следната информация: емблемата на ЕС; ; наименованието на Европейския социален фонд общото лого за програмен период 2014-2020 с наименованието на финансиращата програма - Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020. 1 100.00 1 099.67

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.