Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Реализацията на настоящия проект ще доведе до разработването на Система за управление на данни в облачна среда - иновативен продукт, попадащ в обхвата на област „Мехатроника и чисти технологии“ (проектиране и производство на високо-технологични продукти) от Иновационната стратегия за интелигентна специализация (ИСИС). 

Разработваната иновация ще представлява новост на световно ниво - ще превъзхожда всички съществуващи, към момента, решения за управление на данни в облачна среда, чрез преодоляване на основни проблеми, свързани със сигурността на критични за потребителите информация и данни. В известните решения, данните на потребителите се съхраняват върху носители, които са защитени, но самите данни не са. Предлаганата система решава този проблем като осигурява автоматизирано управление и защита на трафика и данните и елиминира нуждата от системна администрация. 

Предлаганата новост е фундаментална и в рамките на проекта ще бъдат извършени индустриални научни изследвания и проучвания, които имат значение за валидирането на технологията и демонстрирането на прототипа в операционна среда. 

Проектът предвижда изпълнението на следните основни дейности:

Елемент „А“:
Дейност № 1 „Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация“
   * Сформиране на експертен екип от висококвалифицирани специалисти;
   * Осигуряване на лабораторна среда, чрез наемането специализирано оборудване за извършване на изследванията;
   * Извършване на изследвания, изпитвания, измервания необходими за разработването на системата;
Дейност № 2 „Създаване и тестване на прототип на Система за управление на данни в облачна среда“

Елемент „Б“:
Дейност № 3 „Закупуване на специализиран софтуер, необходим за извършване на изследванията“;
Дейност № 4 „Визуализация“.
 
В края на проекта, разработваната иновация ще достигне ниво на технологична готовност, съответстващо на TRL - 7 „Прототип, демонстриран в операционна среда“.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация (Дейността ще бъде реализирана чрез наемане на квалифициран персонал - 2 експерта и наем на оборудване за извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация - ДМА - 5 бр.: Дейността включва последователното изпълнение на набор от задачи, с крайна цел придобиване на съществени знания, необходими за разработване на Системата за управление на данни и валидирането на тези знания в релевантна операционна среда. Изпълнението на дейността ще протече в два основни етапа: Етап 1 - Подготвителни дейности: Етапът има за цел да се създаде необходимия физически, технически и човешки капацитет за извършване на планираните изследвания, изпитания и измервания. * Физически капацитет - състои се от подходящи помещения, в които ще се разположи оборудването и ще се обособят работните места на наетите по проекта експерти. За целите на проекта ще бъде използвано помещение от 40 кв. м., намиращо се в гр. Плевен, пл. „Иван Миндиликов“ № 8, ет. 1. * Технически капацитет - състои се от специализирано компютърно оборудване, чрез което ще се извършат изследванията и изпитанията по системата. Поради значителната стойност на необходимото оборудване, същото ще бъде наето за периода на изпълнение на проекта. На оборудването ще бъде инсталиран и предвидения за закупуване софтуер (Дейност № 2, Елемент Б). * Човешки капацитет - за целите на проекта и планираните изследвания, ще бъдат наети експерти с висока квалифицирани специалисти с богат практически опит в областта на компютърните системи и технологии. Планира се наемане на 2 експерта на 4 часов работен ден, за период от 24 месеца. Конкретните експерти, образованието, квалификацията, опита и функциите, които ще изпълняват в проекта са посочени в Раздел 9 „Екип“ от настоящия формуляр. Етап 2 - Извършване на научни изследвания, измервания и изпитания, необходими за разработване на Система за управление на данни в облачна среда: По време на етапа ще бъдат извършени следните дейности: * Изследване, свързано с приоритетите в другите стратегически направления с оглед решаването на определени задачи със средствата на компютърните технологии; технологии за оптимизиране на инфраструктурата и за икономия на енергия (Green Technologies); * Изследване за повишаване на изчислителната мощ на сървърните модули в системата и осигуряване на възможност за създаване на по - дружелюбен интерфейс с потребителя при използването на системата в от областта на сигурността. * Провеждане на научни изследвания, наблюдение и практическа реализация, отнасящи се до интерфейсите на системата за нуждите на средата. Изследванията ще предоставят възможности да се преценят и оптимизират силите и да се отстранят слабите и страни, с които разполага в тази насока относно изследванията и информация за тях. *Изследване, свързано с ВПП (Vector Packet Processing ) способност да доставя сложно маршрутизиране/превключване на мултимилионна входяща скала в границите на скоростта, която PCI шината може да достави пакети на процесора. *Изследване, свързано с FTSS е устойчиво на грешки решение за съхранение който запазва и възпроизвежда състоянието че в случай на неуспех, зависим от състоянието на компонент може да си възстанови своята предишна конфигурация. *Изследване, свързано с BGPD - с промени в съществуващите BGPD методи; *Изследване, свързано с Netflow , IPv6 in IPv4 ИП вер.6 в ИП вер.6, навлизането на тази технология и възможните нейно оптимизиране и прилагане в Системата за управление на данни в облачна среда. *Изследване, свързано с IPv6 SLAAC (Stateless Address Autoconfiguration), SSL , L2TP , IPSec протоколи и технологиите в областта и възможностите за нейно оптимизиране и прилагане в системата за управление на данни в облачна среда. *Изследване, свързано с OSPFv2 и OSPFv3 протоколи и технологиите в областа и възможностите за нейно оптимизиране и прилагане в системата за управление на данни в облачна среда. *Изследване, свързано с капсолиране по Ethernet и 802.1Q, Dynamic DNS, DNS Forwarding, IPv6 DNS Resolver протоколи и технологиите в областта и възможностите за нейно оптимизиране и прилагане в системата за управление на данни в облачна среда. 711 818.00 525 864.61
Създаване и тестване на прототип на Система за управление на данни в облачна среда: Прототипът на Системата за управление на данни в облачна среда ще бъде създаден след приключване на изследванията по Дейност 1. Ще представлява конкретна конфигурация от наетото оборудване и специфични настройки на софтуера, които са определени в резултат на извършените изследвания и изпитания. Тази конкретна конфигурация, със специфични модулни взаимовръзки, взаимодействия и софтуерни настройки ще бъде подложена на допълнителни тестове и изпитвания, но вече в реална операционна среда. Системата ще бъде свързана и тестово интегрирана в дейността на реална компания. За период от 3 месеца ще бъдат извършвани наблюдения върху работата и поведението на системата и отделните модули, ще се натрупва база от данни, ще се следи за проблеми, ще се предприемат коригиращи действия и допълнителни настройки. Целта е в края на дейността (респективно в края на проекта) да се постигне и демонстрира в реална операционна среда ефективна и безотказна работа на системата. Ще се постигне ниво на технологична готовност TRL - 7 „Прототип, демонстриран в операционна среда“. В края на дейността, ще бъде изготвена и финалната техническа документация на системата (модули със съответните им параметри; софтуер, със съответните му функционални възможности; взаимовръзки; взаимодействия; функционални възможности на цялата система; ръководства и др.). След края на проекта, въз основа на тази документация системата ще може да бъде доставена и интегрирана в дейността на всяка компания - клиент на „ТПН 2013“. 9 188.40 0.00
Закупуване на специализиран софтуер, необходим за разработването на Система за управление на данни в облачна среда: Извършването на планираните изследвания и изпитания за разработване на системата, налага закупуването на специализиран софтуер. С помощта на софтуера ще се извърши логическото свързване на модулите от системата, с негова помощ ще се извършат и планираните научни изследвания и проучвания от изключително значение, предназначени за придобиването на нови знания и умения необходими за разработване на новия продукт а именно "Система за управление на данни в облачна среда". Софтуерът ще има минимум следните технически характеристики и функционални възможности: - Притежава характеристики за въвеждане, контрол, управление на данни в облачна среда. - Фукционалност за: Stateful Inspection Firewall,Zone-based Firewall P2P Filtering,IPv6 Firewalling,Time-based Firewall Rules,Rate Limiting ICMP Type Filtering,Stateful Failover - Маршрутизация по IPv4,IPv6 - Протоколи: BGPv4,OSPFv2, OSPFv3, RIPv2, RIPng, IPv6 Policy - ИП мениджмънт по: Static,DHCPv4 amp; DHCPv6 Server DHCPv4 amp; DHCPv6 Client,DHCPv4 amp; DHCPv6 Relay Dynamic DNS, DNS Forwarding, IPv6 DNS Resolver, IPv6 SLAAC - Капсолиране по: Ethernet,802.1Q VLANs, PPP, PPPoE IP in IP,6in4 (IPv6 in IPv4),GRE Фукционалност за наблюдение по SNMP, Netflow, Syslog; - Свързване по стандартите VPN, IPSec или осигуряване на сигурен достъп до отдалечени потребители чрез SSL-базирани OpenVPN или L2TP през IPSec VPN функционалност. - Възможност за управление на трафика от данни от и към различни видове гост-опрерационни системи и контейнери; - Възможност за дефиниране на промени, които да влязат в сила в конкретен момент в бъдещето; - Брой поддържани логически процесорни ядра минимум 40; - Обем на физическата памет поддържана от приложението минимум 256 GB; - Възможност за клъстеризация на сървъри; - Управление на интерфейси със скорост минимум 10Гбит/с, 40Гбит/с, 100Гбит/с; 100 000.00 100 000.00
Визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 10 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на офиса на фирмата, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 24 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Изработка на 2 бр. информационни табели - временна и постоянна и 10 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на офиса. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности. 300.00 290.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.