Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът „Заедно за община Борово“ ще се изпълнява от община Борово в партньорство  с Клуб „Отворено общество“ – Русе,  Обединено детско заведение „Славейче“, гр. Борово, Основно училище „Петко Рачев Славейков“, с. Обретеник и Основно училище „Христо Ботев“, с. Горно Абланово. За успешно изпълнение  на предвидените дейности, като асоциирани партньори ще участват Агенция по заетостта, Агенция за социално подпомагане,  Регионална здравна инспекция  и  РУО на МОН . Основната цел на проекта е създаване на комплексен и устойчив модел за интеграция на лица от маргинализирани общности в сътрудничество с всички заинтересовани страни в община Борово.  При изпълнение на проекта ще бъде приложен интегриран подход, който включва  дейности по ОП РЧР, свързани с подкрепа за подобряване достъпа до заетост, мотивиране и активиране на безработни лица, заетост, подобряване достъпа до образование, социални и здравни услуги, както и мерки за развитието на местните общности и преодоляването на негативни стереотипи, които се допълват от ОП НОИР, където са включени дейности, свързани с образователния процес в двете училища и филиалите на детската градина, в т.ч. превенция на отпадането от училище и работа с родителите.  Проектът е в съответствие с целите на  Плана за действие на община Борово в изпълнение на Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход и други граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите.  Проектът е насочен към работа с безработни – младежи 15 – 29 години с основно и средно образование, от уязвими групи, както и трайно безработни лица над 50-годишна възраст, деца в ранна детска възраст и техните семейства, ученици от етническите малцинства и други етноси, родители от етническите малцинства. Проектните дейности са със специален фокус върху селата Обретеник и Горно Абланово, които са с голяма концентрация на ромско население и места, които не са били включвани в други проекти и програми за интеграция.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Клуб „Занимателна математика и информатика”: Клуб „Занимателна математика и информатика” е предназначен за ученици от етническите малцинства от ОУ „П. Р. Славейков” – с. Обретеник, ОУ „ХР. Ботев” – с. Горно Аланово, които са застрашени от отпадане. 90% от децата в двете училища са белингви и имат доказани проблеми с общуването на български език. Затова училището е заложило допълнителни занимания по БЕЛ по проект „Твоят час”. Настоящият проект залага на допълнителни занимания па матемтика и информатика, заради доказани дефицити на децата по двете дисциплини. Основните причини са свързани с това, че учениците са в смесени класове, някои не знаят да събират и изваждат, не знаят таблицата за умножение, трудно четат многоцифрени числа, не могат да следват инструкции, имат системни пропуски в знанията от минали години. Дейността кореспондира на допустима дейност 2 по ОП НОИР Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и учениците, търсещи или получили международна закрила; Дейността има за цел да представи двете дисциплини по занимателен начин и да убеди учениците, че математиката не е тази скучна и суха наука, която познават от часовете в училище. Информатиката пък от своя страна подпомага логическото мислене, подобрява социалното общуване между младите хора, но има и своите правила и отговорности. Заниманията имат за цел също така да засилят интереса на учениците към предметите „Математика” и „Информационни технологии”както и преодоляване на изоставането им по двете дисциплини. В клуба учениците ще могат да навакат пропуски, да надграждат и обогатяват своите математически знания и умения, които им помагат при решаването на различни казуси с математически характер. Информатиката пък ще им помогне да намират много нови знания с помощта на Интернет и ще ги учи да са предпазливи в социалните мрежи. Ще развиват логическото им мислене, съобразителност, умения да вземат решения и да работят в екип. Предимствата на клуба, че ръководителят ще работи с мулимедийни продукти, ще използва интерактивни методи, задачите ще бъдат представени па занимателен начин, ще се дава възможност за групова и индивидуална работа. Дейността кореспондира на Приоритет 1 „Образование”, специфична цел 4 Участието на детето в учебния процес да се разширява чрез допълнителни занимания в клубове по интереси на Плана за действие на Община Борово в изпълнение на Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход идруги раждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация”. Дейността е съотвествие и на специфична цел 5 на проекта : Осигуряване на подкрепа за социализация и интеграция чрез извънкрасни форми на образование и обучение. Програмата на работата на Клуба ще бъде съгласувана с асоциирания партньор РУО на МОН – Русе, на чиито експерти ще бъде предоставяна информация и за напредъка на учениците. Клубът е иновативен инструмент за привличане на учениците от двете училища към образователния процес, досега не са предоставяни подобни инициативи в двете населени места. 40 088.00 24 833.47
Дейност 2 Клуб „Моите права и задължения”: Целта на клуба е да спомогне учениците да изградят хармонични отношения с околните, изпълнени с равнопоставеност, разбирателство и толерантност. Той е предназначен за ученици от ОУ „П. Р. Славейков” – с. Обретеник, ОУ „ХР. Ботев” – с. Горно Аланово, които са застрашени от отпадане поради дефицити в учебния процес, натрупани отсъствия, липса на мотивация, лоша семейна среда и др. Дейността кореспондира на допустима дейност 2 по ОП НОИР Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и учениците, търсещи или получили международна закрила; В процеса на изграждане, функциониране и укрепване на клубовете момичетата и момчетата ще бъдат окуражени да изразяват свободно своите виждания, мисли и нужди и така да станат видими в общността. Чрез участието си в клубовете учениците ще имат възможност да оценят значението на толерантността и взаимното уважение като предпоставка за тяхната успешна бъдеща реализация като отговорни и активни членове на гражданското общество. В работата на клуба на разбираем и достъпен език ще бъдат включени теми като: Всички деца имат равни права и право на защита от дискриминация, Право на име и националност,Право на семейство, Право на свобода на мислите, разума и религията, Право на майчин език и култура, Право на лично пространство, Право на информация и изразяване на мнение , Право на защита от всички форми на насилие и експоатация, Право на равни права за децата със специални образователни нужди, Право на здраве и здравни услуги, Право на игра, почивка, културна и творческа дейност, Право на защита от употреба на психотропни вещества, Право на защита от сексуална експлоатация, Право на защита от трафик, Право на защита във време на война и военни конфликти и др. Дейността кореспондира на Специфична цел 4. Участието на детето в учебния процес да се разширява чрез допълнителни занимания в клубове по интереси и Специфична цел 6. Превръщане на училището в социална територия, допринасяща за здравното, психичното и емоционалното благополучие на детето от Плана за действие на Община Борово в изпълнение на Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход идруги граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация и специфична цел 5 на проекта : Осигуряване на подкрепа за социализация и интеграция чрез извънкрасни форми на образование и обучение. Програмата на работата на Клуба ще бъде съгласувана с асоциирания партньор РУО на МОН – Русе, на чиито експерти ще бъде предоставяна информация и за напредъка на учениците. Клубът, който ще бъде създаден по проекта е новаторско решение за двете училища към привличане на младите хора към образователния процес, повишаване на мотивацията им към редовно посещаване на учебните часове и създаване на умения за реалния живот. 8 811.40 3 288.55
Дейност 3 Клуб „Работилничка за приказки и театър”: Целта на клуб „Работилничка за приказки и театър” е децата от етническите малцинства, посещаващи ДГ „Славейче” – град Борово и двата й филиала в с. Обретеник „Бодра смяна” и с. Горно Абланово- „Канев” е да бъдат стимулирани да усъвършенстват българския си език и социалните си умения. Ще им се даде възможност да танцуват , пеят, играят, рисуват, да проявят силните си страни, възможностите и талантите си и да постигнат успехи. От една страна, тези дейности са присъщи на етноса им, а от друга- характерно за детето е неговото въображение и желание за изява. Основната дейност на клубовете ще се гради върху практическа работа с приказки. Това е доказан метод за работа с деца белингви да подобрят уменията си за общуване на български език, което вбъдеще ще предотврати предпоставки за отпадане от училище, поради несправяне с учебния процес. Приказките са подходящи както за индивидуална, така и за групова работа. Ще се акцентира на процеса на изработване и представянето на приказки с кукли. Работата в работилничката ще предлага богат избор от практически упражнения за развиване на креативността и насърчаване на спонтанното изразяване. Подходяща за практическа работа е и играта, изиграването на приказки. Целта е по интерактивен начин да се стимулират децата за изява, като по принципа на съвременната психология и групова психотерация изяват в група може с успех на служи за активна корективно- формираща среда. В Клуба ще участват деца от 3 до 6 години, много от които са с дефицити в общуването на български език. Целта е преодоляване на говорните им проблеми и повишаване на самооценката и увереността в собствените възможности. В клуба децата ще бъдат запознати с различните техники и форми на драматизацията, ще се заучават и пресъздават различни приказки, басни, кратки етюди. В рамките на проекта се предвижда в трите учебни заведения да се пресъздадат по 2 театрални постановки на избрани приказки на сцена. Дейността кореспондира на Приоритет 1 „Образование”, специфична цел 4. Участието на детето в учебния процес да се разширява чрез допълнителни занимания в клубове по интереси на Плана за действие на Община Борово в изпълнение на Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход идруги граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация”. Дейността е съотвествие и на специфична цел 5 на проекта : Осигуряване на подкрепа за социализация и интеграция чрез извънкрасни форми на образование и обучение. Дейността кореспондира на допустими дейности 1 и 5 на ОП НОИР. Програмата на работата на Клуба ще бъде съгласувана с асоциирания партньор РУО на МОН – Русе, на чиито експерти ще бъде предоставяна информация и за напредъка на децата. Подобни инициативи не са реализирани до момента в ДГ „Славейче” – Борово, те ще се изпълняват за първи път в детската градина и с тази целева група 33 120.10 22 273.40
Дейност 4 Клуб „Моят първи портфейл”: Обучението по предприемачество заема приоритетно място сред целите на Европейския съюз в областта на образованието и в стремежа му образователните системи и учебните програми да бъдат реконструирани по начин, който да гарантира пълноценното развитие на младите хора и превръщането им в способни да поемат отговорност и да допринасят за своята общност мислещи личности. Тази идея навлиза за обучение на най-малките, като целта е да се изгради култура и дух на инициативност, сомоувереност и умения за самостоятелност. Целта на тази дейност е малчуганите от етническите малцинства се запознават с парите, с това как да спестяват, как се харчи, каква е разликата между това да имаш желания и потребности. Това са неща, които, усвоени още в тази ранна възраст, са много важни за по-нататъшното развитие на детето. Освен това дейността цели преодоляване на бариерите към адаптация на децата от етническите малцинства към учебния процес: недобро владеене на български език, липса на самочувствие, недостатъчни социални и познавателни умения, както и подобряване на образователната среда в детската градина в Борово и свата филиала в с. Обретеник и с. Горно Абланово. В клуб „Моят първи портфейл” децата ще се запознаят с парите, тяхната стойност, видовете пари, с понятията като „потребител”, „производител”, „предприемач”. Под формата на игри децата ще могат да отговарят на задача като нужда или желание са носенето на дрехи, образованието, карането на велосипед, посещението на ресторант и т.н. Така те по забавен начин ще обогатяват и речниковия си запас по български езики ще се адаптират по-лесно в обкръжаващата ги среда. Поставяйки ги в ситуация да мислят какво трябва да направят, как да спестят част от средствата, които са получили, се цели в тях да се формират качества като решимост, изпълнителност, самоувереност. Понятията ще са представени по подходящ за възрастовата група начин и се усвояват на практическа основа чрез дискусии, игри, творчески задачи, работа в екип, игри по роли и др. Програмата по предприемачество на Клуб „Моят първи потфейл” ще бъде иновация освен за общината, но и за Област Русе. Тя ще бъде съгласувана с асоциирания партньор РУО на МОН –Русе . Тя ще бъде разработена от експерти на Клуб „Отворено общество” – Русе, които имат богат опит в разработката на обучителни програми за деца и възрастни. Клубът има лицензиран Център за професионално обучение към НАПОО. Заниманията ще дават възможност на децата по лесен и практически ориентиран начин да навлязат в света на големите и реалните пари. Дейността кореспондира на Приоритет 1 „Образование”, специфична цел 4. Участието на детето в учебния процес да се разширява чрез допълнителни занимания в клубове по интереси на Плана за действие на Община Борово в изпълнение на Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход идруги граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация”. Дейността е съотвествие и на специфична цел 5 на проекта : Осигуряване на подкрепа за социализация и интеграция чрез извънкрасни форми на образование и обучение. Дейността кореспондира на допустими дейности 1 и 5 на ОП НОИР. 41 856.80 19 422.83
Дейност 5 Провеждане на опознавателни екскурзии и лагери: Целта на тази дейност е да се даде възможност на децата от двете училища от с. Обретеник и с. Горно Абланово, да напуснат за първи път населеното място в което живеят и да се потопят в света на приключенията. Дейността имат интеграционна цел, тъй като чрез участието си в тях учениците ще осъзнаят факта, че няма етнически бариери за развите на човешкия потенциал и че разноообразието на култури и етноси е богатство за обществото. Дейността е насочена към обучение на учениците в неформална среда и опознаване на различинте етноси, с огледна на преодоляване на негативните нагласи към етническите малцинства, както и повишаване на интереса на малцинствата към образователиня процес и осъзнаване на важната роля на образованитето за бъдещата социална и професионална реализация на учениците от етническите малцинства. Децата трябва да пътуват, защото тяхната природа е търсеща, за да бъдат запленени от красотите на България, да научат за миналото и да се докоснат до силата на българския дух съхранен в традициите и народното творчество и да открият себе си и да формират отношенията си. Най естествения път на познанието е опознаването на света в движение има динамика и много сетива са ангажирани, а образа е впечатляващ и оставящ трайна диря. Дейността е насочена към провеждане на една опознавателна екскурзия за учениците от ОУ „П. Р. Славейков” – с. Обретеник, ОУ „ХР. Ботев” – с. Горно Аланово , провеждане на два лагера „мултикултурно зелено училище” – на планина и „ мултикултурно синьо училище” на море. Почти всички деца от целевата група – общо 94 са представители на маргинализирани общности и никога не са излизали извън населеното място, в което живеят. Посещението на лагери и екскурзията ще провокира у тях прояви на креативност, взимане на решения и носене на отговорност, работа в екип, сътрудничество и съвместно съжителство, оцеляване и справяне с необичайни ситуации. Освен това в програмата са включени тематични и образователни модули, които ни помагат да осъзнаем връзката си със себе си, общността и света, като цяло. Детският лагер е незабравимо приключение, укрепващо физическите сили и провокиращо творческия потенциал на детето. В продължение на 5 дни / на планина и море/ децата ще ззавържат нови контакти, ще се учат да общуват, да работят в екип, свикват да бъдат по-самостоятелни, да се справят сами в различни ситуации, добиват увереност и израстват. За най-малките от ОЗД се предвижда в рамките на проекта да посетят две театрални постановки на Куклен театър- Русе и едно посещение на Еко музей – Русе. За повечето от децата това ще бъде първато докосване до театралното изкуство, а посещението на атрактивния русенски музей ще остави трайни дири в тяхното съзнание. Това ще бъде принос за осъвършенстване на българския им език и социални умения. Дейността кореспондира на Приоритет 1 „Образование”, специфична цел 4. Участието на детето в учебния процес да се разширява чрез допълнителни занимания в клубове по интереси на Плана за действие на Община Борово в изпълнение на Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход идруги граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация”. Дейността е съотвествие и на специфична цел 5 на проекта : Осигуряване на подкрепа за социализация и интеграция чрез извънкрасни форми на образование и обучение. Дейността съответства на допустими дейности 1, 2 и 8 на ОП НОИР. 77 610.00 0.00
Дейност 6 Превенция на отпадането от училище чрез индивидуални консултации на деца с психолог: Целта на дейността е да бъде подпомогнат процеса на задържане в училище на учениците от етнически малцинства на територията на община Борово, чрез прилагане на специфични методи и подходи за образователна интеграция- психологочино консултиране. Дейността създава предпоставки за предотвратяване отпадането от образователната система на ученици от етническите малцинства, поради наличието на изоставане и образователни дефицити в усвояването на учебния материал по основните учебни дисциплини. Децата, израснали в относително затворена или изолирана етническа общност до постъпването си в училище са общували предимно на майчиния си език. При постъпване в първи клас много от тях се оказват в неравностойно положение, спрямо своите връстници. Налага им се да усвояват съвършено ново за тях учебно съдържание на слабо познат език. Този неравен старт на обучение допринася в голяма степен за изоставането в усвояването на нови знания по основните предмети и в следващите години на обучение. Те започват да проявяват несигурност, неувереност и понижено самочувствие. Обикновено това довежда до нежелание за учене, озлобление към знаещите и самоизолация от българската общност в училище. Затова предвиждаме психологическо косултиране на деца, застрашени от отпадане. Дейността ще се изпълнява от един психолог, който ще работи с децата в двете училища в с. Обретеник и с. Горно Абланово и ще бъде пряко ангажиран с оказването на психологическа помощ, провеждане на индивидуални консултации. Психологът ще работи индивидуално с ученици, които имат поведенчески проблеми и/или не посещават редовно часовете – избягали, закъснели и др. При индивидуалната консултация ще се оказва подкрепа на децата за опознаване на техните силни и слаби страни, способности и интереси, за усвояване на положителни поведенчески модели и умения за комуникация с връстници и възрастни. На базата на това, ще бъде оказвана реална подкрепа на децата от целевата група, за придобиване на увереност и сигурност при изявите си в учебните часове и общуването с връстници от различен етнически произход. След изследване на основните проблеми на учениците, включени в тази дейност по преценка на психолога могат да бъдат бъдат формирани групи за подкрепа и споделяне. Този метод на работа е особено подходящ за работа с децата, при които има дефицит в уменията за себеизразяване, себеутвърждаване и общуване с връстници, който дефицит може да доведе до отхвърляне и социална изолация. За всяка индивидуална психологическа среща и групово занимание, наетият по проекта психолог ще изготвя доклад. Тъй като дейността е иновативна за работата на училищата в община Борово, ще бъде изготвен доклад за постигнатите резултати , който ще бъде предоставен на асоциирания партньор РУО на МОН- Русе. Дейността кореспондира на Приоритет 1 „Образование”, специфична цел 4. Участието на детето в учебния процес да се разширява чрез допълнителни занимания в клубове по интереси Специфична цел 6 Превръщане на училището в социална територия, допринасяща за здравното, психичното и емоционалното благополучие на детето, специфична цел 9. Формиране на социални и поведенчески умения, умения за семеен живот и родителство, умения за професионално насочване, обучение по права на детето, здравословен начин на живот, поведение на ненасилие, недискриминация на Плана за действие на Община Борово в изпълнение на Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход идруги граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация”. Дейността е съотвествие и на специфична цел 5 на проекта : Осигуряване на подкрепа за социализация и интеграция чрез извънкрасни форми на образование и обучение. Дейността съответства на допустима дейност 7 на ОП НОИР Осигуряване, при необходимост, на психологическа подкрепа за децата и учениците от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила. 27 840.00 11 228.39
Дейност 7 Клуб „Моята професия”: Цели на дейността - създаване на условия за успешна социализация и професионална реализация на учениците от етническите малцинства и увеличаване броя на тези, които продължават образованието си в гимназиалния етап. Демотивацията на учениците за продължаване на образованието си в повечето случаи е и поради липсата на добри примери за това, както от самите родители, така и от други членове на тяхната етническа група. Заниманията в клуба ще бъдат в посока на осъзнаване на необходимостта от учене за постигане на житейски успех и пълноценна професионална реализация; откриване на пряката връзка между ученето и труда като основна част от реалния живот на възрастните; осъзнаване на силните страни и областите за развитие, за да се постигне по-висока степен на самопознание; развитие на социалните умения и личностните качества в защитена и сигурна среда;апробиране на модели и стратегии за вземане на решение. Програмата на клуба предвижда запознаване на учениците със света на труда и с различните професии; формиране на разбиране, че кариерата е средство за про- фесионална и личностна реализация и че всяка професия е нужна на обществото; изграждане на положително отношение и нагласи към труда, стимулиране на желание за бъдеща професионална реализация; превръщане на училището в привлекателно пространство за учениците; подкрепа за развитие на личностни и социални умения, за изява на първите мечти и проекти, насочени към бъдещата реализация. формиране на разбиране на кариерата; на основни познания за характеристиките на често срещани професии; разпознаване на професии от основни професионални групи; насърчаване на интереса на учениците към ученето и кариерното ориентиране; стимулиране чрез разнообразни дейности на естествената мотивация, любознателност и креативност по отношение на мечтаната бъдеща професионална реализация; създаване на възможности за изява на всеки ученик в училище; окуражаване на успехите и талантите; подкрепа за преодоляване на трудностите; идентифициране на потенциални дефицити, свързани с ученето и успешната социална интеграция; ранно предупреждение и намеса за превенция на отпадане от училище. Дейността се осъществява за първи път на територията на община Борово и в двете училища. Програмата ще бъде съгласувана с асоциираните партньори РУО на мОН и Агенция по заетостта. Дейността кореспондира на на Приоритет 1 „Образование”, специфична цел 4. Участието на детето в учебния процес да се разширява чрез допълнителни занимания в клубове по интереси , специфична цел 5. Да продължи усъвършенстването на системата за професионално ориентиране и професионално обучение и образование, специфична цел 6 Превръщане на училището в социална територия, допринасяща за здравното, психичното и емоционалното благополучие на детето и специфична цел 9. Формиране на социални и поведенчески умения, умения за семеен живот и родителство, умения за професионално насочване, обучение по права на детето, здравословен начин на живот, поведение на ненасилие, недискриминация на Плана за действие на Община Борово в изпълнение на Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход идруги граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация”. Дейността е съотвествие и на специфична цел 5 на проекта : Осигуряване на подкрепа за социализация и интеграция чрез извънкрасни форми на образование и обучение. Дейността кореспондира на допустима дейност 6 на ОП НОИР Кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила. 18 807.40 7 104.72
Дейност 8 Клуб „Отговорни родители”: Целта на тази дейност е повишаване на отговорността на родителите и тяхната активност за сътрудничество с учителите и училищното ръководство за развитието на децата им и за насърчаване на редовното посещаване на учебни занятияи минимизиране на риска от отпадане от уучилище на децата от етническите малцинства.. Дейността включва създаването на клуб „Отговорни родители“ в двете училища ОУ „П.Р.Славейков“- с . Обретеник, ОУ „Хр. Ботев“ – с. Горно Абланово с родители на ученици от 5 до 7 клас. Работата в Клуба се състои в мобилизиране на родителската общност и овластяването й при взимане на активно участие в образователния процес. Организирането на родителската общност и вменяването им на активност и отговорност за повишаване на интереса и мотивацията им за образованието на децата им е една от важните страни в процеса превенция на отпадането. Затова акцент в работата на Клуб “Отговорни родители“ е възможността , която се предоставя на родителите със сходни проблеми да споделят своите чувства и емоции, да бъдат да търсят сами решения на възникнали трудности. Основните задачи на Клуба са :  Привличане на родителите и ангажирането им с училищния живот;  Ангажиране на родителите в решаването на проблеми, свързани с превенция на отпадането на деца от училище и работа със застрашени от отпадане ученици;  Превенция за отпадане поради ранни бракове;  Повишаване на капацитета и самоорганизацията на родителската общност;  Развиване на положително отношение на децата към ученето и редовно посещение на училище;  Насърчава децата към продължаване на образованието след 7 и подпомагане за професионалното ориентиране на учениците за успешна кариера в бъдеще;  Поддържа постоянна връзка с педагогическия екип на училището и дава идеи за организиране на извънкласни дейности и различни мероприятия в училище и населеното място. По време на занятията ще бъдат обсъждани следните теми: Кои деца са застрашени от отпадане: обсъждат се причините; създават се съвместно с класните ръководители профилите на всяко едно от застрашените деца; набелязва се план за действие за задържане на детето в училище; разпределят се отговорности – всеки родител поема някаква отговорност за реализиране на определена точка от плана за задържане на детето в училище – акцент се поставя върху работата със семейството на детето, както и с други представители на общността, които биха могли да помогнат за решаване на проблем; съществуват ли проблеми в училището – обсъждат се проблеми и как родителите биха могли да помогнат за преодоляването им; провеждане на анкета за впечатленията и удовлетвореността на родителите от материалната база, учебния процес, отношенията и живота в училище; необходимост от организиране на събития в общността; оганизиране на общностни дискусии/ родителски лектории по различни теми (ранни бракове; ромска общност и ромски групи; училището като институция; защо е необходимо да си добре образован; защо е необходимо да участваш активно в училището , където учи твоето дете и др.) Дейността е иновативна за община – Борово, тя кореспондира на Специфична цел 2 Да се развива подпомагането на децата и родителите с цел редовното посещаване на училище от децата и специфична цел 7 Да се въведат ефективни гъвкави подходи за комуникация между родителите и учителите на Плана за действие на Община Борово в изпълнение на Областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход идруги граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация”. Дейността кореспондира на допустими дейности 9 и 10 на ОП НОИР Насърчаване участието на родителите в образователния процес и работа с родителите от етническите малцинства и/или с родители, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на детска градина или учебни занятия. 12 269.40 5 627.68

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.