Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 246 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Основната дейност на ТМТ-Г ЕООД е производство на метални конструкции и части от тях. Фирмата се е специализирала в производство и монтаж на американски безшевни улуци и производство на ламаринени водосточни тръби.
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Придобиване на система за мониторинг на енергопотреблението
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение.

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-496/26.08.2016г.), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване - Хидравлична листоогъваща машина (1бр)
2. доставена, монтирана и въведена в експлоатация система за мониторинг на енергопотреблението
3. изпълнени дейности за опазване на околната среда
4. годишни спестявания на енергия - 41 548 kWh/год
5. спестени емисии CO2 - 34.028 т/год
6. поставена визуализация

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Хидравлична листоогъваща машина - 1 брой): Като част от дейността ще бъде доставена, монтирана и въведена в експлоатация: - Хидравлична листоогъваща машина - 1 бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаната по-горе машина ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидената машина е с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 10-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 10-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупената машина – ще бъде поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. 530 000.00 525 000.00
Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка две от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да въведе в експлоатация автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната за целите на фирмата СМЕ представлява електронна система (съставена от хардуер и софтуер), която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Системата може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на хардуерно оборудване (прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията и такива за събира информацията от измервателните прибори). Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично посредством софтуер. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. СМЕ ще обхваща както консуматорите в рамките на разгледаните мерки по проекта, така и останалите консуматори в предприятието. Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер. Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване предвидено в Дейност 1. Поради тази причина, дейност 2 стартира през 10ти месец с избор на изпълнител и след доставката на оборудването в дейност 1, ще се премине към доставката на Система за мониторинг на енергопотреблението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 10ти до 11ти месец) 2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемопредавателен протокол (от 11ти до 15ти месец) 3. Визуализация (от 10ти до 15ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъде поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. 5 600.00 4 560.46
Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ТМТ-Г ЕООД В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 2 мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище 10 000.00 10 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.