Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда развитието и въвеждането на архитектурата на НОИ за процесите, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, чрез консолидиране на информационните източници в единно Електронно социалноосигурително досие (ЕСОД) за всяко осигурено лице, самоосигуряващ се и осигурител. ЕСОД ще обхваща данните за всички осигурителни събития, които могат да настъпят в живота на едно лице, свързани с неговия осигурителен статус, настъпили осигурителни рискове и т.н., както и прогнозни данни за периоди и/или други индикатори за социалното осигуряване на лицето.
Ще бъде изградена Информационна система „ЕСОД“ (ИСЕСОД), която ще управлява логическите връзки между съвкупността от структурирани данни и неструктурирани електронни документи за осигурителните права на всяко осигурявано или придобиващо право на парични обезщетения и помощи лице за всички осигурени рискове по КСО, ЗОВСРБ и ЗГВРСНР. Тези данни са необходими за определяне на периода, изчисляването на размера и изплащането им, регистрираните трудови злополуки, професионални болести, постановени индивидуални административни актове, обжалвания и т.н.; вкл. за изграждането на сходни профили на осигурителите. ИСЕСОД ще се интегрира с информационните системи на НОИ за отпускане и изплащане на парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания и първичните източници на документи и данни (регистри) на НОИ за изграждането на социално-осигурителните профили, информационните и справочни разрези и каналите, по които се достъпват в аналитичен и обобщен вид.
За създаването и поддръжката на ЕСОД и за обезпечаване на междуведомствения обмен и електронните услуги на НОИ, ще бъдат доразвити Технологичната платформа за информационно и процесно междуведомствено взаимодействие (ТПИПМВ) и Единния портал за електронни услуги на НОИ (ЕПЕУ) като единни входно-изходни точки за комуникация и електронен обмен на информация, документи и данни за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Развитие на Архитектурата на НОИ за процесите, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания: Дейност 1 ще развие Архитектурата на НОИ за процесите, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, чрез консолидиране на информационните източници в единно Електронно социалноосигурително досие (ЕСОД) за всяко осигурено лице, самоосигуряващ се и осигурител. Обхватът на ЕСОД е представен в Приложение №1 към ФК. Ще се развитие Архитектурата на НОИ относно бизнес архитектура, архитектура на данните, архитектура на приложенията и технологична архитектура, в т.ч. ще бъдат извършени: - Анализ на структурата на данните, логическото и физическото им представяне, и средствата за тяхното управление, вкл. дефиниране на мерки за реорганизация на регистрите, премахване на дублиране и несъответствия между данни, стандартизиране на формата и протоколите за обмен на данни, мерки за защита на личните данни и т.н.; - Анализ на необходимия служебен обмен на данни за целите на взаимодействието с външни системи; - Анализ и описание на текущото състояние на ключови работните процеси, касаещи отпускането и изплащането на парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, дефиниране на необходимите промени и проектиране на процесите в бъдещо състояние; - Анализ на софтуерните и хардуерните нужди на планираната архитектура и модели спрямо наличния софтуер и техника в НОИ и идентифициране на необходимост от допълнително обезпечаване. Ще се определят бизнес изискванията и ще се моделират процесите за: (1) създаване на регистър на гарантирани вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя по ЗГВРСНР и за надграждане на съществуващите регистри за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания; (2) създаване на ЕСОД и интеграция на ЕСОД с първичните източници на документи и данни (регистри) за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания за обмен на структурирани данни; (3) създаване на Информационна система „ЕСОД“ (ИСЕСОД), която обслужва ЕСОД; (4) развитие на специализираните информационни системи на НОИ за отпускане и изплащане на парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания; (5) интеграция на ИСЕСОД със специализираните информационни системи по т. 4, АИС на НОИ „Архимед“ и Интегрираната информационна система за пенсиите (ИИСП); (6) развитие на ТПИПМВ за обмен на данни за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, вкл. за предоставяне на нови вътрешни електронни административни услуги; (7) развитие на ЕПЕУ на НОИ за предоставяне на електронни административни и справочни услуги за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, електронна комуникация с осигурители, самоосигуряващи се и осигурени лица в процеса на отпускане на съответните обезщетения, помощи и др., както и за осигуряване на възможност за изпълнение на законови задължения на осигурителите за удостоверяване на свързани с това обстоятелства. Съществуващите регистри и специализираните информационни системи на НОИ, свързани с отпускането и изплащането на парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, попадащи в обхвата на проекта, са посочени в Приложение №1 към ФК. 2 180 672.40 2 180 681.48
Въвеждане на Архитектурата на НОИ за процесите, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания: В рамките на Дейност 2 ще бъде извършено следното: (1) Разработване на регистър на гарантирани вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя по ЗГВРСНР и надграждане на съществуващите регистри за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания в съответствие с аналитичните изводи и идентифицирани нужди, изведени по Дейност 1; (2) Разработване на ЕСОД и изграждане на приложно-програмни интерфейси за обмен на структурирани данни между ЕСОД и съществуващите регистри за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, вкл. и към регистъра на гарантирани вземания на работниците и служителите при несъстоятелност на работодателя по ЗГВРСНР; (3) Разработване, тестване и внедряване на ИСЕСОД, с минимум следните функционалности: агрегиране на данни за ползване както от външни потребители (осигурени лица, самоосигуряващи се, осигурители), така и от служители на НОИ за предоставяне на ЕАУ, ВЕАУ и/или вътрешни справочни процеси по изпълнение на контролната дейност на НОИ по спазване на действащото законодателство; създаване на осигурителен профил на всяко осигурено лице, самоосигуряващ се и осигурител; реализиране на бизнес логиката за създаване на вторични прогнозни и аналитични данни, и др. (вж. Приложение №1 към ФК); (4) Надграждане на специализирани информационни системи на НОИ за отпускане и изплащане на парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, в т.ч. (4.1) Информационна система „Парични обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване“; (4.2) Информационна система „Парични обезщетения за безработица“; (4.3) Информационна система „Интегрирана система за обмен на документи и данни с осигурителите за изплащане на паричните обезщетения от държавното обществено осигуряване“; (5) Изграждане на приложно-програмни интерфейси за (а) обмен на структурирани данни между ИСЕСОД и специализираните информационни системи на НОИ по т. 4 за обмен на информация за осигурени лица, самоосигуряващи се и осигурители, относно осигурителни права по отделните рискове и/или обвързани с настъпили осигурителни рискове и др. събития, които могат да настъпят в живота на осигурявано или придобило право на паричните обезщетения, помощи и гарантирани вземания лице от придобиването на съответния статут/право до неговата смърт, и които биха имали значение при контролните проверки и определяне на достоверността на информацията за определяне на периода, изчисляването на размера и изплащането им; (б) за обмен на информация между ИСЕСОД и АИС на НОИ „Архимед“; и (в) за обмен на информация между ИСЕСОД и ИИСП; (6) Надграждане на ТПИПМВ, в т.ч. (6.1) Интеграция на ТПИПМВ с ИСЕСОД; (6.2) Разработване на адаптери за предоставяне на минимум 18 нови вътрешни електронни административни услуги за автоматизирано предоставяне на данни за паричните обезщетения, помощи и гарантирани взимания (вж. Приложение №1 към ФК). (7) Доразвиване на ЕПЕУ до единна входно-изходна точка на НОИ за всички услуги, свързани с парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания, в т.ч.: (7.1) Интеграция на ЕПЕУ с ИСЕСОД; (7.2) Присъединяване на съществуващите в НОИ платформи и уеб-приложения за предоставяне на административни и справочни услуги за парични обезщетения, помощи и гарантирани вземания (вж. Приложение №1 към ФК) към ЕПЕУ; (7.3) Надграждане на 7 административни услуги, свързани с паричните обезщетения и помощи и гарантираните вземания, до ниво на електронизация 4 (вж. Приложение №1 към ФК). (7.4) Осигуряване на възможност за е-комуникация с осигурители, самоосигуряващи се и осигурени лица в процеса на отпускане на съответните парични обезщетения, помощи и т.н., както и осигуряване на възможност за изпълнение на законови задължения на осигурителите за удостоверяване на свързани с това обстоятелства. Ще бъдат проведени 12 обучения за общо 140 служители на НОИ (110 потребители, 20 развойни специалисти и 10 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности. 4 887 439.20 4 899 346.62
Изготвяне на предложения за нормативни промени: В следствие на изготвените по Дейности 1 анализи ще бъдат идентифицирани нуждите от изменения на действащото законодателство за обезпечаване съществуването на ЕСОД и воденето на и/или работата със специализираните регистри на НОИ в обхвата на проекта. Ще бъдат изготвени предложения за допълнение и/или изменение на нормативни актове и/или вътрешни правила и документи, обезпечаващи съществуването на ЕСОД и воденето на и/или работата със специализираните регистри на НОИ. Съгласно действащото законодателство, проектите на нормативни актове ще бъдат придружени от мотиви и оценка на въздействието. 12 624.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.