Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 969 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Предоставяните от  Министерството на вътрешните работи (МВР) електронни административни услуги (ЕАУ) са част от процеса по осигуряване на качествени, ефективни и достъпни услуги за гражданите и бизнеса. Важно е МВР да осигури висока надеждност както от гледна точка на непрекъсната наличност на услугите, така и информационна сигурност. Към момента МВР предоставя, чрез Портала за ЕАУ (ПЕАУ) 54 ЕАУ, като целта е да се електронизират максимален брой (от всички 161) административни услуги, предоставяни от ведомството.
Засиленият интерес към ЕАУ и промените в законовата уредба налагат електронизиране на допълнителни услуги, предоставяни от МВР. За реализиране на идентифицираната необходимост е разработен настоящият проект.
Той развива и допълва успешно завършилия на 21.06.2021 г. проект, с който е пуснат в експлоатация надграденият ПЕАУ с осигурен гъвкав и адаптивен механизъм за визуализиране и представяне на информацията при заявяване на ЕАУ и разработени нови ЕАУ. С цел подобряване на услугите и разширяване на обхвата на предоставяните ЕАУ се предвижда подобряване на процесите по заявяване, обработка и предоставяне на ЕАУ, както и повишаване на ефективността и достъпността на услугите за гражданите и бизнеса; подобряване на административното обслужване на гражданите и бизнеса и намаляване на административната тежест,  разработване и реализиране на електронни услуги по направления "Български документи за самоличност" (БДС), "Контрол на общоопасните средства" (КОС) и "Пътна полиция" (ПП).
Чрез проекта ще се осигури и подкрепа за разработване и внедряване на допълнителни функционалности на Автоматизирана информационна система "Лицензиране и контрол на частната охранителна дейност" (АИС ЛКЧОД) и Единен автоматизиран регистър КОС (ЕАР КОС) в съответствие с измененията и допълненията в Закона за административните нарушения и наказания и реализиране на интеграция със Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ).
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Развитие на Портала за електронни административни услуги (ПЕАУ) на МВР. Разработване и реализиране на електронни административни услуги по направления БДС, КОС и „Пътна полиция“, повишаване степента на усъвършенстване на технологичния процес в служебната част (бек-офис) на ПЕАУ: В рамките на дейността ще бъде извършено следното: 1. Анализ на приложимата нормативна уредба във връзка с текущото предоставяне на ЕАУ през ПЕАУ с цел постигане на оптимална автоматизация на процесите при предоставяне на ЕАУ от МВР. 2. Надграждане на клиентската част на ПЕАУ. Основната цел е развитие на услуги по направление БДС, ПП, ЛКЧОД и реализиране на 20 нови електронни административни услуги по направление КОС (списък на предложените нови ЕАУ е приложен в раздел Прикачени документи). Развитието на услугата по направление БДС с цел попълване и подаване на декларация за изгубена/н, лична карта или паспорт по чл.17 ал.1 от ПИБЛД ще осигури възможност за изготвяне и изпращане на автоматично генерирана покана по чл. 40, ал. 2 от ЗАНН в ССЕВ за съставяне на АУАН и изпращане на съобщение до заявителя. Това от своя страна ще надгради регистър БДС с автоматизиране на процеса. Предвижда се разработване на функционалност за извършване на обобщена проверка за връчени фишове, наказателни постановления или споразумения, свързани с административнонаказателна дейност по ЗАНН, съхранявани в АИС на МВР с възможност за извършване на плащане. В рамките на дейността ще бъде надграден съществуващият механизъм за плащане, включително реализиране на възможност за плащания по дължими суми по споразумение или наказателно постановление, свързани с административно-наказателна дейност по Закона за движението по пътищата, Закона за българските лични документи, Закона за частната охранителна дейност, Закона за оръжията, боеприпасите, взривните вещества и пиротехническите изделия, Кодекса на застраховането и др. Чрез реализиране на функционалност за еднократно автентикиране на регистрирани потребители в ПЕАУ през „Моето пространство“ на Единния портал за достъп до електронни административни услуги (ЕПДЕАУ) ще се създаде възможност за еднокатно автентикиране на потребителите на ЕПДЕАУ, регистрирани в ПЕАУ на МВР да заявяват електронните услуги на МВР през „Моето пространство“ на ЕПДЕАУ. 3. Надграждане на бек-офиса на ПЕАУ. В обхвата на дейността е планирано усъвършенстване на технологичните процеси в служебната част (бек-офиса) на ПЕАУ на МВР, свързани с предоставяне на: ЕАУ за администриране на приложната среда и изготвяне на необходимите за целите на аналитично-справочната дейност справки. Всички нови и функциониращи електронни административни услуги в ПЕАУ ще отговарят на принципа на служебното начало, съгласно чл. 2, ал. 1 от ЗЕУ. От гражданите и организациите няма да бъде изискано представянето или доказването на вече събрани или създадени данни. Тези данни ще се достъпват служебно от първичния администратор на данните. Бек-офисът на ПЕАУ ще бъде надграден както следва: - Осигуряване на възможност за промяна на поделението, в което работи потребителят от страна на администриращия системата, с цел оптимизиране на процеса; - Интеграция с Активна директория, с цел автоматичното попълване на имена, длъжности и имейлна потребители; - Разработване на функционалност в йерархичната структура на потребителите в АИС „Общосистемна информация“, в основната директория (МВР), с цел видимост на процесите в поделенията, без необходимост от създаване на тестови потребители в продукционна среда и преместването им в съответното поделение, за установяване на конкретен проблем на служителя; - Разработване на функционалност, чрез която да се проверява, кой служител от поделението собственик извършва дадена задача за обработка и движението по задачата, по номер на УРИ в одитния панел; - Разработване на функционалност, чрез която файлът за банковите сметки ще постъпва в административния панел, с цел неговото администриране. 4. Обучения за следните целеви групи: - Обучение за администратори - мин. 10 служители на ДКИС; - Обучение за служители на звената в МВР по направление на дейност, които ще изпълняват съответните ЕАУ в бек-офиса на ПЕАУ – мин. 150 служители. Обученията са изцяло ангажимент на изпълнителя по договора. 1 557 423.00 1 553 948.12
Развитие и реализиране на допълнителни функционалности в Автоматизирана информационна система "Лицензиране и контрол на частната охранителна дейност" (АИС ЛКЧОД): Дейността е насочена към: • Разработка на типови документи в АИС ЛКЧОД съгласно разпоредбите в ЗАНН; • Реализиране на обмен на информация със ССЕВ; • Реализиране на обмен на информация с ПЕАУ на МВР. • Развитие на АИС ЛКЧОД, насочено към обмен на информация с НАП. В рамките на тази дейност ще се разработят и внедрят допълнителни функционалности в изградената АИС ЛКЧОД, съгласно измененията и допълненията в Закона за административните нарушения и наказания и реализиране на интеграция със Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ). АИС ЛКЧОД ще бъде надградена като минимум със следните функционалности: - Вписване на предложението от наказващия орган за сключване на споразумение с виновното лице или предложение от страна на виновното лице за сключване на споразумение с наказващия орган в 14 дневен срок от получаване на препис от акта – чл. 58г, пр.2 от ЗАНН с опция за допустимост на споразумението, съгласно чл.58 г, ал. 2 (случаи в които не се допуска споразумение); - Вписване на характера на предложеното споразумение от страна на нарушителя – пълно или частично; - Вписване на мотивирано постановление, в случай на незаплатена глоба в установения срок; - Прекратяване на административно-наказателното производство при наличие на съответните основания по чл. 54; - Издаване на второ НП при наличие на споразумение за отделни нарушения при съвкупност от няколко в изготвения АУАН, с предложено но не изпълнено от страна на нарушителя споразумение в определения 14 дневен срок. В обхвата на дейността ще се надгради регистър ЛКЧОД, по отношение на връзка със ССЕВ, обмен на данни с НАП и автоматизация на процеси, свързани с новите функционалности на АИС ЛКЧОД. Последният етап от дейността е организиране и провеждане на обучения на служителите, работещи със системата. Изпълнителят ще организира и проведе обучение за работа с ново изградените софтуерни компоненти на служителите, които в рамките на служебните си задължения боравят с данни, свързани с АИС ЛКЧОД: • Обучение за администратори на служители на ДКИС – минимум 5 човека; • Обучение за оператори на системата, които ще изпълняват съответните законови разпоредби по направление на дейност – минимум 35 човека. 260 836.00 276 917.37
Разработване и реализиране на допълнителни функционалности в Единен автоматизиран регистър по контрола на общоопасните средства (ЕАР-КОС).: Дейността обхваща: • Разработване и внедряване на допълнителни функционалности в ЕАР-КОС; • Реализиране на обмен на информация с ПЕАУ на МВР; • Разработка на типови документи, съгласно изискванията на ЗАНН; • Реализиране на обмен на информация със ССЕВ; • Разширение на обмена на информация с други регистри, бази данни или информационни системи. В рамките на тази дейност ще се разработят и внедрят допълнителни функционалности на ЕАР-КОС, съгласно измененията и допълненията в ЗАНН и реализиране на интеграция със ССЕВ. Създаването и внедряване на нови модули към ЕАР-КОС е свързано с разработка на софтуер, насочен към допълване възможностите на системата, без да се променя режимът на работа. ЕАР КОС ще бъде надградена като минимум със следните функционалности: 1. Нови функционалности в съответствие с измененията и допълненията в ЗАНН. - Вписване на предложението от наказващия орган за сключване на споразумение с виновното лице или предложение от страна на виновното лице за сключване на споразумение с наказващия орган в 14 дневен срок от получаване на препис от акта – чл. 58г, пр.2 от ЗАНН с опция за допустимост на споразумението, съгласно чл.58 г, ал. 2 (случаи в които не се допуска споразумение); - Вписване на характера на предложеното споразумение от страна на нарушителя – пълно или частично; - Вписване на мотивирано постановление, в случай на незаплатена глоба в установения срок; - Прекратяване на административно-наказателното производство при наличие на съответните основания по чл. 54; - Издаване на второ НП при наличие на споразумение за отделни нарушения при съвкупност от няколко в изготвения АУАН, с предложено но не изпълнено от страна на нарушителя споразумение в определения 14 дневен срок. 2. Нова функционалност за генериране на съобщения за уведомяване на гражданите и бизнеса, свързани с предстоящи изтичания на срока на разрешения. Изискването е продиктувано от изменение в ЗОБВВПИ. 3. Модул за изпращане на съобщения по електронна поща или SMS - продиктувано от изменение в ЗОБВВПИ. 4. Модул за изпращане на съобщения на ниво служител (чат) – с цел методическа помощ и подобряване на комуникацията между ползвателите на системата и администраторите на приложението. 5. Модул за електронно попълване на контролни талони – съгласно изискването на ЗОБВВПИ за издаване на електронни документи е необходимо изграждането на възможност за електронно попълване на контролните талони към разрешенията за придобиване на огнестрелни оръжия, боеприпаси, пиротехнически изделия и взривни вещества. 6. Функционалност за генериране на типови документи, съгласно изискванията на ЗАНН. 7. Интеграция със ССЕВ – с цел връчване на електронните документи, генерирани през ЕАР-КОС. 8. Модул за въвеждане на информация за инциденти с оръжия, боеприпаси, взривни вещества и пиротехнически изделия, съгласно изисквания на ЗОБВВПИ. 9. Функционалност за извършване на справки през мобилно устройство; 10. Обмен на информация с информационни системи и/или бази данни, съгласно изисквания в ЗОБВВПИ: • Интеграция с НАП, за подаване на информация за влезли в сила НП, неплатени в срок; • Интеграция с НАП за получаване на информация за вече платени НП • Интеграция с НАПОО, чрез RegiX ; 11. Интеграция на ЕАР-КОС със АИС ЛКЧОД. Реализирането на обмена на информация между ЕАР-КОС и други системи е свързано с намаляване на ръчното въвеждане, проверяване и/или изпращане на информация. Ново изградените функционалности и модули ще са в съответствие с последните промените в ЗАНН и в ЗОБВВПИ, направени през 2021 г. и 2022 г. Разработката и тестването на софтуерните модули ще се извършат на паралелна тестова база с параметрите на реалната система, като по този начин при внедряване на новите компоненти в продукционната среда, няма да се спира ползването на системата. Ще бъдат обучени всички ползватели на новите модули. Ще бъдат обучени най-малко 60 потребители на системата-служители на ГДНП и 6 ИТ специалисти, администратори на системата от ДКИС. 357 208.00 357 144.65
Доставка на техническо оборудване за осигуряване на сигурността и бързодействието при достъпа до електронни административни услуги.: Дейността включва: - Анализ на съществуващата част от инфраструктурата, която ще бъде подменена от новото оборудване, с цел уточняване на нуждите и възможностите за подобряване на сигурността при обмен на информация; - Разработка на план за миграция и интеграция; - Доставка на необходимото оборудване – минимум 8 мрежови устройства; - Физическа инсталация на оборудването, конфигуриране и имплементация; - Извършване на функционални тестове след надграждането; - Въвеждане в експлоатация. Дейността предвижда анализ на съществуващата част от инфраструктурата, която ще бъде подменена от новото оборудване и разработка на план за миграция и интеграция. Целта на анализа е да улесни процеса на интеграция на новото оборудване в съществуващата инфраструктура на МВР. Ще бъде извършена доставка на необходимото оборудване, физическа инсталация на оборудването, конфигуриране и имплементация. След успешно извършване на функционални тестове относно реализираното надграждане ще се осъществи и въвеждане в експлоатация на техническите средства. С дейността ще се поднови и надгради цялостната инфраструктура, чрез която се предоставят електронни административни услуги на граждани и бизнес организации, както и ще се подобри електронният обмен между административните органи. Новото оборудване ще доведе до повишаване на нивото на мрежовата и информационна сигурност в среда на нарастващите заплахи и рискове, свързани с възможности за компрометиране на информационни потоци от данни, особено по отношение на достъпа до информационната система за обмен на справочна и удостоверителна информация (RegiX) от други организации и държавни структури до подържаните от МВР първични регистри. Ще бъде гарантирано и повишаването на бързодействието на крайните потребители, сигурният им и защитен достъп до електронните услуги по всяко време, независимо от местоположението им, ще гарантира защита на правата, личните им данни и идентичност. Служебният обмен на информация и данни между съществуващи в държавната администрация информационни системи, извън МВР, също ще бъде гарантиран и защитен. С подмяната на морално остарялата техника за достъп до регистри и услуги на МВР от банковия, застрахователния и други сектори по реда на чл. 1 от ЗЕУ, ще бъде техническо осигурено и повишаването на броя заявки предвид поставените към момента изисквания от банки и финансови институции. 881 848.80 881 826.62

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.