Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към най-уязвимите лица от населението на община Исперих и ще обхване следните целеви групи:
-лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си, и не получават подкрепа от близките си;
-лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа;
-лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;
-лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;
-скитащи и бездомни лица;
-лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.
Ще бъдат обхванати  лица, попадащи в някоя от горните три групи, на които всеки работен ден ще бъде предоставян топъл обяд, включващ - супа, основно ястие и хляб, както и един път седмично десерт.
На нуждаещите се лица ще бъдат предоставяни и съпътстващи услуги - ще бъдат информирани по актуални теми, ще получават печатни материали, при спазване на епидемиологичните мерки, въведени за настоящия момент, ще бъдат запознати с дейностите на Дирекция ""Социално подпомагане", заведения за социални услуги на територията на общината. Ще се ползват и телефонни разговори за обмен на информация с потребителите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд: Домашен социален патронаж се намира в гр. Исперих на ул. "Хан Аспарух" 1 на първи етаж от новопостроена двуетажна сграда. Обособен е кухненски блок с модерно оборудване, съобразено с изискванията на Закона за храните и поднормативната уредба по прилагането му, Разработената система за управление безопасността на храните / НАССР / и Системата за самоконтрол. Обектът №172500172 е регистриран в ОДБХ Разград като заведение за обществено хранене с Удостоверение №101/19527 от 13.07.2016 г. Храната се приготвя със собствен ресурс в кухнята на ДСП от кухненски персонал - главен готвач, готвачи, помощник готвач, работник кухня. Всички служители в Домашен социален патронаж имат здравни книжки, които редовно се актуализират. Налична складова база, съобразена с изискванията. Храната ще се приготвя със собствен ресурс в кухнята на Домашен социален патронаж гр. Исперих. Доставката на хранителните продукти се извършва с определен доставчик в Община Исперих на основание сключен договор с доставчици, в съответствие с изискванията на националното законодателство по ЗОП при спазване на принципите на икономичност, ефективност при разходване на средствата. Ястията се приготвят по предварително изготвени седмични менюта с информация за наличие на алергени от технолог по храните съгласно чл.13, ал.1 от Закона на храните. Приготвените ястия се разпределят в индивидуални кутии за еднократна употреба от работник кухня, всеки потребител получава супа, основно ястие, хляб и веднъж седмично десерт. Към настоящия момент хранителните продукти се доставят от "Лъки Сис" ЕООД по договор №71 ОТ 01.07.2022 Г. със срок до сключване на договор с избран изпълнител след проведена открита процедура по ЗОП №00864-2022-0028 с предмет "Периодични доставки на хранителни продукти за нуждите на детските и социални заведния на територията на Община Испеих по обособени позиции: Позиция 1: ДОСТАВКА НАМЕСО И МЕСНИ ПРОДУКТИ И Позиция 2: ДОСТАВКА НА МЛЯКО И МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ Позиция 3: ДОСТАВКА НАПАКЕТИРАНИ СТОКИ, КОНСЕРВИ И ПОДПРАВКИ Позиция 4: ДОСТАВКА НАПЛОДОВЕ И ЗЕЛЕНЧУЦИ Позиция 5: ДОСТАВКА НА РИБА И РИБНИ ПРОДУКТИ Позиция 6: Доставка на ТЕСТЕНИ И ХЛЕБНИ ИЗДЕЛИЯ Позиция 7: Доставка на яйца Към момента процедурата е на етап "обжалване" пред КЗК, ИМА ОБРАЗУВАНИ ДВЕ ПРОИЗВОДСТВА. Очаквана дата за сключване на договори - 30.11.2022 г. Доставките на хранителните продукти се извършват по предварителна заявка при спазване на изискванията на Закона за храните и всички други законови и подзаконови актове и разпоредби, гарантиращи качеството и годността на консумация на хранителни продукти. Придружават се със сертификат за произход, качество и обозначен срок на годност на продуктите, който да бъде не по-малка от 70% остатъчен срок на годност към момента на доставката. Получените хранителни продукти се съхраняват в съответните складови помещения - склад хладилен, оборудван с нова хладилна техника - фризери и хладилни витрини; склад за съхранение на пакетираните продукти, оборудван с нови стелажи и обособен кът за съхранение на плодове и зеленчуци. 344 265.60 182 281.60
Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на Топъл обяд ще започне от 01.11.2022 год., като за периода от 1.11.2022 г. до 18.11.2022 г. ще се предоставя "топъл обяд" на 100 лица. От 21.11.2022 г. до края на проекта ще бъдат обхванати всички 140 лица. Това се налага, поради необходимост от технологично време за организация и събиране на заявления от кандидатите и тяхното одобрение от дирекция Д"СП". След запълване на основния списък от 140 лица, ще се изготви списък с резерви, от който ще се попълват освободените места в основния списък. Кухненският персонал - главен готвач, готвачи, помощник готвач, работник кухня ежедневно в работните дни приготвят супа, основно ястие и поне веднъж седмично десерт. Приготвената храна в кухнята на ДСП се порцира и разпределя в индивидуални еднократни кутии за храна, които имат сертификат за рециклиране, както и хляб, и се опакова в индивидуални пликове. Създадена е организация за раздаване на храна на потребителите при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. Така приготвеният обяд се предлага на част от потребителите, които са подвижни в пункта, а на трудноподвижните и лежащо болни се доставя до адрес. Топлият обяд се предоставя до адрес от шофьори и социални асистенти с наличен транспорт на Домашен социален патронаж Община Исперих - три автомобила с рег. номера РР 1443 ВН, РР 6255 ВМ, РР 1195 ВР, които са пригодени за транспорт на храна. 24 098.59 12 759.71
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътаващите мерки ще се предоставят самостоятелно от Община Исперих. За Дейността - "Реализиране на съпътстващи мерки" ще се ползва Методическо указание по предоставяне и отчитане на съпътстващи мерки. Дейностите ще се осъществяват от екип, състоящ се от технолог по храните, специалист социални дейности и еколог. През целия период на изпълнение на договора одобрените потребители ще получават подкрепа при необходимост или насочвани за такива. Ще бъдат информирани по актуални теми, ще получават печатни материали насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения на климата, как те влияят върху природата и качеството на живота на хората.Ще бъдат включени в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба. Всички тези дейности ще се предоставят при спазване на всички епидемиологичните мерки, въведени за настоящият момент. С цел да няма общи събирания по индивидуални или групови консултации ще се раздават индивидуални листовки, ще бъдат запознати с дейностите на Дирекция "Социално подпомагане", заведения за социални услуги на територията на общината. Ще се ползват и телефонни разговори за обмен на информация с потребителите. Като Бенефициент по проект "Предоставяне на "Топъл обяд" в условията на пандемията от COVID-19 на нуждаещите се лица в община Исперих", реализиран по процедура „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“ на Oперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане в периода от 04.01.2021 г. до 30.09.2022 г., ежемесечно екипът за управление на проекта осъществяваше съпътстващи мерки като информиране на потребителите по актуални теми, свързани с ковид пандемията, личната хигиена, балансирано и здравословно хранене, семеен бюджет, инфекциозни болести, диабет, пожаробезопасно отопление чрез предоставяне на листовки с информация или чрез индивидуално консултиране за възможностите за социална подкрепа. Изпълнението на съпътстващите мерки се отчиташе чрез формуляри за обратна връзка и дневник на потребителите. Натрупаният опит по горепосочения проект ще подпомогне работата на екипа за управление и ще позволи надграждане в предоставянето на съпътстващи мерки. 24 098.59 12 759.71
Определяне на целевите групи: Със Заповед №678/03.10.2022год на Кмета е назначена комисия за подбор на потребители , която ще организира комуникацията с Дирекция "Социално Подпомагане". От 26.09.2022 г. екипът започна да събира Заявления-Декларации на хората, които желаят да ползват услугата Топъл обяд. В 20 села от Община Исперих са разпространени по кметствата : Обяви, в които са описани целевите групи и се посочва, че финансирането е от Европейския социален фонд плюс, чрез Дирекция „Международно сътрудничество, програми и европейска интеграция“ на Агенцията за социално подпомагане. Бенефициент по проекта ще бъде община Исперих. Кметовете на селата се включиха в организацията и подбираха най-нуждаещите се лица. Предвиждаме да бъдат обхванати нуждаещи се лица от гр. Исперих и от селата: Белинци, Бърдоква, Голям Поровец, Делчево, Драгомъж, Духовец, Йонково, Китанчево, Къпиновци, Конево, Лудогорци, Лъвино, Малко Йонково, Малък Поровец, Печеница, Подайва, Средоселци, Старо Селище, Тодорово и Яким Груево. При подбора на потребители, които да ползват услугата "топъл обяд" се подхожда строго индивидуално за всяко лице, така че да се помогне на най-нуждаещите се. След съгласуване с Дирекция "Социално подпомагане", Комисията ще изготви списък с одобрени лица за реално ползване на услугата, който ще бъде неразделна част от протокол за всяка наложила се промяна в списъка с одобрените потребители. При наличие на одобрени лица и при запълнен капацитет, ще се изготви списък на чакащи лица с приоритет за включване на най-нуждаещите се. Съгласно целите на Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“, са определени шест целеви групи, които могат да ползват услугата при нужда: - лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от допълнителна подкрепа; - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; - лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; - скитащи и бездомни лица; - лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Топъл обяд ще се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуации в страната. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, установени от органа по социално подпомагане на местно ниво. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.