Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът цели да осигури данни и информация за продължаващата реформа в детското правосъдие в България, като насърчи активността на НПО, медии и граждански активисти за граждански мониторинг на усилията за възстановително правосъдие за деца. На тази база, мултидисциплинарният екип по проекта ще направи анализ на заинтересованите страни за успехите и неуспехите на детското правосъдие в България.    Проектът е насочен към и всички заинтересовани страни в процеса, като основните целеви групи са граждански и правозащитни  организации, Министерство на правосъдието, органи на съдебната власт и професионални организации. За да постигне заложените цели дейностите, проектът е разработен в три насоки:  проучване,  което обхваща  преглед на документи и  обобщение на заявления за достъп до информация, систематизиране и класифициране на налични набори от данни и събирането им в обща база данни, провеждане на 6 фокус групи; анализ, който  включва обработка и анализ на събраната информация, методологическа рамка и матрица от индикатори за оценка и изготвяне на правен, социологически и медиен анализ; комуникационна кампания, в което се предвиждат провеждането на 2 пресконференции, 2 уебинара и 1 заключителна конференция, както и публикации в електронни и печатни медии. Очакваните резултати от проекта са изготвени конкретни препоръки за справяне с очертаните предизвикателства, информирано включване на широк кръг заинтересовани страни в контрола и мониторинга на реформата в детското правосъдие, разработени инструменти за продължаваща обективна оценка на ефективността, създадена мрежа за граждански мониторинг.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Обобщаване на данни и информация в областта на детското правосъдие, които позволяват граждански мониторинг на ефективността на системите за детско правосъдие. : Целта на дейността по събиране, структуриране и систематизиране на данни и информация в областта на детското правосъдие е да се направи граждански мониторинг на ефективността на системите за детско правосъдие, който да подпомогне процеса въвеждане на възстановително правосъдие за деца в България. Прегледът на публично достъпните данни в областта на детското правосъдие ще се извърши от мултидисциплинарен екип от експерти, който включва 6 броя експерти, назначени на трудов договор или на граждански договор към БУП . Експертната група ще разработи методология и матрица за оценка, която може да се използва за ефективен граждански контрол и от други организации, които работят в областта на детското правосъдие. Експертите ще направят както преглед на предизвикателствата и „червените зони“ пред въвеждането на Закона (ЗОНПНВМНЛ), така и анализ на нуждите на отделните заинтересовани страни – деца, родители, институции. Те ще анализират както наличността и достъпността на данните за проследяване на тенденции, така и обществените нагласи и мотивации. 1. Експерт "Право" ще прегледа, инвентаризира и каталогизира данните в областта на детското правосъдие в изпълнителната и съдебната власт, според изготвената методология и индикатори. 2. Експерт "Мониторинг" ще разработи матрица и индикатори за оценка на системата на детско правосъдие в България, както и ще прегледа и каталогизира законодателните инициативи в областта. 3. Експерт „Бази данни“ ще систематизира данните от различни тематични изследвания и анализи. 4. Експерт "Социология/Антропология" ще разработи методология за оценка нуждите на децата в конфликт със закона, родителите и институциите, както и ще подготви и извърши фокус групи с деца. 5. Експерт „Медии“ ще направи мониторинг на традиционни медии и социални медии по темата детско правосъдие. 6. ИТ експерт, който ще визуализира в инфографики основните тенденции от проекта. Експертите по проекта ще съберат, форматират и хармонизират данните от изпълнителната и съдебната власт, както и от медиите така че да бъдат представени на обществеността по разбираем начин и да представят тенденциите в областта детското правосъдие. 33 700.00 42 088.39
Анализ с препоръки, основан на мониторниг, който адресира предизвикателствата и възможностите пред детското правосъдие: Основната задача на реформата в детското правосъдие в България е незабавното й провеждане при пълно зачитане на правата на децата. Анализът по проекта има за цел да установи на какво се дължи забавянето при приемането на Закона в продължение на години, кои са бариерите, които забавят процеса, кои са факторите, които биха го стимулирали, какви са обективните обстоятелства и предпоставки, които играят роля. Картирането на отделните заинтересовани страни (stakeholder analysis), основан върху правен, медиен и качествен социологически анализ ще позволи ефективен мониторинг и контрол на системата на детското правосъдие в България. Този анализ ще позволи да се отчитат тенденциите в детското правосъдие, както и да се проследява ефективността му. Гражданският мониторинг и оценка на ефективността на детското правосъдие е полезно, защото ще предостави независима гледна точка към ефективността и качеството реформите в детското правосъдие. Екипът ще представи общ анализ, който включва няколко части: 1. Правен анализ, изготвен от експерт "Право", експерт "Мониторинг". 2. Качествен социологически анализ в резултат на проведени 6 фокус групи с представители на съдебната, изпълнителната власт, както и с деца в конфликт със закона, изготвен от експерт „Социология“. 3. Медиен анализ на традиционни и социални медии, които представят обществените нагласи към темата детско правосъдие, разработен от експерт „Медии“. Мултидисциплинарният екип на базата на осъществения граждански мониторинг и анализ ще формулира препоръки в няколко посоки: 1. Законодателни промени. 2. Промени, свързани със съдебната система. 3. Промени по отношение на политиките, практиките и междуинституционалното сътрудничество. 25 824.00 24 211.11
Информационна и комуникационна кампания по проект: Информационната и комуникационна кампания има три основни цели: 1. Да покаже съфинансирането от фондовете на ЕС, програма ОПДУ на проекта, като постави емблемата на ЕС, спомене ОПДУ и общото лого за програмен период 2014-2020, като всички събития и материали ще бъдат визуализирани спрямо изискванията. 2. Да популяризира резултатите от проекта сред всички заинтересовани страни. 3. Да популяризира реформата в детското правосъдие. Информационната и комуникационна кампания е насочена към повишаване на информираността за изпълнението на реформата в детското правосъдие, както на представителите на съдебната, изпълнителната и законодателната власт, така и на гражданските и правозащитните организации и медиите. Кампанията ще протече на три етапа – информиране, включване и насърчаване за приемане на Закона (ЗОНПНВМНЛ). В първия етап в страницата на БУП ще бъде публикувана информация с кратко описание на проекта, заложените цели и желаните резултати, като те ще бъдат визуализирани спрямо правилата за информация и комуникация на Единния наръчник 2014-2020. В началото на проекта ще бъде дадена пресконференция , на която ще бъде представен мултидисциплинарния екип и целите на проекта, като пресконференцията ще бъде визуализирана със специален банер. Основен елемент на кампанията е разработването на динамични инфографики, които ще визуализират тенденциите от анализа на проекта. Кампанията по проекта ще включва и журналистически материали, които се отнасят към деца с конфликт със закона. На втория етап от кампанията ще бъде проведена и 2 уебинара с представители на трите власти, заинтересовани от приемането на Закона, на който ще бъде представени визуализациите и анализите на екипа. Третият етап от кампанията е насочен към насърчаването за приемане на Закона (ЗОНПНВМНЛ) чрез мрежата от политици, сред които и депутати, ученици на БУП. Финалният етап е заключителна конференция с пресконференция за отчитане на резултатите от проекта пред широката общественост. 0.00 11 956.26

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.