Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Община Златоград е община, отдалечена от големите административни центрове в страната, което в съчетание с негативните демографски тенденции и пандемията от COVD - 19, изправя местната власт пред необходимостта да реализира мерки за развитие на социални услуги, насочени към нарастващия брой уязвими групи от лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване; лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа; лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидимична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. С оглед на факта, че населението в общината ни е трайно застаряващо, естественият прираст е отрицателен и броят на възрастните хора се увеличава, е необходимо да се обърне по-специално внимание върху обгрижването на уязвимите групи и предоставянето на социални услуги, които отговарят на техните нуждите. С реализацията на проект "Топъл обяд за нуждаещите се жители на община Златоград в условията на COVID 19", ще осигури помощ и подкрепа на най-нуждаещите се лица и семейства и ще се удовлетвори нуждата от подобен тип социална услуга, чиято необходимост е регистрирана в стратегическите документи. С настоящото проектно предложение община Златоград ще продължи дейността "топъл обяд" след приключване на проект "Целево подпомагане с топъл обяд в община Златоград" по Целева програма "Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация 2020" , така че да бъдат обхванати всички целеви групи, за които има регистрирана потребност.  Дейностите, които ще се осъществяват, в рамките на проекта, са доставяне на топъл обяд до дома на уязвими граждани, които поради бедност и продължителна социална изолация, в условията на обявената извънредна ситуация, са в затруднение да осигурят сами прехраната си.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи по проекта: Дейността ще започне преди стартиране на проекта, поради спецификата на операцията. В съответствие с целите на операцията, целевите групи по проекта са: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. През месец ноември 2020 г. община Златоград изпрати писмо до НОИ - град Смолян с искане за предоставяне на списък, по населени места в община Златоград, за лицата с ниски пенсии под линията на бедност. От писмото е видно, че 1927 лица, на територията на община Златоград, получават пенсии под линията на бедност. След обявяване на изискванията за кандидатстване, по настоящата процедура, Община Златоград, обяви прием на заявления-декларации - Приложение 2 към Методиката за прилагане на опростени правила. Заявленията на лицата, по настоящия проект, са изпратени в ДСП град Златоград за определяне на целевата група с Приложение 1 към Методиката. По проекта е създадена комисия за подбор, която на база определените целеви групи от ДСП град Златоград и Процедура за провеждане на подбор на потребители, утвърдена от Кмета на община Златоград, ще определи ползвателите на услугата "Топъл обяд" - 200 лица. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: За приготвяне и доставяне на храна (кетъринг) за обяд – супа, основно ястие и хляб на бенефициенти, община Златоград сключи договор с фирма ЕТ "Здравец - 2 - Росица Чивилиева", на основание чл. 20, ал. 4, т. 2 от Закона за обществените поръчки, която има подходящо помещение за извършване на този вид дейност и обекта е вписан в Регистъра на обектите за обществено хранене с №092500157 от 11.03.2013 г. Договорът е съобразен с изискванията на финансиращата програма, и е подписан на 15.12.2020 г. Договорът ще бъде в сила от 01.01.2021 г. до 31.05.2021 г. След проведена обществена поръчка с идент. №00183-2021-0002 е издадено Решение №D5218272 от 06.04.2021 г. и на основание чл.183, във връзка с чл. 182, ал. 5 и чл. 114 от ЗОП е сключен договор с ЕТ "Здравец - 2 - Росица Чивилиева" за приготвяне и доставяне на топъл обяд за периода до 30.09.2021 г. На 20.09.2021 г. е сключен анекс № 1 за продължване на договора с фирмата - изпълнител, с който се осигурява непрекъсване на приготвянето и доставката на услугата до 10.12.2021 г. От 01.06.2021 г. храната се приготвя в ново помещение с адрес гр. Кърджали, ул. Екзарх Йосиф № 2 и с регистрационен №092700721/22.12.2020 г. по Закона за храните. Сключен е Анекс № 2 от 03.12.2021 г. към основен догово № 55 от 22.04.2021 г. с продължителност до края на м. януари 2022 година. На 17.01.2022 г. е сключен нов договор с изпълнителя на основание чл.20, ал.4, т.2 от ЗОП със срок до 30.06.2022 г. На 08.06.2022 г. е сключен нов договор № 63 със същото дружество, на същото основание и предмет на дейност със срок до 09.09.2022 г. и е сключен анекс № 1 към него на 18.08.2022 г. за удължаване срока на договора до 30.09.2022 г. Няма риск от прекратяване на услугата „кетъринг“. Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще предоставят на най- нуждаещите се лица, се определят от община Златоград, която е отговорна за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето и при последващи изм. и на поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя, относно състава на храните и изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните /Обн. ДВ. Бр.52 от 09.юни 2020 г./. Рецептите за приготвяне на ястията, които ще се използват ще са съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. 223 569.90 223 569.90
Предоставяне на топъл обяд : С изпълнението на тази дейност Община Златоград ще предоставя топъл обяд на 200 лица от основната целева група на територията на всички населени места на общината - гр. Златоград, с. Старцево, с. Долен, с. Аламовци, с. Ерма река, с. Страшимир, с. Кушла, с. Пресока и с. Цацаровци, чрез кетъринг, като готовата храна ще бъде доставяна в сграда, общинска собственост, за която има регистрация по чл.12 от Закона за храните. За гр. Златоград "топлият обяд" ще бъде доставян от фирмата-изпълнител в сграда публична общинска собственост с Акт за публична общинска собственост №683/09.03.2011 г., намираща се на адрес: гр. Златоград, ул. Хан Аспарух № 25 - Целодневна ДГ "Снежанка". Обектът е вписан в Регистъра на обектите за обществено хранене и за търговия на дребно с храни. Издаденото удостоверение за регистрация е с №212500072/20.03.2012 г. За всички останали населени места на община Златоград, фирмата-изпълнител ще доставя топлия обяд до дома на потребителите. Приготвянето и доставянето на храна – топъл обяд (кетъринг) - за 200 лица от уязвимите групи ще става във времето от 01.01.2021 г. до 30.09.2022 г. Топъл обяд ще бъде предоставян 435 работни дни, както следва: през 2021 година - м. януари - 20 работни дни; м. февруари - 20 работни дни; м. март - 22 работни дни; м. април - 21 работни дни; м. май - 17 работни дни; м. юни - 22 работни дни; м. юли - 22 работни дни; м. август - 22 работни дни; м. септември - 20 работни дни; м. октомври - 21 работни дни; м. ноември - 22 работни дни, м. декември - 20 работни дни и през 2022 година - м. януари - 20 работни дни, м. февруари - 20 работни дни, м. март - 22 работни дни, м. април - 19 работни дни, м. май - 19 работни дни, м. юни - 22 работни дни, м. юли - 21 работни дни, м. август - 23 работни дни и м. септември - 20 работни дни. 11 178.49 11 178.51
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще бъдат съобразени с противоепидимичните мерки на Националния оперативен щаб и Министъра на здравеопазването с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Те ще бъдат реализирани през целия период на изпълнение на договора. Съпътсващте мерки ще се предоставят в индивидуален формат предвид пандемията от COVID - 19. Съпътстващите мерки имат за цел да намалят социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, като например насоки за балансиран режим на хранене и консултации във връзка със здравни беседи, психологически беседи и социално консултиране. Лицата ще бъдат консултирани относно възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Златоград, включително и такива, финансирани от ЕСФ; ползването на административни общински услуги; осигуряване на временен подслон на бездомни лица; подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; управление на семейния бюджет; здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. Потребителите ще имат възможност и за индивидуално консултиране в отговор на техен конкретен проблем или потребност с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация. 11 178.50 11 178.51

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.