Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение ще даде възможност  в Район „Витоша“ да  предоставя почасово интегрирани услуги на лица с увреждания и  на възрастни хора над 65 години, с ограничения или в невъзможност за самообслужване.  
      Реализирането на проекта ще доведе до подобряване качеството на живот  на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, зачитайки техните права и съобразявайки се с техните възможности и специфични потребности. Предоставянето на интегрирани услуги в домашна среда  ще подкрепи от една страна потребителите и от друга страна зависимите членове на техните семейства, като намали риска на зависимост от институционален тип грижи и  даде шанс за включване членовете от техните семейства в реална трудова заетост. 
      Почасовото предоставяне на  интегрирани грижи в домашна среда, дава възможност  за увеличаване  и разнообразяване на услугите и отговарящи  на  потребностите на целевата група. Ще бъдат разработени правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в район "Витоша", за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Екипът за предоставяне на почасови интегрирани услуги в домашна среда ще включва експерти, които имат различен профил на компетентността си – социално, здравно образование както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход. Подкрепата  ще се предоставя  от 45 лични асистенти, 2здравни асистента, 2 медицински специалисти. Екипът ще осигури мотивационна и психологическа подкрепа, според индивидуалната потребност на  потребителите.  Със закупуването на един адаптиран микробус,  ще  осигурим така необходимия  специализиран транспорт за възрастните и лицата с увреждане.
 От месец юни 2016 година, след като  направим нови оценки на потребностите ще включим в дейностите на настоящия проект потребители ползващи услуги по процедура „Нови алтернативи“. 

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация за управление на проекта. : Дейността по организацията на управлението на проекта е много важна и гарантира качествено изпълнение на дейностите по проекта. Тя включва: 1. Осигуряване на подходящо помещение /стая/ за изпълнение на проекта и създаване условия за работа на екипа по проекта. 2. Първоначална среща на екипа по проекта: Ръководител, експерт/консултант-социални дейности; технически сътрудник и счетоводител. На тази среща се поставят основите на бъдещото добро управление и изпълнение на проектните дейности с ясно разпределение на отговорностите на членовете на екипа. 3. Информиране на заинтересованите страни и целевата група /администрацията на Дирекция "Социални дейности" към общината и Дирекция социално подпомагане, Дирекция "Бюро по труда"/ с официално писмо за етапите на изпълнение на настоящото проектно предложение. 4. Разработване Правилата/методологията за дейността на т.н. Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, които включват детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят. 5. Разработване на всички необходими образци, формуляри и други, необходими за организиране подбора на потребителите. 36 448.84 79 481.60
Информационна кампанияhttps://eumis2020.government.bg/Content/img/icons/blue_arrow_right_small.gif: Информационната кампания цели да повиши информираността на заинтересованите страни за комплекса от услуги, които ще се предоставят по проекта и мултидисциплинарния подход при тяхното предоставяне. С тази дейност ще се повиши информираността на местната общност по отношение Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и Процедура "Независим живот". Информационната кампания ще съдейства и осигури достъп на хората с увреждания и възрастните хора над 65 години, с ограничения за самообслужване до интегрирани услуги. 1 680.00 3 226.00
Обучение, консултация и супервизия на персонала за предоставяне на услугите: Тази дейност цели повишаване на уменията и капацитета на персонала за предоставяне на качествени, интегрирани грижи. С тази дейност ще се даде възможност за развитие на наетия персонал чрез обучение и обмяна на опит. Планирани са въвеждащо обучение - 2, поддържащи обучения - 3 броя, консултации и супервизия. Тази дейност заема ключово място в предоставянето на качествени услуги. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягване на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супер визията представлява форма на планирана помощ, ще се предоставя от експерт със сходна практика и професия, с цел проследяване и проверяване работата на персонала. Брой персонал, който ще премине въвеждащо обучение е 28 лица. Поддържащо обучение ще премине целият персонал от 45 участника. Това ще спомогне за предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. 1 630.00 2 089.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка: Индивидуалните социални оценки ще бъдат извършени от външни експерти, така ще се идентифицира потребността на уязвимите групи от специфични дейности и услуги, предоставяни в хода на проекта. Това е дейността, която ще осигури и създаде условия на уязвимите групи за по качествен живот, ще им осигури по голяма независимост, ще допринесе за тяхното самочувствие, чувство за сигурност и независимост и ще ги подкрепи в ежедневието за преодоляване на своите ограничения. Интегрираните социални услуги ще се предоставят на хора с увреждания и възрастни над 65, с ограничения за самообслужване. Същите ще бъдат предоставяни от външни експерти. Този иновативен модел на интегрирани грижи, предоставяни почасово в домашна среда дава възможност да отговорим на потребностите на на всеки потребител. Поставяйки във фокуса на своето внимание потребностите на отделния човек даваме възможност той сам да избира кои от предоставяните услуги са необходими за него, колко часа и по кое време на деня. За да бъдат адекватни услугите и да отговорят на потребностите, на всеки потребител ще се направи социална оценка. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от екипа с участието на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Изготвянето на индивидуалния план се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за почасово ползване на интегрираните услуги. Предоставяните интегрирани грижи включват следните социално - здравни услуги : социален асистент, личен асистент, домашен помощник, здравен асистент, психологическа подкрепа. Това са услуги, които се предоставят в домашна среда и са ръководени от следните принципи: 1. Зачитане на личното пространство и достойнство 2. Самостоятелност и независимост на потребителя 3. Поверителност на личните данни 4.1 Възнаграждения за лични и социални асистенти, т.1.1 от Бюджета - 326 576.17 лв. 4.2.Възнаграждение на шофьор за специализираният автомобил – 1бр.;Медицински сестри 2 бр. на половин работен ден;Рехабилитатор – 1 бр. - т. 1.2 от Бюджета, 11 905 лв. 4.3.Режийни разходи- покриват текущите разходи по нормалното функциониране на Центъра -ел. енергия, вода, телефон за 18 м. (т.9.1в Бюджета)- 7 614 лева 345 300.19 311 915.29
Психологическа подкрепа и консултиране за персонала, предоставящ социални услуги: Тази дейност е насочена към предоставянето на възможност за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, което би било от изключителна важност за осигуряване на качествени социални услуги. Персоналът, който предоставя интегрираните грижи всеки ден попада в различни по сложност ситуации при общуване с потребителя. Жизненият опит, знанията и натрупаните умения от практиката допринасят за адекватното разрешаване на много от тях. Тъй като човешките взаимоотношения са много специфични, понякога е необходимо да се потърси консултация от външен професионалист. Това ще става на всеки 2 месеца чрез провеждането на регулярни срещи между персонала и психолог. За изпълнението на дейността ще бъде назначен психолог с опит в работата с хора с увреждания и познания относно нуждите им и спецификата на тяхното състояние. Оказването на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ интегрираните грижи ще спомогне за избягването на кризисни ситуации и значително ще подпомогне социалните служители в общуването им с потребителите, както и при вземането на решения от различно естество в ежедневната им дейност. Доброто психологическо състояние на персонала, както и повишената им чувствителност към разрешаването на ежедневни проблеми е изключително важно условие за предоставянето на качествени услуги. 5.1.Възнаграждения по граждански договори за наетите специалисти ,психолог, т.12.1 в Бюджета - 22 770лв. 23 096.94 3 397.21
Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на интегрирани грижи: Същността на настоящата дейност ще се изразява в предоставяне на индивидуални психологически консултации на потребителите, които ще ползват социалните услуги на Центъра за интегрирани грижи. Това ще става чрез провеждането на регулярни срещи между потребителите и психолог. Чрез индивидуалните консултации се удовлетворяват специфичните потребности от психологическа помощ. Психологическото консултиране ще е съобразено с индивидуалните потребности на потребителите от психологическа подкрепа. Насочено е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. То е изключително важна при деца, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата подкрепа и консултиране са едни от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. В консултациите ще бъдат засягани теми касаещи трудности в ежедневието от различен характер, липса на увереност и нереалистична самооценка, затруднения при вземане на решения и поддържане на между личностни отношения. Помощта ще бъде насочена към формулиране на проблема с цел да се допринесе за облекчаване на емоционалното страдание и предотвратяване на чувството за безпомощност. Ще се търси подходящо решение за справянето с даден проблем, чрез търсене на алтернативни решения. Индивидуалната психологическата подкрепа на потребителите ще бъде насочена и към някои техни лични затруднения в общуването, ниво на самооценка, усещане за изолация, чувство за безперспективност. Чрез провеждането на индивидуалните психологически консултации с потребителите ще бъде търсено постигането на добра емоционална стабилност и контролиране на нивото на тревожността. 6.1.Възнаграждения по граждански договори за наетите специалисти психолог с включени осигурителни вноски за сметка на осигурителя, т. 12.1 от Бюджета - 22770 лв. 23 096.93 4 277.87
Осигуряване на специализиран транспорт: Услугата специализиран транспорт за хора с увреждания ще се предоставя на принципа "От врата до врата". За целта по проекта ще бъде закупен специализирано транспортно средство, което ще се ползва от потребителите по график. Предоставянето на тази услуга предполага осигуряване в район „Витоша“ на равни възможности за всеки наш потребител по проекта. Закупуването на специализираното транспортно средство ще се осъществи съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Специализираното транспортно средство ще бъде застраховано, съгласно разпоредбите на чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Специализираният превоз ще обслужва с предимство лица в инвалидни колички и лица с изключително тежки заболявания на опорно – двигателния апарат, незрящи и други. Това ще са лица, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт. Разходите за гориво на транспортното средство са заложени в бюджета на Проекта, така че да бъде осигурена непрекъснатост на социалната услуга. 7.1. Закупуване на специализирано транспортно средство (т.6.1 и 7.1 от Бюджета)- 58 720 лв. 7.2.Разходи за гориво и консумативи за специализираното транспортно средство( т.4.1 и 7.1 от Бюджета)- 8376.40. 7.3.Разходи за застраховка на специализираното транспортно средство-( т.10.1 от Бюджета)-6140лв 67 643.65 64 529.36

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.