Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Дружеството ПРИНЦ ООД е основано през 2007г. в гр.Габрово. Основната дейност е производство и продажба на галантерийни продукти. Фирмата има регистрирана собствена търговска марка "PRINCE since 1991". Колекциите с марка "PRINCE since 1991" обхващат линии от чанти, колани и аксесоари, притежаващи собствен дизайн. През цялото време на съществуването си предприятието се стреми да бъде конкурентоспособно и да предлага най-високо качество на изделията си.
С изпълнението на проекта ПРИНЦ ООД цели да въведе енергийно ефективни мерки, чрез които да намали разходите за производство на единица продукция, като едновременно разшири дейността си и гамата на произвежданите изделия чрез повишаване на производствения капацитет и подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност. 

По проекта се предвижда да се изпълнят следните дейности:

1.Въвеждане на пакет енергоспестяващи мерки:
- ЕСМ 1 „Въвеждане на съвременни енергийно ефективни машини за кроене“ - 3 броя машини
- ЕСМ 2 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за подлепване на детайли“ - 14 броя машини
- ЕСМ 3 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за ушиване на чанти и портфейли“ - 14  броя машини
- ЕСМ 4 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за ушиване на колани“ - 7 броя машини
- ЕСМ 5 „Въвеждане на линия за производство на детайли от остатъци“ - 6 броя машини

С реализацията на заложения пакет мерки ще се постигнат годишни спестявания на енергия, в размер на 77 615 kWh/год. и намаляване на емисиите на парниковите газове в тонове CO2 екв., в размер на 63,6 t/год.

2. Въвеждане и сертификация  на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001(Система за управление на енергията) / EN ISO 50001 (Energy Management Systems). Прилагането на този стандарт ще подпомогне ПРИНЦ ООД да осъществява енергиен мониторинг и систематично управление на енергията, използвана в цялостната дейност на предприятието.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на енергиен одит и получаване на становище за съответствие от АУЕР: В предприятието е извършено обследване за енергийна ефективност на производството въз основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013 -2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. Енергийният одит е извършен от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Докладът от енергийния одит е представен пред АУЕР и е получено становище за съответствието му с целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, обявена в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. В доклада са включени следните енергоспестяващи мерки: - ЕСМ 1 „Въвеждане на съвременни енергийно ефективни машини за кроене“ - ЕСМ 2 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за подлепване на детайли“ - ЕСМ 3 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за ушиване на чанти, и портфейли“ - ЕСМ 4 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за ушиване на колани“ - ЕСМ 5 „Въвеждане на линия за производство на детайли от остатъци“ Общите годишни спестявания на енергия на пакета мерки са в размер на 77 615 kWh/год. и намаляване на емисиите на парниковите газове в тонове CO2 екв. в размер на 63,6 t/год. 16 900.00 19 600.00
Придобиване на оборудване по ЕСМ 1 „Въвеждане на съвременни енергийно ефективни машини за кроене“ ( Кътер за кроене на цели кожи 1 бр., Кътер за кроене 200см 1 бр., Кроячна мостова преса 1 бр.) : В изпълнение на енергостяваща мярка ЕСМ 1 „Въвеждане на съвременни енергийно ефективни машини за кроене“ ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация 3 броя машини: 1. Кътер за кроене на цели кожи – 1 брой 2. Кътер за кроене 200 см – 1 брой 3. Кроячна мостова преса – 1 брой Оборудването ще бъде заведено като ДМА в счетоводната система на ПРИНЦ ООД. Предвиденото по мярката оборудване са машини за кроене на детайли за галантерийното производство. Предложените машини за разкрояване и рязане са енергоефективни и високо производителни и целят да заменят старото оборудване. Високата им производителност се дължи на големия работен блок, големия ход на рамото и съвременни системи за настройка на силата на рязане предвид характеристиките на материала, както и наличие на автоматизирани системи за разчертаване. Към момента се използва старо оборудване (средно над 30-годишно) с голяма енергоемкост и ниска производителност. Поради амортизираност наличните машини са с увеличена консумация на енергия, имат технически луфтове и захабени режещи инструменти, даващи неточност в размерите на детайлите и висок процент брак. Новите машини ще заменят морално остарялото оборудване, благодарение на което ще могат да се произвеждат детайли с подобрени характеристики , при същевременно увеличена производителност за единица време и подобрена ресурсна ефективност (ниско количество брак). Предвижда се те да допринесат за повишаване на капацитета на предприятието, като ще се даде възможност да бъдат разкроявани 28 300 m2/годишно спрямо разкроените 15 710 m2 за 2015 г. (и прогнозни 17 200 m2 за 2016 г. ). С изпълнението на ЕСМ 1 „Въвеждане на съвременни енергийно ефективни машини за кроене“ ще се постигнат: - Годишни спестявания на енергия - 16 314 kWh/год.; - Спестени емисии на парниковите газове -13,4 tCO2/год.; - Фактор на енергийни спестявания (ESR) 61,6%. Дейността ще бъде реализирана на следните етапи: 1. Изготвяне на тръжна документация и провеждане избор на изпълнител (след подаване на проектното предложение); 2. Съгласуване на избора на изпълнител с Управляващия орган (1-ви месец, след сключване на ДБФП); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (2-ри месец, след сключване на ДБФП); 4. Съгласуване на сключения договор с Управляващия орган (3-ти месец, след сключване на ДБФП); 5. Доставка на оборудването (от 4-ти месец до 12-ти месец, след сключване на ДБФП) 6. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на Приемо-предавателен протокол за доставка (12-ти до 18-ти месец, след сключване на ДБФП). Допустим разход за: 1. Кътер за кроене на цели кожи – 1 брой, 673 000,00 лева, без ДДС. 2. Кътер за кроене 200 см – 1 брой, 168 100,00 лева, без ДДС. 3. Кроячна мостова преса – 1 брой, 67 200,00 лева, без ДДС. Допустим разход общо за дейността: 908 300,00 лева, без ДДС. 908 300.00 908 300.00
Придобиване на оборудване по ЕСМ 2 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за подлепване на детайли“ ( Спрей апликатор за лепило 5 бр., Робот за спрейване на лепило 1 бр., Полираща машина 2 бр., Сушилня за дръжки и колани 1 бр., Кедер машина 1 бр., Изтъняваща машина 1 бр., Лепилна машина 1 бр., Машина за боядисване 1 бр., Сушилня за детайли 1 бр.): В изпълнение на енергостяваща мярка ЕСМ 2 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за подлепване на детайли“ ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация общо 14 броя машини, които ще работят в технологична линия: 1. Спрей апликатор за лепило на водна основа - 5 броя 2. Робот за спрейване на лепило и сглобяване на детайли – 1 брой 3. Вертикална полираща машина за кожени детайли - 2 броя 4. Сушилня за дръжки и колани с вариатор за скорост на сушене – 1 брой 5. Кедер машина – 1 брой 6. Изтъняваща машина – 1 брой 7. Валова лепилна машина – 1 брой 8. Машина за полуавтоматично нанасяне на боя по ръбовете на големи детайли – 1 брой 9. Сушилня за големи детайли – 1 брой Оборудването ще бъде заведено като ДМА в счетоводната система на ПРИНЦ ООД. За извършване на процеса по подготвително подлепване на детайлите предприятието разполага с машини които са със среден експлотационен живот над 30 години. Степента на амортизираност на машините е висока предвид дългия период на работа. Това резултира в завишената им консумация на енергия, както и увеличен брак при производство. Предвиденото по мярката оборудване е за подготвително подлепване на детайлите. Предложените машини са енергоефективни и високо производителни. Високата им производителност се дължи на автоматизацията на част от процесите, честотно регулиране на двигателите и почти незначителни загуби на топлина през околните повърхности при сушилните. Новите машини ще заменят морално остарялото оборудване, благодарение на което ще могат да се произвеждат детайли с подобрени характеристики , при същевременно увеличена производителност за единица време и подобрена ресурсна ефективност (ниско количество брак). Предвижда се те да допринесат за повишаване на капацитета на предприятието, като ще се даде възможност да бъдат обработвани 28 300 m2/годишно материал спрямо обработените 15 710 m2 за 2015 г. (и прогнозни 17 200 m2 за 2016 г. ). С изпълнението на ЕСМ 2 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за подлепване на детайли“ ще се постигнат: - Годишни спестявания на енергия - 3 705 kWh/год.; - Спестени емисии на парниковите газове -3,0 tCO2/год.; - Фактор на енергийни спестявания (ESR) 12,8 %. Дейността ще бъде реализирана на следните етапи: 1. Изготвяне на тръжна документация и провеждане избор на изпълнител (след подаване на проектното предложение); 2. Съгласуване на избора на изпълнител с Управляващия орган (1-ви месец, след сключване на ДБФП); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (2-ри месец, след сключване на ДБФП); 4. Съгласуване на сключения договор с Управляващия орган (3-ти месец, след сключване на ДБФП); 5. Доставка на оборудването (от 4-ти месец до 12-ти месец, след сключване на ДБФП) 6. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на Приемо-предавателен протокол за доставка (12-ти до 18-ти месец, след сключване на ДБФП). Допустим разход за: 1. Спрей апликатор за лепило на водна основа - 5 броя, 17 000,00 лева, без ДДС 2. Робот за спрейване на лепило и сглобяване на детайли – 1 брой, 88 200,00 лева, без ДДС 3. Вертикална полираща машина за кожени детайли - 2 броя, 25 400,00 лева, без ДДС 4. Сушилня за дръжки и колани с вариатор за скорост на сушене – 1 брой, 32 600,00 лева, без ДДС 5. Кедер машина – 1 брой, 13 500,00 лева, без ДДС 6. Изтъняваща машина – 1 брой, 17 300,00 лева, без ДДС 7. Валова лепилна машина – 1 брой, 13 000,00 лева, без ДДС 8. Машина за полуавтоматично нанасяне на боя по ръбовете на големи детайли – 1 брой, 21 400,00 лева, без ДДС 9. Сушилня за големи детайли – 1 брой, 20 000,00 лева, без ДДС Допустим разход общо за дейността: 248 400,00 лева, без ДДС. 248 400.00 248 400.00
Придобиване на оборудване по ЕСМ 3 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за ушиване на чанти и портфейли“ (Едноигл. шев. машини: с цил. рамо 50 мм 2 бр., права колонна 1 бр., права 2 бр., права с цил. рамо 78мм 3 бр., бутилкова 1 бр., с цил. рамо тежки м-ли 1 бр., права рамо 700мм 1 бр., с върт. рамо 1 бр. и Автомати: за съед. и дек. шевове 1 бр., за гайки 1 бр.): В изпълнение на енергостяваща мярка ЕСМ 3 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за ушиване на чанти и портфейли“ ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация общо 14 броя машини, които ще работят в технологична линия: 1. Едноиглова шевна машина с цилиндрично рамо 50 мм - 2 броя 2. Едноиглова права колонна машина с иглен транспорт – 1 брой 3. Едноиглова права шевна машина - 2 броя 4. Едноиглова права шевна машина с цилиндрично рамо 78 мм - 3 броя 5. Едноиглова бутилкова висока шевна машина с троен транспорт – 1 брой 6. Едноиглова шевна машина с цилиндрично рамо за много тежки материали – 1 брой 7. Едноиглова права шевна машина - дълго рамо 700мм – 1 брой 8. Шевна машина с въртящо рамо – 1 брой 9. Шевен автомат за програмируеми съединителни и декоративни шевове – 1 брой 10. Шевен автомат за гайки – 1 брой Оборудването ще бъде заведено като ДМА в счетоводната система на ПРИНЦ ООД. За извършване на процеса по ушиване на детайлите предприятието разполага с машини които са със среден експлотационен живот над 40 години. Степента на амортизираност на машините е висока предвид дългия период на работа. Това резултира в завишената им консумация на енергия, както и увеличен брак при производство. Предвиденото по мярката оборудване е за ушиване на детайлите за и сглобяване на чанти и потрфейли. Предложените машини са енергоефективни и високо производителни. Високата им производителност се дължи на работата им на високи обороти и честотното регулиране на двигателите. Новите машини ще заменят морално остарялото оборудване, благодарение на което ще могат да се произвеждат детайли и продукти с подобрени характеристики , при същевременно увеличена производителност за единица време и подобрена ресурсна ефективност (ниско количество брак). Предвижда се те да допринесат за повишаване на капацитета на предприятието, като се повиши производството чанти с около 80% и производството на портфейли с около 50%. С изпълнението на ЕСМ 3 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за ушиване на чанти и портфейли“ ще се постигнат: - Годишни спестявания на енергия - 5 867 kWh/год.; - Спестени емисии на парниковите газове - 4,8 tCO2/год.; - Фактор на енергийни спестявания (ESR) 50,7 %. Дейността ще бъде реализирана на следните етапи: 1. Изготвяне на тръжна документация и провеждане избор на изпълнител (след подаване на проектното предложение); 2. Съгласуване на избора на изпълнител с Управляващия орган (1-ви месец, след сключване на ДБФП); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (2-ри месец, след сключване на ДБФП); 4. Съгласуване на сключения договор с Управляващия орган (3-ти месец, след сключване на ДБФП); 5. Доставка на оборудването (от 4-ти месец до 12-ти месец, след сключване на ДБФП) 6. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на Приемо-предавателен протокол за доставка (12-ти до 18-ти месец, след сключване на ДБФП). Допустим разход за: 1. Едноиглова шевна машина с цилиндрично рамо 50 мм - 2 броя, 26 400,00 лева, без ДДС 2. Едноиглова права колонна машина с иглен транспорт – 1 брой, 12 300,00 лева, без ДДС 3. Едноиглова права шевна машина - 2 броя, 32 000,00 лева, без ДДС 4. Едноиглова права шевна машина с цилиндрично рамо 78 мм - 3 броя, 57 900,00 лева, без ДДС 5. Едноиглова бутилкова висока шевна машина с троен транспорт – 1 брой, 33 100,00 лева, без ДДС 6. Едноиглова шевна машина с цилиндрично рамо за много тежки материали – 1 брой, 26 300,00 лева, без ДДС 7. Едноиглова права шевна машина - дълго рамо 700мм – 1 брой, 19 400,00 лева, без ДДС 8. Шевна машина с въртящо рамо – 1 брой, 73 500,00 лева, без ДДС 9. Шевен автомат за програмируеми съединителни и декоративни шевове – 1 брой, 147 700,00 лева, без ДДС 10. Шевен автомат за гайки – 1 брой, 42 500,00 лева, без ДДС Допустим разход общо за дейността: 471 100,00 лева, без ДДС. 471 100.00 471 100.00
Придобиване на оборудване по ЕСМ 4 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за ушиване на колани“ (Автоматична гилотина за разкрояване 1 бр., Автоматичен бункер за подаване 1 бр., Машина за заглаждане ръба 1 бр., Машина за боядисване сушене 1 бр., Машина за цялостно окрайчване, оразмеряване и печатане 1 бр., Шевен автомат за токите 1 бр., Шевен автомат за ушиване 1 бр.): В изпълнение на енергостяваща мярка ЕСМ 4 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за ушиване на колани“ ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация общо 7 броя машини, които ще работят в технологична линия: 1. Автоматична гилотина за разкрояване на ленти – 1 брой 2. Автоматичен бункер за подаване на колани – 1 брой 3. Машина за заглаждане ръба на колана чрез термично полиране и боядисване – 1 брой 4. Машина за боядисване сушене върха на колана и събиране – 1 брой 5. Машина за цялостно окрайчване, оразмеряване и печатане на колани – 1 брой 6. Шевен автомат за токите на колани – 1 брой 7. Шевен автомат за ушиване на колани и дръжки за чанти – 1 брой Оборудването ще бъде заведено като ДМА в счетоводната система на ПРИНЦ ООД. За извършване на процеса по ушиване на колани предприятието разполага с машини, по-голямата част от които са със среден експлотационен живот над 30 години. Степента на амортизираност на машините е висока предвид дългия период на работа. Това резултира в завишената им консумация на енергия, както и увеличен брак при производство. Предвиденото по мярката оборудване е за разкрояване и ушиване и финиширане на колани. Предложените машини са енергоефективни и високо производителни. Високата им производителност се дължи на автоматизираната им работа, честотното регулиране на двигателите и почти незначителни загуби на топлина през околните повърхности при машината за сушене. Новите машини ще заменят морално остарялото оборудване, благодарение на което ще могат да се произвеждат детайли и продукти с подобрени характеристики, при същевременно увеличена производителност за единица време и подобрена ресурсна ефективност (ниско количество брак). Предвижда се те да допринесат за повишаване на капацитета на предприятието, като се повиши производството на колани с над 10 пъти спрямо сегашните нива от 100 - 130 колана средно годишно. С изпълнението на ЕСМ 4 „Въвеждане на съвременна енергийно ефективна технологична линия за ушиване на колани“ ще се постигнат: - Годишни спестявания на енергия - 38 964 kWh/год.; - Спестени емисии на парниковите газове - 31,9 tCO2/год.; - Фактор на енергийни спестявания (ESR) 85,0 %. Дейността ще бъде реализирана на следните етапи: 1. Изготвяне на тръжна документация и провеждане избор на изпълнител (след подаване на проектното предложение); 2. Съгласуване на избора на изпълнител с Управляващия орган (1-ви месец, след сключване на ДБФП); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (2-ри месец, след сключване на ДБФП); 4. Съгласуване на сключения договор с Управляващия орган (3-ти месец, след сключване на ДБФП); 5. Доставка на оборудването (от 4-ти месец до 12-ти месец, след сключване на ДБФП) 6. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на Приемо-предавателен протокол за доставка (12-ти до 18-ти месец, след сключване на ДБФП). Допустим разход за: 1. Автоматична гилотина за разкрояване на ленти – 1 брой, 85 700,00 лева, без ДДС 2. Автоматичен бункер за подаване на колани – 1 брой, 26 200,00 лева, без ДДС 3. Машина за заглаждане ръба на колана чрез термично полиране и боядисване – 1 брой, 33 600,00 лева, без ДДС 4. Машина за боядисване сушене върха на колана и събиране – 1 брой, 27 500,00 лева, без ДДС 5. Машина за цялостно окрайчване, оразмеряване и печатане на колани – 1 брой, 46 300,00 лева, без ДДС 6. Шевен автомат за токите на колани – 1 брой, 40 100,00 лева, без ДДС 7. Шевен автомат за ушиване на колани и дръжки за чанти – 1 брой, 92 000,00 лева, без ДДС Допустим разход общо за дейността: 351 400,00 лева, без ДДС. 351 400.00 351 400.00
Придобиване на оборудване по ЕСМ 5 „Въвеждане на линия за производство на детайли от остатъци“ (Автом. кроячен автомат 1 бр., Полу-автом. машина за нанасяне боя на ръбовете на малки детайли 1 бр., Сушилня ръбове на малки детайли 1 бр., Машина за коригиране на лицето чрез горещо принтиране 1 бр., Автом. машина за полиране и финиширане лицето на колани 1 бр., Машина за подреждане на колани 1 бр.): В изпълнение на енергостяваща мярка ЕСМ 5 „Въвеждане на линия за производство на детайли от остатъци“ ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация общо 6 броя машини, които ще работят в технологична линия: 1. Автоматичен кроячен автомат за малки детайли – 1 брой 2. Полу-автоматична машина за нанасяне на боя на ръбовете на малки детайли – 1 брой 3. Сушилня на ръбове на малки детайли – 1 брой 4 Машина за коригиране на лицето чрез горещо принтиране. – 1 брой 5. Автоматична машина за полиране и финиширане лицето на колани – 1 брой 6. Машина за подреждане на колани – 1 брой Оборудването ще бъде заведено като ДМА в счетоводната система на ПРИНЦ ООД. Понастоящем в предприятието много малка част от отпадната кожа (вкл. от кожа с дефекти) при кроене се използва за производството на малки украсителни детайли, които се скачват към готовото изделие. За тази цел предприятието използва кроячна преса за допълнително разкрояване на количеството отпадна кожа. С помощта на машината за полуавтоматично нанасяне на боя по ръбовете и последващо сушене се достига финиш на искания детайл, след което детайла при необходимост се отвежда към машината за топло принтиране (шагрениране). За оползотворяването на отпадната и/или дефектна кожа предприятието разполага с машини, по-голямата част от които са със среден експлотационен живот над 30 години. Степента на амортизираност на машините е висока предвид дългия период на работа. В резултат на това е завишената им консумация на енергия спрямо ниска производителност. Предвиденото по мярката оборудване е с две цели. Първата е да се оползотворява отпадната от производството кожа, като от нея се разкрояват и обработват малки детайли за производството на каишки за часовници и ключодържатели. Втората цел е да се обработва кожа с дефекти (петна, малки дупки, пъпки, вени, разнотоние) и от нея да се произвеждат колани. Новите машини ще заменят морално остарялото оборудване, благодарение на което ще могат да се произвеждат детайли и продукти с подобрени характеристики, при същевременно увеличена производителност за единица време и подобрена ресурсна ефективност (ниско количество брак). Предложените машини са енергоефективни и високо производителни. Предвижда се те да допринесат за понижаване на отпадната от производството кожа, като намалят сегашното ниво на брак от 20% на 10% след прилагането на мярката. С изпълнението на ЕСМ 5 „Въвеждане на линия за производство на детайли от остатъци“ ще се постигнат: - Годишни спестявания на енергия - 12 765 kWh/год.; - Спестени емисии на парниковите газове - 10,5 tCO2/год.; - Фактор на енергийни спестявания (ESR) 55,9 %. Дейността ще бъде реализирана на следните етапи: 1. Изготвяне на тръжна документация и провеждане избор на изпълнител (след подаване на проектното предложение); 2. Съгласуване на избора на изпълнител с Управляващия орган (1-ви месец, след сключване на ДБФП); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (2-ри месец, след сключване на ДБФП); 4. Съгласуване на сключения договор с Управляващия орган (3-ти месец, след сключване на ДБФП); 5. Доставка на оборудването (от 4-ти месец до 12-ти месец, след сключване на ДБФП) 6. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на Приемо-предавателен протокол за доставка (12-ти до 18-ти месец, след сключване на ДБФП). Допустим разход за: 1. Автоматичен кроячен автомат – 1 брой, 47 800,00 лева, без ДДС 2. Полу-автоматична машина за нанасяне на боя на ръбовете на малки детайли – 1 брой, 9 700,00 лева, без ДДС 3. Сушилня на ръбове на малки детайли – 1 брой, 15 500,00 лева, без ДДС 4 Машина за коригиране на лицето чрез горещо принтиране. – 1 брой, 29 300,00 лева, без ДДС 5. Автоматична машина за полиране и финиширане лицето на колани – 1 брой, 15 100,00 лева, без ДДС 6. Машина за подреждане на колани – 1 брой, 10 000,00 лева, без ДДС Допустим разход общо за дейността: 127 400,00 лева, без ДДС. 127 400.00 127 400.00
Въвеждане и сертификация на Система за управление на енергията по стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems): По тази дейност ПРИНЦ ООД предвижда изпълнението на следните поддейности: 1. Разработка и внедряване на Система за управление на енергията (СУЕ), съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001; 2. Сертифициране на въведената в предприятието СУЕ, отговаряща на изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001. С изпълнението на дейността по въвеждане и сертификация на СУЕ , съгласно стандарт БДС EN ISO 50001, ПРИНЦ ООД цели да определи системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Въвеждането и сертификацията по стандарт БДС EN ISO 50001 ще изгради системата, по която предприятието ще може да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът БДС EN ISO 50001 има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия, което да се документира, отчита и валидира и води до непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. Въвеждането на новата Система за управление на енергията ще допълни по подходящ начин предвидените по проекта енергийно спестяващи мерки, като допринесе за намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията в предприятието като цяло. Разработката и внедряването на СУЕ в ПРИНЦ ООД ще се извърши от компетентен консултантски екип и членове на екипа на предприятието. За провеждане на сертификационен одит ще бъде поканена акредитирана сертификационна организация. Етапите през които ще премине проектната дейност са следните: 1. Избор на изпълнител за въвеждане на СУЕ, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 За реализация на дейността ще бъде избран компетентен изпълнител с доказан опит в разработката и внедряването на СУЕ, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Дейността ще бъде реализирана на следните етапи: 1.1. Провеждане избор на изпълнител (от 1-ви до 2-ри месец); 1.2. Съгласуване на избора на изпълнител с Управляващия орган (3-ти месец); 1.3. Сключване на договор с избрания изпълнител (4-ти месец); 1.4. Извършване на услугата разработка и внедряване на СУЕ, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуга. (от 4 -ти месец до 12-ти месец); Допустим разход за дейността: 6000 лева, без ДДС 2. Избор на изпълнител за сертификация на СУЕ, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 За реализация на дейността ще бъде избран орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021 или последващи версии. Избраният изпълнител ще притежава валиден сертификат за акредитация, издаден от: националния орган по акредитация на Република България Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация”, от национален орган по акредитация на друга държава-членка на ЕС, от национален орган по акредитация – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство и Конфедерация Швейцария или от национален орган по акредитация на държава, която е страна по Споразумението за взаимно признаване на Европейската организация по акредитация – EAMLA в област сертификация на системи за управление или страна по IAF MLA (International Accreditation Forum, Multilateral recognition Agreement). Етапи на реализация на дейността: 2.1. Провеждане избор на изпълнител (от 1-ви до 2- ри месец); 2.2. Съгласуване на избора на изпълнител с Управляващия орган (3-ти месец); 2.3. Сключване на договор с избрания изпълнител (4- ти месец); 2.4. Извършване на услугата сертификация на СУЕ, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуга. (от 14-ти месец до 18-ти месец) Допустим разход за дейността: 2600 лева, без ДДС 8 600.00 8 600.00
Извършване на финансов одит на проекта: Дейността включва привличане на регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители в България, който да извърши независим финансов одит на реализацията на проекта. Финансовия одит следва да установи дали направените разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Независимият финансови одит ще бъде извършен в съответствие с нормативните и други изисквания за осъществяването му и документиран в образеца посочен от УО в условията за изпълнение на ДБФП. Разходите за дейността ще бъдат изцяло за сметка на ПРИНЦ ООД. 0.00 0.00
Публичност и информираност за реализацията на проекта: При реализацията на дейността ще се прилагат подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Задължително ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Дейностите по информиране и публичност ще бъдат извършени в съответствие с изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Разходите за информираност и публичност при реализацията на проекта са изцяло за сметка на ПРИНЦ ООД. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.