Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение за получаване на безвъзмездна финансова помощ по процедура на подбор на проекти BG16RFOP001-2.002 "Енергийна ефективност в периферните райони-2", Приоритетна ос 2: "Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферните райони" на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. е насочено към повишаване на енергийната ефективност на: 
- административна сграда на държавната администрация на ул. „Захари Стоянов“ №4 в гр. Троян, в която осъществява дейността си Районно управление "Полиция", гр. Троян; 
- многофамилна жилищна сграда на ул. „Христо Ботев“ №160 в гр. Троян с 12 бр. самостоятелно обособени обекти с жилищно предназначение; 
- многофамилна жилищна сграда на ул. „Христо Ботев“ №266-272 в гр. Троян с 12 бр. самостоятелно обособени обекти с жилищно предназначение.
При изпълнение на предписаните ЕСМ сградите ще удовлетворят изискванията за ЕЕ - топлосъхранение и икономия на енергия в сгради, достигайки клас на енергопотребление "В".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Със заповед на кмета на община Троян ще бъде определен екип за организация и управление на проекта в състав: - ръководител; - координатор; - супервайзър; - счетоводител. Всички функции, отговорности и задължения на членовете на екипа ще бъдат разписани в длъжностните им характеристики. Екипът за организация и управление на проекта ще е отговорен за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Организацията и управлението на проекта обхваща цялата продължителност на проекта. Основните отговорности на екипа за организация и управление на проекта, включват: - организиране на дейността по подготовка на документации за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта и график за провеждане на процедурите; - провеждане на регулярни работни срещи за отчитане на свършената работа и планиране на предстоящите действия по изпълнение на проекта; - изготвяне на регулярни отчети за отчитане на извършените дейности; - осъществяване на проверки на място на изпълнителите на дейностите по проекта и изготвяне на доклади от извършения мониторинг; - проверка на представените от изпълнителите документи за заявяване на плащания; - изготвяне на междинни и окончателен технически доклади до УО на ОПРР, придружени от междинни и окончателен финансови отчети, обхващащи цялостното изпълнение на проекта; - изготвяне на справки и други необходими документи по изпълнението на проекта, които се изискват от УО на ОПРР и договора за безвъзмездна финансова помощ; - правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020); - съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване; - окомплектоване и поддържане на цялата документация, касаеща изпълнението на проекта във вид, изпълняващ указанията на УО на ОПРР; - цялостен мониторинг на дейностите по проекта и неговия напредък до успешното му изпълнение. 19 671.96 16 356.72
Провеждане на обществени поръчки: Провеждането на обществени поръчки е с цел избор на изпълнители на дейностите по проекта. При възлагането на обществените поръчки ще се извършат редица дейности, при стриктно спазване на Закона за обществените поръчки (ЗОП). За законосъобразното провеждане на обществените поръчки ще бъдат изготвени: - решение за откриване на съответната процедура; - обявление за обществената поръчка; - документация, съдържаща техническа спецификация, условия за кандидатстване, образци на документи и/или други изискуеми за съответната поръчка документи. Информацията за съответната обществена поръчка ще бъде публично оповестена, съгласно изискванията на ЗОП. 0.00 0.00
Изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) за повишаване на енергийната ефективност на сградите: административна сграда на държавната администрация на ул. „Захари Стоянов“ №4, гр. Троян (РУ „Полиция“), МЖС на ул. „Христо Ботев“ №160, гр. Троян и МЖС на ул. „Христо Ботев“ №266-272, гр. Троян: Целта на дейността е успешно и законосъобразно изпълнение на строително-монтажните работи предвидени в изготвените инвестиционни проекти за повишаване енергийната ефективност на административната сграда на Районно управление "Полиция" - Троян и на две многофамилни жилищни сгради. Дейността включва изпълнение на СМР, изготвяне на съпътстваща документация и всички необходими дейности до окончателното приемане на обектите от Възложителя по реда и условията на Наредба №3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и въвеждането им в експлоатация. Инвестиционният проект за административната сграда на РУП - Троян предвижда изпълнението на: - всички задължителни енергоспестяващи мерки, подробно описани в доклада от обследването за енергийна ефективност, включващи: топлинно изолиране на външните стени - за фасадите с каменна облицовка се предвижда полагане на ТИ от страната на отопляемия обем и изграждане на предстенна облицовка от гипсокартон и боядисване, а за фасадите без каменна облицовка полагане на външна ТИ; подмяна на старата дограма; топлинно изолиране на покривите на трите тела; топлинно изолиране на пода (над гаражите); обновяване на отоплението - подмяна на котела, горелката, изграждане на нова отоплителна инсталация, подмяна на отоплителните тела; подмяна на осветителните тела с енергоефективни; - всички задължителни мерки, предписани в техническия паспорт на сградата, включващи: ремонт на покривите; изкърпване замърсени и дефектирали участъци от вътрешната мазилка, боядисване на стени и тавани; ремонт санитарни помещения; подмяна на компрометирани настилки в работните помещения и интериорни врати; изкърпване козирки; почистване фасадна каменна облицовка; мерки по осветителната и силовата инсталация; изпълнение на евакуационно осветление, пожароизвестителна и мълниезащитна инсталация и др.; - съпътстващи СМР, свързани с изпълнението на мерките за ЕЕ и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; - мерки, свързани с подобряване достъпа за лица с увреждания до сградата, в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Инвестиционните проекти за двете многофамилни жилищни сгради предвиждат изпълнението на: - всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност на съответната сграда, включващи: топлинно изолиране на външните стени, покрива, подовете; подмяна на дограмата; изпълнение на енергоспестяващо осветление в общите части; ремонт/подмяна мълниезащитна инсталация за сградата на „Хр. Ботев“ №160; - дейности по конструктивно възстановяване/усилване, предписани в техническия паспорт на сградата и свързани с възстановяване на бетонното покритие на стоманобетоновите елементи, където е с недостатъчна дебелина или е повредено и липсва; - съпътстващи СМР, свързани с изпълнението на мерките за ЕЕ и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; - мерки, свързани с подобряване достъпа за лица с увреждания до единия от входовете на сградата на ул. "Христо Ботев" № 266-272, в съответствие с изискванията на Наредба №4 от 01.07.2009 г. (останалите входове и входа на сградата на ул. "Христо Ботев" № 160 са достъпни на нивото на терена). Разходите за мълниезащитна и заземителна инсталация за сградата на ул. "Христо Ботев" №266-272 ще бъдат поети от живущите в сградата, поради което са изключени от бюджета на проекта. Изпълнението на предписаните енергоспестяващи мерки ще доведе до съответствие на сградите с нормативните изисквания за енергийна ефективност и достигнат клас на енергопотребление "В". Дейността допринася пряко за поставената главна цел на проектното предложение, а именно повишаване на енергийната ефективност на публичната инфраструктура и на жилищния сектор в град Троян. 938 287.87 942 468.95
Упражняване на независим строителен надзор: Целта на дейността е да се упражни строителен надзор по време на строителството в пълно съответствие с одобрените инвестиционни проекти и при спазването на националното законодателство, което поставя задължително изискване за осъществяване на строителен надзор по време на строителството (чл.161, ал.4, т.2 и чл.166 ал.1, т.1 от ЗУТ във връзка с чл. 168, ал. 2). Дейността строителен надзор е регламентирана в чл.168 от Закона за устройство на територията и включва контрол над цялостния строителен процес и изготвяне на необходимата документация - от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор е отговорен за качественото изпълнение на планираните СМР и за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Строителният надзор осигурява: - законосъобразно започване на строителния процес, правилно изпълнение на СМР и въвеждане на строежа в експлоатация; - коректно изпълнение на строежа, съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; - пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - контрол по спазване на условията за безопасност на труда; - контрол върху качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. Дейността ще се изпълнява през цялото време на строителството. 22 200.00 14 706.00
Упражняване на авторски надзор: Целта на дейността е да се упражни авторски надзор по време на строителството в пълно съответствие с одобрените инвестиционни проекти и при спазване на националното законодателство, което поставя задължително изискване за осъществяване на авторски надзор по време на строителството, по всички части за всички строежи от първа до пета категория включително (чл.161, ал.4, т.5 и чл.162 ал.2 от ЗУТ). Авторският надзор по проекта, по смисъла на ЗУТ и нормативните актове по неговото прилагане, ще бъде осъществяван от проектантските екипи, изготвили съответния инвестиционен проект. Осъществяването на авторски надзор от проектантите включва следните дейности: - контрол на строителната площадка, във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на одобрения проект; - консултации на строителната площадка при изпълнението на обектите; - участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обектите; - съдействие при избор на материали за строителните работи; - консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; - изработване на допълнителни чертежи на детайли, при необходимост; - извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; - участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. Дейността ще се изпълнява през цялото време на строителството. 13 750.00 14 430.00
Публичност и визуализация на проекта: За изпълнение на дейността ще се спазват изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Община Троян, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. Когато дадена мярка за информация и комуникация се отнася за няколко дейности, съфинансирани от повече от един фонд, упоменаването може да се замени с упоменаване на Европейските структурни инвестиционни фондове; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяване на проекта, Община Троян ще информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, чрез: - включване на официалната електронна страница на Общината www.troyan.bg кратко описание на проекта, включително на неговите цели и очаквани резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - на видно за обществеността място ще бъдат поставени плакати с информация за проекта, в които ще се споменава финансовата подкрепа на ЕС. Изпълнението на дейността ще обхваща изработването на следните информационни материали: - организиране и провеждане на официални церемонии за ефективния старт на проекта - "Първа копка" и за откриване на обекта; - провеждане на встъпителна и заключителна пресконференция с включен кетъринг; - изработка и монтаж на 3 бр. билборда при стартирането на проекта; - изработка и монтаж на 3 бр. постоянни обяснителни табели след завършване на обектите, предмет на проекта; - изработка и разпространение на 300 бр. дипляни; - изработка и разпространение на 100 бр. плакати; - изработка и разпространение на 200 бр. брандирани химикалки; - изработка и разпространение на 200 бр. тефтери. 9 360.00 8 268.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.