Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 355 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда подобряване на съществуващата материална база, обслужваща културната дейност в три от населените места на община Свищов - Царевец, Вардим и Ореш, посредством повишаване на енергийната ефективност на сградите, създаване на по – добри битови условия за работа и осигуряване на достъп до нея за хората в неравностойно положение.
Сред приоритетите на читалищните настоятелства и кметствата са: адаптиране на читалището към културните и икономическите условия; работа с деца и младежи; запазване на народните традиции и фолклор, на музикалните и танцови изкуства, осъвременяване  и поддържане работата на самодейните състави и приобщаването им към националния културен календар.
  С ремонта на сградите ще се даде възможност за разрастване и разширяване на дейностите и осигуряване на устойчивост на предлаганите продукти и услуги.
За ефективно функциониране на читалищната дейност акцентът се поставя върху обновлението, обследването и въвеждането на мерки за енергийна ефективност на сградата. 
С реализирането на проекта ще бъде постигната по-здравослoвна и естетична среда в сградите. Ще бъдат осигурени нормални условия за работа на самодейните състави, за дейността на всички клубове, които се помещават в читалището, както и за провеждане на концерти, празници и др. масови събития в сградата. За доброто състояние на читалищата и сградния фонд и занапред ще продължат да се грижат кметствата, общината, служителите и самодейците от читалищните настоятелства. 
Друга съществена дейност от реализацията на проектното предложение е популяризирането на културно-историческото наследство и разкриване на нови дейности към читалищните състави и групи.
В лицето на Община Свищов читалищата винаги ще имат добър партньор, оказващ финансова помощ в различни сфери на дейност с цел утвърждаване на културната и образователната политика, затвръждаване сътрудничеството между участниците в проведените празнични и фолклорни събития, събори и фестивали и мероприятия.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Организацията и управлението на заложените в проекта дейности ще се осъществява от екипа за управление на проекта, който ще се състои от 4 експерти - ръководител, счетоводител, технически сътрудник и координатор. За гарантиране спазването на тези принципи и с цел качественото изпълнение в рамките на заложените времеви и финансови параметри, ще бъдат подготвени и утвърдени всички необходими документи и процедури, определящи правилата и стъпките за реализирането му. За тази цел след стартирането на проекта екипът: - ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнението на проекта; - ще се запознае с определението за нередност, както и с правилата за докладване и отчитане на нередности; - ще приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптиране на плана за действие, към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето; - ще обсъди и приеме в окончателен вариант предварително разработени от ръководителя на проекта описания на задълженията, отговорностите и организационните взаимоотношения за всяка една длъжност в екипа по проекта; - ще бъде обсъден графика за провеждане на обществени поръчки, като всеки член на екипа ще получи копие от приетите документи. - ще се запознае с изискванията за отчитане и работа в системата ИСУН, като администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани от Ръководителя на проекта и проектния екип в пълно съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ; - ще бъде докладвано своевременно за възникнали нередности, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности; - ще гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, възлагането на обществени поръчки и осигуряването на равни възможности. - ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на Договарящия орган, Сертифициращия орган, Одитиращия орган, други одитиращи органи и органи на Европейската Комисия. За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат: - ясно структурирани и разпределени задачите по реализацията на проекта във времето; - ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа; - оптимално използване на наличните човешки ресурси; - ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане; - ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта; - равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта. Съгласно Насоките за кандидатстване разходите за дейността са недопустими за финансиране с БФП по линия на ОПРР. Стойността е занулена, предвид, че дейността не се финансира с БФП, а със собствено финансиране. 0.00 55 330.64
ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ПРОЦЕДУРИ ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ: Предвижда се да бъдат подготвени и проведени следните процедури: 1) Изпълнение на СМР във връзка с реализиране на проект „Ремонт, реконструкция и мерки за подобряване на енергийната ефективност в обекти на културната инфраструктура на територията на община Свищов“ по обособени позиции. 2) Упражняване на авторски надзор по време на строителството във връзка с реализиране на проект „Ремонт, реконструкция и мерки за подобряване на енергийната ефективност в обекти на културната инфраструктура на територията на община Свищов“; 3) Избор на консултант за упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително-монтажни работи по проект „Ремонт, реконструкция и мерки за подобряване на енергийната ефективност в обекти на културната инфраструктура на територията на община Свищов“; 4) Изпълнение на дейности по публичност и визуализация на проекта; 5) Организиране и провеждане на събития; 6) Извършване на независим финансов одит по изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проекта. 0.00 0.00
ИЗВЪРШВАНЕ НА СТРОИТЕЛНО МОНТАЖНИ РАБОТИ: Проекта предвижда подобряване на условията в читалищата съгласно приложените количествено-стойностни сметки за всеки от обектите. Основно мероприятията са свързани с: ЗА ОБЕКТ НЧ „ТРУДОЛЮБИЕ – 1907“, С.ВАРДИМ, ОБЩИНА СВИЩОВ: 1. Топлинно изолиране на стени; 2. Подмяна на дограма; 3. Топлинно изолиране на покрив; 4. Конструктивно укрепване на сградата; 5. Дейности по водопроводната и канализационната система; 6. Изграждане на отоплителната инсталация; 7. Изграждане на вентилационна инсталация; 8. Дейности по част „Пожароизвестяване“ и „Пожарна безопасност“; 9. Изграждане на достъпна архитектурна среда за хора в неравностойно положение; ЗА ОБЕКТ НЧ „ФИЛИП СТАНИСЛАВОВ-1903“, С.ОРЕШ, ОБЩИНА СВИЩОВ: 1. Подмяна на дограма; 2. Топлоизолация по външни стени и фасадни стени; 3. Ремонт и топлоизолация на покрив; 4. Дейности по изграждане на отоплителна инсталация; 5. Дейности по част „Пожароизвестяване“ и „Пожарна безопасност“; 6. Изграждане на достъпна архитектурна среда за хора в неравностойно положение; ЗА ОБЕКТ НЧ „Светлина-Царевец 1927” СЕЛО ЦАРЕВЕЦ, ОБЩИНА СВИЩОВ: 1. Подмяна на дограма; 2. Топлоизолация по външни стени; 3. Ремонт на покрив; 4. Ремонт на електроинсталацията; 5. Ремонт на отоплителната и вентилационната инсталация; 6. Дейности по част „Пожароизвестяване“ и „Пожарна безопасност“; 7. Ремонт на лятното кино; 8. Екстериорни дейности; 9. Дейности, свързани с ремонт на прилежащото тротоарно пространство; 10. Изграждане на достъпна архитектурна среда за хора в неравностойно положение; Изпълнителят съхранява на строежа Заповедна книга, в която се вписват всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР, издадени от оправомощени за това лица и специализирани контролни органи съгласно Закона за устройство на територията. След изпълнението на Строежа до степен на съществено завършване, изпълнителят изготвя екзекутивна документация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията и уведомява за готовността си да предаде обектите. С оглед последващо разграничаване на източниците на финансиране е предвидено следното разпределение: 1. Обект НЧ „ТРУДОЛЮБИЕ – 1907“, С.ВАРДИМ се финансират изцяло по линия на БФП, като стойността на СМР възлизат на 955 065,62 лева без ДДС; 2. Обект НЧ „ФИЛИП СТАНИСЛАВОВ-1903“, С.ОРЕШ на обща стойност 530 482,17 лева без ДДС се финансира както следва: 2.1. В НЧ „Филип Станиславов-1903“, с. Ореш има помещение – офис, което се отдава под наем. За същото строителните дейности, възлизащи на стойност 2 919,51 лева без ДДС ще бъдат финансирани от собствения принос на Община Свищов. 2.2. Останалите строително монтажи работи, възлизащи на стойност 527 562,66 лева без ДДС ще бъдат финансирани от БФП. 3. Обект НЧ „Светлина-Царевец 1927” СЕЛО ЦАРЕВЕЦ, на обща стойност 714 366,37 лв. без ДДС, се финансира както следва: 3.1. В НЧ „Светлина - Царевец“, с. Царевец има кафе аперитив, което се отдава под наем. За същото строителните дейности, възлизащи на стойност 9 874,65 лева без ДДС ще бъдат финансирани от собствения принос на Община Свищов; 3.2. Строително монтажи работи, възлизащи на стойност 6 100,35 лева без ДДС ще бъдат финансирани от собствения принос на Община Свищов. 3.3. НЧ „Светлина - Царевец“, с. Царевец –част „Лятно кино“ на стойност 221 253,28 лева без ДДС ще бъдат финансирани със средства от ФГР. 3.4. НЧ „Светлина - Царевец“, с. Царевец –част „сграда“ на стойност 477 138,09 лева без ДДС се финансират по линия на БФП. Стойността на разходите е определена на база разходите за предходни сходни поръчки за СМР на община Свищов. 2 199 914.16 2 800 670.37
ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА СТРОИТЕЛЕН НАДЗОР: При извършване на строително-монтажните работи ще бъде избран консултант, който ще осъществява строителен надзор и ще бъде отговорен за: - законосъобразното стартиране на строителните работи; - съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически проекти; - контрола на продуктите, влагани при изпълнението на строителните работи; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - коректното изпълнение на работите, свързани с осигуряване на достъп на хора с увреждания; - пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно наредбата на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи упражняващият строителен надзор ще изготви окончателен доклад до Възложителя, както и ще съгласува констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на Възложителя. Съгласно Насоките за кандидатстване разходите за дейността са недопустими за финансиране с БФП по линия на ОПРР. Стойността е занулена, предвид, че дейността не се финансира с БФП, а със собствено финансиране. 0.00 27 000.00
ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА АВТОРСКИ НАДЗОР: Авторският надзор ще се осъществява от проектанта, изготвил инвестиционния проект, съгласно сключен договор за проектиране на обекта, с който е възложено и упражняването на авторски надзор по време на строителството, съгласно Закона за устройство на територията и действащите подзаконови нормативни актове. Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект в пълно съответствие с изискванията на ЗУТ, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът на проекта осигурява необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и узаконяване на обекта. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: • При подписване на протоколи и актове; • При обсъждане и промяна на конструктивните решения; • При одобряване на конструктивни решения; • При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; • При изменение на проектни части по време на работа; • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; • Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); • Проектантът съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ; • Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; • При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа. Заложените разходи за авторски надзор възлизат на 13 750,00 лева без ДДС, разпределени както следва: - Разходи за осъществяване на авторски надзор на строителни и монтажни работи за обект по Обособена позиция № 1: "Ремонт, обновяване и оборудване и прилагане на мерки за енергийна ефективност на Читалище "Трудолюбие - Дунав", с.Вардим" - 4 166,67 лева без ДДС; - Разходи за осъществяване на авторски надзор на строителни и монтажни работи за обект по Обособена позиция № 2: "Ремонт, обновяване и оборудване и прилагане на мерки за енергийна ефективност на Читалище "Филип Станиславов", с.Ореш" - 6 250,00 лева без ДДС; - Разходи за осъществяване на авторски надзор на строителни и монтажни работи за обект по Обособена позиция № 3: "Ремонт, обновяване и оборудване и прилагане на мерки за енергийна ефективност на - Народно читалище "Светлина - Царевец 1927", с.Царевец" - 3 333,33 лева без ДДС. Съгласно Насоките за кандидатстване разходите за дейността са недопустими за финансиране с БФП по линия на ОПРР. Стойността е занулена, предвид, че дейността не се финансира с БФП, а със собствено финансиране и финансиране от РФГР . 0.00 15 831.08
ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТИ ПО ОСИГУРЯВАНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ: В съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. бенефициентът на помощта следва да популяризира на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на единния наръчни на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Планираните дейности по информация и публичност включват: - Изработка и монтаж на 3 броя временен билборд; - Изработка и монтаж на 3 броя постоянна информационна табела; - Изработка и доставка на 3 броя вътрешни банери със стойка и калъф от винил; - Изработка и отпечатване на 400 броя информационни брошури А4; - Публикации за напредъка на проекта в регионални печатни медии - 4 броя. В допълнение бенефициентът ще редовно ще публикува на интернет страницата на общината информация за напредъка при изпълнението на проекта. Разходите за дейности по информация и публичност са на обща стойност 12 200,00 лева без ДДС; Съгласно Насоките за кандидатстване разходите за дейността са недопустими за финансиране с БФП по линия на ОПРР. Стойността е занулена, предвид, че дейността не се финансира с БФП, а със собствено финансиране. 0.00 14 640.00
ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ИНФОРМАЦИОННИ СЪБИТИЯ : В съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. бенефициентът на помощта следва да популяризира на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на единния наръчни на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Планираните дейности по организиране и провеждане на събития включват: - Провеждане на 2 броя пресконференции /встъпителна и заключителна/; - Провеждане на церемония „първа копка“; - Провеждане на церемония „откриване на обекта“. В допълнение бенефициентът ще редовно ще публикува на интернет страницата на общината информация за напредъка при изпълнението на проекта. На основание чл. 20, ал. 4, т. 2 от ЗОП Възложителя може да възложи директно услуги по Приложение № 2 с код CPV 79952000-2 – Услуги, свързани с организиране на събития. Затова дейностите по информация и публичност са разделени на две отделни обществени поръчки. Съгласно Насоките за кандидатстване разходите за дейността са недопустими за финансиране с БФП по линия на ОПРР. Стойността е занулена, предвид, че дейността не се финансира с БФП, а със собствено финансиране. 0.00 2 640.00
ОДИТ НА ПРОЕКТА: Извършването на независим одит на проекта е задължително изискване на Оперативна програма „Региони в растеж“. Изразяването на независимо одиторско мнение по всички съществени аспекти на финалния финансов отчет на проекта ще удостовери допустимостта, целесъобразността и законосъобразността на разходите, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одиторски доклад е и своеобразна оценка за качественото и финансово отговорното управление на проекта. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. Съгласно Насоките за кандидатстване разходите за дейността са недопустими за финансиране с БФП по линия на ОПРР. Стойността е занулена, предвид, че дейността не се финансира с БФП, а със собствено финансиране. 0.00 6 291.42

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.