Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „Силата на водата. Подкрепа за повишаване потенциала на Община Бургас като конкурентоспособна туристическа дестинация“ е част от целенасочената и последователна политика на Община Бургас за утвърждаване на града като разпознаваема и предпочитана туристическа дестинация с разнообразие от културни, исторически, религиозни и природни забележителности  и услуги.
Основната цел е повишаване конкурентоспособността и утвърждаване на гр. Бургас като предпочитана туристическа дестинация, чрез инвестиции в разработване и утвърждаване на уникален туристически продукт за популяризиране на местното културно наследство. 
Основните дейности включват:
1. Изграждането и реконструкцията на 4 обекта от „национално“ и „местно“ значение, както следва: 
- Експозиционен и демонстрационен център „Минералните води на Акве Калиде“;
- Храм „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Бургас;
- Разширяване на съществуващ  и изграждане на нов пристан за малки плавателни съдове в акваторията на остров Света Анастасия.
- Културно- туристически комплекс „Ченгене- скеле“
2. Доставката на туристически кораб.
3. Доставка на оборудване и обзавеждане.
4. Мерки за популяризиране на туристическия продукт и финансовия принос на ОПРР 2017-2023.
5. Изграждане на система за споделяне на електрически велосипеди.
Дейностите са насочени към задоволяване потребностите на целевите групи, вкл. жители и гости на община Бургас, местните общности, бизнес, хора в риск от социална изолация, културни, научни и образователни институции. Преките и косвени ефекти от изпълнението на проекта, като създаване на нови туристически обекти и услуги, популяризиране на региона, увеличаване на посетителите, създаване на нови работни места ще допринесат за задоволяване на техните потребности.
Очакваните резултати са свързани с повишаване броя на туристите в община Бургас, опазване на местната култура и обичаи, балансирано развитие на територията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта: За изпълнение на проекта Община Бургас ще сформира екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор за безвъзмездна финансова помощ и правилата на програмата, спазване на процедурите и изискванията на ЗОП и нормативната уредба на Р. България при организиране на процедури за избор на изпълнители, изпълнение на непрекъснат инвеститорски контрол по време на строително монтажните работи, упражняване на постоянен мониторинг и контрол при изпълнение на проектните дейности в тяхната технологична последователност, провеждане на информационни дейности сред широката общественост. В структурата за организация и управление на проекта са включени: Ръководител проект, Координатор, Финансов екперт, експерт "Обществени поръчки", 2ма експерти "Инвеститорски контрол" и експерт "Реставрационни дейности". Отговорностите на отделните членове са, както следва: Ръководителят на проекта отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, включително: управлението на проекта, съгласно условията на договора сключен с Управляващия орган на ОПРР, комуникация с Управляващия орган на ОПРР; контрол по спазване на законосъобразността и целесъобразността на проведените процедури за избор на изпълнители и извършените по проекта разходи; осъществяване дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности; навременно и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН. Задълженията на координатора включват: подпомагане Ръквоодителя на проекта в цялостното управление на проекта; координация на подоготовката и провеждането на процедурите за избор на изпълнители; отговорности по подоготовката на междинни и годишни технически отчети и искания за плащане; архивиране на проектната документация; изготвяне и организация на информационните материали и публични събития по проекта; Задълженията на Финансовия експерт включват: отговорности по законосъобразността и целесъобразността на направените по проекта разходи; подготовка на финансови отчети и искания за плащане; съхранение на финансовата документация по проекта. Задълженията на експерт "Обшествени поръчки" включват: подготовка на тръжни досиета, съгласуване на тръжна документация, провеждането на обществени поръчки, избор на изпълнители и подписване на договори за всички обществени поръчки предвидени в рамките на проекта; участие в комисии по оценка на постъпилите оферти за избор на изпълнители. Всеки един от Експертите "Инвеститорски контрол" ще отговаря за различни обекти, като следи за изпълнението на строително- монтажните работи, съответствието им с одобрените технически проекти, обем на изпълнените СМР и качество на вложените материали. Основните задължения на експерт "Туризъм" ще са насочени към разработването и изпълнение на маркетингова стратегия за популяризиране и налагане на интегрирания туристическия продукт. Техническото и финансово отчитане по проекта ще бъде извършвано съгласно Общите условия на Административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Ще бъдат изготвяни междинни, годишни и окончателен технически отчети, както и финансови отчети и искания за плащане. Те ще бъдат представяни на УО съгласно сроковете опредлени в Общите условия. Координацията на изпълнението на проектните дейности ще се изпълнява, чрез провеждане на съвместни срещи между екипа на проекта, срещи с избраните изпълнители, както и работни срещи с ресорните заместник - кметове в Община Бургас. Ръководителят на проекта ще отговаря за информиране на ръководството на Община Бургас относно процеса на изпълнение на проектните дейности, постиганите резултати, текущи въпроси и начините за тяхното разрешаване. Финансовата стойност на дейността е в размер на 86 800 лв. и ще бъде осигурена като собствен принос на Община Бургас. 0.00 0.00
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, съобразно правилата за разходване на средства от ЕС, Закон за обществени поръчки, действащото българско законодателство, Системата за финансово управление и контрол и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки на Община Бургас. В рамките на дейността ще се извърши подготовка на тръжната документация и провеждането на необходимите процедури за възлагане изпълнението на дейностите по проекта на външни изпълнители, съгласно ЗОП, публикуване на информации за сключени и изпълени договори. В рамките на проекта се предвижда да се проведат следните процедури за избор на Изпълнители: 1. Изграждане на "Експозиционен и демонстрационен център „Минералните води на Акве Калиде - открита процедура по ЗОП чл.18 (1), т.1; 2. Проектиране, строителство и авторски надзор (инженеринг) на обект „Реконструкция и разширяване на съществуващ пристан и изграждане на нов пристан за малки плавателни съдове на остров Света Анастасия“- открита процедура по ЗОП чл.18 (1), т.1; 3. Проектиране, строителство и авторски надзор (инженеринг) на обект „Фасадна консервация и реставрация на сградата на храм „Св. Св. Кирил и Методий“ гр. Бургас“- открита процедура по ЗОП чл.18 (1), т.1; 4. Проектиране, строителство и авторски надзор (инженеринг) на обект „Културно- туристически комплекс „Ченгене- скеле“- открита процедура по ЗОП чл.18 (1), т.1; 5. Упражняване на строителен надзор на обект "Експозиционен и демонстрационен център „Минералните води на Акве Калиде“- открита процедура по ЗОП чл.18 (1), т.1; 6. Упражняване на строителен надзор на обект „Реконструкция и разширяване на съществуващ пристан и изграждане на нов пристан за малки плавателни съдове на остров Света Анастасия“- открита процедура по ЗОП чл.18 (1), т.1; 7. Упражняване на строителен надзор на обект „Фасадна консервация и реставрация на сградата на храм „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Бургас“- открита процедура по ЗОП чл.18 (1), т.1; 8. Упражняване на строителен надзор на обект „Културно- туристически комплекс „Ченгене- скеле“ - открита процедура по ЗОП чл.18 (1), т.1; 9. Авторски надзор на обект "Експозиционен и демонстрационен център „Минералните води на Акве Калиде“- договаряне без обявление. 10. Оценка на съответствието на инвестиционните проекти за обект „Културно- туристически комплекс „Ченгене- скеле“ - чл.81 от ЗОП (сключено рамково споразумения); 11. Оценка на съответствието на инвестиционните проекти за обект „Реконструкция и разширяване на съществуващ пристан и изграждане на нов пристан за малки плавателни съдове на остров Света Анастасия“- чл.81 от ЗОП (сключено рамково споразумение); 12. Подготовка и изпълнение на интериорни проекти за обект "Експозиционен и демонстрационен център „Минералните води на Акве Калиде“- открита процедура по ЗОП, чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП. 13. Доставка на туристически кораб - открита процедура по ЗОП чл.18 (1), т.1; 14. Разработване, доставка, монтаж и инсталация на компютърно, презентационнно и интерактивно оборудване, съдържание и софтуер - открита процедура по ЗОП чл.18 (1), т.1; 15. Доставка и монтаж на обзавеждане за помещения - открита процедура по ЗОП чл.18 (1), т.1; 16. Изработване доставка и монтаж на реквизити и специализирано оборудване и обзавеждане- открита процедура по ЗОП чл.18 (1), т.1; 17. Изработка на информационни материали - чл.81 от ЗОП (сключено рамково споразумение); 18. Провеждане на събития за информация и публичност -чл.81 от ЗОП (сключено рамково споразумение). 0.00 0.00
Изграждане на експозиционен и демонстрационен център „Минералните води на Акве Калиде“: Центърът е част от археологически комплекс „Късноантична и средновековна крепост „Акве Калиде Термополис“. Имотът е предоставен за безвъзмездно ползване на Община Бургас, на основание Решение № 505 от 07.07.2011 год. на Министерски съвет и подписан договор Д-04-2/27.01.2017 г. между Областния управител на област Бургас и Община Бургас. Към момента на територията на комплекса са реализирани редица мерки, превръщайки го в любимо място за посещения. Изградена е ажурна пиацета за експонираната археологическата структура. Извършена е консервация, реставрация, експониране и социализация на Средновековната баня „Сюлейман Кануни Каплъджа”, адаптирана за „Музей на водата”. Изградена е чешма за минерална вода за обществено ползване. Благоустроена е зоната за обществено обслужване. Богато е озеленена и благоустроена парковата среда с алеи, фонтани, пейки и сграда, помещаваща в себе си магазин с кафетерия. Реализирана е консервация и реставрация на разкритите археологически структури и са изградени пешеходни пасарелки. Изпълнено е декоративно осветление. С изграждането на новия център се цели разширяване на предлаганите услуги. Архитектурната форма на новата сграда ще кореспондира с околната архитектура. Обектът е строеж от 1ва категория, съгласно чл. 137, 1л. 1, т.1, буква "м" от ЗУТ. Наличен е технически проект, одобрен от Министерство на културата, Община Бургас и експлоатационните дружества. Помещенията в новата сграда ще включват демонстрационни и експозиционни площи. Експозиционните площи имат културно предназначение и включват учебен музей, музейна експозиция и фондови помещения. В музейната експозиция ще бъдат изложени археологически находки и артефакти намерени при изпълнените разкопки на терен, експонати от фонда на Регионален исторически музей- Бургас, гостуващи експозиции. В учебния музей посетителите ще имат възможност да се запознаят с бита и начина на живот на римляните. Ще могат да се облекат в традиционно облекло и военни дрехи. Ще се прожектират филми и провеждат културни и исторически беседи. Експозиционните площи имат смесено предназначение, като освен за чисто културни цели, площите ще се използват и за рекреационни дейности. Архитектурно – пространствените решения на помещенията в сградата и предвиденото оборудване осигуряват функционирането на центъра в няколко тематични направления: - Водата като културно наследство и памет - организиране на интерпретативни презентации на римски терми, като част от общата обиколка на туристическия комплекс. - Водата и архитектурата - интерпретативни презентации на архитектурни модели и техники, свързани с водата през различните исторически периоди - античен, римски, османски - част от общата програма на комплекса. Учебният музей, разположен в сутерена на сградата предоставя възможност за демонстрации и организиране на практически работилници за стари строителни и архитектурни техники. Фоайето и палестрата на партерния етаж ще бъдат използвани за изложбени и експозиционни пространства. - Водата като ритуалност - организиране на тематични събития/ възстановки на обичаи и ритуали, свързани с езически и християнски празници. Събитийните елементи в програмата на центъра са важна част от популяризирането на културно – историческото наследство и утвърждаването на туристическия продукт. Откритите пространства, както и вътрешните помещения на центъра предлагат интересна сцена за представяне на тематични събития. - Водата в изкуството - организиране на временни и постоянни експозиции на произведения на изобразителното изкуство, фотографии, посветени на водата; провеждане на демонстрации и курсове за техники за рисуване на основата на водата - ебру, суминагаши, акварел, рисуване с акрил и др. - Водата и сетивата –провеждане на фестивали и пърформанси, свързани с водата като усещане. Бюджет: - - СМР: 2 920 995, 00 лв. без ДДС предоставени като БФП. - Разработване и изпълнение на интериорни проекти: 28 000 лв. без ДДС, финансиран чрез ФИ. 2 920 995.00 0.00
Изготвяне на технически инвестиционен проект, изпълнение на СМР и авторски надзор /инженеринг/ за фасадна консервация и реставрация на сградата на храм „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Бургас: Храм „Св. Св. Кирил и Методий” е разположен в историческия център на град Бургас и е най- големият православен храм в областта. Той е важен духовен център, както и основна туристическа забележителност. Храм „Св. Св. Кирил и Методий” е построен в периода 1895 г. - 1907 г. Основните средства за строежа са постъпления от държавната хазна, Бургаската окръжна постоянна комисия, Окръжното и Общинското управления, Църковното настоятелство, Сливенската митрополия, частни лица. Архитектурният план е дело на италианския архитект Рикардо Тоскани, спечелен в конкурс от трима архитекти. В изграждането на храма участват майсторите: Митьо Цанев - строител, Атанас Кавръков - дърворезбар и иконописец. Проектът на сградата е допълван през годините от арх. Карамалаков, арх. Г. Козаров, арх. Д. Майсторов, арх. Св. Славов и др. Храмът представлява трикорабна, триабсидна базилика с нартика (притвор). От двете страни на нартика са разположени две кули, като северната е оформена като камбанария. Като обща обемна композиция, ордерно изграждане и орнаментика, сградата е представител на най-добрите традиции на православното катедрално българско църковно строителство. Сградата на Храм „Св. Св. Кирил и Методий” е масивна. Градежът е смесен - камък (Айтоски андезит) отвън и специални тухли - отвътре. Характерна особеност е, че камъкът не е само облицовка, а има равностойни носещи функции в системата от външни зидове. Болшинството от ордерните и украсни елементи, са от същия камък - айтоски андезит. Северният и южният вход са оформени с мраморна пластична украса. Централният купол, куполите на кулите и техните барабани са смесена конструкция от дърво и метал и са облечени с медна ламарина. Основен проблем на фасадната обработка на храма, представлява състоянието на айтоския андезит, който се изразява в две основни нарушения: 1. Естественото изветряване, довело до деструктуриране на основния материал по цялата фасадна плоскост; 2. Обрушени и изцяло изчезнали елементи на ордерното изграждане (цокълен профил, колони, корнизи, рамки), както и на украсните елементи (капители, табли, люнети и др.). По всички фасади има три основни вида нарушения на фасадното оформление: 1. Следи от разломявания, пукнатини, разместване и разрушения. 2. Шлицове от хоризонталните укрепващи елементи. 3. Местата на анкериране на хоризонталните укрепващи елементи по ъглите на сградата. Към момента е налично становище от Министерство на културата, с което съгласува Техническо задание за изработване на проект за фасадна консервация и реставрация на сградата на храм „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Бургас. На 05.07.2019 год. е подписан договор номер 48-00-50, м/у Храм "Св. св. Кирил и Методий" и Община Бургас за учредяване на безвъзмездно право за ползване за срок от 10 год. в/у сграда Църква „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Бургас. Обектът ще бъде част от общия туристически продукт, включващ обектите от настоящия проект и популяризиран сред местното население и гостите на град Бургас. Индикативният бюджет за изпълнение на дейността е в размер на: - Изготвяне на технически проект: 25 000, 00 лв. без ДДС ще бъде предоставен от ФИ; - Оценка на съответствието на инвестиционния проект: 1 750, 00 лв. без ДДС и ще бъде предоставен от ФИ; - СМР: 1 029 636, 29 лв. без ДДС ще бъде предоставен като БФП 1 029 636.29 0.00
Изготвяне на технически инвестиционен проект, изпълнение на СМР и авторски надзор /инженеринг/ за разширяване на съществуващ пристан и изграждане на нов за малки плавателни съдове в акваторията на остров Света Анастасия. : Остров Света Анастасия се намира на около 6,5 км югоизточно от Бургас. Той е в рамките на Бургаския залив с площ от 8,5 декара. Според историческите данни е бил заселен през IV-VI век, а от XV век датира манастирът „Света Анастасия Фармаколитрия (Лечителка)“. В по- близкото минало островът е използван за затвор, а след това и като място за посещение с работещ малък хотел и ресторант. От 90-те години на миналия век, постройките на острова спират да се стопанисват и са преустановени всякакви организирани посещения. През 2014 год. Община Бургас, с финансовата подкрепа на ОП "Регионално развитие" 2007-2013г. извършва пълна реконструкция на линейната инфраструктура и всички постройки на острова и отново го отваря за посещения. Посетителите могат да посетят реновираните манастирски сгради, църквата, обособения музей, фара, както и да да опитат традиционни ястия в ресторанта, или да прекарат нощта в стаите отредени за нощувки. Гостите на острова могат да се запознаят с историята и легендите за мястото, редовно се организират културни събития като литературни четения и представления, както и лятно кино. Единственият организиран и редовен транспорт от сушата до острова се изпълнява от Общинско предприятие "Туризъм" чрез кораб Света Анастасия. Към момента единственото място за акостиране на острова е съществуващият пристан за малки туристически кораби. Той е разположен в зона, подложена на интензивно морско вълнение. Пристанът е с ограничени размери - 29 метра и с 2 корабни места и е изложен на вълновото въздействие – директно от запад (З), северозапад (СЗ) и север (С) и на отразени вълни от юг (Ю). При силен вятър и вълнение достъпът до острова е опасен или невъзможен. Пристанът не може да служи за убежище за малки плавателни съдове, заварени от буря в морето. Именно ограничаване влиянието на атмосферните явление върху безопасното акостиране на острова е причина Община Бургас да изпълни разширяване на съществуващ и изграждане на нов пристан за малки плавателни съдове на о-в Света Анастасия. Изпълнението на дейността има за цел да гарантира безопасното акостиране на малки кораби и лодки, без това да застрашава плавателните съдове и здравето и живота на екипажите и пътниците. Реконструираните и изградени нови съоръжения ще се превърнат в сигурно убежище за морските съдове при настъпване на лоши атмосферни условия, като силно вълнение, вятър, бури и валежи, които са типични за късната есен, когато е и основния риболовен сезон. Реконструкцията на съществуващата и изграждането на нова инфраструктура ще даде възможност за удължаване на периода за посещение на острова. В рамките на дейността се предвижда да бъде разширен и укрепен съществуващия пристан, като по този начин ще се постигне защита от морските течения и вълновото въздействие, осигурявайки сигурно акостиране на кораби и лодки. Предвидено е също така и изграждането на нов пристан (I етап) в северозападната част на острова, с което ще се разшири капацитета на съоръжението, като там ще мога да акостират 1 малък кораба и 4 лодки, както и ще се ограничи влиянието на вълните и теченията от север. Съгласно становище на РИОСВ Бургас, инвестиционното намерение за разширяване на съществуващ пристан и изграждане на нов за малки плавателни съдове в акваторията на острова попада в защитена зона по смисъла на Закона за биологичното разнообразие (Натура 2000 места) - защитена зона BG 0002077 "Бакърлъка" за опазване на дивите птици. Съгласно идейния проект за обекта, размерите на предвидената за изграждане инфраструктура попадаща в защитена зона е 3,7 дка (с включена акваторията на Черно море). Остров Света Анастасия е част от общия туристически продукт, който обединява обектите от настоящия проект и ще бъде активно популяризиран сред местното население и гостите на град Бургас. Индикативният бюджет за изпълнение на СМР е в размер на: - Изготвяне на технически проект: 55 000, 00 лв. без ДДС и ще бъде предоставен от ФИ; - СМР: 2 482 224, 03 лв. без ДДС и ще бъде предоставен като БФП. 2 482 224.03 0.00
Изготвяне на технически инвестиционен проект, изпълнение на СМР и авторски надзор /инженеринг/ за изграждане на културно- туристически комплекс „Ченгене- скеле“: Ченгене скеле е разположен в южната част на Бургаския залив на около 15 км. от гр. Бургас. В него е изградено рибарско селище през 70- те години на 20-ти век. През годините на своето развитие, селището е успяло да запази автентичния дух на местното население, както и традиционния рибарски занаят. Рибарско селище „Ченгене скеле“ е място със своеобразен дух и характер, което все още пази рибарската традиция. Неговата автентичност е пряко следствие от обитателите му и техния занаят, както и от обстоятелствата по неговото изграждане. Настоящата дейност ще подпомогне усилията на Община Бургас за развитието на общ туристически продукт, обединен от символиката на водата. Културно-туристически комплекс „Ченгене скеле“ ще е ситуиран в територията на север от едноименното рибарско селище. Инвестиционното намерение е за изграждане на многофункционална зона за широк обществен достъп, чиято цел е популяризиране на рибарския занаят и традиции. Цели на Културно-туристическия комплекс: 1. Подпомагане и популяризиране на рибарския занаят чрез: - демонстриране на рибарски практики; - обучения; - срещи и обмен между рибарите и посетителите на комплекса; - създаване на работни места за местното население; 2. Развиване на морската култура на населението чрез обучения, изложби, пленери, фестивали и др. 3. Създаване на публично пространство за нуждите на общността в с.о.“Ченгене скеле“. 4. Развиване на комплекса като туристическа дестинация с разнообразие от активности и динамична и богата се културна програма. Изпълнението на дейността ще допринесе за взаимодействието на рибарското селище с културно-туристическия комплекс. При изготвянето на идейната разработка са заложени следните принципи за развитието на територията: 1. Фокусът на комплекса е върху рибарството и морето; 2. Културно-туристическият комплекс е живо място с активна програма, в която участват хората от общността на с.о. „Ченгене скеле“; 3. Архитектурният облик на сградите и средата са вдъхновени от характерните особености на рибарското селище. Към момента, Община Бургас разполага с идейна разработка за изграждане на Културно-туристически комплекс „Ченгене скеле“, както и индикативен бюджет за изпълнение на планираните СМР. Съгласно Решение №: БС-116-ПР/17.12.2018 год, на РИОСВ Бургас, за инвестиционното намерение не е необходимо да се извършва оценка за въздействие върху околната среда. Със Заповед №:5 от 03.01.2019г. е одобрен ПУП-ПРЗ за ПИ с идентификатор 07079.10.1294 по КККР на гр. Бургас, в местност "Рибарско пристанище", в който се обособяват 3 нови УПИ за ПИ с идентификатори по КК, както следва: - УПИ XI- 1317, ПИ 07079.10.1317 за паркинг; - УПИ XII- 1315, ПИ 07079.10.1315 за етнографски културно- исторически комплекс, благоустрояване и ТП; - УПИ XIII- 1316, ПИ 07079.10.316 за озеленяване. С Решение на Министерски съвет от 13 август, 2019 год. са прехвърля безвъзмездно на Община Бургас правото на собственост върху имотите – частна държавна собственост, намиращи се в област Бургас, община Бургас, гр. Бургас, местността „Рибарско пристанище“ (бивша местност „Ченгене скеле“), за изграждане на общинска инфраструктура и за създаване на етнографски културно-туристически обект с цел опазване на нематериалното културно наследство. На 25.09.2019год, между Областния управител на област Бургас и Община Бургас е подписан Договор №: Д-01-17 за безвъзмездно прехвърляне на право на собственост върху имоти- частна държавна собственост находящи се в местност "Рибарско пристанище" (бивша местност Ченгене скеле). Договорът е вписан в Служба по вписванията гр. Бургас с вх. рег. №: 12661/ 04.10.2019 год. Планираният финансов ресурс за изпълнение на дейността е в размер на: - Изготвяне на технически проект: 50 000, 00 лв. без ДДС предоставени от ФИ; - Изготвяне на съответствие на инвестиционния проект: 1 750, 00 лв. без ДДС предоставени от ФИ; - СМР: 591 555, 17 лв. без ДДС предоставени като БФП. 738 484, 26 лв. без ДДС предоставени от ФИ; 591 555.17 0.00
Изработка и доставка на туристически кораб, обслужващ крайбрежните води в акваторията на Бургаски залив.: В рамките на дейността се предвижда да бъде изпълнена изработка и доставка на туристически кораб, обслужващ крайбрежните води на Черно море. Предвижда се корабът да бъде с капацитет до 100 пасажери и до 4 души екипаж. Осигуряването на подобно превозно средство е със значителна роля в процеса на социалната и икономическа валоризация на културно – историческото наследство, което настоящият проект има амбицията да утвърди като качествен и конкурентен туристически продукт. Доставката и експлоатацията на плавателния съд осигуряват възможност за предлагане на гъвкава туристическа услуга, която да комбинира различни по времетраене и обхват посещения на обекти, представителни за културното наследство на региона. Новият кораб ще позволи предоставяне на по- добра услуга на пътниците, гарантирайки безопасността на екипажа и пасажерите, както и ще обезпечи обслужването на нарасналия брой желаещи да посетят морските обекти в Бургас. За да бъде възможно предоставянето на единен и интегриран туристически продукт, доставката на кораб е от основно значение, предвид географската разположение на обектите включени в проекта. Именно чрез ново закупения корабът ще се осигури свързаността и достъпността на отделните обекти и възможността да бъдат посетени чрез включването им в общ туристически продукт. Туристическият кораб е с ограничен капацитет и се ползва предимно от местната общност. Основните функции,, за които ще бъде използван е осигуряване на свързаност между наземните и морски туристическите обекти, част от интегрирания туристически продукт на Община Бургас. Курсовете, които ще се изпълняват са ограничени в рамките на Бургаския залив и в радиус до 5 морски мили. Предвид тези ограничения, корабът не може да бъде конкуренция на други плавателни съдове в Република България или такива от други държави на ЕС предоставящи идентични услуги и няма да окаже влияние в/у пазара и конкуренцията м/у икономическите субекти. В допълнение, за 5- те години, от както о-в Света Анастасия е отворен за посетители, не са регистрирани официални превозвачи, които да изпълняват редовни, ежедневни курсове до острова. Единствено Община Бургас изпълнява такива курсове, чрез своя кораб „Света Ананстасия“. Съгласно финансовите отчети на ОП „Туризъм“ (за 2016-2018год,), отговорно за управлението на общинската туристическа инфраструктура, в това число и на наличния кораб „Света Ананстасия“, приходите от предоставяната услуга за превоз на пътници с туристически кораб са по- малко от разходите, свързани с услугата. От икономическа гледна точка, оперирането на туристическия кораб е финансово неизгодно. Въпреки това, отчитайки функциите и отговорностите на местната власт като организация за закрила на културата, а именно създаване на достатъчно места и възможности за културни и образователни дейности, запазване и популяризиране на мастната историята и обичаи, както и места за забавление и почивка, Община Бургас поддържа, подобрява и развива услугата. Горното мотивира като част от дейностите по настоящия проект закупуване на нов туристически кораб, който да предложи по-добър комфорт на пасажерите и персонала и да подпомогне популяризирането на местното културно и историческо богатство, чрез изпълнението на редовни курсове до туристическите обекти. Нова допълваща дейност: "Упражняване на технически надзор по време на проектиране и изграждане на туристическия кораб, освидетелстване на плавателното съоръжение за целогодишно плаване и издаване на необходимите документи за вписването му в Регистър на корабите в Република България осигурява целогодишното ползване на плавателния съд". Разходите за дейността се финансират изцяло с ФИ, съгласно актуализирано Становище на финансовия посредник - Фонд за устойчиви градове. Финансовия ресурс за дейността е в размер на: - 1 299 000, 00 лв. без ДДС предоставени като БФП за изработка и доставка на туристически кораб; - 28 000, 00 лв. без ДДС предоставени от ФИ за упражняване на технически надзор. 1 299 000.00 0.00
Доставка на оборудване и обзавеждане за туристическите обекти: За туристически обекти демонстрационен център „Минералните води на Акве Калиде“, о- в Света Анастасия, културно- туристически комплекс „Ченгене- скеле“ се предвижда доставка и монтаж/ инсталиране на съвременно оборудване и обзавеждане, което да отговаря на актуалните изисквания за представяне на дигитално съдържание, но също така и да даде възможност на посетителите да се върнат назад във времето чрез директно и атрактивно преживяване на събития от минали епохи. Предвиденото оборудване и обзавеждане ще отговаря на наложените стандартите за провеждане на културни събития, съчетавайки удобство и функционалност. Следните видове оборудване и обзавеждане се предвижда да бъдат доставени в рамките на проекта. Музей на о-в Света Анастасия: - ще бъдат създадени нови атракциони типични за историята на острова и пренасящи посетителите в отминали времена и реалности. - интерактивни инсталации; - кино инсталация; - Винарна/ Билкарна- ще има възможност посетителите на острова сами да участват в производство на кремове, напитки и др. от билки отглеждани на острова, както и да участват в процеса на производство на вино. За целта ще бъдат закупени мелачка за грозде, съдове за ферментация, посуда и др.. Експозиционен и демонстрационен център „Минералните води на Акве Калиде“ Предвидено е цялостно оборудване и обзавеждане на центъра, вкл.: - Доставка и монтаж на Реквизит, оборудване и обзавеждане за практически занимания- грънчарски колела, пещи за изпичане, реплики на строителни елементи на римски крепости, реплики на римски облекла и оръжия и др. - Изграждане на интерактивна 3D музейна експозция с 3D стая, екрани, разработка на интерактивно съдържание, холограмен гид и др.; - Помещенията на центъра ще бъдат обзаведени с необходимите бюра, столове, стелажи, витрини и др.; Културно- туристически комплекс „Ченгене- скеле“ Многофункционалната зала се предвижда да бъде оборудвана и обзаведена с маси и столове позволяващи различни конфигурации в зависимост от целите на събитията, които ще се провеждат. Ще бъдат монтирани видеостена и прожекционна система за представяне на дигитално съдържания. Финансовия ресурс за дейността е в размер на 451 685, 00 лв. без ДДС и ще бъде предоставен от ФИ. Нова допълваща дейност: "Надграждане на експозиционни пространства в голяма манастирска сграда на о-в Света Анастасия с интерактивни елементи". Разходите за дейността размер на 6 500 лв. се финансират изцяло с ФИ, съгласно актуализирано Становище на финансовия посредник - Фонд за устойчиви градове. 0.00 0.00
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството и въвеждане на обектите в експлоатация: За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строително - монтажните дейности по реконструкция, ремонт и обновяване, внедряване на мерки за енергийна ефективност е предвидено осигуряването на строителен надзор в обем и обхват съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, вкл. надзор върху съставяните при строителството актове и протоколи по ЗУТ и изготвяне на окончателен доклад/и по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ. По време на изпълнението на строителството, стротелният надзор следи основно за следното: 1.Законосъобразно започване на строежа съгласно чл. 157 на ЗУТ, включително даване на строителна линия, подготовка и регистриране Заповедна книга и уведомяване всички специализирани контролни органи; 2.Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3.Приемане СМР в съответствие с изискванията на действащи нормативни документи; 4.Контрол по спазването на изискванията на одобрените инвестиционни проекти и техническите спецификации в съответствие с чл. 169 на ЗУТ; 5.Контрол по спазването на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност; 6.Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 7.Контрол на материалите и оборудването в съответствие с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на строителните продукти; 8.Контрол на мерките за енергийна ефективност при реализацията на проекта в съответствие със Закона за енергийната ефективност и наредбите към него; 9. Контрол на опазването на околната среда и управлението на отпадъците в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; 10.Изготвяне на Окончателен доклад съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползванe /Удостоверение за въвеждане в експлоатация, включително допълване технически паспорт, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Докладът следва да е окомплектован с всички необходими документи, удостоверяващи годността на строежа за държавно приемане. 11.Заснемане и нанасяне в кадастралната карта и кадастралните регистри на строежа и самостоятелните обекти/ при необходимост/, съгласно ЗКИР. 12. Изготвяне на технически паспорти на обектите/строежите съгласно чл. 176(б) от ЗУТ и в обхвата, посочен в чл. 4 от НАРЕДБА № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството, обн. ДВ, бр. 7. Продължителността на дейностите по изпълнение на строителен надзор ще съответства на графика за реализация на строително-монтажни работи на обекта до неговото завършване, въвеждане в експлоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя. След изпълнение на планираните строително- монтажни работи, обектите ще бъдат въведен в експлоатация след проведена Приемателна комисия. Финансовият ресурс за дейността е в размер на 62 950, 00 лв. без ДДС (52 950 за строителен надзор и 10 000 за въвеждане на обектите в експлоатация) и ще бъде предоставен от ФИ. 0.00 0.00
Изпълнение на авторски надзор: Авторският надзор по проекта ще бъде осъществяван от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Наредба № 4. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, спазването на параметрите на проектите, изготвяне на детайли или друга екзекутивна документация в случай на необходимост и участие в приемателни комисии. С цел гарантиране качеството на изпълнените дейности и тяхното съответствие с нормативната уредба, както и за функционирането на реконструираните обекти е необходимо извършването на проверка за достъпност на средата съгласно Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Финансовия ресурс за дейността е в размер на 51 150, 00 лв. без ДДС и ще бъде предоставен от ФИ. 0.00 0.00
Информация и публичност: Дейностите по информация и публичност в настоящия проект имат за цел да популяризират целите и резултатите от изпълнението на проекта, както и финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Също така част от мерките са насочени към популяризиране на новия туристически продукт, популяризирайки историята и легендите, които стоят зад всеки един от включените туристическите обекти и активно промотирайки многообразието от културни, исторически, образователни събития, които ще се случват. Популяризирането на туристическия продукт ще започне още със стартиране на проектните дейности с цел информацията да достигне до максимално голяма аудитория, да провокира интерес и да насърчи посещенията и запознаването с историята на културните обекти на територията на община Бургас. Общата стойност за изпълнение на дейността е в размер на 3666, 67 лв. без ДДС, от които 2200, 00 лв. без ДДС за изготвяне на информационни материали и 1466, 67 лв. без ДДС за провеждане на събития. Средствата ще бъдат осигурени от бюджета на Община Бургас. 0.00 0.00
Извършване на текущ ремонт на постройки на о-в Света Анастасия: През 2014 год. Община Бургас, с финансовата подкрепа на ОП "Регионално развитие" 2007-2013г. извършва пълна реконструкция на линейната инфраструктура и всички постройки на острова и отново го отваря за посещения. През годините сградите са подложени на изключително тежките атмосферни условия като високи температури и нагряване, силни ветрове, висока влажност, ниски температури и замръзвания, солена морска вода. Също така островът се превърна в един от най- популрните туристически обекти в страната привличайки много туристи ежегодно, като това допълнително допринася за амортизиране на сградната инфраструктура. С цел опазване и съхранение на автентичния вид на сградите, както и за да гарантира безопасността на гостите и служителите на острова, Община Бургас предижда изпълнение на текущ ремонт на фасади, подпокривни и покривни пространства, вътрешни части и настилки на сгради: Църква „Успение Богородично“, Голяма манастирска сграда (Манастирски метох), Малка манастирска сграда (къща за гости) и манастирска магерница и Манастирска Лекарна на о-в Света Анастасия. 0.00 0.00
Изграждане на система за споделяне на електрически велосипеди.: Община Бургас ще изгради цялостна система за споделяне на електрически велосипеди на територията на гр. Бургас. Системата включва 125 бр. електрически колелета и софтуер обезпечаващ работата и. Създаването на интегрирана система за екологично и устойчиво придвижване в града ще допринесе за популяризиране на туристическите обекти в град Бургас, вкл. тези в настоящия проект. Системата ще предлага бърз, удобен и екологичен транспорт на гостите и жителите на град Бургас, което е предпоставка за увеличаване на посещенията на туристическите обекти. 450 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.