Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 355 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Дейностите по проекта са насочени към разширяване капацитета на съществуващ стопански обект с цел  повишаване на енергийната ефективност на производството на фракции от инeртни материали в предприятието, с  което ще се реализират заложените цели в стратегията на  предприятието за  намаляване на производствените  разходи, повишаване на екологосъобразността му и увеличаване на конкурентоспособността. С инвестициите ще се закупят активи, обособяващи технологична линия за   разширяване на производството на фракции. Като компонент от технологичната линия ще се изгради  система мониторинг на енергопотреблението, с цел редуциране на разхода на енергия.
С реализиране на заложените дейности ще се реализират препоръките от енергийния доклад и ще се постигнат реално измерими резултати, които са в унисон с поетите ангажименти на "Верда 008" ЕООД за съблюдаване на корпоративната политика в цялостното си развитие:
- Годишни спестявания на енергия от препоръчания пакет мерки (ГС): 3 209 630 kWh/год.;
- Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 67,00 %.;
- Опазване на околната среда чрез намаляване на вредните емисии с 1 238,35 т/год;
- Внедряване и сертифциране на Системи за енергийно управление ISO 50001:2011;
- Повишаване на ресурсната ефективност и ефикасност чрез оползотворяване на надситовия материал.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на Мярка 1 „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Модулна роторна трошачка“, включена в обследването за енергийна ефективност: С инвестициите по проекта ще се закупи и пусне в експлоатация Модулна роторна трошачка за производство на фракции от инертни материали, препоръчана от извършено енергийно обследване, финансирано със собствени средства на кандидата. Към момента в предприятието се произвежда два вида фракции: Фракция 0-4 мм и фракция 0-63 мм. Производството се реализира с вибрационно сито и налична механизация: Комбиниран багер товарач с хидравличен чук. Технологията е неефективна, ниско производителна и се акумулира голямо количество надситов материал +63 мм, който се депонира. С новото технологично оборудване – Модулна роторна трошачка ще се увеличи капацитета на съществуващ стопанки обект и ще се постигне енергийна и ресурсна ефективност. Суровината – първично и вторично претрошен инертен скален материал постъпва в бункера на роторната трошачка. От там суровината с цел максимилизиране на производителността, чрез ефективно отстраняване на финия материал, постъпва във Виброитател, оборудван с 2 груби „Гризли“ решетки, за предварително пресяване на входящия материал. Пречистеният материал с конвейерни ленти постъпва в трошачката. Материалът се подава в центъра на вертикален ротор за претрошаване на материала и производство на 2 фракции с размер: 0-40 мм и 0 – 63 мм и отделяне на надситовия материал, който се връща отново за третично претрошаване и производство на три нови фракции: 4 - 12 мм; 12–16 мм; 16–22 мм. Модулната роторна трошачка ще се инсталира в производствена база в с. Белотинци. Произведените фракции, от новата инсталация ще се влагат директно в производствените обекти на "ВЕРДА 008" ЕООД което обуславя оптимизиране на себестойността и обвързано производство в съответствие с изпълняваните обекти и обемите на поръчките от страна на клиентите на предприятието. Инсталираната мощност на Модулната роторна трошачка ще бъде до 166 kW, средна производителност мин. 300 т/час, енергоносител ел. енергия. Това обуславя специфично потребление на енергия на единица продукция от 0,55 kWh/t при специфично потребление към настоящия момент от 1,48 kWh/t. Модулната роторна трошачка е автогенна трошачка с вертикален ротор, който комбинира ударно претрошаване и триене, специфичен дизайн на ротора, износващи части и каскада в една машина за обработване на високоабразивни, твърди, трошливи или лепкави материали. Машините от серията са доказано, икономически ефективно решение, отговарящо на високите съвременни изисквания за третично, четвъртично претрошаване и корекция на формата на материала. Модулната роторна трошачка има Сателитна, компютърна система за енергиен мониторинг на машината. Посредством модем инсталиран на машината и интернет портал, системата дава информация в реално време на собственика за разхода на гориво, моточасовете, местоположението, моментното състояние и авариите. Софтуера осигурява пълни функционалности на система за енергиен мониторинг с възможност за разпечатка на агрегирани данни за енергопотреблението на моментна, дневна, седмична и месечна база. Посредством имплементирането на системата се осигурява оптимизиране на енергийните разходи на машината като се реализират спестявания от 5 до 10%. За реализиране на така описаната инвестиция, съгласно изискванията на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и действащата нормативната уредба, ще се реализират следните етапи: Етап 1: Подготовка за избор на доставчик: от 1-ви до 2-ри месец; Етап 2: Провеждане на процедура за избор на доставчик, в съответствие с ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. и сключване на договор с класираните на първо място кандидати: от 3-ти до 4-ти месец; Етап 3: Доставка на активите и въвеждането им в експлоатация: от 5-ти до 18-ти месец, включително; Етап 4: Информираност и публичност по проекта - 1-ви - 18-ти месец. Дейността ще се реализира със средства на кандидата. Етап 5: Одит на проекта: 17-18 месец. Дейността ще се реализира със средства на кандидата. 477 500.00 477 500.00
Придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на Мярка 2 „Доставка и въвеждане в експлоатация на Съчленен самосвал - 2 бр.“, включена в обследването за енергийна ефективност : За обезпечаване непрекъснат цикъл на работа на предвидената по проекта Модулната роторна трошачка е необходимо ритмично осигуряване на суровини и транспортиране на готовите продукти. В момента предприятието ползва външни транспортни услуги, които не са ритмични, скъпи и неефективни. Това води до неизпълнение на поръчаните обеми фракции от инертни материали и забава на изпълнение на строителните обекти. С инвестициите по проекта, препоръчани от извършен енергиен одит, финансиран със собствени средства на кандидата, ще се закупят и доставят нови, високоефективни Съчленени самосвали – 2 бр. Инсталираната единична мощност на Съчленения самосвал ще бъде не по-висока 276,00 kW, Допустима обща маса - техническа – мин. 28,00 тона, обем на коша мин. 18,8 м3 и разход гориво (средно) 15,70 литра/мото час. Машината е оборудвана с двигател, който се отличава с висока мощност - 276,00 kW, нисък разход на гориво, нисък шум и минимални ремонтни разходи. Управлението 4х4 спомага движението при трудни условия и повишава проходимостта на машината. То се изключва автоматично на трета и четвърта скорост, намалявайки разхода на гориво. С новите самосвали ще се постигнат спестявания от само от енергия в размер на 168 920,55 лева годишно. Активите са продукт на ефективен дизайн, в отговор на повишаващите днешните цени на горивата и въпросите, свързани с околната среда, с водещи за класа ефективност и ниски експлоатационни разходи. Самосвалите са със система, позволяваща дистанционно наблюдение на важните работни параметри на машината - разход на гориво, отработени мото часове, интервали на обслужване. За реализиране на така описаната инвестиция, съгласно изискванията на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и действащата нормативната уредба, ще се реализират следните етапи: Етап 1: Подготовка за избор на доставчик: от 1-ви до 2-ри месец; Етап 2: Провеждане на процедура за избор на доставчик, в съответствие с ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. и сключване на договор с класираните на първо място кандидати: от 3-ти до 5-ти месец; Етап 3: Доставка на активите и въвеждането им в експлоатация: от 6-ти до 18-ти месец, включително. 981 044.33 981 044.00
Придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на Мярка 3 "Доставка и въвеждане в експлоатация на Колесен челен товарач", включена в обследването за енергийна ефективност : Технологичните операции по първоначалното зареждане на бункера на новата Модулна роторна трошачка е необходимо да се реализират от мощен товарач от ново поколение, който е енергоефективен. Предприятието към момента не разполага с технологично оборудване от такъв тип. Извършен енергиен одит в предприятието, финансиран със собствени средства на кандидата, препоръчва закупуване и доставка на Колесен челен товарач с производителност мин. 400,00 м3/час, инсталирана мощност до 213 kW и специфичен разход на гориво до 15,20 л/час. Новият Колесен челен товарач ще се предвижва само на територията на предприятието и ще захранва бункера на Модулната роторна трошачка с първично и вторично натрушени инертни материали за да осигури непрекъснат производствен цикъл като ще работи само в рамките на производствената площадка на „Верда 008“ ЕООД. Активът има стандартно инсталирана мониторингова система. Програмата позволява локация на техниката във всеки един момент, като координатите и движението на машините се засичат чрез сателитна връзка и се предават в реално време чрез интернет достъп. Системата е свързана с компютъра на машината и постоянно дава информация за разход на гориво( моментен , среден) , работни параметри на техниката , нива на охладителна и хидравлична течност, температури. Всяко отклонение на стойностите се регистрира и системата алармира за това. Програмата дава възможност за запаметяване на нужните параметри на електронен носител или принтирането им на хартия. Информация за разходи на гориво, сервизни интервали, грешки и работни стойности се съхранява и е достъпна за визуализация. Системата за мониторинг чрез използване на GPS-сателитна технология позволява лесно проследяване на работните функции на машината, диагностика на някои от основните възли, обучение на операторите и оптимизация на разхода на гориво. За реализиране на така описаната инвестиция, съгласно изискванията на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и действащата нормативната уредба, ще се реализират следните етапи: Етап 1: Подготовка за избор на доставчик: от 1-ви до 2-ри месец; Етап 2: Провеждане на процедура за избор на доставчик, в съответствие с ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. и сключване на договор с класираните на първо място кандидати: от 3-ти до 5-ти месец; Етап 3: Доставка на активите и въвеждането им в експлоатация: от 6-ти до 18-ти месец, включително. 422 203.46 422 150.00
Придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на Мярка 4 „Доставка и въвеждане в експлоатация на Мини Челен товарач – 2 бр.“, включена в обследването за енергийна ефективност: За експедиране на готовите фракции, енергийния одит, финансиран със собствени средства на кандидата, препоръчва закупуване на 2 бр. Мини челни товарачи. Предвидените за закупуване Мини челни товарачи ще работят в рамките на производствената площадка на „Верда 008” ЕООД. Активите са част от технологичния процес за производство на фракции от инертни материали. Мини челните товарачи ще бъдат позиционирани в непосредствена близост до складовите площи като ще осигуряват ритмичен процес при експедиране на готовата продукция и ще се придвижват само на територията на предприятието. Всеки Мини челен товарач ще бъде с инсталирана мощност – до 56,00 kW и производителност мин. 61,00 м3/час, при разход на гориво за час до 7,5 литра/час С новите Мини челни товарачи ще се постигне енергийна ефективност, повишаване на производителността и намаляване на престоя при складиране и експедиция на готовите продукти. Активите имат стандартно инсталирана система за мониторинг в реално време, включително и за разхода на горивото и информация за неговото оптимизиране. За реализиране на така описаната инвестиция, съгласно изискванията на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и действащата нормативната уредба, ще се реализират следните етапи: Етап 1: Подготовка за избор на доставчик: от 1-ви до 2-ри месец; Етап 2: Провеждане на процедура за избор на доставчик, в съответствие с ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. и сключване на договор с класираните на първо място кандидати: от 3-ти до 5-ти месец; Етап 3: Доставка на активите и въвеждането им в експлоатация: от 6-ти до 18-ти месец, включително. 157 201.79 157 200.00
Придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на Мярка 5 „Доставка и въвеждане в експлоатация на Хидравличен багер“, включена в обследването за енергийна ефективност : За обезпечаване на непрекъснат цикъл на работа на Модулната роторна трошачка е необходимо извършване на спомагателни операции за загребване на входния материал и захранване на бункера, както и сортиране на готовата продукция на депа. Извършеният енергиен одит, финансиран със собствени средства на кандидата, препоръчва тези технологични процеси да се реализират с много манипулационен актив – Хидравличен багер. Новият Хидравличен багер ще се предвижва само на територията на предприятието. Той е част от технологичната линия за производство на фракции като ще извършва спомагателни операции за загребване на входния материал и захранване на бункера, както и сортиране на готовата продукция на депа и ще работи само в рамките на производствената площадка на „Верда 008“ ЕООД. Планираният з закупуване актив ще има производителност мин. 11,00 м38час, инсталирана мощност до 25 kW и разход на гориво до 3,00 л/час. Новият актив има стандартно инсталирана система за мониторинг в реално време и отчита разхода на гориво. Той ще осигури ритмичност на производствения процес на новата трошачна инсталация, като същевременно ще се постигне енергийна ефективност и оптимизиране себестойността на готовата продукция. За реализиране на така описаната инвестиция, съгласно изискванията на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и действащата нормативната уредба, ще се реализират следните етапи: Етап 1: Подготовка за избор на доставчик: от 1-ви до 2-ри месец; Етап 2: Провеждане на процедура за избор на доставчик, в съответствие с ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. и сключване на договор с класираните на първо място кандидати: от 3-ти до 5-ти месец; Етап 3: Доставка на активите и въвеждането им в експлоатация: от 6-ти до 18-ти месец, включително. 86 506.36 86 506.00
Придобиване на дълготрайни нематериални активи, необходими за изпълнението на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност – Мярка 6: Изграждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението на производствен обект на предприятието: В предприятието не е въведена система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. Към настоящия момент за консумацията на електроенергия в компанията се разчита на ръчни записи от главния електромер и справките, идващи от електроразпределителното дружество. Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифицирането на отклонения от нормалната експлоатация и промени в областта на енергийната ефективност. Важната информация се събира ръчно (за дизеловото гориво потребено от машините с ДВГ) и на редовни интервали. Енергийният доклад препоръчва реализиране на мярка "Изграждане и въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението на производствен обект на предприятието" като компонент на технологичната линия за производство на фракции от инертни материали. Софтуерната система е необходима за реализиране на препоръчаните мерки в енергийния одит с цел оптимизиране на производствения процес и редуциране на енергопотреблението до 6% за всяка от тях. Активите, препоръчани да се закупят по проекта имат фабрично инсталирана автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението. Системата на всеки актив е свързана с компютъра на машината и постоянно дава информация за разход на гориво (моментен, среден), работни параметри на техниката, нива на охладителна и хидравлична течност, температури. По проекта ще се изгради уеб базирана система, която ще събира и преобразува стойностите от потребление на ел. енергия и гориво от системите за мониторинг на закупените активи по проекта в един централен сървър. Системата ще дава възможност на предприятието да изследва въздействието и ефективността на разходите на всички енергоефективни мерки, които ще се изпълняват в бъдеще. Системата ще дава сигнали, когато установи ненужно потребление на енергия. Дейността ще допринесе за оптимизиране на производствения процес на новата технологична система за производство на фракции чрез изграждане на интегрирана електронна система, която обединява всички данни от системите за енергопотребление на всеки актив и спомага за анализиране на енергийната консумация с цел идентифициране на слабите страни и извършване на промени в енергийното потребление във времето, както и изпълнение на енергоефективни мерки. В допълнение, енергийният мониторинг е важен за упражняване на контрол, установяване на пропуски и идентифициране на възможни подобрения. Уеб базираната система ще се инсталира в контролен център, който ще се подсигури от предприятието. Чрез системата ще се управляват комуникациите с инсталираните датчици и софтуери на новозакупените активи, четене на данни от разположените в тях контролери и датчици, визуализация на данните и подаване на команди обратно към активите за промяна на режимите на работа. Изграждането и въвеждането на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението на производствения обект ще доведе до редукция на консумираната енергия от новозакупените активи до 6% (заложен процент икономии в техническата документация на уеб базирана система - 5-8%). Очакваните енергийни спестявания ще са размер на 100 919 kWh/год. За реализиране на така описаната инвестиция, съгласно изискванията на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и действащата нормативната уредба, ще се реализират следните етапи: Етап 1: Подготовка за избор на доставчик: от 1-ви до 2-ри месец; Етап 2: Провеждане на процедура за избор на доставчик, в съответствие с ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. и сключване на договор с класираните на първо място кандидати: от 3-ти до 5-ти месец; Етап 3: Доставка на активите и въвеждането им в експлоатация: от 6-ти до 18-ти месец, включително. 6 900.00 0.00
Внедряване и сертифициране на ISO 50001:2011: Системи за енергийно управление : С проекта ще се въведе и сертифицира система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001. Със Стандарта ISO 50001, „Верда 008" ЕООД ще акцентира на управляемите фактори, като насочва вниманието си към задачата да се подобрява енергийната резултатност за постигане на бърз ефект, чрез най-добро използване на собствените енергийни източници и свързани с енергията активи, при едновременно намаляване на разходите за енергия и консумацията на енергия. С внедряване на системите за мониторинг "ВЕРДА 008" ЕООД ще реши следните основни задачи:  Оперативно следене на енергийни и технологични параметри посредством система от екрани, барграфи, трендове, цветова сигнализация;  Дистанционно отчитане на измервателни средства;  Събиране на аналитични данни за енергийната ефективност в предприятието;  Регистриране на неприемливи отклонения в енергийните параметри;  Разкриване на неефективен разход на енергия за определени участъци и периоди от време;  Откриване на оборудване, работещо в предаварийно състояние и своевременното му извеждане за ремонт;  Определяне на енергийните разходи в себестойността на продукцията;  Системата е отворена за включване на различни измервателни средства за специфични величини;  Съкращаване на енергийните разходи на предприятието вследствие на подобрен енергиен мениджмънт. ISO 50001:2011 определя изискванията, приложими за използване на енергия и потребление, включително за измерване, документиране и отчитане, проектиране и практики за обществени поръчки за оборудване, системи, процеси и персонал, които допринасят за подобрение на енергийните характеристики. По проекта ще се въведат системи и процеси, необходими за подобряване на енергийната характеристика, което включва енергийна ефективност, използване и потребление. С въвеждането на стандарта ще се постигне намаляване на емисиите от парникови газове, разходите за енергия и други въздействия, свързани с околната среда чрез систематично управление на енергията. Системата за енергийно управление ще позволи на предприятието да постигне своите ангажименти (заложени в политиката), да предприеме действие, необходимо за подобряване на енергийната й ефективност и да покаже съответствието на системата с изискванията на този международен стандарт. 7 500.00 7 325.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.