Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящия проект се цели подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, чрез преодоляване на последиците от социалното им изключване и бедност.
Проектът е иновативен по своята същност и е насочен към подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ капацитет за предоставянето им. Проектът ще обхване минимум 52 лица, които са с хронични заболявания и трайни увреждания с цел осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални и комунално-битови услуги в техните домове. 
Във връзка с осъществяването на преките дейности и предоставянето на услугите по проекта, ще се извършат строително-монтажни дейности на две помещения. Община Костинброд включва 13 населени места без града, който е административен център. Част от населените места са отдалечени от град Костинброд, което от своя страна налага закупуването на 1 брой автомобил за предоставяне на патронажната грижа до всички потребители.  Услугите ще се предоставят почасово от екип, назначен за изпълнението на проекта, който ще включва: координатор на дейностите, социален работник, медицинска сестра, рехабилитатор, домашен помощник и шофьор.
Ще се предоставят интегрирани услуги в домашна среда. Комплексът от интегрирани услуги ще се предоставя след извършването на оценки на индивидуалните потребностите и ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете.
Проектът ще се реализира в съответствие с Плана за действие за периода 2018 – 2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Ремонт на помещения, необходими за предоставянето, управлението и координирането на патронажните грижи.: За нуждите по предоставянето, управлението и координирането на патронажните грижи ще бъде извършено СМР на две помещения с големина 16,5 кв.м. всяко едно от тях находящи се на 4-тия етаж в сграда "поликлиника", които са общинска собственост и ще бъдат предоставени за нуждите на проектното предложение. 8 438.34 8 381.42
Оборудване и обзавеждане на две помещения необходими за предоставянето, управлението и координирането на патронажните грижи и доставка на автомобил.: Целта на проекта е да се осигури пълноценно предоставяне на планираните социални услуги. Предвижда се дейността да бъде изпълнена на два етапа: 1-ви етап - За нуждите на екипа по предоставянето, управлението и координирането на патронажните грижи ще бъдат използвани помещения, находящи се на 4-тия етаж в сграда „поликлиника“. Към настоящия момент помещенията не се използват и след извършването на СМР заложени в дейност 1 се предвижда закупуването и доставката на обзавеждане и оборудване. Предвидено е и закупуване на оборудване за нуждите на специалистите „Здравни грижи“. 2-ри етап - Закупуване и доставка на автомобил за екипа осъществяващ патронажната грижа. Община Костинброд включва 13 населени места без града, който е административен център. В предвидения индикативен брой бъдещи потребители на услугата според таблица "Разпределение на потребителите по общини" за община Костинброд са заложени 52 броя потребители. След съпоставка с информация от друг изпълняван проект в социалната сфера от община Костинброд по-голямата част от потребителите над 65 годишна възраст и лица с увреждания са с местожителство извън административния център - гр. Костинброд. Тъй като една от целите на проекта е да обхване всички населени места, това налага закупуването на автомобил за нуждите на екипа осъществяващ патронажната грижа. 41 561.66 40 487.73
Сформиране на персонал за предоставяне, организиране и координиране на патронажната грижа.: Целите на тази дейност са : - да се сформира екипът, който ще изпълнява, организира и координира патронажната грижа, и ще гарантира качествена грижа в домашна среда на потребителите и разширяване обхвата на услугите, предоставяни от община Костинброд; - да се направи подбор на кандидат-потребителите, и да се изготви индивидуална оценка за идентифициране на нуждите от здравно-социални услуги. Реализацията на тази дейност ще се осъществи на два етапа: Етап 1 - Сформиране на екип за предоставяне, организиране и координиране на патронажната грижа - На този етап ще се направи подбор и ще бъдат сключени трудови договори с лицата за длъжностите: координатор, социален работник, шофьор, медицинска сестра, рехабилитатор и домашен помощник за организация, координиране и предоставянето на здравно-социалните услуги. Предвижда се да се подберат мотивирани лица, с подходяща професионална квалификация, за изпълнение на почасови услуги в домашна среда и за организация и координиране на услугата. Подборът и наемането на персонала ще е съобразен с принципа на равнопоставеност и в съответствие с изискванията на трудовото и антидискриминационното законодателство. Подборът на персонала, структурирането на длъжностите в него, координацията и управлението му ще са дейности с ключово значение за предоставянето и качеството на всяка социална услуга. Договорите ще бъдат трудови с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика, която описва задълженията и отговорностите на предоставящите услугите. Етап 2 - Подготовка на дейността за предоставяне на патронажна грижа - на този етап ще се направи подбор за потребители на услугата, която включва следните стъпки: - Приемане на заявления от кандидатите за услугата; - Оценка на потребностите на потенциалните потребители; - Сключване на договори с избраните лица. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране ще се реализира съгласно разработена програма /методика/ за предоставяне на патронажната грижа. Началото и срока за приемане на заявленията ще бъдат своевременно оповестени на гражданите на общината преди всеки от етапите, както и ще бъдат включени в информационните материали по проекта. Екипът на общинско ниво ще осигури необходимите условия и обособено помещение в общината за приемане на документите, оборудвано с необходимата техника за дейността и достатъчно количество бланки за кандидатите. 84 394.07 82 826.83
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора на територията на община Костинброд.: Целта на тази дейност е да се осигури индивидуализирана подкрепа за хора с увреждания и възрастни хора чрез предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда от специализиран екип от здравни специалисти и специалисти по социални дейности, както и разширяване обхвата на услугите, предоставяни от община Костинброд. В проекта е предвидено услугите да обхванат минимум 52 лица, които са над 65 годишна възраст, хронично болни и хора с трайни увреждания и техните близки на територията на общината - в административния център Костинброд и прилежащите му населени места с цел осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги . Предоставянето на здравно-социалните услуги ще се извършват от назначени по проекта лица: медицинска сестра, рехабилитатор, домашен помощник и социален работник. Тази дейност включва и подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат потребителите на услугите в домашна среда, които живеят на територията на община Костинброд - гр. Костинброд и прилежащите села. Назначените по проекта медицинска сестра, рехабилитатор и социален работник ще участват в мултидисциплинарния екип за оценка и класиране на кандидат потребителите. Услугите ще се предоставят почасово съгласно разработена програма /методика/ за предоставяне на патронажната грижа. Цялостната дейност на екипът по проекта ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. Оценката на потребностите ще отчита индивидуалната специфика на кандидат-потребителите по отношение на вида и степента на увреждане, дейностите за подкрепа и тяхната интензивност. 11 537.93 6 678.93
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране.: Целта на тази дейност е да се осигури професионална подкрепа на персонала, който ще предоставя услуги в домашна среда, изразен в предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране. При идентифицирана нужда психологът ще предоставя психологическа подкрепа, психологически консултации на потребителите на услугата. Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставяне на психологическа подкрепа и консултации за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Психологическа подкрепа ще се предоставя и на персонала, предоставящ здравно-социалните услуги при необходимост. Предоставянето на психологическа подкрепа на персонала и потребителите е начин да се преодолее мисленето и нагласата социалните услуги да се разглеждат в изключително тесен смисъл. Това ще стане чрез прилагане на индивидуален подход и принцип на солидарността при предоставяне на психологическата подкрепа, която трябва да бъде персонализирана, да отговаря на конкретни потребности, да гарантира основни човешки права и да закриля най-уязвимите групи. 3 000.00 2 170.15
Обучения и супервизия на персонала.: Целите на тази дейност са: - Провеждане на обучения на лицата наети за предоставяне на услугите. Обучението ще се проведе по изготвена програма и цели придобиване на професионални умения от лицата наети по проекта при изпълнение на ежедневните им задължения с оглед задоволяване потребностите и осигуряване на здравословна и безопасна среда на потребителите. -Професионална подкрепа на наетия персонал по проекта, която да доведе до подобряване работата по отношение на качеството на предоставяните услуги, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипа чрез предоставяне на супервизия. Супервизията ще е неразделна част от работата на персонала назначен по проекта. Тя ще бъдат един от важните фактори за професионално усъвършенстване на социалните услуги и тяхното развитие като дейност, осъществявана в интерес на подобряване благосъстоянието на хора от уязвими групи. Дейностите на лицата, които предлагат социални услуги са в групата на помагащите професии, с висок риск от емоционално прегаряне. 5 900.00 4 960.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.