Дейности за граждански мониторинг на политики чрез проучвания, анализи и оценяване на въздействието/ефекта и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на нормативната уредба/ при необходимост/, включително и за подобряване на средата за гражданско участие в управлението на община Сливо поле .: Дейността включва следните поддейности, които я представят:
Поддейност 1.1 - Провеждане на анкетиране за установяване на актуалното равнище на обществено познаване и доверие в Общинска администрация Сливо поле сред бизнеса, НПО, граждани, с акцент с акцент върху информативността на електронните комуникационни канали /САЙТ И ФЕЙСБУК СТРАНИЦА на Община Сливо поле/ и актуалните потребности за предоставяне на е-услуги от общината, както и заявяването на административните услуги електронно и не на последно място нагласите за обратна връзка за планирани политики на общината. /Анкета 1 - бизнес, Анкета 2 - граждани, Анкета 3 - НПО/. Анализ и оценка на резултатите от анкетирането и отправяне на предложения към органите на местната власт - общински съвет и кмет.
Поддейност 1.2 - Провеждане на анкетиране сред служителите в ОА –Сливо поле, общински съветници, кметовете на населени места и служители в кметствата за техните нагласи и очаквания относно взаимодействието с гражданското общество с акцент използването на Фейсбук като комуникационен канал, възможностите и актуалните потребности за предоставяне на е-услуги от общината, както и заявяването на административните услуги електронно./ Анкета 4/.Анализ и оценка на резултатите от анкетирането и отправяне на предложения към органите на местната власт - общински съвет и кмет.
Поддейност 1.3 - Проучване и анализ на използването на електронните комуникационни канали от Община Сливо поле - сайт и фейсбук страница. Анализ и отправяне на предложения към органите на местната власт - общински съвет и кмет.
Поддейност 1.4 - Медиен мониторинг и изготвяне на доклад с препоръки, които изследват публичността на Общината, чрез съвременните медии и по-специално регионалните вестници, които се разпространяват на територията на общината - в. Утро и в. Бряг, както и регионалните телевизия КИС 13 и информационен сайт „Акцент“, с които община Сливо поле има договорни отношения за отразяване. Предоставяне на доклада с препоръките на органите на местната власт - общински съвет и кмет.
Поддейност 1.5 - Изследване на официалните интернет портали на малки общини в България предлагащи електронни услуги за граждани и бизнес , представяне на 10 „ Добри практики“. Предоставяне на резултатите от изследването на органите на местната власт - общински съвет и кмет, на гражданските организации /читалищата/ на територията на общината, кметовете на кметства в общината.
Поддейност 1.6 - Изследване на официалните институционални профили в социалната мрежа Фейсбук на малки населени места в област Русе и Силистра . 10 „ Добри практики“ за комуникация във фейсбук чрез институционални профили в социалната мрежа Фейсбук на малки населени места. Предоставяне на резултатите от изследването на органите на местната власт - общински съвет и кмет, на гражданските организации /читалищата/ на територията на общината, кметовете на кметства в общината.
Изпълнението на дейността, чрез реализирането на проучванията и отправянето на предложенията, формулирани в резултат от провеждането им, към органите на местната власт допринася за постигане на Цел 1 Партньорско управление на местната власт в община Сливо поле с гражданите и бизнеса, чрез повишаване на взаимодействието между администрацията, гражданите и бизнеса, осигурявайки ефективни канали за комуникация и провеждането на проучвания, анализи и отправянето на предложения по отношение на формирането, осъществяването и мониторинга на политики.
Конкретните целеви групи, към която е насочена дейността
- Община Сливо поле, както и нейните служители;
- бизнеса, НПО /в това число и местните читалища/, както и техните служители;
- граждани и широка общественост. |
31 008.00
|
30 878.40
|
Дейности за изпълнение на публични политики и по-специално в комуникацията на представителите на местната власт с гражданите, бизнеса и НПО чрез съвместни действия (партньорства) между община Сливо поле и партньорите НПО - Фондация "Уеб шелф" и Сдружение "Клуб отворено общество" Русе.: Дейността включва три поддейности, които според партньорите допринасят за подобряване на изпълнението на публични политики и по-специално в информирането на гражданите, бизнеса и НПО относно важни за тях сфери от битово, нормативно, административно, гражданско и културно естество, както и за получаване на обратна връзка от от тях за актуалността, начина на организация и изпълнение на дейностите от страна на Общинска администрация или отговорните органи и институции. Поддейностите са в подкрепа на адекватното поведение на местната власт в отговор на нуждите на хората живеещи в малките населени места, които се различават от тези на живеещите в големите градове поради спецификите на "затвореност" на селата, негативните демографски тенденции за обезлюдяване, по-труден достъп до битови, здравни, социални, комунални, културни и др. услуги, ограничен достъп до актуална информация.
Дейността включва следните поддейности, които я представят:
Поддейност 2.1 - Разработване и отпечатване на наръчник "Пътеводител в онлайн комуникацията за кметства на малки населени места" в който ще бъдат дадени съвети за предоставяне на ясна, изчерпателна и лесно разбираема информация, чрез най-използваната социална медия Фейсбук и сайта на общината. Планираното съдържание : Що е то институционална страница във Фейсбук - визия, съдържание, език на общуване, правила за администриране на страницата и за поведение на участниците в двустранната комуникация . Как създаваме медийно съдържание -текстове, видео? Що е то свобода на словото и реч на омразата, Реакция при кризи и инциденти, Безопасност в социалните мрежи, Полезни ресурси .
Поддейност 2.2 - Обучение на 35 представители на общинска администрация Сливо поле, кметове на кметства, служители в кметства, общински съветници за ефективно използване на електронните канали за комуникация за взаимодействие с гражданите. Еднодневното практическо обучение ще включва темите : Цели и правила при комуникацията в електронните канали, език на комуникация в социалните мрежи , поведение при заснемане на видео съдържание, развитие на уверен, фокусиран стил, който да създава позитивно въздействие при комуникацията, правила на постовете в институционална страница във Фейсбук, видове електронни услуги предоставяни в малки общини и правила при предоставянето им и др. Ще се използва и създаденият по Поддейност 2.1. наръчник "Пътеводител в онлайн комуникацията за кметства на малки населени места" .Това обучение ще помогне да се подобрят комуникационните умения по практически и ангажиращ начин.
Поддейност 2.3 - Консултации при създаването на 10 фейсбук страници на кметствата, които да се използват като комуникационен канал за информиране на гражданите . Като естествено продължение на обучението от Поддейност 2.2. кметовете на селата и техните служители ще бъдат подкрепени за създаването на институционални фейсбук страници на всяко от 10 села на общината чрез индивидуално консултиране.
Изпълнението на дейността допринася за постигане на Цел 1 Партньорско управление на местната власт в община Сливо поле с гражданите и бизнеса, чрез повишаване на взаимодействието между администрацията, гражданите и бизнеса, осигурявайки ефективни канали за комуникация и Цел 2. Открито и отговорно управление на община Сливо поле с повишаване използването на електронните канали за комуникация в резултат на обучението и консултациите за създаване на институционални фейсбук страници на кметствата и възможността да се използва ежедневно като справочник наръчника "Пътеводител в онлайн комуникацията за кметства на малки населени места"
Конкретните целеви групи, към която е насочена дейността
- Община Сливо поле, както и нейните служители, кметове на кметства, служители в кметства, общински съветници - в ролята им на доставчици на информация;
- бизнеса, НПО , както и техните служители; граждани и широка общественост- в ролята им на потребители на информация; . |
18 484.00
|
12 712.00
|
Информационни дейности с цел повишаване на гражданското участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политики в Община Сливо поле: Дейността предвижда информационни дейности с цел повишаване на гражданското участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политики и нормативни актове на ниво община, чрез организиране на широка информационна кампания за разпространение на резултатите. Целта на дейността е популяризиране и разпространение на резултатите достигнати при изпълнение на предходните дейности: проучвания, анализи и доклади, гражданско наблюдение, препоръки, популяризиране на официалните институционални фейсбук страници на кметствата.
Тук са планирани
Поддейност 3.1 - Информационна кампания за популяризиране на фейсбук страниците в рамките на населените места в общината, чрез поставяне на 5 плаката популяризиращи конкретната институционална фейсбук станица на кметството и разпростанение на флаер отново популяризиращ конкретната институционална фейсбук станица на кметството, т.е. ще бъдат изработени и разпростанени по 10 различни плаката и флаера за всяко село. Плакатите ще се поставят на комуникативни места в селото - хранителни магазини, кметството, читалището, пощата.
Поддейност 3.2 -Провеждане на конференция с 35 участника за представяне на резултатите от проекта - ще бъдат поканени представители на бизнеса, НПО , лидери на мнения в местните общности, като се планира и мултиплициране чрез участници в конференцията от съседни общини
Изпълнението на дейността допринася за постигане на Цел 1 Партньорско управление на местната власт в община Сливо поле с гражданите и бизнеса, чрез повишаване на взаимодействието между администрацията, гражданите и бизнеса, осигурявайки ефективни канали за комуникация и Цел 2. Открито и отговорно управление на община Сливо поле с повишаване използването на електронните канали за комуникация в резултат на обучението и консултациите за създаване на институционални фейсбук страници на кметствата и възможността да се използва ежедневно като справочник наръчника "Пътеводител в онлайн комуникацията за кметства на малки населени места"
Конкретните целеви групи, към която е насочена дейността
- Кметове на кметства, служители в кметства, Община Сливо поле, нейните служители, общински съветници - в ролята им на доставчици на информация;
- граждани и широка общественост, бизнеса, НПО , както и техните служители - в ролята им на потребители на информация; . |
5 480.80
|
5 637.57
|