Профилиране, осигуряване на психологическа подкрепа и насочване към подходящи образователно-интеграционни дейности на ученици и техните родители/настойници от маргинализирани групи.: Педагогическата наука и опитът ни са доказали, че дефицитът на меки умения е една от причините за маргинализиране на личността или отделни човешки групи. Този дефицит поражда проблеми при участие и взаимодействие в системата на образование, създаваща необходимите твърди умения за професионална и социална реализация на съвременния човек. Резултат от непреодоляването на този дефицит е отпадането от/напускането на образователната система. Усложнение за учениците в маргинализирани групи е липсата на "твърди" и "меки" умения в семейния и роднински кръг . Заради това е необходима индивидуализирана психологическа подкрепа в процеса, както в процеса на придобиване на меки умения, така и в процеса на приспособяване към формалната образователна среда. Дейността цели да оценим личните нагласи и способности за учене, както и личните дефицити на меки умения за всеки участващ ученик в контекста на семейната му среда, за да се осигурят реципрочна индивидуална психологическа подкрепа в съчетание с участие в образователни дейности.
1. Договаряме експертен екип, който разработва и провежда изследване на дефицитите на умения, образователно-социалните нагласи и склонности на 228 ученици от маргинализирани групи и 114 техни родители/настойници с фокус върху разбирането, възможността и готовността им за съдействие по отношение включващи образователни мерки за техните деца.
2. Профилираме учениците и родителите за необходимата индивидуална психологическа подкрепа приложими към индивидуалността им включващи образователни мерки по проекта.
3.Изготвяме Програма за психологическа подкрепа на ученици и работа с родители/настойници на ученици от маргинализирани групи с необходимия за осъществяването им методически и технически инструментариум.
4. Привеждаме в действие програмата чрез индивидуалните планове за работа с учениците и включените родители/настойници, като работата ще обхване 24 месеца, включително летните месеци, за да постигнем планираните резултати.
5. Изпълнението може да бъде в училище или в дома на учениците съобразно оценката на работещия педагог/психолог. Допуска се и групова работа с включените ученици и родители/настойници.
6. Предвид епидемичната обстановка и възможните свързани ограничения в общуването, наложени от противоепидемични мерки, сложната организация за изпълнение на тази дейност за изпълнението на всички останали в това предложение, залагаме време за осъществяването, покриващо срока за изпълнение на проекта. |
49 413.65
|
36 803.18
|
Създаване на форма за взаимодействие между учителите и родителите/настойниците на ученици от маргинализирани групи с фокус върху образователното им включване и интегриране.: Децата са универсална ценност за всяка човешка общност. Всяка мярка за включване и интегриране в обучение на учениците изисква активно и разбиращо участие на техните родители/настойници. По тази причина, дейността цели създаването на формат за взаимодействие и изграждане на доверие между семейната среда (родители/настойници) и учителите в училищата партньори.
1. Създаваме клубна форма – клуб на родителите/настойниците и учителите във всяко от училищата партньори. Тя осигурява равнопоставеност на страните, за изграждането на взаимно доверие, основава се на споделения интерес към „доброто на детето”. В създаването на клуба включваме родители/настойници, показали склонност към взаимодействие и организация в изпълнението на дейност 1.
2.С административно-институционалния опит на Общината, с общностния авторитет и специфична човешка експертиза на СНЦ, училищата организират родителите в мрежа от доброволци, която взаимодейства непрекъснато с учителите за образователно включване и интегриране на учениците от маргинализирани групи. Родителите/настойниците, клубни членове, са "вътрешната връзка" със семействата на учениците от общността си, като работят както за включване на учениците в дейностите по проекта и дейностите на училищата, така и за включване на още родители във взаимодействието с учителите. Особен фокус в тяхната работа са родителите/настойниците на включените в психологическа подкрепа деца, с които работят експертите по дейност 1, за да се осъществи необходимия синтез между интервенциите в процеса на работа на психолозите и педагозите със семейната среда и осъществяването на предложените личностни стратегии в практиката на работата на родителите от клуба.
3.Включените експерти на Общината и СНЦ подпомагат родителите/настойници в клубовете в организирането и провеждането на дни на общностите бит, култура и начини на общуване с цел да транферират специфичните комуникационни и културни знания на родителите/настойниците към включените педагози.Участващите учители обобщават тези „уроци от родители за учители” в „Бележки за сътрудничество”: наръчник, съдържащи научените от тях подходи за изграждане на доверие/взаимодействие с конкретната етническа и културна общност по отношение образованието и включване в образование на децата.
4.Включените експерти на Общината и СНЦ подпомагат училищата партньори в привличането на учителите от техния състав във взаимодействията и дейностите на клубовете.
5. Клубните членове, ползвайки експертизата на помощниците си от Общината и СНЦ, установяват правилата на работа на клуба във всяко от училищата като приемат "Писаните правила на Клуба", както и програма за неговата работа. Дейностите на клуба се осъществяват и в периода на ваканциите.
Предвид ограниченията, които епидемичната обстановка може да наложи в непредвиден момент и зависимостта на ефективността на родителската мрежа от работата с родителите/настойниците в дейност 1, залагаме както времеви буфери при осъществяването на конкретните задачи, така и достатъчно време за синтез между тяхното изпълнение и резултатите за родителите/настойниците от дейност 1. |
26 925.44
|
33 693.43
|
Създаване на школи по интереси за насърчаване образователното включване и интегриране на ученици от маргинализирани групи в училищата партньори.: Целта на тази дейност е да създадем и развием привлекателни форми на социално-емоционално учене – школи по интереси - които да мотивират учениците от маргинализирани група да идват и остават в училище. Методът вече е прилаган от СУ "Св.св.Кирил и Методий" и работи. Дейността акцентира на школите по интереси, за да дадем на учениците от маргинализирани групи „онова, което не могат да получат вкъщи” и така да насърчи мотивацията, да развие уменията им за участие във формалния образователен процес. Достъп до участие имат всички деца от учиищата партньори, с фокус върху онези, които отговарят на критериите на МОН за представители на маргинализирани групи. Учениците, получаващи психологическа подкрепа, се насочват към съответстващата им дейност с информираното съгласие на техните родители.
1. Школа „Tik-tube” Включва 24 ученици, 2 групи, от начален и прогимназиален етап от ОУ „Св.П.Хилендарски”. Програмата за обучение развива свързаните с интереса им дигитални компетентности. Групите имат задачата да функционализират блог на проекта. Всеки от етапите на създаване ще има състезателен характер за участващите групи при критерии, върху видимите резултати в блога. Наградата е използването на структурата и съдържанието на групата, която спечели съответния етап. Школата поддържа създадения блог след приключването проекта.Необходими са таблети, 2 интерактивни дъски и 4 мултимедии за работата на екипите.
2.2. Школа „Да се състезаваме” включва 4 групи от 12 ученици, прогимназиален и гимназиален етап, с интерес към спортно-физическите дейности: 2 в ОбУ „Св.”Паисий Хилендарски” и 2 в „Св.св.”Кирил и Методий”. Школата подготвя и осъществява, в процеса на изпълнение на програмата си, състезателния цикъл „Десетобой за ученици” между групите от двете учебни заведения – класическата продължителност е 2 дни от състезания през 30 минути в пет дисциплини. Десетобоят включва десет от най-често ползваните в училищната програма спортни задачи и игри. Победителят получава за групата си „Купата”Победа”, а вторият и третият – сребърен и бронзов медал. Небоходими са екипи, спортни пособия, мултимедия за публичните събития.
3. Школа ”Любознателни творци” включва до 12 ученици в 1 група прогимназиален или гимназиален етап от ОбУ „Св.П.Хилендарски”. Участниците в групите се разделят на 3 екипа: 3.1.Проучват темата „Героите на моето семейство/род” - проучват семейната история за значим неин представител.
3.2. Учениците с интерес към визуалните изкуства работят визуалната инсталация „Силата на хората” – конкретното творческо решение трябва да бъде на учениците и техните ръководители, като се следва идеята инсталацията да покаже човешките добри примери на общността. Необходими са 1 интерактивна дъска и 1 мултимедия за работата на екипа. 3.3 Учениците с интерес към творческото писане обобщават в сборник от текстове проучванията на групата, имат свободата да изберат жанра и формата, и заглавието на сборника. Публикуват го в блога на проекта. Необходими са мултимедия на за работата на екипа, канцеларски и офис, художествени материали.
4. Школа „Природолюбител” включва 2 групи от 12 ученици в начален и прогимназиален етап на ОбУ „Св.Паисий Хилендарски”, подпомогнати от експерт на СНЦ осъществяват проучване, заснемане и публикуване в блога на проекта на слабо познати местни културни, природни или исторически забележителности, както и маршрутите до тях. Нужни са мултимедии за презентации, фотоапарати, транспорт.Необходими са 2 мултимедии за работата на екипите, 2 фотоапарата. Дейността е обвързана с резултатите от психологическата подкрепа и работата с родители/настойници.
5. Школите осигуряват занимания на учениците и във ваканционните дни, Ползват осветление, климатизация, почистване на помещенията си.
Епидемичната обстановка може да създаде ограничения и забавяния. Задачи се осъществяват на открито. Всяка група се осигурява с възможност за демонстрация на проектите си чрез мултимедийно устройство, екран и стойка. |
88 251.15
|
81 023.83
|
Да намерим спътници за бъдещето : Уменията за взаимодействие и организация са ключови за всяка образователна интеграция. Тези умения се формират ситуативно. Ако искаме да утвърдим и мултиплицираме резултатите от създадените форми и взаимодействия за емоционално-социално учене в подкрепа на образователното включване и интегриране, необходимо е с помощта на проекта да създадем ситуации, в която те да се научат да организират и създават партньорства/дългосрочни взаимодействия извън познатата си среда, което е цел на тази дейност.
1. Ръководителите на групите, подкрепени от 2 експерти административни дейности на Общината и СНЦ, насърчават учениците да направят проучване, да установят връзки и да организират посещения до местата, в които са намерили школи с идентичен предмет на работа и връстници със сходна социална принадлежност. Експертите на Общината и СНЦ, заедно с членовете на родитело-учителските клубове насърчават родители/настойници да се включат в планирането на учениците и да участват в техните посещения.Те съдействат на ръководителите на групите при съгласуването на пътуванията с РУО на МОН, както и пред местните власти на населените места, в които ще се осъществят посещенията.
2. Включените ученици, съвместно с ръководитеите си разработват албум-представяне на съответните школи, който включва снимки и текстове за работата на школите, постиженията и контактите им. Албумите - пълноцветни, с твърди корици, формат А4, до 30 страници, 4 броя - се отпечатват и са подаръци от школите за техните домакини.
3. Всяка школа организира свое „Посещение за приятелство” при уговорения партньор. Планира се за 2 дни, за да може учениците да пътуват, да се настанят, да организират и изпълнят планираната програма и да доразвият необходимите формални и неформални връзки с връстниците от партньорската школа. В процеса на организация с партньорите е обсъдена и при посещението се изпълнява програма от дейности. Програмата е тематично свързана с работата на школите: блога на проекта и начина на неговото създаване, състезания между спортистите, представяне на инсталацията и проучванията на любознайковците, проучените забележителности и маршрутите до тях на природолюбитеите.
4. Придружаващите учители и родители/настойници са включени с дискусии "за възрастни" - обмяна на опита от работата на съответните школи. Съвместно с учениците, те подготвят и приемат меморандуми за сътрудничество.
5. С приключване на посещенията, ръководителите на групите поставят задача към участвалите ученици за обобщаване на впечатленията, взаимодействията и идеите за бъдещата работа с партньорите в текст и снимки под заглавието "Първата ни среща с...". Докладите на учениците от школите се публикуват в блога на проекта.
6. Епидемичната ситуация в страната е риск за навременното изпълнение на дейността. По тази причина, планираме допълнително време за нейното изпълнение, ако се въведат ограничения, които да възпрепятстват осъществяването на посещенията за известно време. Ситуация от този тип, обаче, би допълнила опита на учениците по отоншение организационните и мотивационните им способности.
|
30 942.00
|
4 127.00
|