Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 368 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Реализацията на проект „Надграждане на основните системи на НАП за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи” ще надгради основните информационни системи в НАП, предоставящи електронни услуги, както и регистъра на задълженията и регистъра на задължените лица в НАП, като ще създаде възможност за обмен на регистрационни и транзакционни данни по електронен път във вид на вътрешно административни електронни услуги. До информацията ще имат достъп физическите и юридическите лица, които ще могат в реално време след успешна електронна идентификация, да получават информация за подадените документи и задълженията си към НАП, както и възможност да платят онлайн.
Проектът ще създаде необходимите предпоставки за по-лесен обмен на информация, както между вътрешните системи на НАП, така и със системи на национално и трансгранично ниво, което ще доведе до подобряване на качеството и бързодействието при предоставянето на административни услуги на физическите и юридическите лица от Агенцията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Надграждане на основните системи на НАП чрез изграждане на архитектура, ориентирана към услуги (SOA): С цел повишаване на качеството и бързодействието на предоставяните от НАП електронни административни услуги, подобряване на производителността и ефективността на основните информационни системи на НАП за обмен на данни и предоставяне на услуги към вътрешни и външни системи и осигуряване на надеждност, сигурност и непрекъсваемост на дейността на НАП, ще бъдат надградени основните системи на НАП, чрез внедряване на архитектура ориентирана към услуги. В рамките на дейността ще се извършат следните действия: 1. Анализ на информационните системи в Агенцията; анализ на текущото състояние на електронните услуги и платформата им; анализ на наличните интерфейси за обмен на данни (в т.ч. обхвата от данни, начина на обмен на информацията); анализ на взаимовръзките между информационните системи на НАП, както между вътрешните, така и между вътрешните и външни за НАП системи. На база на анализа ще бъде избрано решение за внедряване на SOA архитектура (доставка на необходимите лицензи); ще бъдат препроектирани на технологично и бизнес ниво електронните услуги на НАП и платформата им, съобразно новата архитектура в НАП и принципите на SOA; ще бъдат идентифицирани, описани и приоритизирани сървисите и интерфейсите, които следва да бъдат изградени. Ще бъде изготвен план и подход за доставката на необходимите лицензи за внедряване на SOA архитектура; за препроектиране на електронни услуги и надграждане на платформата им; за изграждане на сървиси и интерфейси в приоритетните за НАП области, в рамките на проекта. Ще бъдат изготвени изисквания за технически спецификации при изграждане на нови или промяна на съществуващите информационни системи в НАП, които предоставят и/или съхраняват данни, които ще използват при изградените съществуващи сървиси и интерфейси или при изграждането на нови такива. Ще бъде изготвена концепция за бъдещото развитие на SOA архитектурата в НАП за тригодишен период след приключването на проекта. 2. Доставка, внедряване и настройка на избраното решение за SOA архитектурата в НАП, което включва и доставката на необходимите лицензи. 3. Разработване, тестване, приемане и внедряване на платформа с е­услуги на НАП, като се спазват и прилагат принципите на ориентираната към услуги архитектура в НАП. 4. Изграждане на сървиси и интерфейси за двупосочен обмен на данни с вътрешни и външни информационни системи за основните вътрешни системи, което включва: • Изграждане и внедряване на сървиси в минимум 15 приоритетни за НАП области между информационните системи на НАП и нейни партньори. Интегриране на сървисите със SOA архитектура в НАП. • Изграждане и внедряване на интерфейси между сървисите и информационните системи на НАП и нейни партньори. Интегриране на интерфейсите с платформата и е-услугите на НАП и информационна система „Събиране”. 5. Описание на ИТ архитектурата в НАП, с цел организиране на процесите в НАП. 6. Провеждане на обучения на длъжностни лица, опериращи със системите: • Ще бъде проведено обучениe на бизнес потребители за основи на ориентираната към услуги архитектура. • Ще бъде проведено обучениe на ИТ потребители за ориентираната към услуги архитектура. • Ще бъде проведено обучениe на администратори за ориентираната към услуги архитектура. • Ще бъде проведено обучениe за методологията и описанието на ИТ Архитектурата. Подробното описание на дейността е в приложение към Формуляра за кандидатстване. 2 512 702.12 4 011 938.69
Дейност 2: Информация и комуникация: С цел популяризиране на резултатите от проекта, НАП ще реализира следните дейности: - Създаване на видеофилм с продължителност не по-малко от 3 и не повече от 15 минути, включващ основните резултати от изпълнението на проекта и съобразен с правилата за публичност. Създаването на видеофилма ще бъде възложено на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, след което служители на НАП ще публикуват одобрения видеофилм в Youtube канала на Агенцията и ще разпространят до средствата за масова информация, включително онлайн издания; - Създаване и публикуване в национален всекидневник на 2 платени съобщения - при сключване на договор с изпълнител за изпълнение на основната дейност по проекта и в края на проекта; - Провеждане на 2 пресконференции - при сключване на договор с изпълнител за изпълнение на основната дейност и в края на проекта. И двете пресконференции ще бъдат организирани и проведени от служители на НАП, без необходимост от избор на външен изпълнител; - Изработване на 3 бр. плакати, единият от които ще бъде поставен на видно за организацията място, а другите два ще се използват за пресконференциите. Плакатите ще бъдат изработени от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП; - Публикуване на кратка информация за проекта в Интернет и Интранет страниците на НАП. Изработването на материали за визуализация и популяризация на резултатите от проекта ще бъде в съответствие с изискванията за публичност, съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Изпълнението на тази дейност ще направи възможно популяризирането на целите и задачите на ОПДУ, на приоритетната ос и в частност на резултатите, постигнати в хода на реализация на проекта. Същевременно, дейността ще осигури публичност и прозрачност на изпълнените дейности, като повиши знанието и информираността на клиентите и служителите на НАП за възможността ОПДУ и ЕСФ да подпомагат подобряването дейността на Агенцията, чрез безвъзмездно финансиране. 16 233.51 22 440.36

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.