Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Създаване на общинско социално предприятие "Спомагателни дейности в община Горна Оряховица" с настоящия проект, с което се разкриват нови работни места в сферата на благоустройството и озеленяването, които ще бъдат от значение за развитието на местната икономика, социализирането и интеграцията на хора от уязвими групи. До сега подобен тип дейности са изпълнявани най-често от представители на целевите групи като временни мерки за заетост, посредством насочване от Дирекция "Бюро по труда" Горна Оряховица. Социалното предприятие ще извършва дейности по хигиенизиране, подобряване на околната среда, извършване на дребни ремонтни дейности в имоти частна и общинска собственост, поддръжка на паркове, улици, градини и др. Въз основа на приета и утвърдена от Общинския съвет Тарифа за таксите, събирани в Социалното предприятие, ще се извършват дейности срещу заплащане, като приходите ще се използват за закупуване на материали и консумативи необходими за функциониране на предприятието. Ще бъдат привлечени заинтересовани страни в изпълнението на дейностите - местната власт, неправителствения сектор, Дирекция "Бюро по труда" и др. Основен мотив за създаване на общинското социалното предприятие в тази сфера от икономиката, е разкриването на възможности за заетост на лицата от целевите групи, чрез създаване на иновативни за общината подкрепящи услуги в реална работна среда. В процеса на разработване на социалното предприятие, безспорно водеща е социалната цел за максимизиране на социалния ефект спрямо лицата от целевите групи, а дейностите за благоустрояване, озеленяване и хигиенизиране са средство за постигането й.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Строително - ремонтни дейности, необходими за функционирането на общинското социално предприятие "Спомагателни дейности в община Горна Оряховица": Извършване на строително- ремонтни дейности на общинското социално предприятие. Текущ ремонт на предоставените по проекта - 3 броя помещения, 2 бр. съблекални/умивалнии 2 бр. санитарни възли. Дейността се възлага на лицензирана строителна фирма, съгласно процедура за възлагане по ЗОП. Процедурата по ЗОП и избор на изпълнител е предвидена за първия месец от стартиране на проекта. Предвижда се текущият ремонт да се извърши за период от 2 месеца. 0.00 0.00
Оборудване и обзавеждане на общинското социално предприятие: Обзавеждането и оборудването на помещенията на общинското социално предприятие, обхваща доставка и закупуване на материални активи за обзавеждане и оборудване съгласно проведена процедура по ЗОП. Предвижда се да бъде закупено обзавеждане за предвидените по проекта помещения. За функциониране на социалното предприятие ще бъдат закупени подходящи инструменти, инвентар, техника и консумативи и материали. На закупеното оборудване и техника са предвижда да бъде направена застраховка. 0.00 43 861.57
Психологическо консултиране и мотивиране на лица от уязвимите групи: Дейността по психологическо консултиране и мотивиране на лица от уязвимите групи ще включва психологическо изследване и индивидуално и групово консултиране. Психологическата подкрепа ще бъде фокусирана върху специфични теми или проблеми, които наетите психолози ще установят в процеса на психологическото изследване, като тревожност, натрапливи мисли, управление на стреса, управление на времето, справяне с конфликтни ситуации в ежедневието и работата, ниско самочувствие, преодоляване на зависимости, мотивиране. Фокусът може да е разрешаване на проблема или усвояване на специфични техники за справяне. 0.00 7 512.17
Подкрепа за осигуряване на заетост на лица от уязвимите групи в общинското социално предприятие за 12 месеца. Функциониране на общинското социално предприятие: С тази дейност се цели функциониране на общинското социално предприятие и осигуряване на заетост на лицата от целевата група. Персоналът на общинското социално предприятие включва Управител- 1 бр, домакин- касиер- 1 бр. сътрудник, социални дейности - ангажиран с целевите групи- 1 бр., работник поддръжка- 6 бр., работник- озеленяване - 5 бр. и ринач- копач- 4 бр. Управителят с НКПД 11207023 ще отговаря за цялостната дейност на предприятието, изпълнението на поставените задачи, ще осъществява контакти с екипа за управление и администриране на проекта, ще отговаря за деловодната работа на предприятието, ще отговаря за съхраняване на документацията на социалното предприятие- досиета на наетите лица, присъствени форми, графици и др. Сътрудник, социални дейности с НКПД 34123012 ще работи с целевите групи пряко, като ще им оказва съдействие в изпълнение на ежедневните им трудови задължения. Касиер-домакинът с НКПД 43112002 ще отговаря за финансово- счетоводната работа, свързана с дейността на предприятието, в съответствие с нормативната уредба, ще предоставя на наетите лица съответния инвентар и консумативи по установения ред, събира получените суми за предоставената услуга, води на отчет и поддържа картотека на раздадените и съхранявани стоково-материални ценности; контролира тяхното целесъобразно използване и правилно съхраняване; предоставя необходимата информация на управителя на предприятието, както и на счетоводителя по проекта във връзка с текущата работа, междинните и окончателни отчети. Работник-поддръжка с НКПД 93120008 е отговорен за необходимите операции, свързани с поддръжка на паркове, алеи, градински площи и други прилежащи части, дребни ремонти и др.; спазва изискванията на качество на работата и правилата за безопасни и здравословни условия на труд. Ринач-копач НКПД 93120013 ще е отговорен да извършва трудови дейности, които изискват използване на ръчен труд, ще подпомага участниците в процеса, като товари, разтоварва и пренася материали, инструменти и оборудване; изкопава и подравнява изкопи, като използва ръчни инструменти; използва ръчни колички за събиране и изнасяне на отпадъци от мястото на работа; почиства и подготвя; спазва изискванията за безопасни условия на труда. Работник, озеленяване с НКПД 92140015 ще бъде отговорен за дейности, осъществяващи се на открито - паркове, градинки, дворове и др.; ще прилага технология за създаване и поддържане на тревни площи; събира и изхвърля отпадните продукти /окосена трева, изсъхнала растителност/ на определените за целта места; почиства, подравнява, профилира и окопава почвата ръчно; почиства и съхранява използваните инструменти; засажда и поддържа цветя и храсти; полива и оросява площите; полага грижи за насажденията като коси, подстригва и др. 0.00 139 993.17
Подбор и назначаване на персонала в социалното предприятие : Във връзка с подбор на персонала на общинското социално предприятие, екипът за управление и администриране на проекта ще разработи детайлна процедура с ясни правила за подбор на представителите на целевата група за наемане на съответните позиции, както и на екипа на социалното предприятие. Лицата ще бъдат наети по трудово правоотношение, както следва: работник поддръжка - 6 бр., работник- озеленяване- 5 бр. и ринач- копач- 4 бр., ще бъдат назначени на пълно работно време- 8 ч. Екипът на социалното предприятие- Управител- 1 бр. нает на трудов договор на непълно работно време-2 ч., сътрудник, социални дейности- 1 бр. нает на трудов договор на пълно работно време-8 ч. и касиер- домакин- 1 бр. - нает на трудов договор на непълно работно време- 2 ч. Управителят на общинското социално предприятие ще бъде назначен от Кмета на общината, а управителят ще сключва трудови договори с останалия персонал. Ще се сключи договор с външен изпълнител „Служба по трудова медицина”. Основните задължения на наетите по проекта лица ще бъдат вменени в длъжностните им характеристики. Поради динамиката на изпълнение на тази дейност, се предвижда нейната продължителност да бъде 16 месеца. 0.00 4 241.55
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: С оглед популяризиране на социалното предприемачество, социалната икономика и ефекта от изпълняваните дейности, по проекта се предвижда да бъде проведен еднодневен форум под надслов "Ден на социалното предприемачество". Ще бъдат представени добри практики за маркетинг и реклама на социални предприятия в общини, на НПО, др. организации и граждани. Ще се формира обществен интерес и ще се популяризира социалното предприемачество, ще се обменя информация и опит, ще се набелязват инициативи и позиции по политики, касаещи социалните предприятия. Чрез използване на обратна информация за ревизиране на стратегическите цели на предприемачеството, в рамките на форума ще се проведе дискусия, на която ще се дадат методически насоки за потенциални социални предприемачи, които биха могли да изградят собствен социален и устойчив във времето малък бизнес. На база на примери от добрата практика за успешни социални предприятия, ще бъдат представени инструменти и възможности как всеки може да развие своя собствена идея за социално предприятие, да може да я анализира, да я провери до каква степен тя е осъществима и след това да провери доколко би бил устойчив този бизнес модел във времето. Ще се анонсират различните варианти за финансиране на едно социално предприятие с различните финансови източници, които могат да се използват в България. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.