Българската търговско-промишлена палата ще поведе в 28-те областни центрове на страната национално многопластово проучване сред бизнеса, неправителствените браншови организации, гражданите и гражданските структури за нивото на иновативност на МСП, нагласата на бизнеса за дигитализирането на производствените процеси във връзка с Индустрия 4.0, въвеждането на дигитален маркетинг и дигитален обмен на информация с държавната и общинската администрация, и с клиентите, ефекта върху бизнеса и гражданите от дигитализацията на МСП, както и за пречките и предизвикателствата на този процес.
БТПП ще направи анализ в четири разреза на резултатите от четирите тематични направления на проучването и планира да подготви обобщен анализ и не по-малко от 8 препоръки за подобряване на нормативната уредба и на приложните аспекти на политиките, свързани с този процес.
На базата на анализа кандидатът ще разработи инструментариум за повишаване на активното участие на бизнеса, неправителствените бизнес структури и гражданите в разработването, реализирането и мониторинга на политиките за дигитализиране на икономиката.
БТПП ще обмени опит и добри практики с останалите европейски търговски палати, част от мрежата на Асоциацията на европейските търговско-промишлени палати /ЕВРОПАЛАТИ/ във връзка с дигитализацията на бизнеса.
Палатата със съдействието на регионалните си структури - регионалните търговско-промишлени палати - планира да организира и проведе национална комуникационна кампания в 28-те областни центъра на страната, чрез провеждането на 29 кръгли дискусионни маси с участието на бизнеса, неправителствените браншови структури, представители на държавната, областната и общинската администрация, както и представители на гражданите и гражданските структури за популяризиране на разработения инструментариум и за подготвените и направени препоръки за подобряване на нормативната уредба и на приложните аспекти на политиките, свързани с процеса на дигитализация на малкия и средния бизнес.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Национално проучване сред бизнеса, браншовите организации, гражданите и техните структури на нивото на иновативност на МСП; нагласата на бизнеса за дигитализирането на производствените процеси във връзка с Индустрия 4.0, въвеждането на дигитален маркетинг и обмен на информация с администрацията и клиентите; ефекта върху бизнеса и гражданите от дигитализацията на МСП; тесните места при този процес.: Българската търговско-промишлена палата планира да поведе в 28-те областни центрове на страната многопластово национално проучване сред бизнеса, неправителствените браншови организации, гражданите и структурите на гражданското общество в четири различни тематични области.
Тематичните области на проучването:
- нивото на иновативност на българските МСП във връзка с възможностите им за въвеждане на дигитализацията на тяхната дейност и с готовността им за обмен на информация и документация със съответните държавни органи и с клиентите;
- нагласата на бизнеса за дигитализирането на производствените процеси във връзка с Индустрия 4.0, въвеждането на дигитален маркетинг и дигитален обмен на информация с държавната и общинската администрация и с клиентите;
- ефекта върху бизнеса и гражданите от дигитализацията на МСП:
- ролята на дигитализацията за намаляването на броя на работните места и изчезването на цели професии
- влиянието на дигитализацията за появата на нови професии и придобиването на нови квалификации и умения
- пречките и предизвикателствата пред този процес от законодателен и институционален характер.
Проучването има за цел да се събере достатъчна информация за един задълбочен анализ на съществуващата ситуация и на очертаващите се тенденции по отношение на успешното провеждане на политиките на дигитализация на икономиката във връзка с Индустрия 4.0 и във връзка с изпълнението на Дигиталния дневен ред за Европа /Digital Agenda for Europe/, при който бизнесът и гражданите се насърчават да използват дигиталните технологии.
То ще даде информация за последиците от въвеждането на дигитализацията при малкия и средния бизнес, които ще се отразят не само върху фирмите, но и върху гражданите.
Освен това, в резултат от проучването ще се съберат достатъчно данни, които да очертаят основните предизвикателства пред реализирането на тази политика.
Резултатите и събраната информация от това проучване ще послужат като основа при разработването на задълбочения анализ и при формулирането на съответните препоръки.
25 610.09
27 053.48
Разработване на обобщен анализ в четири разреза, отговарящи на четирите насоки на проучването, базиран на обобщените резултати от четирите поданализа, като на базата на тези четири поданализа се подготвят най-малко осем препоръки от законодателен и институционален характер /по две препоръки при всеки поданализ или общо 8 за целия анализ/.: БТПП ще разработи задълбочен анализ на резултатите от националното проучване.
Анализът ще бъде в четири разреза:
- анализ на нивото на иновативност на МСП като предпоставка за оценка на възможностите им за дигитализация;
- анализ на нагласата на бизнеса за дигитализирането на производствените процеси във връзка с Индустрия 4.0, въвеждането на дигитален маркетинг и дигитален обмен на информация с държавната и общинската администрация и с клиентите;
- анализ на ефекта върху гражданите и бизнеса от дигитализацията на МСП с отчитане ролята на дигитализацията за намаляването на броя на работните места и изчезването на цели професии и приноса й за появата на нови професии и придобиването на нови квалификации и умения;
- анализ на пречките и предизвикателствата на този процес от законодателен и институционален характер.
Палатата ще подготви и представи препоръки, адресирани към изпълнителната и към законодателната власт при всеки един от поданализите, като целта е да се подготвят най-малко 8 препоръки /по две препоръки при всеки поданализ/.
В резултат на разреза на анализа "Оценка на нивото на иновативност на МСП" се планира да се подготвят най-малко две препоръки, свързани със създаването на институционални и нормативни стимули за малкия и средния бизнес да повиши нивото си на иновативност.
В резултат на разреза на анализа "Оценка на нагласата на бизнеса за дигитализирането на производствените процеси във връзка с Индустрия 4.0, въвеждането на дигитален маркетинг и дигитален обмен на информация с държавната и общинската администрация и с клиентите" се предвижда подготовката на поне две препоръки, насочени към промени на нагласата на бизнеса по отношение на дигитализацията и създаването на необходимите институционални и законодателни предпоставки за този процес.
В резултат на разреза на анализа "Оценка на ефекта върху гражданите и бизнеса от дигитализацията на МСП с отчитане ролята на дигитализацията за намаляването на броя на работните места и изчезването на цели професии и приноса й за появата на нови професии и придобиването на нови квалификации и умения" кандидатът планира да подготви най-малко две препоръки по отношение на отчитането на тези въздейстия при формулирането и изпълнението на политиките по отношение на заетостта.
В резултат на разреза на анализа "Оценка на пречките и предизвикателствата на процеса на дигитализация на МСП от законодателен и институционален характер" БТПП ще подготви и представи поне две препоръки от институционален и законодателен характер за подобряване на условията за дигитализация на българската икономика.
Кандидатът ще разработи и обобщен анализ, базиран на обобщените резултати от четирите поданализа.
Подготвените препоръки ще се изпратят до съответните онтговорни органи, отговарящи за провеждането на политиката на дигитализация на икономиката и на последиците от тази дигитализация /Министерство на икономиката, Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия и Министерството на труда и социалната политика/ и ще се внесат за разглеждане в Национания съвет за тристранно сътрудничество.
12 771.00
14 150.61
Разработване на инструментариум за повишаване на активността на участието на бизнеса, неправителствените браншови организации, гражданите и структурите на гражданското общество в разработването, реализирането и мониторинга на политиките за дигитализиране на икономиката и за упражняване на мониторинг от тяхна страна върху действията на администрацията и върху законодателството. : Въз основа на проведеното проучване и на разработения на базата на резултатите от това проучване анализ, както и на подготвените препоръки, Българската търговско-промишлена палата ще разработи инструментариум за повишаване на активността на участието на бизнеса, неправителствените браншови организации, гражданите и структурите на гражданското общество в разработването, реализирането и мониторинга на политиките за дигитализиране на българската икономика и за упражняване на мониторинг от тяхна страна върху действията на администрацията и върху законодателните процеси.
Инструментариумът ще осигури интегриран и кохерентен подход за постигането на тази цел.
Той ще представлява съвкупност от инструменти, насочени към:
- Повишаване на информираността на целевите групи по отношение на възможностите и начините за въздействие върху процеса на вземане на решения от страна на администрацията и на упражняване на мониторинг върху изпълнението на тези решения.
- Повишаване на информираността на целевите групи по отношение на възможностите за осъществяване на мониторинг върху решенията от законодателен характер.
- Създаване на механизъм за обратна връзка и за възможност за оценка на и въздействие върху действията на администрацията.
- Създаване на механизъм за участие на бизнеса, неправителствените браншови организации, гражданите и структурите на гражданското общество във формулирането и изпълнението на мерките, предприети от администрацията за справяне с предизвикателствата от въвеждането на дигитализацията при МСП.
- Подобряване на средата и възможностите за реално участие на бизнеса, неговите структури и на структурите на гражданското общество в управлението.
- Прилагане на добри европейски практики на членовете на мрежата на европейските търговско-промишлени палата на ЕВРОПАЛАТИ.
17 895.59
17 869.84
Провеждане на национална информационна и комуникационна кампания за представяне на разработения инструментариум за активиране участието на бизнеса, браншовите организации, гражданите и структурите на гражданското общество при формулирането, реализирането и мониторинга на политиките за дигитализация на МСП и за упражняване от тях на мониторинг върху действията на администрацията и законодателството: Българската търговско-промишлена палата със съдействието на нейните регионални структури - 28-те регионални търговско-промишлени палати - ще проведе национална информационна и комуникационна кампания във всичките 28 областни административни центрове, както и в градовете Казанлък и Гоце Делчев, покриваща цялата географска територия на страната.
Целта на кампанията е да запознае обществеността на национално и регионално равнище с разработния инструментариум и да повиши обществената осведоменост за предвидените в инструментариума механизми за активиране участието на бизнеса, браншовите организации, гражданите и структурите на гражданското общество при формулирането, реализирането и мониторинга на политиките за дигитализация на МСП и за упражняване от тяхна страна на мониторинг от върху действията на администрацията и законодателството, както и с направените препоръки за подобряване на средата за реално участие на бизнеса и на гражданското общество в управлението.
Кампанията включва провеждането на 29 дискусионни кръгли маси в 28-те областни центрове на страната и при БТПП в София, в които ще вземат участие представители на на бизнеса, неправителствените браншови структури, представители на държавната, областната и общинската администрация, както и представители на гражданите и на структурите на гражданското общество с цел популяризиране на разработения инструментариум и за подготвените и направени препоръки за подобряване на нормативната уредба и на приложните аспекти на политиките, свързани с процеса на дигитализация на малкия и средния бизнес. Планиран брой участници в кръглите дискусионни маси - 870 лица.
Освен това кампанията предвижда:
- публикации /уеб базерани на сайта на БТПП и на сайтовете на РТПП - най-малко 15; в бюлетина "Инфобизнес" на БТПП - минимум 6 ; в регионални издания - най-малко 15/
- интервюта в национални и регионални медии - най-малко 6
- подготовка и отпечатване на информационни брошури с цветен печат и тираж 1000 бр.
- организиране на пресконференция за представяне на инструментариума
Кампанията ще завърши с организирането на заключителна конференция, която ще се проведе в София и на която ще се представят резултатите от изпълнението на проекта.
Участници в заключителната конференция ще бъдат представители на бизнеса, на регионалните търговско-промишлени палати, на браншовите организации на национално и регионално равнище, на структурите на гражданското общество, на държавната, областната и общинска администрация и на законодателната власт. Планира се широко медийно отразяване на събитието. Планиран брой участници в заключителната конференция - 150 лица.
18 402.86
19 192.77
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN