Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 657 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е по подмярка 5.1 „Подкрепа за инвестиции в превантивни мерки, насочени към ограничаване на последствията от вероятни природни бедствия, неблагоприятни климатични явления и катастрофични събития“ от мярка 5 на ПРСР.  В рамките на проекта за 7 лаборатории на БАБХ, занимаващи се с лабораторно-диагностична, научноизследователска дейност и експертна дейност в областта на здравеопазването на животните, безопасността на храните и фуражите ще бъде закупено специализирано лабораторно оборудване.  Осигуряването на лабораторния капацитет е в основата на борбата със заразните болести, с оглед ранно и точно диагностициране и адекватен контрол и мониторинг. В рамките на проекта ще се създаде и ЕИС за управление на дейностите в лабораториите, осигуряваща контрол върху всички процеси, свързаност на данните и бърз анализ на резултатите. Своевременното обобщаване на резултатите е важен елемент от ефективното управление на работните процеси. Системата за управление на информацията на лабораториите, използвана за събирането, записването, докладването, съхраняването или възстановяването на данни ще бъде валидирана по отношение на функционалност. LIMS ще бъде интегрирана с ИИС ВетИС.  С реализирането на проекта ще се повиши капацитета на 7 бр.лаборатории,  пряко свързан с превенция и предотвратяване на епизоотии, както и борбата с тях, включително чрез намаляване на времето за реакция от страна на компетентните органи и надграждане на системите и действия пряко свързани с превенция и преодоляване на риска от възникване на заразни болести.За успешното изпълнение на проекта Бенефициентът ще проведе процедури, съгласно изискванията на ЗОП за избор на изпълнители на дейностите на проекта, и ще контролира стриктното изпълнение на заложените дейности. Реализирането на проекта ще допринесе за прилагане на мерки за превенция и контрол. Ще бъдат ограничени последствията от появата, разпространението и ерадикацията на инфекциозните заболявания по животните.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители за дейностите по проекта.: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – БАБХ ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители БАБХ ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните поднормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени три процедури за: 1. Осигуряване на външна техническа помощ за организация и управление на проект „Повишаване на капацитета на Българска агенция по безопасност на храните, пряко свързан с превенция и преодоляване на риска от възникване на заразни болести по селскостопанските животни, както и борбата с тях“; 2. Доставка на специализирано лабораторно оборудване за нуждите на Българска агенция по безопасност на храните; 3. Изграждане на лабораторна информационна мениджмънт система – laboratory information management system (LIMS). Ако съответната обществена поръчка е включена в план – графика на БАБХ за съответната година ще се пристъпи към провеждането й. Ако поръчката не е включена в план-графика на БАБХ при необходимост ще се вземе решение за нейното възлагане. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от ръководителя БАБХ. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът по проекта ще отговаря и организира своевременното всички необходими документи за осъществяване на предварителна проверка и последващ контрол върху проведените обществени поръчки за изпълнение на дейностите, В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. БАБХ сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. 0.00 0.00
Доставка и монтаж на оборудване за нуждите на лабораториита в структурата на БАБХ: НРЛ са задължени да участват периодично в междулабораторни сравнителни изпитвания за пригодност, които се организират от съответните европейски референтни лаборатории. Поради неработещи или остарели апарати се налага отказ от участтие в такива изпитвания или се получават незадоволителни резултати. Правилата на акредитация изискват лабораториите да анализират причините и да предоставят план за отстраняването им. Лабораториите не са в състояние да отстранят несъответствия от такъв тип с наличната апаратура. Съгласно действащите политики, всеки отказ от участие или всеки незадоволителен резултат при участие в междулабораторно сравнение се докладва в ЕК. Осигуряването на лабораторния капацитет е в основата на борбата със заразните болести, с оглед ранно и точно диагностициране и адекватен контрол и мониторинг, тъй като през последните години България е изправена пред редица особено опасни заразни болести. В рамките на дейността ще бъде доставено ново оборудване. Всеки един апарат и оборудване ще има принос за превенцията и ограничаване на вероятните природни бедствия: Ще бъдат закупени - секвенатор - за секвениране на високо патогенните птичи инфлуенчни вируси, за секвениране на вирусите на треска от западен Нил, шап, шарка, син език, АЧС, респираторни и чревни вирусни инфекции. За 7 лаборатории в структурата на БАБХ ще бъде закупено и доставено специализирано лабораторно оборудване, в зависимост от текущото състояние и конкретните нужди на всяка една от лабораториите. Оценката на текущото състояние е базирана на извършено специфично обследване, чрез провеждане на събеседване с ръководителите на съответните лаборатории и определени служители; одит и проверки във връзка с конкретно възложени лабораторни дейности и наблюдение и контрол на лабораториите на управленско ниво. Пълен списък с предвиденото за закупуване оборудване е приложен към Приложение 4 от настоящото проектно предложение. 3 098 394.12 0.00
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект ще бъде избран консултант, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Ръководител на екипа, 2. Юрист и 3. Технически сътрудник. Консултантът ще бъде избран по реда на ЗОП. Получателят представя на ДФЗ списък на планираните обществени поръчки в ИСУН по образец, утвърден от изпълнителния директор, в срок до 15 работни дни от датата на сключване на договора. В срок до 15 работни дни от сключване на административния договор с БАБХ, Експертите „Ръководител на екипа” и „Юрист” на консултанта ще подготвят списък на планираните обществени поръчки за конкретния договор пред ДФЗ. Документите се представят за извършване на предварителна проверка за законосъобразност на планираните обществени поръчки за възлагане на дейностите, включени в одобрения проект. Същите експерти ще подготвят документация за провеждане на обществена поръчка за избор на доставчик за специализирано лабораторно оборудване. Обществената поръчка, ще бъде проведена в срок до девет месеца от подписването на административния договор, като в този срок се предвижда и да бъдат сключени договори с изпълнители за всички разходи по одобрения проект, с изключение на обществените поръчки, които са прекратени или обжалвани по реда на ЗОП. След провеждането на обществената поръчка, експертите ще подготвят пълно досие на проведената обществена поръчка и ще го публикуват в ИСУН във формат „рdf“ или „jpg“, номерирана в долния десен ъгъл, цялата документация, свързана с възлагането на обществената поръчка за изпълнение на дейност, включена в одобрения проект в срок до десет работни дни от датата на подписване на договора. Представените документи ще послужат на Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателната агенция за извършване на последващ контрол за законосъобразност на възложените обществени поръчки. Ръководителят на екипа и Техническият сътрудник ще подготвят исканията за авансово, междинно и окончателно плащание. При подготовката на авансово, междинното и окончателното плащане, експертите на консултанта ще съдействат за подготовката на заявките за плащане, декларации и други документи към тях, като ще оказват съдействие на БАБХ за представяне на заявките за плащане чрез ИСУН. Ръководителят на проекта, подпомаган от експерт „Юрист”, ще следи за спазване на изискванията на ЗОП и останалата нормативна уредба. Експертите на консултанта ще следят дали Бенефициентът изпълнят изцяло одобрения проект в срока, посочен в административния договор и при спазване на крайните срокове за това. Консултантът и неговите експерти ще съдействат на БАБХ при проверки от представители на ДФЗ - РА, Управляващия орган (УО) на ПРСР 2014-2020 г. и на други, определени с нормативен акт органи, включително на институции на Европейския съюз, за осъществяването на контрол за изпълнението на този административен договор и изискванията на приложимите нормативни актове. Консултантът съдейства на Бенефициента при предоставяне на необходимите документи, данни и информация и оказват всякакво друго съдействие по време на изпълнението на административния договор. С цел осигуряване на публичност и прозрачност по проекта в рамките на дейността, Бенефициентът ще постави на видно за обществеността място временен билборд с размери не по-малко от 3 м височина и 4 м широчина, съдържащ информация за дейността, подпомагана от ЕЗФРСР. Билбордът ще бъде поставен от датата на сключване на АДПБФП до изтичане на срока за мониторинг. БАБХ ще включват на професионалната си електронна страница, кратко описание на подпомаганата дейност, както и целите и резултатите от дейностите по проекта, като се подчертава финансовото подпомагане от Европейския съюз. 64 800.00 0.00
Изграждане на лабораторна информационна мениджмънт система – laboratory information management system (LIMS): Една от целите на проекта е създаването на единна информационна система за управление на дейностите в лабораториите, осигуряваща контрол върху всички процеси, свързаност на данните и бърз анализ на резултатите. Това може да се постигне, чрез разработването и обединяването на различните модули в едно общо софтуерно решение, което не само съкращава времето за въвежданите данни и бързото извеждане на различни видове справки, но и въвежда единна организация на потока от данни. Своевременното обобщаване на резултатите е важен елемент от ефективното управление на работните процеси. Системата за управление на информацията на лабораториите, използвана за събирането, записването, докладването, съхраняването или възстановяването на данни, трябва да бъде валидирана по отношение на функционалност. LIMS трябва да е интегрирана с ИИС ВетИС. Оценката на текущото състояние е базирана на извършено специфично обследване , чрез провеждане на събеседване с ръководителите на съответните лаборатории и определени служители; одит и проверки във връзка с конкретно възложени лабораторни дейности и наблюдение и контрол на лабораториите на управленско ниво. Установени са множество проблеми, които една бъдеща система би могла да коригира – разнородни като наименование и оформление типове документи, утежнена система за извършване на справки изискваща много физическо време на работещите в съответната лаборатория, липса на уеднаквени електронни входящо-изходящи дневници, липса на съвременна компютърни конфигурации, невъзможност за отразяване на всички извършени лабораторни дейности в ИИС ВетИс и др. Същевременно регулярно възникващите кризи по отношение здравеопазването на животните налагат Българската агенция по безопасност на храните да предприема своевременно редица мерки, включително клинични прегледи в животновъдните обекти, серологични и вирусологични изследвания на кръвни и органни проби от домашни и диви животни при съмнение за възникване на болест, принудително умъртвяване и обезвреждане на заразени и контактни възприемчиви животни, обезщетяване на собствениците на убити животни, унищожаване на продукти от тях, повишаване на осведомеността на всички заинтересовани лица, в т.ч. ветеринарни лекари, фермери и ловци, повишаване на общественото доверие в безпристрастността и качеството на дейностите на официалния контрол и др. Това налага извода, че своевременното изграждане на съвременна интегрирана софтуерна информационна система за нуждите на собствените лаборатории в системата на БАБХ и определените официални лаборатории е крайно необходимо и наложително. Необходимостта от изграждането на съвременна интегрирана информационна система е продиктувана и от обстоятелството, че такава до сега няма изградена (или има частично - модули мляко и лов), а в съвременните условия на работен цикъл това от своя страна създава предпоставки за забавянето на резултатите, увеличаване на трудоемкостта и намалява ефективността от работата на служителите. Основни елементи при изграждане на системата трябва да бъдат: движението на пробите посредством баркод, даващ възможност за електронно генериране на документи за пробовземане, вътрешно лабораторно движение на пробите и резултати от анализите. Системата трябва да осигури анонимност на пробите, въвеждане на данни само от надлежно оправомощени лица, вход в системата от служители с определени нива на достъп до информацията. За опростяване на действията при вземане на пробите ще е целесъобразно електронното въвеждане на пробата на мястото на вземането ѝ, което ще доведе до необходимост от осигуряване на необходимото електронно оборудване, съобразено с възможностите на бъдещата електронна система. 660 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.