Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект има за основна цел отправяне на предложения за подобряване на процедурите и организацията на съдебната система за ускоряване на правораздаването, както и увеличаване на прозрачността чрез осъществяване на граждански контрол върху реформата й посредством по-активното включване на НПО в процеса на разработването, наблюдението и оценката на стратегиите за реформа, касаещи по-ефективното и прозрачното функциониране на съдебната система. Тази обща цел се постига чрез изпълнението на планираните проектни дейности, всяка от които води до постигането на заложените специфични цели, а именно: 
- Извършване на анализи и проучвания, свързани с дейността на съдебната система за оценка на ефективността на работата и създаване на модел и методика за съкращаване на времето за решаване на делата за подпомагане на процеса на модернизация на системата и повишаване на общественото доверие в нея с цел подобрения при прилагането на установените процедури на различните етапи от съдебното производство чрез оптимизация на работните процеси за ускоряване на правораздаването; отправяне на препоръки, включително чрез пренасяне на добри практики, за съкращаване на времето за решаване на делата, подпомагане на процеса на модернизация на системата и повишаване на общественото доверие в нея, ефективно планиране на човешките ресурси (ЧР) в съдилищата и подход за оценка на тяхната ефективност в работата. 
- Разработване на модел за предоставяне на правна помощ на граждани и бизнеса при значително забавено правосъдие като форма на осъществяване на мониторинг на ефективността на съдебната реформа и провеждане на информационни кампании с цел повишаване на гражданския контрол върху реформата в съдебната система чрез модел за мониторинг и контрол за решаване на делата в разумен срок.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на анализи и проучвания, свързани с дейността на съдебната система за оценка на ефективността на работата и създаване на модел и методика за съкращаване на времето за решаване на делата за подпомагане на процеса на модернизация на системата и повишаване на общественото доверие в нея: Цели: 1. Създаване на модел и методика за прилагане на установените процедури на различните етапи от съдебното производство с цел оптимизация на работните процеси за ускоряване на правораздаването. 2. Отправяне на препоръки, включително чрез пренасяне на добри практики, за съкращаване на времето за решаване на делата, подпомагане на процеса на модернизация на системата и повишаване на общественото доверие в нея. 3. Отправяне на препоръки, включително чрез пренасяне на добри практики, за ефективно планиране на човешките ресурси (ЧР) в съдилищата и подход за оценка на тяхната ефективност в работата. Основният фокус на настоящата дейност е да насърчи упражняването на правото на достъп до правосъдие чрез решаване на делата в разумен срок за повишаване качеството на правосъдието и повишаване на общественото доверие в съдебната система. Обхватът на анализа вкл. първоинстанционните производства по граждански, търговски и наказателни дела в Софийския районен съд (СРС), който е най-натовареният съд в страната, което е гаранция за представителността на извадката, която ще попадне в обхвата на анализа. При извършването на изследванията ще бъде отчетена ролята на Софийска районна прокуратура в производството по наказателни дела от гледна точка на решаването им в разумен срок. Планирано е анализът да бъде фокусиран върху: работните процеси и процедури на всеки един етап от първоинстанционните производства в СРС, ефективността при движението на документооборота, както и състоянието на организацията на трудовата дейност. Освен гореописания анализ, в изпълнението на дейността е планирано проучване на добри практики за повишаване на ефективността на работните процеси и процедури, движението на документооборота, отчетност на натовареността и ефективността на магистратите и съдебните служители (от гледна точка на срочност и качество на дейността), обвързването на тези резултати с атестациите, кариерното развитие и системата на възнаграждения в съдебната система. В резултат на извършените анализ и проучване е предвидено разработването на модел и методика за усъвършенстване на организацията на работните процеси и процедури на съда, включително системата за документооборота и движение на делата, подобряване на отчетността и организацията на трудовата дейност, както и изготвянето на доклад с препоръки за прилагане на предложените модел и методика. За изпълнението на така планираната дейност е предвидено екип от следните експерти със следните функции и отговорности за всеки негов член: 1. Ръководител на екипа (външен персонал – 1 лице): ръководи екипа за изпълнение на дейността; участва в дейностите по събиране на информация, анализ на събраната информация, проучване на добри практики, разработване на модела и методиката; изготвяне на доклад с препоръки; осъществява контрол и мониторинг при изпълнението на дейността. 2. Експерт в областта на правото (външен персонал – 1 лице): участва в дейностите по събиране на информация, анализ на събраната информация, проучване на добри практики, разработване на модела и методиката; изготвяне на доклад с препоръки. 3. Експерт в областта на консултирането на трудовата дейност (външен персонал – 1 лице): участва в дейностите по събиране на информация, касаеща организацията на трудовата дейност в Софийския районен съд, анализ на събраната информация, проучване на добри практики, касаещи организацията на трудовата дейност в съдебни органи в страни от ЕС, разработване на модела и методиката, както и изготвяне на доклада с препоръки в частта, касаеща организацията на трудовата дейност. 70 782.24 61 874.98
Разработване на модел за предоставяне на правна помощ на гражданите и бизнеса при забавено правосъдие като форма на осъществяване на мониторинг на ефективността на съдебната реформа: Цел на дейността: Повишаване на гражданския контрол върху реформата в съдебната система чрез модел за мониторинг и контрол за решаване на делата в разумен срок Статистическите данни през последните 3 (три) приключени години, както и през първото тримесечие на 2018 г. показват, че бързината на правосъдието в България е обществен проблем, който не се решава, а се задълбочава. Натовареността на съдилищата, особено в района на София е основен фактор за забавеното правосъдие. Това драстично понижава качеството, в частност бързината на правораздаването, което пък води и до устойчиво недоверие в съдебната система. Поради изложеното, с цел повишаване на доверието от страна на гражданите в съдебната система, в настоящата дейност е планирано разработване на модел за мониторинг и контрол на ефективността на съдебната реформа чрез предоставяне на правна помощ на гражданите и бизнеса относно ненарушававане на правото за разглеждане и решаване на делата в разумен срок. Предвидено е моделът, обект на настоящата дейност да включва разработването на методика за следните фази на реализация - събиране на данни за забавено правораздаване, обработка на данните чрез прилагане на филтри, приоритизирани в определена последователност, предоставяне на правна помощ на граждани и представители на бизнеса. Освен посоченото моделът включва и предоставяне на публично достъпна информация за правата на гражданите при забавен съдебен процес, инструкции и образци на документи, които да им позволяват да защитят правата и законните си интереси при неизвършване на определено процесуално действие своевременно от съда и нарушаване правото на разглеждане и решаване на делата в разумен срок В рамките на изпълнението на настоящата дейност е предвидено моделът да може да функционира без специализирана електронна система, единствено със средствата за електронна кореспонденция при подаване на сигнали и последваща комуникация с гражданите. Въпреки това, е предвидено моделът да отговаря на необходимите характеристики за последващото му автоматизиране чрез електронна система, което от своя страна е предпоставка за устойчивост и мултиплициране на резултатите вследствие изпълнението на проекта. 0.00 0.00
Провеждане на информационна кампания за популяризиране на модела за оказване на правна помощ за решаване на делата в разумен срок сред гражданите и бизнеса: Цел на дейността: Повишаване на гражданския контрол върху реформата в съдебната система чрез модел за мониторинг и контрол за решаване на делата в разумен срок. Изпълнението на настоящата дейност е предвидено чрез: 1. Изготвяне и отпечатване на 2000 брошури с ключова информация по отношение на разработения модел за предоставяне на правна помощ на гражданите и бизнеса при забавено правосъдие, включително инструкции за достъп до модела. За постигане на максимално високи резултати от изпълнението на дейността е предвидено отпечатаните брошури да бъдат популяризирани сред неправителствени организации, осъществяващи дейност в областта на правото и защита правата и интересите на гражданите и бизнеса, както и в самите съдилища на територията на град София в помещенията със свободен достъп за гражданите. 2. Дизайн, изработка и публикуване на електронен информационен банер за модела за оказване на правна помощ при забавено правосъдие на интернет страницата на фондацията. 0.00 0.00
Осигуряване на публичност и информация за изпълнението на проекта: Основната цел на дейността е информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, финансиращия фонд и популяризиране на обстоятелството, че ЕС съфинансира проекта и операцията, която се изпълнява е в рамките на ОП "Добро управление" 2014 - 2020. В проекта е планирано изпълнението на следните мерки за осигуряване на публичност и информация: 1. Информационни табели - 1 брой - изработена в съответствие с графичните и текстови елементи на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. Информационната табела е планирано да бъде поставена в административния офис на Фондацията. 2. Информационни плакати - 10 броя, изработени в съответствие с графичните и текстови елементи на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. Плакатите ще бъдат използвани за допълнително визуализиране, като е планирано 2 от тях да бъдат използвани за визуализиране на офиса на фондацията, а останалите 8 да бъдат раздадени на различни заинтересовани страни - НПО-та и адвокатски кантори, с цел по-широко разпространение на целите и търсените резултати от реализацията на проекта. 3. Публикации в печат - 2 броя. Публикациите ще бъдат осъществени в началото и в края на проекта с цел постигане на информираност на широката общественост относно заложените цели и постигнатите резултати и ползи от изпълнението на проекта. Публикациите ще съдържат задължителните графични елементи в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. 4. Публикации на електронната страница на Фондация "ПРАВА ЗА ТЕБ". 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.