Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Предмет на настоящето проектно предложение е рекултивация на депо за закриване в община Сапарева баня, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС по дело С-145/14. На територията на община Сапарева баня съществува общинско депо за неопасни отпадъци, което не отговаря на нормативните изисквания и е обект на изпълнение на решение на Съда на Европейския съюз от 16 юли 2015 г. Във връзка с горното, се налага да бъде извършена техническа рекултивация на депото. Целта на настоящето проектно предложение е извършване на техническа рекултивация на депото за неопасни отпадъци на община Сапарева баня с оглед изпълнение на задълженията на Р България по процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14. В резултат на изпълнението на проекта ще бъде изпълнена техническа рекултивация на депото за неопасни отпадъци в община Сапарева баня, предмет по процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14. Целевата група на проектното предложение включва жителите и гостите на община Сапарева баня. Основните дейности в рамките на проекта включват: дейности свързани с подготовката на проектното предложение; дейности (вкл. СМР) по осъществяване на техническа рекултивация на депото; съпътстващи дейности по осъществяване на строителен и авторски надзор; подготовка на документации за възлагане на обществени поръчки; организация и управление; информация и публичност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Подготовка и изпълнение на проект за техническа рекултивация на депо за неопасни отпадъци в община Сапарева баня, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14: В рамките на дейността са включени следните под-дейности: 1. Под-дейност 1.1 - Изготвяне на работен инвестиционен проект по реда на Закона за устрйтвото на територията. В рамките на под-дейност 1.1 е изготвен работен проект по реда на ЗУТ за „Закр.и рекулт.на общ.депо за битови отпадъци на терит.на общ.Сaпарева баня в ПИ с идент.65365.26.123, обл.Кюстендил, общ.Сапарева баня, гр. Сапарева баня“. РП е изготвен по договор № 33 от 05.01.2018 г. между общ. Сапарева баня и "Адвайзърс" ЕООД. РП включва сл.части: Геодезия, Геология, Техническа рекултивация, Биологична рекултивация, Контрол и мониторинг, ПБ и КСС. Проектът е предаден с ППП от 02.07.2019 г. Разходите за изготвяне на РП в рамките на под-дейност 1.1 не са вкл.в бюджета на проекта и са за сметка на общ.Сапарева баня. 2. Под-дейност 1.2 - Преработка на работен инвестиционен проект по чл.154, ал.2, т.5 от ЗУТ. Във връзка с получени забележки в хода на оценката на настоящето проектно предложение, е сключен договор № 22 от 27.02.2020 г. за преработка на работния проект по чл.154, ал.2, т.5 от ЗУТ. В рамките на договора е извършена преработка на РП, с оглед отразяване на получените коментари и забележки. Изработеният проект по договор № 22 от 27.02.2020 г. е преработка по чл.154, ал.2, т.5 от ЗУТ. 3. Под-дейност 1.3 - Изготвяне на необх.документи и провеждане на необх.съгл.процедури във връзка с изпълнението на инвестиционния проект. В рамките на под-дейност 1.3 е предвидено изготвянето на необх.документи и провеждането на необх.съгл.процедури във връзка с последващото изпълнение на проекта, вкл. преценяване на необх.от ОВОС; оценка за съотв.от РЗИ със здравно-хигиенните норми; оценка за съотв.с нормите на пож.безопасност; изп.на процедурите съг.чл. 18, ал. 2, т. 1 и чл. 19, ал. 1 и 3 от ППЗОЗЗ. 4. Под-дейност 1.4 - Осъществяване на оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществуващите изисквания към строежите. В рамките на под-дейност 1.4 е предвидено изготвяне на компл.доклад за оцeнка на съответствието на инвест.проект по см.на чл. 142, ал. 6 от ЗУТ. Под-дейността е изпълнена по Договор от 10.01.2020 г. между община Сапарева баня и "Технострой Инвестконсулт" ЕООД. 5. Под-дейност 1.5 - Осъществяване на авторски надзор на изпълнението на проекта. В рамките на под-дейност 1.5 се предвижда осъщ.на авторския надзор по време на изпълн.на СМР в съотв.с изискв.на чл.162 от ЗУТ, вкл.: Присъствие при съст. на задълж. актове и протоколи по време на строит.; Наблюдение на изп. на строежа по време на целия период на СМР за сп. на предп. на проектанта за точно изп.на изработения от него проект от страна на вс. уч. в строителството; Израб. и съгл.на промени в проектн. докум., при необх., по искане на Възложителя и/или по предл. на строителния надзор и др.; Заверка на екз.докум. за строежа след изп.на обекта. 6. Под-дейност 1.6 - Осъществяване на строителен надзор на изпълнението на проекта. В рамките на под-дейност 1.6 се предвижда осъщ.на независим строителен надзор на изп.на СМР, вкл.: СН по време на строителството в съотв.с изискв.на чл. 168 от ЗУТ и подз.норм.актове; Коорд.на строителния процес до въвеждането на строежа в експл. и управление на изпъл.на строежа; Дейност на коорд. по безопасност и здраве в етапа на СМР; Контрол на влаганите стр.продукти и на извършените СМР; СН по време на отстр.на проявени скрити дефекти през гаранц.срокове; Съст.на Оконч.доклад за въвеждане на строежа в експл.по по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ; Изг.на техн.паспорт за строежа, съгл.чл. 176 а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техн.паспорти на строежите; След подп.на Конст.акт за уст.годността за приемане на строежа (обр. 15), контрол върху геод.заснемане на обекта и отр.на резултата от засн.в кад.карта, изг.на докум.за изд.на Удост.за изпълнено задълж.по Закона за кадастъра и имотния регистър и съдействие на Възложителя за получ.на разр.за ползване съгл.чл. 177 от ЗУТ; Изг.на период.доклади за отч.хода на изп.на договора и на СМР. 44 214.29 43 714.29
Дейност 2: Техническа рекултивация на депо за неопасни отпадъци в община Сапарева баня, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14: В рамките на дейността се извършва техническа рекултивация на депо за неопасни отпадъци в община Сапарева баня, предмет на процедура по нарушение на правото на ЕС във връзка с постановеното Решение на Съда на Европейския съюз от 16.07.2015 г. по дело С-145/14. Общинското депо за ТБО на община Сапарева баня се намира в поземлен имот (ПИ) с идентификатор 65365.26.123, област Кюстендил, община Сапарева баня, гр. Сапарева баня - вид собств. общинска публична, вид територия земеделска, НТП Депо за битови отпадъци (сметище), площ 13 453 кв.м. Обемът на депонираните отпадъци на депото е 61 404 м3. В хода на изпълнението на СМР по рекултивация на депото са установени обстоятелства, които наложиха промяна по чл. 154 от ЗУТ в работния проект, а именно: Установена е липса на техническа възможност за фундиране и изграждане на подпорната стена и обезпечаване на нейната безопасна експлоатация, с оглед на което е прието решение тя да отпадне като конструктивен елемент, като депото се преоткосира по северната си страна и откоса стигне до границите на отредения имот; Установено е наличието на допълнителни количества натрупани отпадъци в ПИ 65365.43.124, който е съседен на отредения за депо имот. След огледи замервания е установено, че допълнителните количества отпадъци се с обем от 5400 m3. Въз основа на установеното е предписано да се направи преработка на проекта за рекултивация на депото за да се осигурят необходимите обеми за предепониране на допълнителните количества отпадъци. Във връзка с горното е извършена промяна по чл. 154 от ЗУТ в Работен проект за „Закриване и рекултивация на общинско депо за битови отпадъци на територията на община Сапарева баня в поземлен имот (ПИ) с идентификатор 65365.26.123, област Кюстендил, община Сапарева баня, гр. Сапарева баня – КОРЕКЦИЯ” и е издадено допълнение към разрешението за строеж. Предвидената промяна обхваща цялото тяло на депото. Поради установяването на слаба основа под подпорна стена в северната част на имота е предвидено тя да отпадне. Това налага промяна на профила на депото по северната страна. Отпада предвидената по проект стоманобетонна подпорна стена. Вместо нея се оформя откос в тази зона на отпадъчното тяло. Откосът на отпадъците се оформя с наклон 1:2.5, за да се гарантира устойчивостта на рекултивираното депо. Оформя се берма с ширина 4.0 m и напречен наклон 2.5%, разположена със 7.0 m по – ниско от нивото на платото. Платото се скъсява с около 8.0 m от севеврния му край. Същевременно за осигуряване на допълнителни обеми за предепониране на отпадъци отпадъчното тяло се разширява с 0.75 m в западна, южна и източна посока. Същевременно се увеличава височината на депото в южния край, което води до увеличаване на наклона на платото на 6.8% и скъсяването му от южната страна. Увеличава се надлъжния наклон на бермите по западната и източната страни на депото. С така преоформеното тяло на депото се осигуряват необходимите обеми за предепониране на допълнително установените количества отпадъци. Пълното описание на Дейност 2 е налично в приложения в раздел "Прикачени документи" файл "Актуализирано описание Дейност 2.docx. 776 753.70 776 440.69
Дейност 3: Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: Предв. се разходите за орг. и управл.и инф. и комун. да се възст. по чл. 55, ал. 1, т. 4 от ЗУСЕСИФ (фин. с единна ставка, опр. чрез прилагане на процент към една или няколко категории разходи). С оглед на горното, дейностите за орг. и упр.на проекта, инф. и публ. и подг. на докум. за възл. на общ. поръчки са вкл. в обща дейност „Организация и управление, мерки за инф. и комун. и подг. на докум. за възл. на общ.поръчки“. Организация и управление: Структурата за орг.и упр.на проекта ще включва Екип за управление на проект (ЕУП), съставен от експерти от общ.Сапарева баня и външни експерти. Експертите в ЕУП, които ще бъдат служ.на общината са следните: Ръководител на проект; Координатор на проект; Експерт счетоводител; Експерт управление на отпадъци; Експерт съхранение на документация. Външните експерти са Експерт финансист; Експерт мониторинг и докладване и Експерт юрист. Външните експерти ще бъдат осигурени чрез избор на изпълнител по реда на ЗОП. Необх. от външни експерти се налага с цел гарантиране на адм. капацитет за изпълн. на всички дейности и задачи по проекта. Ключова функция на ЕУП ще бъде контрол върху изп. на договорите за общ. поръчки по проекта. Контролът ще обхваща физ. и фин.изпълнение на всеки договор и ще се осъществява чрез: преглед и одобрение на межд. и оконч. доклади по договорите с изпълнители; 100% докум.проверки на документи, представяни от изпълнителите и проверка за изпълн. на дог.условия за плащане; проверки на място на стр. обект и в офисите на изпълнителите с цел да се удостовери, че предявените разходи, съотв. на действ. физически напредък при изпълнението на поръчката; ad-hoc проверки/посещения на строителната площадка; д) провеждане на периодични срещи относно напредъка при изпълнението на проекта. Ръководителят на проекта ще има обща отговорност за изпълнение на проекта. Всички членове на екипа ще участват в управлението на проекта и ще действат съобразно определените им функции, описани по-долу в т.9. Екип. За изпълнение на дейността ще бъде отделено помещение в сградата на ообщина Сапарева баня. Помещението ще бъде оборудвано със закупените по проекта консумативи и материали, необходими за оперативната работа на екипа. Доставките на консумативи и материали ще се извършат по реда на чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП. Информация и комуникация: Целта на дейността е да се осигури повишаване на информираността на населението на община Сапарева баня за ролята и приноса на ЕС за изпълнение на проекта и разходването на средствата, спазвайки хоризонталните принципи за прозрачност и публичност. До 2 дни след сключване на АДБФП ще бъде публикувана информация за проекта на интернет страницата на общината. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Дейността ще включва:Изработване и поставяне на билборд - 1 бр.; Орг. на пресконференции - 2 бр., встъпителна и заключителна; Организиране на церемония "Първа копка" 1 бр.; Организиране на церемония "Откриване" - 1 бр.; Израб. на пост.обяснителна табела - 1 бр. Ще бъде надл. събиран и архивиран док. материал за мерките за инф. и комуникации. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: В рамките на тази дейност ще бъде възложена поготовка на документации за възлагане на обществени поръчки за изпълнение на СМР, строителен надзор, осигуряване на външни експерти за ЕУП и изпълнение на мерки за информация и комуникация. Съгл.методология за определяне на единна ставка за фин.на дейности за орг. и упр. на проекти по ОПОС 2014 - 2020 г. за проекти от група със стойност на БФП от 400 001 - 1 000 000 лв., какъвто е настоящият проект, % на единна ставка е 10,00% от преките доп.разходи. Респ.разходите за Дейност 3 са 86 259,28 лева (862 592,88 лева преки допустими разходи х 10,00%). 82 096.80 81 713.29

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.