Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма “Бултекс” ЕООД  започва своята дейност с производството на шевни изделия през 1995 г., като през годините се специализира в производството на работни облекла и търговията с лични предпазни средства. Мениджърският екип на компанията е убеден, че безопасността и здравето при работа са основна грижа на работодателите, особено ако искат да са конкурентноспособни на европейския и световния пазар, да прилагат съвременните принципи на мениджмънт, основани на корпоративната социална отговорност. Компанията работи изцяло съобразно разпоредбите на българското законодателство и спазва общоприетите норми в областта на безопасността и здравето при работа. 

Проектът има за цел да надгради извършваните до момента операции относно осигуряване на безопасни и здравни условия на труд, като планира следните мерки:
1.Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост 
2.Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите
3.Осигуряване на социална придобивка за работещите - място за отдих и почивка

Целевата група на проектното предложение включва всички 270 заети служители в „Бултекс” ЕООД, разпределени в трите основни категории: администрация, производство и туризъм. Имайки предвид, че компанията е една от първите фирми, прилагаща и популяризираща безопасността и здравето при работа, очакванията и нагласите за нейната дейност в тази област са изключително завишени. Настоящият проект ще допълни дейностите, извършени до момента и ще осигури възможност за достигане на максимални нива на безопасност, ще спомогне за превенция от злополуки, ще намали разходите за отсъствия от работното място и лечение на персонала и не на последно място ще надгради усилията на мениджмънта в посока на осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд за работещите и популяризиране на сериозността и важността на подобен род дейности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост : Предвидената дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в „Бултекс“ ЕООД, където работят 270 служители, като 48 от тях са над 54-годишна възраст, а 5 са хора с увреждания. Стратегията за развитие на предприятието е да се разширява, да увеличава пазарния си дял и асортимента от предлаганите продукти и услуги. Към момента компанията прилага собствени методи за управление на човешките ресурси, но във връзка с планираното възходящо развитие на „Бултекс“ ЕООД се предвиждат увеличаване на числеността на персонала, промени от организационен характер с цел повишаване на производителността на предприятието, наличие на голям брой служители на различна възраст и трудоспособност и с различни кариерни потребности. Това крие и определени рискове и нужди при управлението на човешките ресурси: - големият брой персонал предполага чести отсъствия от работното място на част от служителите, което налага необходимостта от въвеждане на гъвкави форми на заетост и ротация на работното място - наличието на служители над 54 години изисква въвеждане на практики за удължаване на професионалния им живот - различните кариерни потребности на служителите изискват въвеждане на нови мерки за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот - увеличаването на персонала води до необходимост от въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Всичко това обуславя необходимостта от разработването и практическото въвеждане на нова, съобразена с нуждите на работниците и служителите, Стратегия за управление на човешките ресурси, която да включва следните мерки и елементи: 1.Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждане на гъвкави форми на заетост 2.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастници служители над 54 години 3.Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието 4.Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот 5. Адаптиране на познанията, уменията и квалификацията на мениджърския екип и на работната сила към променливите условия в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност 6.Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива 7.Методи и начини за практическото приложение на заложените в Стратегията цели и мерки за управление на човешките ресурси. Основната цел на предвидената за разработване и практическо въвеждане Стартегия за управление на човешките ресурси е да създаде иновативни модели за организация на труда и усъвършенствана система за развитие на човешките ресурси, които да създадат предпоставки за успешно съвместяване на професионалния и семейния живот на работниците и служителите, удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, нови практики за обезпечаване на човешки ресурси и др. Освен разработването на Стратегията за управление на човешките ресурси, допълнително в рамките на настоящата дейност се предвиждат и реални мерки за практическото й осъществяване, като с приоритет ще бъдат реализирани следните две поддейности: 1. Оптимизарани работни процеси в дружеството чрез въведени гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; 2. Въведени практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) - създадена мрежа “между поколенията” с цел плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители като се запазят и развият натрупаните от по- възрастните работници ценен опит и експертиза. 28 500.00 22 860.00
Осигуряване на средства за колективна защита за работниците и служителите в "Бултекс" ЕООД: Настоящата дейност предвижда осигуряване на средства за колективна защита (СКЗ)за работниците и служителите в "Бултекс" ЕООД - пожароизвестителна инсталация, климатици колонен тип и ергономични работни столове. 1. Към настоящия момент компанията е покрила задължителните изисквания, свързани с риска от пожар - провеждане на профилактика, на специализирани обучения по пожарна безопасност, периодичен контрол на противопожарното оборудване и др. За да се затвори цикъла от превантивни мерки при риска от пожар и взрив, дружеството трябва да изгради пожароизвеститлна инсталация. По този начин, ще се сведат до минимум преките и косвени щети преимуществено за работниците и служителите на „Бултекс” ЕООД. Според необходимостта от надграждане на съществуващите условия за пожарна безопасност, „Бултекс” ЕООД предвижда да внедри средство за колективна защита-закупуване, инсталиране и въвеждане в експлоатация на пожароизвестителна инсталация. Основни рискове: -Резки масивни промени в захранването и консумирането на енергия, прекъсване на електричеството -Човешка небрежност -Съхранение на огромно количество лесно запалим текстил -Повече хора загиват от вдишването на дим, отколкото от самите пламъци, така че бързото информиране на персонала и извеждането от засегнатите зони е от изключително значение за безопасността им. Производствената дейност е рискова, ето защо ранното сигнализиране и откриване на пожари е първата стъпка, към която компанията се стреми. Задължителен елемент със справянето с риска от пожари е своевременно оповестяване. Когато има една добре изградена пожароизвестителна инсталация и е разположена на точните и стратегически места, ще може да се реагира адекватно и бързо. 2. Поддържането на параметрите на микроклимата в допустимите норми е важно условие за опазване на здравето на работещите и осигуряване на благоприятни условия за безаварийно осъществяване на работния процес. В нормите по отношение на микроклимата в сградите и производствените помещения са включени изисквания за температурата, влажността, движението и качеството на въздуха. Стойностите им зависят от специфичните работни условия, извършваните дейности и процеси, работещото оборудване и много други фактори. В производствените помещения на „Бултекс“ ЕООД са постигнати минималните изисквания за благоприятен микроклимат. Но стремежът на „Бултекс“ ЕООД е насочен към постигане на максимално високо ниво на безопасни и здравословни условия на труд и във връзка с това в рамките на тази дейност се предвижда закупуването на 3 бр. климатици колонен тип като средство за колективна защита, които ще бъдат поставени в производствените цехове за работно облекло. Основен фактор за необходимостта от въвеждането в експлоатация на новите климатици оказват работещите гладачни и парни преси в помещенията, самото производствено оборудване, както и монтираното ярко осветление. Допълнителен фактор е разположението на производствените цехове – изцяло източно изложение, вследствие на което през първата половина на работния ден слънчевите лъчи пряко навлизат в цеховете, повишават температурата и до края на работния ден температурните стойности достигат доста високи нива. 3. В рамките на настоящата дейност се предвижда и закупуване на 161 броя ергономични работни столове, които могат да се регулират според индивидуалните особености на работещия и така да се избегне работа при неудобна работна поза. Те са предназначени за служителите, заети в производството на работно облекло - така ще намалеят професионалните заболявания заради постоянно повтарящите се движения, продължителните статични пози (седяща и права работна поза), работата с ръчни машини и инструменти. Реализирането на настоящата дейност ще доведе до усъвършенстване и надграждане на условията на труд в „Бултекс” ЕООД и ще подобри професионалния и здравния статус на работната сила чрез осъществяване на превантивен контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място. 55 680.00 52 076.58
Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло за работниците и служителите в "Бултекс" ЕООД: На всеки служител ще се осигурят по 1 бр. летен комплект (ЛК) и 1 бр. зимен комплект (ЗК) СПЕЦИАЛНО РАБОТНО ОБЛЕКЛО и по 1 бр. от изброените ЛПС-та(освен описаните с по-кратък/еднократен срок на износване) , разпределени по длъжности: Гл.счетоводител/счетоводител/маркетинг мениджър/р-л отдел маркетинг/експерт маркетинг/ЗБУТ/ЗУПВ/ОПИ/техн.секретар/експерт човешки ресурси/организатор автомобилен транспорт –13 бр. • ЛПС: Очила за компютър,Студозащитен елек,Летни ергономични обувки,Зимни ергономични обувки Шофьор–3 служители • ЛК:Яке,Панталон,Тениска,Шапка • ЗК: Яке,Панталон ,Блуза с дълъг ръкав,Шапка • ЛПС:Ръкавици зимни,Предпазни ръкавици,Студозащитен елек,Летни ергономични обувки ,Зимни ергономични обувки ,Очила от поликарбонат с UV защита,Сигнален елек Машинен оператор (шивачки)/натаквачи/кроячи/шаблониер/гладач-преса/моделиер/технолог/експедитор/началник склад/окачествител/отговорник бригада/технически ръководител-191 бр. • ЛК: Туника и Панталон от противоизпотяема материя • ЗК: Туника и Панталон от противоизпотяема материя • ЛПС:Студозащитен елек,Летни ергономични обувки/чехли,Зимни ергономични обувки/чехли,Прахозащитна работна престилка,Предпазни очила Електромехано шлосери/машинен техник/механик/товаро-разтоварач–6 бр. • ЛК:Полугащеризон ,Лятно яке,Панталон,Тениска,Шапка • ЗК:Ватиран полугащеризон ,Ватирано яке ,Ватиран панталон,Памучна блуза, кардирано трико,шапка • ЛПС:Зимни обувки с метално бомбе,Летни обувки с метално бомбе, студозащитен елек,Защитни ръкавици,Предпазен лицев шлем,Антифони, Гамаши Дърводелец –1 бр. • ЛК:Полугащеризон ,Лятно яке,Панталон ,Тениска,Шапка • ЗК:Ватиран полугащеризон ,Ватирано яке ,Ватиран панталон,Памучна блуза, кардирано трико,шапка • ЛПС:Ръкавици зимни,Обувки летни,Обувки зимни,Очила отворен тип с допълнителна странична защита,Ръкавици за механична защита, студозащитен елек, Антифони,Еднократни маски Администрация хотел/демонстратор/екскурзовод/продавач–11 бр. • ЛК:Сако,Пола или панталон,Проветряема риза • ЗК:Сако,Пола или панталон,Плътна риза • ЛПС:Очила за компютър,студозащитен елек,Летни ергономични обувки,Зимни ергономични обувки Готвач/помощник готвач/работник кухня–13бр. • ЛК:Туника от противоизпотяема материя,Панталон от противоизпотяема материя • ЗК:Туника от противоизпотяема материя,Панталон от противоизпотяема материя • ЛПС:Студозащитен елек,Летни ергономични обувки/чехли- противоплъзгащи, Зимни ергономични обувки/чехли-противоплъзгащи,Еднократни шапки – бонета,Предна предпазваща престилка/против пръски мазнина /,Предна предпазваща гумена престилка/против пръски вода /,Защитни ръкавици против прегаряне,Защитни противосрезни ръкавици Барман/сервитьор–12 бр. • ЛК:Пола/панталон от противоизпотяема материя,Проветряема риза,Елек • ЗК:Пола/панталон от противоизпотяема материя,Проветряема риза , лек • ЛПС:Летни ергономични обувки,Зимни ергономични обувки Камериерка/Хигиенист/чистачка–17 бр. • ЛК:Туника и панталон от противоизпотяема материя,устойчива на дезинфектанти • ЗК: Туника и панталон от противоизпотяема материя,устойчива на дезинфектанти • ЛПС:Зимни обувки-противохлъзгащи, киселинно устойчиви,затворен тип, Летни обувки -противохлъзгащи, киселинно устойчиви,затворен тип,Престилка винил-1бр./3 м.,Ръкавици химически устойчиви-по 1бр./м., Еднократни противо-прахови маски Козметик–1 бр. • ЛК:Туника и панталон от противоизпотяема материя • ЗК:Туника и панталон от противоизпотяема материя • ЛПС:Зимни обувки-противохлъзгащи, затворен тип,Летни обувки -противохлъзгащи,затворен тип,Ватиран елек Общ работник–2 бр. • ЛК:Полугащеризон,Лятно яке,Панталон,Тениска,Шапка • ЗК:Ватиран полугащеризон ,Ватирано яке,Ватиран панталон,Памучна блуза, кардирано трико, шапка • ЛПС:Ръкавици зимни,Обувки летни,Обувки зимни,Работни ботуши,Защитна каска,Предпазаен колан,Водозащитно наметало,Очила отворен тип с допълнителна странична защита,Ръкавици за механична защита 129 600.00 128 906.73
Осигуряване на социална придобивка за работещите - място за отдих и почивка, и условия за достъп на хора с увреждания: Настоящата дейност предвижда осигуряване на социална придобивка за работниците – Място за краткотраен отдих и почивка. Предвиден е текущ ремонт на помещение приблизително 40 кв.м. в производставената база на „Бултекс“ ЕООД, собственост на компанията, намираща се в гр. Златоград. Ремонтните дейности включват изграждане на преградни стени и окачен таван, шпакловане и боядисване на стени и тавани с латекс, поставяне на гранитогрес, доставка и монтаж на шкаф-мивка. Предвидените СМР ще отговарят на релевантните стандарти и в резултат на изпълнението им помещението ще може да изпълнява предвидените функции. Посоченото помещение е в незадоволително общо състояние, но се нуждае от предвидения ремонт, за да прибодобие подходящ приветлив вид и да се създадат необходимите условия за по-добра социализация на персонала, както и да им се предостави адекватно място за краткотраен отдих на работещите. Предвидените разходи за Строително-монтажни работи по настоящата дейност възлизат на 3 250 лв. Допълнително, за ефективното функциониране на мястото за отдих на работниците се предвижда и закупуване на обзавеждане и оборудване на помещението, което включва следните артикули с минимални технически характеристики и единични цени: 1. Диван / Канапе - тип тройка, текстил – 850 лв. 2. Диван / Канапе - тип двойка, текстил – 650 лв. 3. Холна маса - размери мин. 100/60/40 – 180 лв. 4. Хладилник с минимални характеристики - общ капацитет - мин.90L, капацитет на камера - мин.10L енергиен клас мин.А – 900 лв. 5. Микровълнова фурна - мощност мин.800 W, капацитет мин.20 L, функция за размразяване – 200 лв. 6. Кафе-машина – автомат - тип еспресо, мощност мин. 1400 W, налягане мин. 15 bar. – 985 лв. 7. Диспенсер за вода – мощност при подгряване: 500W, капацитет на подгряване: gt;90 градуса, 5 L/h – 220 лв. Предвидената обща стойност за обзавеждане и оборудване на помещението е 3 985 лв. Осигуряването на подходяща материална база за ефективното предоставяне на адекватни социални условия за краткотраен отдих на служителите и работниците в производствената база на „Бултекс“ ЕООД. Като социално отговорна компания „Бултекс“ ЕООД работи по начин, чрез който има възможност да добави допълнителна стойност към своите дейности. Екипът на дружеството смята, че доброто обслужване на клиентите, загрижеността за служителите, коректните отношения с партньорите и грижата за околната среда имат добър бизнес смисъл. За „Бултекс“ ЕООД корпоративната социална отговорност не е еднократен акт, а процес, в който бизнесът демонстрира своето отношение към обществото и допринася за неговото развитие. Политиката на компанията в областта на корпоративната социална отговорност е дългосрочна и последователна. „Бултекс“ ЕООД е отговорна компания, както към своите партньори и клиенти, така и към своите служители, към заобикалящата среда, към обществото. С цел осигуряване на достъп за хора с увреждания проектното предложение предвижда дейности, свързани с пригодяването на санитарно помещение (тоалетна) за хора с увреждания. Саниртарното помещение се намира в производствената база на компанията в гр. Златоград ис е предвижда да се разшири, така че да е достъпно за хора, ползващи инвалиден стол и да се монтират специални стенни ръкохватки. Предвидената обща стойност за СМР дейностите за пригодяването на санитарния възел възлизат на 1 000 лв. ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 1. Избор на доставчик/ изпълнител съгласно процедурите и изискванията в ПМС №118/2014 г.; 2. Сключване на договор/и за доставка/изпълнение; 3. Плащане на фактура/и по договор/и; 4. Подписване на приемо-предавателен/ни протокол/и; 5. Пускане в експлоатация на мястото за отдих и почивка; 6. Пускане в експлоатация на санитарно помещение (тоалетна) за хора с увреждания. 8 235.00 7 311.13
Организация и управление на проекта: Дейностите по организация и управление на проекта ще се бъдат възложени за оперативно изпълнение на на външна фирма с опит в управлението на проекти с европейско финансиране, на която това ще бъде възложено по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. Външната фирма - изпълнител ще определи конкретни свои служители, които ще бъдат пряко отговорни за изпълнението на възложените на фирмата функции по организация и управление на проекта. Дейността на външната фирма-изпълнител по организацията и управлението на проекта ще бъде координирана, ръководена и контролирана от Ръководител на проекта, която функция ще бъде изпълнявана от Радостина Цветанова - експерт с доказан опит. Ръководителят на проекта ще изпълнява функцията си безвъзмездно. Ръководителят на проекта, заедно с отговорните служители на външната фирма - изпълнител ще формират Екипа за управление на проекта. Всички разходи за организация и управление ще бъдат отчитани чрез фактури, издадени от фирмата-изпълнител към бенефициента. ЕТАПИ: 1. За максимално постигане на заложените по настоящия проект цели и резултати ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението. Основната цел на тази система ще бъде да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите и заложените резултати. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности, на базата на които ще бъдат изготвяни и исканията за междинни плащания. Пряката отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителят на проекта, които ще бъде подпомаган от експертите от външния изпълнител по отношение на техническия мониторинг и по отношение на финансовия мониторинг. Основен елемент в системата за мониторинг и контрол ще бъдат регулярните срещи на екипа с цел да се синхронизират действията и текущите задачи на всички негови членове, да се следи напредъка на проекта и спазването на междинните срокове за изпълнение, както и постигането на междинните резултати. 2. Екипът по проекта ще проследява напредъка на проектните дейности и в случай на необходимост ще предлага предприемане на корекции в графика за изпълнение и/или други корективни действия за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчетността по проекта. 19 250.00 19 250.00
Информиране и публичност на проекта: Предложените в настоящия проект на мерки за информиране и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския паралмент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските рaйони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме множество необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно: • Публикуване на 2 прес-съобщения в медиите във връзка със стартирането на проекта и резултатите от изпълнението му; • Три информационни табели с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити - в административния офис на фирмата, в производствената база на дружеството и на рецепцията на туристическите обекти на компанията. • Стикери – ще бъдат залепени на оборудването, предвидено за закупуване по проекта. Прессъобщенията за медиите ще бъдат изготвени в началото и в края на проекта, като целта е при старта на дейностите да се популяризират планираните активности и очакваните резултати, а при приключването – да се отбележи постигнатия напредък, ползите за работещите и за самия работодател в резултат на отпуснатото европейско финансиране. Постоянните информационни табели, които ще бъдат изработени, ще бъдат поставени на видно място пред обекти на компанията. Стикерите ще бъдат поставени на оборудването и обзавеждането, които са предвидени да се закупят в рамките на проекта. ЕТАПИ: 1. Избор на външен доставчик на описаните дейности по визуализация и публичност; 2. Изработване и публикуване на първото прессъобщение за старта на проекта; 3. Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и обзавеждането и на информационните табели; 4. Поставяне (залепване) на стикерите върху оборудването и обзавеждането, закупени по настоящия проект; 5. Поставяне на видно място на информационните табели; 6. Изработване и публикуване на второто прессъобщение за постигнатите резултати при изпълнението на проекта. 2 000.00 1 930.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.