Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящето проектно е насочено към деца до 7г. в риск. Планирани са и дейности, насочени към семействата им. Целта е да се отговори на нововъзникващите потребности на бъдещи родители, семействата с малки деца и да подкрепят родителите да ги посрещат. Работата с бъдещите родители и на тези с малки деца е планирано да се реализира  основно по два начина: чрез мобилна работа и чрез услуги, предоставяни в оборудвани за целта места по Проект за социално включване /реализиран в периода 2011г.-2015г./. 
Услугите за децата от 3 до 7 г.  са насочени към интеграция в детските градини и подобряване на училищната готовност. Наред с останалите дейности, основните услуги се фокусират върху групова и индивидуална работа с децата и техните семейства.
Услугите, планирани в проекта целят не само да се подкрепят семействата в отглеждането на децата, но и да се стимулират за по-голяма активност във всички сфери на живота, за да се подобри качеството на връзката дете – родители, което подобрява атмосферата в семейната среда за малките деца. Родителите ще имат възможност за комплексна подкрепа – от изцяло свързана с полагане на грижи за малки деца до консултиране относно възможностите за подобряване на тяхното образование, квалификация, шансове за заетост и т.н. С предоставянето на здравна консултация ще се затвърди комплексния характер на услугите за ранно детско развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера и мащабите на дейността. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както за достигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има задание/длъжностна характеристика за изпълнение на длъжността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Екипът ще се ангажира и с всички действия, свързани с осигуряване дейността на Центъра и след приключване на финансирането по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 -2020“. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето на дейността и постигнатите резултати. Планираните разходи за дейността са в размер на 82 038,11 лв., което са средствата за възнаграждения на двете лица, отговарящи за организацията и управлението на проекта. Средствата са посочени в б.п.6. Разходи за организация и управление 82 038.11 84 073.86
Информиране и публичност: Всички дейности, които община Рила ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. Планираните разходи за дейността са в размер на 1 666,66 лв., които ще се използват за създаването и изработка на материали и дейности, популяризиращи проекта, и пряко свързани с изпълнение на ангажиментите за публичност и прозрачност при реализация на услугите. Средствата са планирани за осигуряване на следите материали и публични дейности - 200 броя информационни брошури, две информационни табели и провеждане на две пресконференции за текущото изпълнение на проекта. Средствата са посочени в б.п.4. Разходи за информация и публичност. 1 666.66 1 660.00
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания: Целта на провеждането на дейността е подкрепа на деца с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище. В дейността ще се включат до 10 деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. За осъществяването на дейността ще се закупят дидактически и обучителни материали за представителите на целевите групи. Конкретните дейности, които ще се осъществяват с децата са следните: -Осъществяване на взаимодействие с родителите на децата, бъдещите учители на децата и други; -Участие в разработването на индивидуални планове или на програми в детската градина или предучилищната група, където децата са интегрирани; -Провеждане на индивидуални занимания с деца с увреждане на 5/6 години с цел подготовка за успешно постъпване в първи клас – в дома на детето или в помещение за индивидуална работа; -Провеждане на групови занимания с деца с еднакъв тип увреждане на 5/6 годишна възраст; -Разработване на обучителни програми, обучителни и информационни материали, методики и други: - за подходящи методи и техники за мотивиране на децата с увреждане и стимулиране на личностното им развитие, - за провеждане на консултации за работа с родители на деца с проблеми, - за консултиране на родителите относно принципите на интегрираното обучение на деца със специални образователни потребности; - за формите за самоподготовка в къщи; -Обучение на родителите за прилагането на похвати за работа с детето с цел създаване у него на умения за самостоятелен живот и за самоподготовката на детето в къщи; -Посещение, заедно с децата и родителите на училище, с цел запознаване с началните учители и учебната среда; Планираните средства за реализация на дейността се пряко свързани с достигане крайните резултати и постигане индикаторите по проекта. При планиране на разходите са следвани принципите за своевременно, количествено и качествено осъществяване на планираните дейности и постигане на очакваните резултати по проекта. Разходите са две основни групи: възнаграждения за специалист - специален педагог и закупуване дидактически и обучителни материали за работата с представителите на целевите групи. Индикативния брой часове за специалния педагог за периода от 01.01.2023 до 30.09.2023 е 756 часа. Средствата за дидактически и обучителни материали за времето на целия проект са в размер на 2 000,00 лв. Това са различни специализирани помагала, насърчаващи вниманието, концентрацията, съобразителността, пишещи и оцветяващи средства и др. подобни, свързани с целевите групи. Средствата са посочени в б.п.2.1. 2 000.00 25 801.58
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения, Семейно консултиране и подкрепа и Индивидуална и групова работа с деца и родители, вкл. и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина: Целите на провеждане на дейността са: формиране на родителски умения, създаване на връзка родител-дете, разширяване на подкрепата, изграждане и развитие на умения за адекватна грижа и справяне с проблемите на ранното детско развитие. Осъществяването на услугата оказва подкрепа на семействата в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Планира се в рамките на дейността да бъдат обхванати поне 100 семейства. Услугата ще обхване бъдещи родители, родители на деца от 0 до 7 г., родители от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си и ги излагат на риск. В рамките на дейността ще се провеждат сесии за предоставяне на информация, консултации и обучение в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, болести и семейното планиране. Планира се предоставяне на социални, юридически и други видове консултации за повишаване на познанията и информираността на семействата относно техните права и отговорности по отношение на грижата за детето; засилване на мотивацията и уменията на родителите за записване на техните деца в детска градина или училище, както и за насърчаване на способностите на децата и подкрепа; индивидуална или групова работа за подобряване на родителските умения и за консултиране по въпросите на семейното планиране; организиране на дискусионни клубове, фокусирани върху въпроси, които са важни за родителите на малки деца. Значително внимание ще се отдели на оказване на подкрепа (емоционална, практическа, материална и финансова, ако е необходимо), за да се запази целостта на семейството и да се предотврати забавянето в развитието на детето; насочване към други услуги по проекта или други социални, образователни и здравни услуги и услуги за заетост; идентифициране и насочване на бременни жени в риск и майки към системата за здравеопазване; предоставяне на индивидуална подкрепа – консултации, придружаване, посредничество, материална подкрепа. Разходите, планирани за изпълнение на дейността са заложени при съблюдаване на най-добра цена за съответното количество.Разходите са за възнаграждения и закупуване дидактически и обучителни материали за работата с представителите на целевите групи. Ще се включат следните специалисти с цялостна ангажираност в рамките на проекта както следва: педиатър - 108 ч., гинеколог- 166 ч., медицинска сестра - 114 ч., акушерка - 216 ч., психолог - 561 ч., юрист - 180 ч., социален работник /общ профил/ - 492 ч., социален работник /специалист работа с деца/ - 857 ч., както и двама медиатори - обща ангажираност от 1 052 ч. Посочената ангажираност на всеки специалист е за цялото изпълнение на дейността. Дейността ще се изпълнява общо 81 месеца, но не едновременно от всички специалисти. Ще се изготви стриктен график, където ще е указано, в кой месец кой специалист/ти ще работи с целевите групи. Средствата за педиатъра, медицинската сестра, юрист, акушерка и социален работник /общ профил/ са посочени в б.п.1.1. Тези лица ще работят по трудов договор. Средствата за гинеколог, психолог и социален работник / специалист работа с деца/ и юрист са посочени в б.п.3.3. и са в размер на 138 334.01 лв. За тях е предвидено да работят по граждански договор. За успешното изпълнение на услугата се планира, закупуване на материали, консумативи, пряко свързани с работата с целевата група и насочени единствено към достигане целите на проекта -пюрета, каша, адаптирано мляко, комплект грижа за бебето, паста и четка за зъби, пелени, мокри кърпички, бебешки сапун, бебешко олио и други, доказали своята ефективност и ефикасност при предоставяне на услугите по Проекта за социално включване. Средствата са посочени в б.п.2.1. Предвиденият индикативен брой часове е за периода от 01.01.2023 до 30.09.2023, а не за целия период на реализирането на проекта. 138 334.01 363 843.13
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Целта на дейността е редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Акцент ще се постави на превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. В услугата ще бъдат обхванати родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. Планира се в рамките на дейността да бъдат обхванати поне 250 потребителя /700 прегледа/консултации/. Услугата ще се провежда след изготвяне на прецизни графици, от които да е видно разпределението на представителите на целевите групи по дни и часове, наименование на провежданата сесия, както и специалистите, които ще провеждат сесиите. Дейността ще се изпълнява общо 80 месеца, но не едновременно от всички специалисти. Ще се изготви стриктен график, където ще е указано, в кой месец кой специалист/ти ще работи с целевите групи. За изпълнение на услугата бенефициента ще наеме следните специалисти в рамките на проекта с индкативен брой часова ангажираност както следва: педиатър - 108 часа, медицинска сестра - 114 часа, стоматолог - 216 часа и двама медиатори - обща ангажираност от 1 052 часа. Бенефициентът ще гарантира, че недопускането на двойно финансиране с дейностите, които се финансират от НЗОК по следния начин: -още със стартиране на проекта ще се изготви документ ”Вътрешна процедура за недопускане на двойно финансиране” -Родителите на децата ще представят декларации, че не ползват същите или сходни услуги чрез НЗОК -Община Рила периодично ще изисква писмена информация от личните лекари или лекари-специалисти, дали услугите по проекта не се предоставят и чрез финансиране от НЗОК -Екипът по проекта ще е ангажиран с контрола върху евентуалното двойно финансиране. Предвиденият индикативен брой часове са за периода от 01.01.2023 до 30.09.2023, а не за целия период на реализирането на поекта. 0.00 129 072.72
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Целта на дейността е да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи ще се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Потребителите на тази услуга са деца на 5, 6 или 7 годишна възраст (след завършване на предучилищната подготовка) от семейства от уязвими групи - уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, получатели на социални помощи, безработни, семейства с три и повече деца, самотни родители; семейства, живеещи в отдалечени райони; деца, които срещат затруднения при общуването на български език. Акцент в работата ще бъдат и родителите на децата, посещаващи летни групи/училища. Услугата ще обхване 30 потребители. За осъществяване на дейността ще се назначат двама педагози/ или един-ако не се яви подходящ кандидат и броят на децата в група позволява това/ - всеки с ангажираност от по 264 часа и двама медиатори - всеки с ангажираност от по 264 часа. Ангажираността е определена по следния начин: всяко лице ще работи 1 летен месец Х 4 часа дневно Х 22 дни Х 3 години = 264 часа за лице. Бенефициентът ще подбере външен изпълнител който ще доставя храна за периода на осъществяване на лятното училище. Планира се провеждане на лятно училище в рамките на един или два месеца през летните месеци. Също така е възможно едни и същи деца да посещават лятното училище в продължение на 2 месеца с цел увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас, както и оказване на подкрепа на деца и семейства от рискови групи за придобиване и затвърждаване на умения за справяне в учебна среда. С цел разнообразяване на работата, разширяване общата култура на децата, формиране на качества като екипност и самостоятелност, ще се проведе една по-дълга/ в и/или извън общините, които обхваща проекта/ или няколко по-кратки екскурзии. Формата ще се определи след като се направи преценка на възможностите на децата за самостоятелно пътуване, с оглед възрастта им и здравословното им състояние. Родители също ще могат да се включат като придружители на екскурзиите. За осъществяване на дейността ще се подбере подходящ външен изпълнител. Планираните средства за възнаграждения на педагози и медиатори са посочени в б.п.1.1. Предвидените средства за храна и планирани пътувания са посочени в б.п.2.1. 0.00 78 121.47
Управление и функциониране на услугите: В рамките на изпълнение на дейността ще се осъществят следните задачи: 1. Подбор и назначаване на физически лица за управление и функциониране на Центъра – екипът включва Ръководител, домакин, шофьор и хигиенист. Бенефициентът при приложи Методологията за регламентиране на възнагражденията по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014 -2020“. 2. Ангажираността на специалистите по часове се отнася за една година, а не за целия период на услугата от 24 месеца. За успешното функциониране на услугите за срока на предоставяне на дейността, са планирани следните разходи в бюджета на проекта: Персонал в Центъра - Ръководител /с деветмесечна ангажираност от 516 часа/, домакин /с деветмесечна ангажираност от индикативно 168 часа/, шофьор /с деветмесечна ангажираност от индикативно 756 часа/ и хигиенист /с деветмесечна ангажираност от индикативно 168 часа/. Средствата за персонала на Центъра, както и на всички специалисти и медиатори, работещи по съответните дейности в Центъра са в размер на 312 510.32 лв. и са посочени в б.п.1.1. - канцеларски материали /папки ПВС, класьори, хартия, тонер касети и други/, хигиенни препарати за почистване и хигиенизиране на помещенията, както и материали и консумативи за пряката работа с целевите групи по всички дейности са посочени в б.п.2.1. -гориво за приблизително 20 000 км/год., винетка, технически прегледи - 2 бр./година, смяна масла и филтри, ремонти на автомобила, смяна гуми и др. подобни са посочени в б.п.2.2. -застраховки на автомобила(ГО и Каско) и на пътниците са посочени в б.п.3.2. 596 342.36 114 462.18

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.