Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Подходът ЛИДЕР се прилага на територията на общините Троян и Априлци от края на 2009 година, когато е създадена МИГ. През периода 2007 - 2013 г. организацията прилага подхода ЛИДЕР като МИГ Троян и Априлци. През настоящия програмен период 2014 - 2020г.  е привлечена и трета община - Угърчин като МИГ се преобразува в МИГ - Троян, Априлци, Угърчин. Под тази структура МИГ прилага подхода Водено от общностите местно развитие (ВОМР). 
Устойчивото развитие на процеса и напредъка, постигнат през предходните два програмни периода изисква популяризиране на процеса с цел подготовка на новата стратегия за развитие.
В структурно отношение се предвижда местната инициативна група да продължи да функционира на територията на трите общини като не се предвижда допълнително увеличаване на територията. 
Основните дейности  са насочени към: 
1. Популяризиране процеса на разработване на стратегия за ВОМР ;
2. Провеждане на обучения на местни лидери, заинтересовани страни и членове на екипа на МИГ;
3. Извършване на проучвания и анализи на територията с цел определяне на потенциала за развитие на района,  определяне на слабите страни, възможностите за развитие и някои рискове, съпътстващи развитието. На базата на направените анализи следва да се идентифицират заинтересованите страни/лица, които имат интерес от прилагане на стратегията, респ. да се определят оперативните програми, мерки от които ще бъдат включени в новата стратегия;
4. Подготовка на стратегия за Водено от общностите местно развитие. 
Предвижда се проектът да се изпълни в рамките на шест месеца, считано от датата на подписване на договора за финансиране. Всички дейности, с изключение на разходите за командировъчни са в съответствие с Приложение № 3 към настоящите Условия за кандидатстване и са заложени в бюджета на проекта като опростени разходи
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разходи за подготовка на стратегията за ВОМР: Дейността включва подготовка на стратегията за Водено от общностите местно развитие. За целта ще бъдат наети двамата външни експерти, от които ще се събере, обобщи и анализира информацията, налична от публичнодостъпни източници, както и ще се извърши подробен преглед на изготвените проучвания и анализи на територията. Работата между двамата експерти ще бъде разделена тематично по следния начин: Основни задължения и действия на първи експерт ще бъдат насочени към: - събиране, обобщаване и анализиране на налична информация от публично-достъпни източници, - събиране, обобщаване и анализиране на налична информация от публично-достъпни източници, включително преглед на документи, свързани с изпълнението на стратегиите за развитие през предходния и настоящия период; - преглед на изготвените проучвания и анализи на територията; - описание на МИГ, в т.ч. структура на МИГ, органи на управление, териториален обхват, население; - описание на процеса на участие на общността и разработване на настоящата стратегия; - идентифицирани групи заинтересовани страни; - анализ на нуждите и потенциала за развитие на територията; - анализ на силните и слабите страни, възможности и заплахи; - потребности на малцинствените и уязвими групи от населението; - описание на целите и приоритетите за развитие на територията, базирани на настоящата стратегия; - описание на иновативните характеристики на стратегията; - извършване на мониторинг на стратегията. Основните задължения и действия на втория експерт ще са насочени към описание на мерките, които ще бъдат включени за изпълнение посредством стратегията. За всяка от приложимите мерки ще бъдат посочени: - събиране, обобщаване и анализиране на налична информация от публично-достъпни източници, включително преглед на документи, свързани с изпълнението на стратегиите за развитие през предходния и настоящия период; - преглед на изготвените проучвания и анализи на територията; - допустимите кандидати и условията за допустимост; - допустими дейности и разходи; - условия за допустимост на дейностите и разходите; - минимална и максимална стойност на проектните предложения; - обща стойност на осигуреното финансиране по всяка една от мерките; - обективни критерии за оценка на постъпилите проектни предложения по всяка мярка и тяхната тежест; - определяне на изходни индикатори и индикатори за резултат общо за стратегията и за всяка една от приложимите мерки. 28 640.00 28 640.00
Популяризиране процеса на разработване на стратегията - провеждане на еднодневна работна среща за най-малко 10 участници - 3 бр.: Предвижда се за популяризиране процеса на разработване на стратегията на територията на всяка една от трите общини, попадащи в обхвата на МИГ да се осъществи по една работна среща. На срещите ще се представи и анализира прилагането на Подхода ЛИДЕР/ВОМР на територията на МИГ - Троян, Априлци, Угърчин от началото на неговото прилагане (от края на 2009 година) до момента като се обоснове необходимостта от продължаване на процеса и през следващия период. Пред участниците в събитията ще се представи настоящия проект като се постави акцент на изработването на новата стратегия за развитие. На работните срещи ще се представят под формата на добри практики вече реализирани проекти, както и ще бъдат обсъдени новите предизвикателства и перспективи, с цел устойчиво и ефективно прилагане на Подхода ВОМР за развитие на територията. 546.00 546.00
Подготовка на стратегията и консултиране с местната общност - провеждане на еднодневна работна среща за най-малко 10 участници - 3 бр.: След като бъде подготвена стратегията за развитие от външните експерти, същата ще бъде консултирана и съгласувана с местната общност. Предвидени са три работни срещи, които ще се проведат във всяка една от общините, обхванати от МИГ. На срещите ще се представи новата стратегия за развитие като основните теми, които ще се съгласуват с местната общност са свързани с избора на финансиращи програми и приложими мерки, които да се включат в СВОМР, допустими кандидати, допустими дейности и разходи по всяка една от мерките. На тези срещи ще се даде акцент на темите, свързани с осигурения финансов ресурс, интензитета на подпомагане и критериите за оценка на проекти по всяка една от приложимите мерки. 546.00 546.00
Провеждане на еднодневна информационна конференция за най-малко 50 участници : Еднодневната информационна конференция ще се осъществи през шестия месец от началото на стартиране на проекта, когато има изготвен проект на стратегия за ВОМР, готов за одобрение от УО на ПРСР. Събитието ще се състои в гр.Троян - най-голямата община, попадаща в обхвата на МИГ като за участие ще се поканят гражданите от всички населени места посредством регионалните медии. Целта на конференцията е да се представи новата стратегия за развитие като основните теми, които ще се съгласуват с местната общност са свързани с избора на финансиращи програми и приложими мерки, които са включени в СВОМР, допустими кандидати, допустими дейности и разходи по всяка една от мерките. Ще се даде акцент на точките, свързани с осигурения финансов ресурс, интензитета на подпомагане и критериите за оценка на проекти по всяка една от приложимите мерки. На събитието ще се осъществи и публично обсъждане на проекта на новата стратегия за развитие преди да бъде представена за одобрение. 698.00 698.00
Проучвания и анализи на територията: Изготвянето на проучвания и анализи на територията са съществен елемент и неразделна част от процеса на подготовка на новата стратегия за развитие. Обхватът на интервенции, изборът на приложими мерки, размерът на финансова помощ, интензитетът на подпомагане и всички други елементи от стратегията за развитие ще се базират на осъществените проучвания. През първия период на прилагане на Подхода ЛИДЕР МИГ изпълняваше еднофондова стратегия за развитие, През настоящия период МИГ прилага многофондова стратегия за ВОМР. Стремежът ще е през следващия програмен период МИГ отново да прилага стратегия за развитие, финансирана от повече от една програма, ако се докаже, че територията разполага с потенциал за реализиране на многофондова стратегия за развитие и че има необходимост от прилагане на такава. Затова по настоящото проектно предложение са включени три броя проучвания, както следва: 1.Природногеографски анализ на територията на общините Троян, Априлци, Угърчин. Изследването на природногеографската характеристика на територията е съществен етап от разработването на новата стратегия за развитие. Описанието на природните и географски специфики придобива още по-голямо значение през последните години като се вземат предвид тенденциите, свързани с климатичните изменения и очакваните последствия от тези промени. За целите на проекта изследването ще включи няколко точки: - географско положение и описание на територията; - релеф; - полезни изкопаеми; - гори; - климат и води; - почвени ресурси; - природни забележителности, Национални паркове, резервати, описание на териториите, попадащи в обхвата на натура 2000; - биологично разнообразие; - изводи и препоръки, базирани на проучването. 2.Социално-икономически анализ на територията на общините Троян, Априлци, Угърчин. Социално-икономическият анализ ще подпомогне изработването на новата стратегия като предостави актуална информация по отношение на развитието на местната икономика и социалната сфера. Минимумът от точки, по които ще се осъществят проучванията са следните: - състояние на индустрията в района; - състояние на услугите; - селско стопанство; - горско стопанство; - туризъм; - население и разпределение на населението по населени места; - социална политика - образование, здравеопазване, пазар на труда; - транспорт и комуникации; - водоснабдяване и канализация; - управление на отпадъците; - изводи и препоръки, базирани на проучването. 3.Проучване културното и историческо наследство на територията на МИГ с цел опазване и съхранение на националната идентичност, местния бит, традиции, култура. Настоящото проучване ще отрази състоянието на културните обекти и забележителности на територията, както и ще проследи общественото мнение и готовност за инвестиции за тяхното опазване. Проучването ще обоснове необходимостта от създаване на специфична мярка, която да бъде включена в стратегията, насочена към подпомагане на културните и исторически забележителности на територията. Проучването ще съдържа минимум следните точки: - общо описание на обектите, находящи се на територията на МИГ, определени като културно наследство (в т.ч. исторически, етнографски, архитектурни обекти), антропологични останки, открити при теренни проучвания, народни занаяти, приложни изкуства, обичаи, обреди, празненства, ритуали и вярвания; кулинарни и еноложки традиции и др.; - проблеми и предизвикателства, свързани с опазване и съхранение на културното и историческо наследство; - изследване на осигурения достъп, визуализация и реклама до наличните на територията културни и исторически забележителности; - изследване мнението и нагласата на гражданите относно осигуряването на възможности за финансиране на проекти за опазване и съхранение на културното и историческо наследство; - изводи и препоръки, базирани на проучването. 14 073.00 14 073.00
Публикация в регионални медии - 3 бр. : Предоставяне на информация за проекта чрез регионални медии, като съдържанието на публикацията във вестници е до 3 страници, във формат А4. Целта на публикациите е информацията относно подготовката на стратегията да достигне до всички граждани, населяващи територията на МИГ. Предвижда се в началото на стартиране на проекта да се публикува информация с общо представяне на проекта. Втората статия ще е по средата на реализиране на проекта като в нея ще се отрази напредъка по изпълнение на проекта и по подготовката на новата стратегия за развитие. Третата статия ще е в края на проекта. В нея ще бъдат отразени резултатите от изпълнение на проекта и ще се посочат мерките, които ще бъдат включени в новата стратегия за развитие. 1 080.00 1 080.00
Излъчване в регионални медии - Предоставяне на информация за проекта чрез регионални медии - 5 мин. Ц: Дейността ще включи изработване и излъчване по регионалните медии на пет броя рекламни клипове с продължителност не по-кратка от 1 минута във връзка с подготовката на новата стратегия за развитие. Целта на изпълнението на дейността е посредством регионалните медии информацията за проекта и за подготовката на стратегията за развитие да достигне до всички граждани на територията. Клиповете ще съдържат следната информация: - представяне на проекта; - представяне на стратегията за развитие; - кой и за какво може да кандидатства; - защо трябва да се кандидатства към стратегията; - очаквано финансиране от стратегията. 565.00 565.00
Обучение на местни лидери и заинтересовани страни - провеждане на еднодневно обучение – 3 бр.: Обученията на местни лидери ще се осъществят на територията на трите общински центъра. За участие ще бъдат поканени представители на идентифицираните заинтересовани страни, членове на екипа на МИГ и местни лидери. Разходите за провеждане на обученията ще са свързани с осигуряване на зала, кафе-паузи, обяд, консумативи и лектор. Предвижда се пред участниците в събитията да бъдат разгледани следните основни теми: - Общо запознаване с новата стратегия за развитие на територията; - Подготовка и изработване на бизнес-план. Най-често допускани грешки при изработването на бизнес-план. - Работа с ИСУН, включително подготовка на Формуляр за кандидатстване и приложими документи към формуляра. 2 145.00 2 145.00
Командировъчни разходи: Разходите за командировки са съгласно Наредбата за командировките в страната, приета с Постановление № 72 на Министерския съвет от 1986 г. Командировъчните разходи предвиждат 50 лева дневни и 308 лева разходи за гориво за придвижване със служебния автомобил на МИГ. Разходите за командировки се предвижда да се осъществят на територията на МИГ във връзка с планиране и организиране на мероприятия, свързани с изпълнението на настоящия проект, както и за участие в събития по проекта. Командировъчните разходи се предвижда да са за екипа на МИГ. 358.00 344.58

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.