Организация и управление: Дейността има за цел да осигури успешно изпълнение и управление на проекта. Тя ще гарантира целесъобразното и ефективно използване на човешките и финансови ресурси в рамките на проекта и ще осигури прозрачно управление, което ще доведе до постигане целите на проекта. Изпълнението и управлението на проекта ще се осъществява от екип за организация и управление, който се състои от: ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Основната квалификация и отговорности на ръководителя на проекта са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр.
Квалификацията и отговорностите на останалите членове на екипа са, както следва:
Счетоводител:
Квалификация – релевантно икономическо образование, стаж по професията и опит в работа с първични и вторични счетоводни документи.
Отговорности:
- отговаря за финансовото изпълнение и отчитане на проекта
- осъществява контрол за законосъобразното и целесъобразно разходване на средствата по проекта, съгласно изискванията на Управляващия орган и в съответствие с действащото национално законодателство и подзаконови нормативни актове
- отговаря и следи за правилното оформяне на първичните и други счетоводни документи по проекта
- следи за правилното движение на паричните средства по банковите сметки
- подготвя авансови, междинни и окончателни искания за плащания. Изготвя междинни и финални финансови отчети и ги предоставя на ръководителя на проекта
- извършва предварителен и последващ контрол върху всички плащания по гражданските, трудовите и договорите с външни изпълнители
- участие в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на постъпилите кандидатури за бенефициенти по проекта
- участие в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на подадените оферти в хода на провежданата тръжна процедура за избор на изпълнители
- има задължение да оповестява финансовия принос на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси“ във всички документи, свързани с изпълнението на проекта.
Технически сътрудник:
Квалификация – релевантно за позицията образование, предишен опит, умения за водене на кореспонденция, умение за работа с офис техника.
Отговорности:
- подпомага ръководителя при контрола върху техническото и административно изпълнение на проекта
- изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни по проекта
- води протоколи от обсъжданията и взетите решения на работните срещи на екипа на проекта
- участва в подготовката на междинните и окончателния доклади по проекта
- отговаря за поддържането на изрядно проектно досие, съдържащо цялата необходима документация по изпълнението на дейностите по проекта
- подготовка на договорите с избраните бенефициенти и подизпълнители
- докладва на Ръководителя на проекта при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, на който и да било етап от изпълнението на проекта;
- участие в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на постъпилите кандидатури за бенефициенти по проекта
- участие в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на подадените оферти в хода на провежданата тръжна процедура за избор на изпълнители
- подпомага ръководителя на проекта при подготовката и провеждането на проектните събития, свързани с информирането и публичността
- оповестява финансовия принос на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси“ във всички документи, свързани с изпълнение на проекта.
При стартирането на проекта екипът ще разработи план за външно възлагане, в който ще бъдат описани дейностите, които ще бъдат възложени на външни изпълнители по реда на ПМС 118/20.05.2014 г.
В хода на реализирането на проекта управлението ще се осъществява чрез месечни екипни срещи, по време на които ще се обсъжда напредъка в изпълнението на планираните дейности, постигането на заложените индикатори за изпълнение и резултат, следването на план графика на дейностите, ще бъдат давани и приемани предложения за актуализиране и промени, при необходимост. |
17 622.00
|
17 389.16
|
Извършване на подбор на 20 лица от целевите групи /50% от рискови категории/ и вючването им в проектните дейности: Основната цел на дейността е да бъдат подбрани 20 безработни лица, 50 % от които от специфични категории /2 безработни младежи на възраст до 29г. възраст включително, 8 безработни лица с ниска степен на образование (под ISCED 3) и 10 безработни лица на възраст 30 - 54г./ и да се създадат условия за включването им в проекта. Предвижда се подбраните безработни лица да бъдат назначени на 20 новоразкрити работни места на длъжност: "Машинен оператор, шиене", код по НКПД 81532004.
Изпълнението на дейността ще протече през следните етапи:
- Определяне на специфични изисквания за подбор на представителите на целевите групи по проекта. Изискванията за подбор ще бъдат определени от екипа по проекта – месец 1 от проекта;
- Информиране на Дирекция „Бюро по труда" – гр. Плевен, от екипа по проекта, за целите и съдържанието на проектните дейности, за общите изисквания на програмната схема и специфичните критерии за подбор безработните, които ще бъдат включени в проекта, както и за необходимостта от съдействие на експертно ниво – месец 1 от проекта.
- Осъществяване на подбор на 20 безработни лица от съответните целеви групи от регистрираните безработни в Дирекция „Бюро по труда" – гр. Плевен и другите областни дирекции по труда, както и от кандидатите от други канали за търсене на работа например сайтове за обяви за работа. Подборът ще се извърши по общи, свързани с програмната схема, и специфични критерии, свързани с изискванията за конкретните работни места и необходимите за тях професионални компетенции - опит и лични качества на кандидатите, свързани с професиите, по които ще работят и мотивация – месеци 2 и 3 от проекта.
- След подбора и преди сключване на трудовите договори МИЗИЯ-96 АД ще проведе информационна среща с 20-те подбрани лица, с цел предоставяне на конкретна информация за проектните цели и очаквани резултати, за финансовата подкрепа на ЕС, както и за личните ползи за участниците от включването им в проекта. Очакванията са тази среща да ги мотивира за активно участие включените в проекта – месец 3 от проекта. |
0.00
|
0.00
|
Наемане и осигуряване на заетост на 20 безработни лица в сектор „Производство на облекло" за 12 месеца: Целта на дейността е да се осигури заетост за период до 12 месеца на наетите по проекта 20 лица от целевите групи, 50% от които от специфични категории /8 безработни лица с ниска степен на образование (по-ниско от средно образование); 2-ма безработни младежи до 29 г. включително и 10 безработни лица от 30 до 54 години/.
Длъжността, на която те ще бъдат наети и ще работят до 12 месеца е "Машинен оператор, шиене", код по НКПД 81532004.
Изпълнението на дейността ще включва следните етапи:
Етап 1 – предприятието - кандидат и работодател по проекта – МИЗИЯ-96 АД ще сключи трудови договори за наемане с включените в проекта 20 безработни лица от съответните целеви групи, като по този начин ще уреди трудовоправните си взаимоотношения с тях за период до 12 месеца. Според условията на програмната схема, наетите по проекта ще получават възнаграждения в размер на МОД за съответните длъжности с включени всички дължими вноски на работодателя, съгласно българското законодателство. Тази поддейност ще се осъществи в месец 4 от проекта.
Етап 2 - след сключване на трудовите договори, с наетите по проекта лица, ще се проведе обща работна среща във фирмата, на която те ще бъдат запознати с фирмената организация на работа, с режима на работа /работно време, почивки/. Ще им бъде проведен първоначален инструктаж за спазване на правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд в предприятието, съгласно Наредба № РД-07-2 от 16.1.2009г. Те ще бъдат запознати с прилаганите в предприятието мерки за ефективно използване на ресурсите във връзка с опазване на околната среда – 4-ти проектен месец.
Етап 3 - наетите по проекта ще бъдат запознати със задълженията и отговорностите за длъжността, за която са наети. Те ще бъдат информирани за фирмените правила за вътрешен ред, за графика, по който ще протича работния им ден и те ще бъдат въведени на конкретните новоразкрити работни места по проекта – 4-ти проектен месец.
Етап 4 - активно включване в заетост за периода на сключените трудови договори по проекта. По време на заетостта по проекта МИЗИЯ-96 АД, в качеството си на работодател, ще прилага всички норми на българското трудово законодателство и изисквания за отчетността на програмната схема. Ще бъдат водени отчетни форми за явяване/неявяване на работа на наетите. За периода на заетостта, наетите по проекта ще получават възнагражденията в размер на МОД за съответните длъжности с включени всички дължими вноски на работодателя, съгласно българското законодателство – 4-ти – 15-ти проектен месец. Според условията на схемата и сключения договор за безвъзмездна финансова помощ, МИЗИЯ-96 АД ще запази 10 работни места на 50% от наетите по проекта лица за период от минимум 12 месеца след изтичане срока на изпълнение на проекта. |
113 280.00
|
107 546.83
|
Закупуване на оборудване, свързано с новоразкритите работни места
: Дейността има за цел осигуряване на необходимите условия за създаване на новите работни места за представителите на целевата група. Към настоящия момент МИЗИЯ-96 АД не разполага с необходимо оборудване, за да осигури новите работни места за шивачи във фирмата. Поради това се налага да бъдат закупени шевни машини, с които те да работят. Изпълнението на дейността, също така, ще гарантира целесъобразното и ефективно използване на финансови ресурси за създаване на условия за постигане целите на проекта.
Тази дейност включва няколко под-дейности, а именно:
1. Провеждане на тръжна процедура за определяне на изпълнител за доставка на оборудване, съгласно ПМС №118/20.05.2014г. и сключване на договор/и с избрания изпълнител/и -1-ви -3-ти месец от проекта.
Под-дейността включва разработване на тръжна документация за избор на доставчик/ци на оборудване, необходимо за създаване на новите работни места, съгласно изискванията на ПМС № 118/20.05.2014 г. с предмет „Доставка на шевно оборудване“. С оглед на предвидената стойност на оборудването в бюджета на проекта ще бъде изготвена документация за определянето на изпълнител чрез Избор с публична покана. Разработената тръжна документация ще бъде представена за предварителен контрол и одобрение от страна на УО, след което ще бъде проведена необходимата тръжна процедура със събиране и оценка на оферти. След одобрение на протокола от оценителната комисия и документацията по проведената процедура от УО, ще бъде сключен/и договор/и с избрания/те подизпълнител/и и ще се пристъпи към изпълнение на следващата стъпка от дейността.
2. Закупуване, доставка и инсталиране на новото оборудване – 3-ти месец от проекта
След сключването на договор/и с изпълнител/и за доставка на необходимото оборудване, което ще обезпечи работата на новите служители, се предвижда да бъдат закупени следните ДМА:
1бр. права шевна машина - обрезвачка. Тази машина е високоефективна и осигурява икономичното разходване на плата. Един от новоназначените шивачи ще работи на нея.
17бр. прави шевни машини, които ще са необходими за работата на шивачите. С тях ще се извършват основните процеси по изшиване на текстилните изделия.
2бр. триконечен оверлог. Тези машини са много икономични и позволяват работа с с вълнени и по-тежки материи. Двама от новоназначените шивачи ще работят на тях.
С новите машини ще се изпълняват поръчки на мъжки облекла, които компанията произвежда в момента, както и ще предоставят възможност за производство на нови артикули - спортни сака и палта, с които МИЗИЯ-96 АД планира да разнообрази асортимента си. Предвидените за закупуване машини са подходящи за изработка на прав шеф, най-характерна и основна операция при шевното производство на мъжки облекла, в което ще бъдат включени представителите на целевата група по проекта. Шевните машини ще притежават съвременни характеристики, които са съобразени с отговорно отношение към околната среда и подобряване на ресурсната ефективност в предприятието.
След като гореописаното оборудване бъде закупено, то ще бъде инсталирано и внедрено в експлоатация, като ще се цели плавно въвеждане и ненарушаване на работния процес в предприятието. Също така, от страна на изпълнителя ще бъде изискано да осигури обучение за работа с новото оборудване на новоназначените лица, като това ще бъде включено като критерий при разработване на тръжната документация в предходната под-дейност, както и в договора за възлагане.
Екипът по проекта ще има задължение за разработване на необходимата тръжна документация, провеждане на търга и осъществяване на контрол върху качественото изпълнение на дейността от страна на избрания изпълнител.
В допълнение, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. на закупеното оборудване по проекта ще бъдат поставени, на подходящо място, информационни стикери, визуализиращи подкрепата от ЕС, съфинансиращия фонд, логото на програмния период и номера на договора. |
46 180.00
|
46 180.00
|
Информиране и публичност: Цел на дейността е да информира и популяризира сред целевата група, заинтересованите страни и широката общественост проектните цели и резултати, както и подкрепата от ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за осъществяването на проекта.
Етапите на изпълнение на дейността обхващат следните действия през целия период на изпълнение на проекта:
- Провеждане на тръжна процедура за определяне на изпълнител за изработка на информационните материалите по проекта и сключване на договор с избрания подизпълнител (месец 1 от проекта) - съгласно предвидената стойност на визуализационните материали в бюджета на проектното предложение екипът на проекта ще има задължение да проведе Избор без провеждане на процедура, като спазва разпоредбите на ПМС 118/20.05.2014 г. Екипът за организация и управление ще осъществява контрол върху качественото и навременно изпълнение на дейността от страна на избрания изпълнител.
- Информационна среща с наетите по проекта лица - месец 3 от проекта;
- Изработване и разпространение на проектните материали и организиране на публични проектни събития – месеци 2 - 15 от проекта. |
1 328.00
|
520.00
|