Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е в изпълнение на одобрената Инвестиционна програма на Община Плевен, а в глобален план на политиката за устойчиво градско развитие  и включва допустими мерки и дейности по инвестиционен приоритет "Градска среда". Насочените по проекта  интервенции са  върху обекти, част от линейната инфраструктура на гр. Плевен, разположени на територията на зоните за въздействие, определени в ИПГВР - "Зона с потенциал за икономическо развитие". Предвидените СМР дейности целят реконструкция за обновяване на физически елементи на градската среда  - Транспортна техническа инфраструктура (улична мрежа), представена от обекти: "Улица ,,Вит“ - от фирма „ИЗОБОР" до кръстовището с ул. ,,Втора задгарова“ и "Улица „Северна“ в т. ч. съоръжения към транспортна техническа инфраструктура – Пътен надлез за ж.к. „Сторгозия“.
Предвидените мерки постигат интегрирано въздействие и синергичен ефект върху територията и населението на гр. Плевен, както чрез пространственото си разположение, така и чрез мерките и дейностите, предвидени по другите проекти, част от Инвестиционната програма на общината, които касаят интервенции в образователната, социалната и културна инфраструктура, както и развитието на интегриран градски транспорт. Настоящото проектно предложение има валоризиращ ефект, като надгражда и доразвива изпълнените по проект „Осигуряване на устойчива градска среда на Плевен“ ремонтни дейности върху 30 броя обекти от урбанизираната територия на гр. Плевен.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: "Извършване реконструкция на линейни обекти от градската среда - улица ,,Вит“ - от фирма „ИЗОБОР" до кръстовището с ул. ,,Втора задгарова“, гр. Плевен; улица „Северна“, гр. Плевен пътен надлез за ж.к. „Сторгозия“, гр. Плевен": Това е основната дейност по проекта, в рамките на която ще бъдат извършени СМР за реконструкция на общо 3 обекта от обхвата на проектното предложение, съставляващи част от елементите на техническата инфраструктура (чл. 64 от ЗУТ), а именно: - Транспортна техническа инфраструктура, вкл.: • Реконструкция на улица ,,Вит“ - от фирма „ИЗОБОР" до кръстовището с ул. ,,Втора задгарова“, гр. Плевен; • Реконструкция на улица „Северна“, гр. Плевен. Ремонтните дейности на обектите са свързани с реконструкция на улична мрежа, вкл.: - възстановяване на съществуващата пътна и тротоарна настилка, с цел осигуряване комфорт на пътуващите, условия за безопасност на движението и удължаване експлоатационния живот на пътната и тротоарната настилка; - изграждане на нова пътна конструкция за движение при пътното платно и постигане напречен наклон на платно 2,5%; - полагане на нова асфалтова настилка на пътното платно; - подмяна на всички бордюри и тротоарни настилки (асфалтобетонова тротоарна настилка); - подмяна на съществуващото улично осветление с енергоспестяващи LED осветителни тела с мощност 40W, разположени на съществуващи стълбове за улично и/или парково осветление, които да осигурят по-добро осветяване на улици и пространства, като съвместно с това ще се намали разхода на консумираната електроенергия в бъдеще; - полагане на нови кабели за захранване на допълнителни стълбове за осветление в PVC тръби. - Съоръжения към транспортна техническа инфраструктура, вкл.: • Реконструкция на пътен надлез за ж.к. „Сторгозия“, гр. Плевен. Ремонтните дейности на обекта са насочени към: - изпълнение на изравнителен пласт бетон клас С25/30; - монтиране на нов стоманен парапет с височина 1,10 м и стоманена предпазна ограда със степен на задържане и зона на действие върху тротоарите; - полагане на нова битумна хидроизолация в зоната на пътното платно, а за защита на новите тротоарните блокове ще се използва защитно импрегниращо покритие; - полагане на защитно (импрегниращо) покритие на тротоарни блокове; - полагане на настилка от плътен асфалтобетон; - полагане на защитна система срещу карбонизация по долната повърхност на връхната конструкция и ригелните конзоли; - направа на нови дилатационни фуги; - монтиране на нови отводнители. Работните проекти са съобразени с изискванията на Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания (създаване на достъпна среда при кръстовища и пешеходни пътеки по улица ,,Вит“ и улица „Северна“). На база готовите работни проекти за всички обекти ще бъде изготвена съответната документация за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки за СМР. Срокът за изпълнение на СМР започва да тече от датата на откриване на строителната площадка и приключва с подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа - Акт Образец 15 (съгласно Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството). Срокът за изпълнение на договорите за СМР ще бъде съгласно Техническото предложение на съответния Изпълнител. Общата стойност на дейността е 3 071 004,22 лв. без ДДС (3 685 205,06 лв. с ДДС), разпределена както следва: • СМР на обект улица „Вит“- от фирма „ИЗОБОР“ до кръстовището с ул. „ Втора задгарова“, гр. Плевен - 1 468 080,53 лв. без ДДС (1 761 696,64 лв. с ДДС); • СМР на обект улица “Северна”, гр. Плевен - 719 350,87 лв. без ДДС (863 221,04 лв. с ДДС); • СМР на обект пътен надлез за ж.к. „Сторгозия”, гр. Плевен - 883 572,82 лв. без ДДС (1 060 287,38 лв. с ДДС). 2 851 623.63 3 395 263.46
Дейност 2: "Упражняване на строителен надзор при реконструкция на линейни обекти от градската среда" : В съответствие с изискванията на ЗУТ консултантите по време на изпълнение на СМР на обектите ще упражняват строителен надзор, както и ще осъществяват координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация. Същите ще носят отговорност за: законосъобразно започване на строежа; пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на ЗУТ; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годността на строежа за въвеждане в експлоатация и др. Строителният надзор ще документира изпълнението на строежа, ще съставя актове и протоколи по време на строителството, както и ще изготви Окончателен доклад до Възложителя, след приключване на СМР на обекта, съгласно Наредба № 3 от 2003. Дейността включва всички други дейности, предвидени в закона, в технологичните правила и нормативи, или необходими за осигуряване на ефективен и качествен контрол при изпълнението на СМР. Срокът на договорите за строителен надзор започва да тече от датата на получаване на писмо от Възложителя за подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителната линия и ниво, и приключва с издаване на Разрешение за ползване на обектите/Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Общата стойност на дейността е 29 520,00 лв. без ДДС (35 424,00 лв. с ДДС), разпределена както следва: • Строителен надзор на обект улица „Вит“- от фирма „ИЗОБОР“ до кръстовището с ул. „ Втора задгарова“, гр. Плевен - 14 780,00 лв. без ДДС (17 736,00 лв. с ДДС); • Строителен надзор на обект улица “Северна”, гр. Плевен - 7 240,00 лв. без ДДС (8 688,00 лв. с ДДС); • Строителен надзор на обект пътен надлез за ж.к. „Сторгозия”, гр. Плевен - 7 500,00 лв. без ДДС (9 000,00 лв. с ДДС). 18 227.00 21 872.40
Дейност 3: "Упражняване на авторски надзор при реконструкция на линейни обекти от градската среда": Авторският надзор е задължителен за изпълнението и приемането на всички видове работи. Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството съгласно чл. 162 от ЗУТ ще бъдат определени чрез договор между общината и проектантите на обектите. Авторският надзор ще се осъществява от авторите на проектите и ще бъде по съответните части за дадения работен проект. Осъществяването на авторски надзор от проектантите включва дейности като: - Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; - Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; - Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; - Консултации (вкл. извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация); - Изработване на допълнителни чертежи на детайли; - Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи; - Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от такива е възникнала по време на строителството; - Друго необходимо съдействие (напр. избор на материали и др.). Срокът на договора за авторски надзор започва да тече от датата на получаване на писмо от Възложителя за подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителната линия и ниво, и приключва с издаване на Разрешение за ползване на обектите/Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Общата стойност на дейността е 93 027,13 лв. без ДДС (111 632,56 лв. с ДДС), разпределена както следва: • Авторски надзор на обект улица „Вит“- от фирма „ИЗОБОР“ до кръстовището с ул. „Втора задгарова“, гр. Плевен - 44 042,42 лв. без ДДС (52 850,90 лв. с ДДС); • Авторски надзор на обект улица “Северна”, гр. Плевен - 21 580,53 лв. без ДДС (25 896,64 лв. с ДДС); • Авторски надзор на обект пътен надлез за ж.к. „Сторгозия”, гр. Плевен - 27 404,18 лв. без ДДС (32 885,02 лв. с ДДС). 92 800.00 109 260.00
Дейност 4: "Oценка на съответствието на проект „Реконструкция на пътен надлез за ж.к. „Сторгозия”, гр. Плевен, преработка по чл.154, ал.5 от ЗУТ": Дейността е свързана с извършване на оценка на съответствието на инвестиционен проект с основните изисквания към строежите , съгласно чл.142, ал. 6, т. 2 от. ЗУТ. Избрания на основание чл. 79, ал.1, т.1 от ЗОП, изпълнител е консултант по силата на чл. 166, ал.1, т.1 от ЗУТ. Изпълнителят е "МК Надзор" ЕООД, гр. Плевен, ЕИК 202792215, притежаващ Удостоверение № РК-0073/26.11.2018 г. издадено от началника на ДНСК да извършва оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражнява строителен надзор с валидност до 26.11.2023 г. Дейността е предварителна и е извършена/приключила преди подаването на настоящото проектно предложение, с оглед необходимостта от наличието на Комплексен доклад за оценка на съответствието на обект: „Реконструкция на пътен надлез за ж.к. „Сторгозия”, гр. Плевен, преработка по чл.154, ал.5 от ЗУТ" като част от пакета с документи, придружаващи кандидатурата. Общата стойност на дейността е 2 800,00 лв. без ДДС (3 360,00 лв. с ДДС). 2 800.00 3 360.00
Дейност 5: "Извършване на разширено конструктивно обследване за задълбочено определяне на състоянието на отделните конструктивни елементи и предписване на допълнителни (при необходимост) мерки за защита и/или усилване на конструкцията на обект - Пътен надлез за ж.к. „Сторгозия”, гр. Плевен": Всички ремонтни решения и мерки за защита на надлезната конструкция са на база извършен оглед и заснемане на външните дефекти и повреди по конструкцията. С цел осигуряване дълготрайност и експлоатационна годност на съоръжението проектантският екип счита, като задължителна мярка, че е необходимо преди започване на строително- монтажните работи да се извърши обстойно конструктивно обследване, с което да се прецизира и/или допълни част конструктивна. За целта трябва да бъдат дефинирани като задължителни при разширеното обследване следните видове дейности: - Определяне действителната якост на бетона чрез изваждане на пробни тела при спазване на изискванията на БДС EN 12504-1 “Якост на натиск на втвърден бетон в конструкции чрез изваждане на ядки” и БДС EN 13791“ Оценяване на якостта на бетона на място на конструкции и готови бетонни елементи“, както и определена допълнително и по безразрушителен метод, основаващ се на измерване на еластичния отскок чрез склерометър съгласно изискванията на БДС EN 12504-2 “Изпитване на бетон в конструкции. Част 2: Изпитване без разрушаване. Определяне на големината на отскока.”; - Безразрушително определяне на наличната армировка- диаметър и бетонно покритие; - Безразрушително определяне на електропотенциала на армировъчната стомана и степента на корозия в засегнатите от атмосферните въздействия елементи на конструкцията. Тази методика се използва за оценка на корозията на стоманата (когато това не е възможно визуално), оценка на сцеплението между бетона и стоманата, диференциране на зоните със и без корозия; - Изследване на дълбочината на карбонизация на бетона (определяна на pH); - Изследване състоянието на детайлите и връзките между отделните конструктивни елементи. При реализацията на всички набелязани основни дейности по разширеното конструктивно обследване ще може еднозначно да се изясни необходимостта от допълнителни мерки за защита като например: - Мерки за пасивиране на бетонната повърхност с подходящи импрегнационни средства за предпазване на армировъчната стомана срещу развитие на корозионни процеси в дълбочина; - Усилване на конструктивните елементи например с армирани влакнести полимери (FRP) или по други начини. За постигане на по- пълно проучване разширеното конструктивно обследване да се изпълни в два етапа. Като първи етап да бъде обследване на долно строене на надлеза, а като втори етап, след разкриване и премахване на съществуващите пластове, обследване на горното строене и конзолните участъци на конструкцията. Разширеното конструктивно обследване трябва да предхожда началото на изпълнение на СМР с цел допълване на приетите вече мерки в настоящата разработка, а именно възстановяване на бетонното покритие и антикорозионна защита на видимата армировка, отстраняване на причините за протичане на вода през конструкцията в т.ч. изпълнение на нова хидроизолация, полагане на изцяло нова асфалтова настилка с необходимите наклони за водоотвеждане, подмяна на детайлите на воронките, изграждане на нови тротоарни блокове. Срокът на договора за разширено конструктивно обследване на обект - Пътен надлез за ж.к. „Сторгозия”, гр. Плевен започва да тече от датата на получаване на писмо от Възложителя и приключва с подписване на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа - Акт Образец 15 (съгласно Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството). Общата стойност на дейността е 29 900,00 лв. без ДДС (35 880,00 лв. с ДДС). 29 900.00 35 880.00
Дейност 6: "Извършване на дейности за публичност и информация по проекта": Дейностите за публичност и информация ще се извършват по време на реалното изпълнение на проекта и ще включват подготовка и провеждане на две пресконференции (встъпителна и заключителна); две официални церемонни и др. мерки за публичност и информация, свързани с изготвяне и публикуване/поставяне на материали, популяризиращи финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта. Изпълнението на дейностите ще бъде съгласно заложеното в Раздел 6 от Общи условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на БФП и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Община Плевен като бенефициент ще предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от ЕФРР. Мерките за тази цел ще бъдат съобразени със съответните правила за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. Редовно ще бъде публикувана информация за проекта на интернет-страницата на Община Плевен - http://www.pleven.bg/. Предвидените материали и събития, свързани с информация и публичност на проекта включват: - Билборд (3х4 м) - 3 бр.; - Постоянна обяснителна табела (50х70 см) – 3 бр.; - Пресконференции - 2 бр. - Банер - 1 бр. - Публикуване на прессъобщение и/или рекламно-информационно кape в регионална медия -2 бр; - Официални церемонии - 2 бр. (в т.ч при стартиране на СМР по проекта - 1 бр. и при откpивaнe на oбeкти - 1 бр.) - Печатни информационни материали (листовки, дипляни - пълноцветни) - 240 бр. Всяка публикация, направена от Бенефициента, в каквато и да било форма и в каквото и да е средство за масова информация, в това число и в Интернет ще съдържа заявлението: “Този документ е създаден в рамките на проект „Осигуряване на устойчива градска среда на Плевен – етап 2”, който се осъществява с финансовата подкрепа на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от Община Плевен и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г.” Срокът на договора за осъществяване на дейности за публичност и информация по проекта започва да тече от датата на получаване на писмо от Възложителя и приключва с подписване на окончателен протокол за приемане изпълнението на предмета на договора/дейностите. Общият срок за изпълнение на дейността е 30 месеца и е обвързан с общата продължителност на проекта, както и ангажимента на бенефициента за поместване на информация за проекта на официалния уеб-сайт на Община Плевен, непосредствено след одобряване и при завършване на изпълнението на проекта. Общата стойност на дейността е 16 510,00 лв. без ДДС (19 812,00 лв. с ДДС). 11 720.00 14 064.00
Дейност 7: "Извършване на независим одит на проекта": Независимият одит на проект „Осигуряване на устойчива градска среда на Плевен – етап 2“ е задължителна дейност и ще се извърши след приключване на дейностите по проекта т.е. ще бъде извършен окончателен одит по проекта. Одитът на проекта ще бъде извършен от регистриран одитор/и или консултантска фирма за одит, чрез провеждане на възлагателна процедура по реда на ЗОП. В изпълнение на дейността ще бъде изготвен и представен окончателен Доклад за фактически констатации, който ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта. Дейността ще бъде извършена при прилагане на международните стандарти, националното и европейското законодателство. При изпълнението на дейността ще бъде съблюдавано стриктно спазването на Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС, на ниво бенефициент, изработена от Дирекция „Национален фонд“ към Министерството на финансите. Докладът за фактически констатации (ангажимент за договорени процедури) ще бъде изготвен и в съответствие с приложимия образец, утвърден от УО на ОПРР. Основната цел на независимия финансов одит е да се формират констатации/потвърждения, че отчетените от Община Плевен разходи, описани във финансовите отчети и исканията за плащане по проекта са действително извършени, точни и допустими. Целта на това потвърждаване на разходи е одиторът да удостовери, че заявените от общината, във финансовите отчети и искания за плащане, разходи са настъпили/реални, както и че са акуратни/точни и допустими, както и да предостави на бенефициента по проекта - Община Плевен доклада за фактически констатации, във връзка с извършените възлагателни процедури, сключените договори и извършените плащания. Допустимостта се определя като правилно и коректно разходване на БФП в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в договора за БФП по проекта. Като част от обхвата на проверката одиторът задължително ще извърши и проверка за съответствие относно законосъобразност на процедурите за възлагане на обществени поръчки, подписаните договори и анекси към тях, (ако е приложимо). Последващият от страна на одитора контрол се осъществява за спазването на приложимите нормативни актове по отношение на всички процедури, свързани с възлагането на всички видове дейности по проекта, като задължително ще бъде извършена оценка за съответствие относно законосъобразността, предвид приложимото законодателство, предмета и характера на дейностите, включени в проекта, както и по отношение на документи по ОПРР 2014-2020 - в т.ч. указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др. Преди изготвяне и подаване на искането за окончателно плащане по проекта, одиторът ще провери дали декларираните от бенефициента разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с Договора за предоставяне на БФП и ще изготви окончателен доклад за фактически констатации по проекта. Срокът на договора за извършване на независим финансов одит на проекта започва да тече от датата на получаване на писмо от Възложителя и приключва с подписване на протокол за приемане изпълнението на предмета на договора/дейностите. Общата стойност на дейността е 12 500,00 лв. без ДДС (15 000,00 лв. с ДДС). 12 500.00 15 000.00
Дейност 8: "Дейности за организация и управление на проекта": В рамките на тази дейността след сключване на договор за БФП, със заповед на кмета на Община Плевен ще се легитимира екипът за организация и управление на проект "Осигуряване на устойчива градска среда на Плевен – етап 2". Съставът на екипа за организация и управление на проекта ще бъде определен съгласно посочения в Раздел 9 на формуляра за кандидатстване и ще включва: ръководител, финансов мениджър, координатор строителство, специалисти инвеститорски контрол - 3 бр. (по съответните части на работните проекти на обектите), административен сътрудник и технически сътрудник/архивар. Екипът за организация и управление на проекта ще изготви: система за вътрешен мониторинг, контрол и докладване по проекта. Системата за вътрешен мониторинг, контрол и докладване ще бъде в съответствие с механизма за организация и управление на Инвестиционната програма на общината. Екипът за управление на проекта ще провежда ежемесечни срещи, които са част от процеса по оперативно наблюдение и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Екипът за управление на проекта ще поддържа комуникация с представители на заинтересованите страни. Екипът за управление на проекта ще поддържа редовна комуникация със Звеното за оперативно управление на ИП и с Експертни групи за наблюдение, на които ще бъде докладвана информация, свързана с изпълнението на проекта - минимум два пъти годишно. Екипът за управление на проекта регулярно ще подготвя за публикуване на сайта на общината информациите/съобщенията, свързани с изпълнението на проекта. Екипът за организация и управление на проекта ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнението на договорите в уговорените срокове; за постигане на заложените цели и индикатори за изпълнение; за целесъобразното, ефикасното и ефективното разходване на средствата по проекта; ще осъществява непосредствен мониторинг на изпълнението. Екипът ще бъде отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Екипът ще поддържа, съхранява и предоставя необходимата документация, съгласно изискванията на УО на ОПРР. Екипът ще контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители. Срокът за изпълнение на дейността е 30 месеца и е обвързан с общата продължителност на проекта. Общата стойност на дейността е 64 810,81 лв. (брутни суми, вкл. и дължимите от работодателя осигурителни вноски), при възложени за изпълнение от членовете на ЕУП функции, задължения и отговорности за съответните длъжности по организация и управление на проекта извън установеното работно време и извън кръга от предвидени по длъжностна характеристика за заеманата длъжност по служебно/трудово правоотношение служебни задължения (допълнителна задача/труд срещу възнаграждение) и е разпределена както следва: 1. Ръководител на проект - 13 711,63 лв.; 2. Финансов мениджър - 7 479,07 лв.; 3. Координатор строителство - 5 453,49 лв.; 4. Специалист инвеститорски контрол 1 - 5 570,35 лв.; 5. Специалист инвеститорски контрол 2 - 4 627,67 лв.; 6. Специалист инвеститорски контрол 3 - 6 555,87 лв.; 7. Административен сътрудник - 12 659,88 лв.; 8. Технически сътрудник/архивар - 8 752,85 лв. 60 074.20 58 679.74

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.