Предоставяне на посреднически услуги на пазара на труда, организация на трудови борси: Чрез реализиране на конкретната дейност се цели да се съкрати/прекрати престоя на лицата без работа и те да се насочат към реализация на трудовия пазар посредством предоставяне на информация, насочване към мерки и програми за заетост или обучения, срещане/представяне пред работодатели и други подобни.
Целта на дейността е да се идентифицират лица от целевите групи, да се достигне до тях, да бъдат включени в ателиета за търсене на работа, да се регистрират в БТ, за да им бъдат предложени най-добрите възможности за обучения и реализиране на пазара на труда.
Изпълнението на дейността включва следните етапи:
1. Работа на терен за разясняване на събитията и активиране на лицата за участие - 10 дни
2. Информационни събития за разясняване - 3 бр.
3. Трудови борси - 2 дни
4. Паралелно с трудовите борси по 1 ч. на ден ще се провежда консултиране на лицата - 10 дни
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
Първоначално избрания изпълнител ще работи на терен, за да идентифицира лица от целевите групи. Ще бъдат проведени 2 информационни събития, за да
се разяснят ползите от активирането.
Същинската дейност ще протече чрез провеждане на трудови борси и консултации.
Заложеното е комплексна дейност, която включва целенасочена работа с безработните лица. За да бъдат ефективни действията е необходим индивидуален подход спрямо лицата от посочената целева група, който да отчита нуждите, способностите, образованието и други лични характеристики на всяко лице. При работата с идентифицираните лица те ще бъдат насърчавани и подпомагани:
- да се реализират на пазара на труда и да започнат работа;
- да се включат в обучение във връзка с възможност за работа;
- да се регистрират в дирекция „Бюро по труда” и активно да търсят работа.
В рамките на дейността се обяснява ползата от активното търсене на работа и започването на работа, предоставят се професионални съвети според индивидуалните потребности на клиентите с цел да се повиши мотивацията им за заетост. Една от основните предпоставки за постигане на успешни резултати от провеждането на трудовите борси е тяхното своевременно популяризиране с оглед по-голямо участие, както от страна на работодателите, така и от страна на търсещите работа лица.
Дейностите обединяват различни инструменти, които насочват лицата към индивидуално търсене на работа или регистрация и ползване на услугите в бюрата по труда. Разясняват се ползите от участието в програми, обучения, предоставяне на различни услуги за заетост. При организацията на борсата ще се търси партньорство с местни и регионални работодателски организации, съответните общини, както и неправителствени организации, като например такива, работещи за интеграция на лица от малцинствените етнически групи, организация на и за хората с увреждания, организации за насърчаване на икономическото развитие и др.
Консултирането протича чрез разговор с лицето, при който се цели да се изясни съществуването на обективни или субективни пречки пред лицата да си намерят и да
започнат работа (например такива пречки могат да са свързани с неправилна самооценка на лицето, с неговата етническа принадлежност, възраст, липса на опит, липса на образование и други).
Основните акценти в информацията, насочена към тази целева група следва да бъдат в посока по-лесното и по-бързо намиране на работа, гаранциите за реалните работни места, които се предлагат, по-голямата яснота относно условията на труд и заплащането, достъпността на услугите, които регистрираните безработни получават. |
8 994.00
|
8 994.00
|
Професионално информиране и консултиране: Тази дейност е основополагаща за постигане на устойчиви резултати, тъй като в днешно време се наблюдава негативната тенденция на увеличаване броя на продължително безработните лица, обезкуражени на пазара на труда. Това се превръща в сериозен социален проблем, към който трябва да бъдат предприети целенасочени усилия, изразяваща се в активна работа с лицата от тази целева група. Целта е да се постигне стабилното им извеждане от позицията на трайно безработни и обезкуражени на пазара на труда лица до активни и мотивирани за професионално развитие личности. Чрез прилаганите в процеса на консултация мотивационни техники се цели насърчаване и подтикване на лицата към целенасочени действия, със задържане за продължително време на устойчив интерес и усилия. Мотивационните методи и техники също така подпомагат ангажираността и активността на лицата, поддържат в дългосрочен план положителните ефекти от интервенциите, стимулират интроспекцията и саморефлексията, така че в случаите, когато проблемното поведение рецидивира, индивидът сам да потърси професионална помощ и подкрепа. При провеждане на консултациите ще се използват техники за снижаване на напрежението и преодоляване на трудностите, изслушване на лицата, идентифициране на проблемите, работа върху личностни бариери за тяхното преодоляване, специализирано консултиране и подпомагане за преодоляване на установени бариери, които затрудняват включването на пазара на труда; индивидуално и/или групово консултиране. Професионалното ориентиране може да се провежда в индивидуални и групови форми, според нуждите на включените лица. Консултациите са свързани с предоставяне на компетентен съвет, актуална информация, споделяне на опит, знания и умения, спрямо индивидуалните потребности на лицата от целевата група в определена област.
В първата фаза на информирането и консултирането се извършва т.нар. кариерно консултиране, което спомага на индивида да направи реална самооценка на своите професионално значими качества и да открие коя е професионалната насока в която най-успешно може да се развива. Изследователските методи, които ще се използват в тази фаза са структурирано интервю и въпросници (тестове за самооценка, личностни тестове, въпросници за професионално ориентиране и др. След проведената диагностика консултираното лице разбира по добре кои са водещите мотиви в избора и реализацията на професионалната кариера и това предопределя следващите му действия по изпълнение на кариерната стратегия. На етапа на диагностиката се прави анализ на уменията, интересите и компетенциите на консултираното лице, а също така и и на досегашните му постижения в професионалната сфера. Като резултат от тази фаза консултираното лице изработва портфолио съдържащо информация за неговите познания, умения, интереси и препоръчителната професионална област в която да се развива.
Във втората фаза от консултирането се определят професионалните цели на безработното лице. На базата на изготвеното самооценъчно портфолио и с помощта на структурирано интервю, експертите подпомагат формулирането на стратегическите цели, които консултираното лице трябва да следва за мотивирането за успешна професионална кариера.
В третата фаза на консултирането се разработва стратегическия кариерен план. На този етап консултираното лице формулира и планира конкретните стъпки по които да върви за изпълнение на поставените си кариерни цели.
Четвъртата фаза на консултирането и подпомагане е заключителна. Тя се извършва след реализиране на част или на всичките действия заложени в разработения кариерен план и е свързана с анализ на успеха на кариерното поведение.
През цялото време на дейността ще текат консултации с психолози, които ще подпомагат лицата. Консултациите ще се провеждат в същите зали. |
10 853.20
|
10 850.00
|
Mотивационни обучения: Дейността ще стартира след регистрация на лицата в БТ.
Мотивационното обучение има за цел да стимулира и насочи лицата към придобиване на активно поведение на пазара на труда и към повишаване на професионалната квалификация и/или повишаване нивото на компетентност с оглед успешната реализация на пазара на труда.
Мотивационното обучение ще бъде проведено в рамките на 30 учебни часа, като всеки учебен час е 45 минути и ще се извърши от изпълнител, който притежава опит по организиране и провеждане на такъв тип обучения така, че всички лица от целевата група да:
- придобият активно поведение на пазара на труда, чрез усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа, автобиография, писма, формуляри, въпросници и др.,
- умения за представяне пред работодател и проследяване на всяка възможност за работа;
- се реализират на пазара на труда и да започнат работа;
- се включат в обучение за професия във връзка с конкретна възможност за заетост.
Пакетът от модули осигурява необходимата компетентност-нови знания, умения и способности. Методиката на обучение включва комбиниране на лекции и самостоятелна работа. Обучението ще развие уменията на участниците за изготвяне на индивидуална самооценка, набиране на информация за свободни работни места. В процеса на обучението участниците ще се запознаят със значението, изискванията, съставянето на автобиография, както и на мотивационно писмо.
|
1 440.00
|
800.00
|
Oбучение за придобиване на професионална квалификация и Oбучение за придобиване на ключови компетентности: Дейността ще протече на няколко етапа. Първоначално ще бъде избран изпълнител - лицензирано от НАПОО ЦПО, избора ще се осъществи по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
Първи етап е обучение по ПК - Обучението на безработни лица ще се извършва в съответствие с установените, заявени от дружеството нужди и с насоченост към длъжността, която се предвижда да заеме лицето и съответната на нея професия.
Обучението за всички лица ще е по Професия: Помощник в строителството: Код: 582080; Специалност: Основни и довършителни работи: Код: 5820801; Степен на професионална квалификация - Първа; Срок на обучение: до 6 месеца; Общ брой часове: 300.
Това обучение е в пряка връзка с целите на проекта за гарантиране устойчива заетост, чрез повишаване на професионалната квалификация на лицата от целевата група. Гарантира устойчивост на резултатите по проекта чрез обучение, което създава възможности за интеграция на пазара на труда.
Чрез обучението ще се придобият компетенции, знания и умения, които лицата да могат реално да приложат в работата си. В дългосрочен план ефекта за лицата от изпълнението на дейността, ще продължи да предоставя ползи чрез възможностите за устойчива заетост.
Втори етап е обучение по КК6:
Обучението по КК 6 – Обществени и граждански компетентности е общо 30 учебни часа - 140 лв. за 1 лице.
То включва личните, междуличностните и междукултурните компетентности и обхващат всички форми на поведение, които дават възможност на индивидите да участват по ефективен и съзидателен начин в обществения и трудовия живот, и особено във все по-разнообразните общества.
Следващ етап е осигуряване на стипендии на обучаващите се по време на обучението по ПК - в размер на 10 лева за всеки присъствен учебен ден в населеното
място при минимум 6 учебни часа дневно.
|
23 220.00
|
1 400.00
|
Осигуряване на заетост на обучените по проекта лица от целевата група : Наемане на работа на 18 лица от целевата група на длъжност 93130001 Общ работник, строителство на сгради.
Тук се включват 100 % от сумата на МОД за съответната длъжност и всички дължими вноски за сметка на работодателите за 12 месеца за силно уязвимите групи на пазара на труда, каквито са лицата от целевата ни група.
Дейността ще подпомагане реализацията на безработни лица от целевите групи.
Целта на Кандидата е лицата наети по проекта да бъдат назначени на работа на съответните новоразкрити места, имайки възможността да запазят работните си позиции след приключване на проектните дейности. Безработните лица ще се активират, стимулират и ще получат професионален опит за по-успешно развитие на трудовия пазар.
В рамките на дейността ще се осигурява отчетност на назначените лица за извършената работа, както и ще се поддържа непрекъснат контакт с тях с цел поддържане на адекватна обратна връзка. По време на този период лицата ще имат възможността за натрупване на трудов стаж и ще получат допълнителна квалификация чрез обучение на работното място и обучение чрез опит. По конкретно те ще имат възможност да участват в цялостната дейност на фирмата, което да гарантира натрупването на стаж в сферата и да осигури трайна интеграция на лицата в екипа на дружеството.
Ще бъде осигурена трайна заетост след изтичане на проекта на наетите лица за минимум 6 месеца.
Ръководството ще използва методите на наблюдение, отчитане и обратна връзка и ще държи непрекъсната връзка с представителите на целевата група. |
195 860.70
|
92 526.25
|
Популяризиране и насърчаване стартирането и развитието на самостоятелна икономическа дейност и предприемачество: Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност
Обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна икономическа дейност, включващи следнат програма:
- Вие като предприемач;
- Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план;
- Форми на търговска дейност;
- Персонал, правни отговорности и застраховка;
- Финансово планиране;
- Капитал и видове източници;
- Стартиране на бизнес.
Лицата ще бъдат обучавани от консултанти от фирмата изпълнител, които имат доказан опит в сходни дейности. |
9 092.80
|
9 090.00
|
Подпомагане разработването на бизнес идеи и насочване към финансиращи програми за стартиращи предприемачи, в т.ч. по ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020.: Консултациите ще бъдат организирани така, че периодът за консултиране на едно лице да не превишава 3 месеца. Дните между самите консултации ще бъдат използвани от лицето да прилага планираните стъпки и формираните знания. Преди стартиране на самите консултации за всяко лице ще се състави индивидуален план с необходимите подкрепа консултантски интервенции. Планът ще се актуализира в хода на консултациите ако настъпват промени. Планът задължително ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР).
Реализирането на консултантските сесии ще е на база предварително изготвен график , който ще бъде съобразен с индивидуалните възможности на консултираните лица.
След разработване на индивидуалните планове и изготвяне на графиците, самите консултации ще се извършват посредством следните етапи:
1) Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група. На този етап консултантът ще прави предварителна оценка на личностни особености, компетенции, мотивационен тип и др. на лицето и на тази база ще го подпомогне за избор на най-подходяща за него бизнес идея.
2) Оценка формулираните бизнес идеи и на тяхната жизнеспособност, оценка на реалистичността и осъществимостта на идеята – на база на оценка на потенциалния пазар, необходими ресурси – човешки, материални и нематериални, обща оценка на необходимите инвестиции, административни процедури за реализиране на бизнес идеята, потенциални препятствия и др.
3) Консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието; разработване на стратегия за позициониране на бизнес дейността на пазара и др.
4) Консултации и подпомагане за подготовка на бизнес планове за всяко лице , на база конкретните им идеи и стратегии. Бизнес плановете ще включват както съдържателна – стратегическа част, така и подробна финансова част. С помощта на консултанта лицето ще изготви бизнес планове според стандартите на финансиращите институции (банки, европейски програми, национални фондове и др.)
5) Консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР. Лицето ще бъде подробно запознати с възможности за финансиране и конкретни стъпки за кандидатстване.
6) Подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. На този етап ще се подготвят документи за регистрация на лицата ,които имат готовност веднага след консултациите да стартират стопанска дейност.
Индивидуалните консултации не могат да надхвърлят 40 часа за всяко едно лице и се предоставят в период до 6 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата. |
11 464.00
|
11 464.00
|