Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към подобряване на условията на труд и превенция на риска в ПЛАСТФОРМ ООД. Целевата група са 88 лица на трудови договори като от тях 20 лица попадат в целева възрастова група над 54 г. Ръководството на дружеството се стреми постоянно да подобрява условията на труд и да повишава безопасността на работещите, да подобрява качеството на работните места и да увеличава тяхната устойчивост. По този начин ще се гарантира и положителното въздействие върху производителността на труда в предприятието. Проектното предложение съдържа дейности:  
-Организация и управление на проекта;  
-Осигуряване на информираност и публичност; 
-Въвеждане на системи за развитите на човешките ресурси, вкл. за гъвкави форми на заетост, удължаване на професионалния живот и по-лесно съвместяване на личния и професионалния живот както и въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда;
-Осигуряване на лични предпазни средства и работно облекло;
-Осигуряване на средства за безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите в производствените помещения на ПЛАСТФОРМ ООД;
-Осигуряване на социални придобивки на служителите на ПЛАСТФОРМ ООД;
В резултат на изпълнение на проекта ще се подобри и качеството на живот и труд на наетите в предприятието лица, ще се намали риска за здравето и трудовия травматизъм, което от своя страна ще рефлектира положително върху производителността на труда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността цели осигуряване на доброто управление и изпълнение на проекта и гарантиране на законосъобразността, ефективността и ефикасността при осъществяването му. Тя ще се изпълнява през целия период на проекта и по-конкретно включва: цялостно управление на дейностите по проекта, наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка на изпълнението на проекта, финансова и техническа отчетност и координация между членовете на екипа. В рамките на дейността ще бъде формиран екип за управление, които ще се състои от Ръководител на екипа, Координатор на проекта и Счетоводител на проекта. Екипът ще носи отговорност за цялостното провеждане на дейностите по проекта, ще следи за начина на изпълнение, ще прави оценка на резултатите и ще изготвя необходимите технически и финансови отчети, както и ще изготви финалният отчет по проекта. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, на които ще се следи за изпълнението на последователността на утвърдения предварително график. Ще се конкретизират отделни задачи, ще се утвърждават и ще се назначават отговорници за тяхното изпълнение. Ръководителят на екипа има дългогодишен опит с управлението на проекти в сферата на човешките ресурси и ще допринесе със своя професионализъм за правилното и навременно реализиране на проекта. В бюджета на дейността е предвидено заплащането на екипа за управление след сключване на граждански договори и планиран предварително работен график. Той е изготвен спрямо методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. Дейността е основополагаща за изпълнение на останалите проектни дейности и постигане на заложените цели на проекта. 19 387.84 19 377.59
Осигуряване на информираност и публичност: Дейностите за информация и публичност са задължителни според Насоките за кандидатстване с оглед осигуряване на широка информираност за изпълнението на проекта и финансиращите органи. Дейностите за информация и публичност ще се извършват при спазване на техническите характеристики на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейностите по информация и публичност ще допринесат за преодоляване на липсата на ангажираност от страна всички заинтересовани страни и обществото за своевременно информиране и активизиране на гражданското участие и диалог, както и ще спомогнат за постигане на висока степен на информираност на обществеността относно проектните дейности и помощта, получена от Европейския Социален Фонд. 2 000.00 1 998.98
Въвеждане на системи за развитите на човешките ресурси, вкл. за гъвкави форми на заетост, удължаване на професионалния живот и по-лесно съвместяване на личния и професионалния живот както и въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда: Основната цел на тази дейност e да създаде възможности за въвеждане на нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси. В момента в предприятието са заети общо 88 лица, от които 20 лица над 54 години, които попадат в приоритетните групи на програмата. Предприятието има голям брой служители на смени и това затруднява дейността по управление на човешките ресурси и отчитането на работната заплата. Нуждата от изпълнението на тази дейност е обоснована от разрастването на дейността на ПЛАСТФОРМ ООД и от необходимостта от оптимизиране на управлението на човешките ресурси с възможности за въвеждане на различни формии на заетост. Разработването, адаптирането и въвеждането на система за развитие на човешките ресурси е от изключителна важност за управлението на предприятието по отношение на бизнес процесите по планиране, подбор, наемане, обучения - повишаване на квалификацията, заплащане на труда и повишаване на мотивация, вътрешна комуникация, както и по отношение на по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители и повишаване на производителността. В тази връзка са предвидени следните дейности: 1. Разработване, на адаптирана спрямо идентифицираните нужди на служителите в предприятието стратегия за прилагане на мерки за гъвкаво работно време, удължаване на професионалния живот на по-възсрастните работници и служители. 2. Разработване и внедряване на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси съвместим с разработената стратегия. 3. Лицензиране на специализирания софтуер с право на придобиване Обхватът на услугите по внедряване ще бъде изготвен на базата на идентифицираните потребности на предприятието и добрите практики в управлението на човешките ресурси. С внедряването на различни функционалности на Модул Персонал и ТРЗ, системата предвижда въвеждане на данни за семействата на служителите, отчитане на отработеното време базирано на работни календари с възможности за дефиниране на различни модели на изчисление на определени групи служители и работници с възможности за отчитане на различни гъвкави форми на заетост. Предвижда се системата да даде възможност за въвеждане на информация и следене на придобитите квалификации на служителите, вкл. със срок на валидност на всяка от тях. Функционалността на система ще позволява и следене на ползваните от работници и служители специално работно облекло и лични предпазни средства. Предвижда се да бъдат заложени дефинирани функционалности, които да позволяват лесната им промяна, която да отговаря на конкретните нужди на фирмата за управление на човешките ресурси. В допълнение, по време на внедряването ще бъде реализирана функционалност за следене в модул на кандидати за работа с цялата нужна за целта информация за тях (с оглед извеждане на последващи справки) и съхраняване на посочената информация за неопределено време. Това ще даде възможност за улесняване на подбора на кандидатите за работа и назначаването им във фирмата. Създаването и внедряването на процедури по бизнес процесите, свързани с човешките ресурси ще доведе до повишаване производителността на труда в предприятието. Внедряването на софтуер за управление на човешките ресурси ще доведе до поддържането на информация свързана с човешките ресурси в единна база данни и произичащите от това ползи по отношение на нейното съхранение, анализ и управление. Това ще доведе до значително повишаване на ефективността на системата за управление на човешките ресурси. Осъществяването на конкретната дейност ще допринесе за подобряване на показателите за ефективност и качество на труда и ще се постигне една от приоритетните цели, а именно въвеждане на иновативни методи за организация на труда, които от своя страна да допринесат за повишаване на производителността на труда. Целевата група по тази дейност включва всички 88 заети лица или 100% от общата численост, от които 20 лица над 54 години. 45 800.00 45 800.00
Осигуряване на лични предпазни средства и работно облекло: Целта на дейността е да се закупи специално защитно работно облекло и лични предпазни средства за 88 служители работещите в дружеството и участващи пряко в производствения процес. За неговата правилна употреба ще бъде извършено съответното обучение от фирмата доставчик или от ръководителя на фирмата. Към момента във фирмата работят 88 заети лица, които използват ЛПС и работно облекло. Лицата са назначени на трудови договори в ПЛАСТФОРМ ООД на различни длъжности описани в списъка за утвърждаване на ЛПС и работно облекло. Производствената дейност на предприятието категорично предполага използването на лични предпазни средства и специализирано работно облекло. Ръководството се грижи да осигури възможно най-добрите средства за защита, за да могат наетите лица да извършват своята дейност в защитена среда. С настоящата дейност ръководителят на дружеството цели да повиши безопасността и да подобри условията на труд чрез закупуване на следното специално работно облекло и лични предпазни средства за съответните длъжности по Наредба №3. Специалното работно облекло и ЛПС са описани в утвърден списък съставен въз основа на извършената оценка на риска при полагане на труд в ПЛАСТФОРМ ООД. То ще бъде с по-високи характеристики и ще е изработено по-качествено и с по-качествени материали. Има срок на използване и спрямо него са заложени съответните необходими бройки. В настоящият проект е предвидено закупуването на: 1 Работен панталон зимен 204 бр. 2 Работен панталон летен 204 бр. 3 Риза зимна 39 бр. 4 Риза лятна 39 бр. 5 Сако 14 бр. 6 Обувки половинки 14 бр. 7 Обувки с допълнително защитно бомбе 7 бр. 8 Галоши/ботуши 21 бр. 9 обувки ортопедични 108 бр. 10 Манта зимна 8 бр. 11 Манта лятна 8 бр. 12 Работен костюм зимен-термо светлоотразители 6 бр. 13 Работен костюм летен-светлоотразители 6 бр. 14 Куртка зимна 166 бр. 15 Куртка лятна 166 бр. 16 Риза зимна шофьор 4 бр. 17 Риза лятна шофьор 4 бр. 18 Тениска зимна 181 бр. 19 Тениска лятна 181 бр. 20 Шапка зимна 2 бр. 21 Шапка лятна 2 бр. 22 Елек студоустойчив 4 бр. 23 Полугащиризон 132 бр. 24 Предпазител за уши - антифони 1104 бр. 25 Ръкавици 408 бр. 26 Ръкавици за предпазв.от механични въздействия 348 бр. 27 Ръкавици за предпазване от химични агенти 36 бр. 28 Защитни каски 1 бр. 29 Яке зимно 19 бр. 30 Яке лятно 12 бр. При изпълнението на тази дейност е предвидено закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства, които са с по–висок защитен и качествен клас от доставяните до момента, което ще допринесе за мотивирането на персонала и повишаване на производителността на труда. Подобрените качествени показатели на ЛПС средства и облекла ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници. Значително по-дълго ще се запазят и експлоатационните качества които да осигурят защита по време на изпълнение на трудовите задължения на работещите в тази среда. Чрез осъществяването на дейността ще се създадат подходящи условия за намаляване риска от трудови злополуки и професионални заболявания, а също така минимизиране на трудовите злополуки чрез завишаване на изискванията към спазването на правилата за здраве и безопасност при работа. Целевата група на съответната дейност е 88 заети лица, от които 20 души над 54 г. 86 520.00 86 520.00
Осигуряване на средства за колективна защита и за безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите в производствените помещения в ПЛАСТФОРМ ООД : Целта на дейността е подобряване на професионалния и здравен статус и микроклимата на работещите в предприятието. Фирма ПЛАСТФОРМ ООД осигурява на своите служители задължителните здравословни и безопасни условия на труд. Производствените халета на предприятието са разположени в гр. Габрово , където се извършват специфични дейности свързани с работа с машини. На базата на извършено обследване на работните помещения и процеси Службата по трудова медицина извърши оценка на рисковета и изготви препоръки за подобряване на безопасните и здравословни условия на труд, и привеждане на цялостния работен процес към нормативните изисквания. Тези рискове повлияват качеството на живота на работещите в предприятието, което предизвиква в значителна степен стрес, нарушения на съня и неблагоприятни последици за здравето, напр. сърдечно-съдови заболявания. Осигуряването на ЛПС и предпазвачи от работни облекла спомагат за частично решение на проблема през зимата, но са крайно недостатъчни. Предвидените дейности за подобряване условията на труд съгласно предписанията са следните: 1. Монтаж на производствен климатик/чилър/ за централна климатизацияна на производствени помещения Понастоящем в производствените халета поради спецификата на производството има достатъчно отопление, което е от полза за работата през зимните месеци. През летния период температурите се повишават и това създава неблагоприятни условия за работещите в тези помещения. Внедряването на производствен климатик/чилър/ за централна климатизацияна на производствени помещения цели именно подобряването на микроклимата в работното помещение. 2. Подмяна на осветителните тела /стари луминисцентни лампи/ в цех Инструментален – общо 90 броя Спецификата на работа с машини в производствените помещения изисква високо ниво на осветеност. В момента работните помещения и офисите са оборудвани с луминисцентно осветление. Наличие на комбинирана светлина - дневна и луминисцентна води до бърза уморяемост на очите и загуба на концентрация на работещите. Службата по трудова медицина препоръчва осигуряване на нормативно необходимата осветеност в Инструментален цех .гр.Габрово, ул.Бодра смяна №21, чрез монтаж на нови осветителни тела с по-добри светлотехнически характеристики. Това ще доведе до: -намаляване на напрежението на очите, на зрителната умора, преумора и главоболие, както и предотвратяване увреждането им; -намаляване на риска от злополуки от всякакъв характер; По тази причина се налага оптимизация на осветеността, с цел минимизиране неблагоприятните последици върху работещите - умора, главоболие, понижаване на способността на очите да се фокусират върху наблюдавания обект и да задържат фиксация. Чрез осъществяването на дейността ще се създадат подходящи условия за намаляване риска от професионални заболявания чрез подобряване на параметрите и условията на работната среда и завишаване на изискванията към спазването на правилата за здраве и безопасност при работа. Изпълнението на дейността ще допринесе за подобряване условията на труд в предприятието и повишаване на производителността на труда и опазване на околната среда чрез въвеждане на енергоспестяващи системи и оборудване. Дейността допринася и за постигане на общата цел на проекта чрез създаване на адекватни условия и работна среда. Чрез дейността ще бъдат оборудвани работните места в синхрон с Европейските стандарти подкрепящи развитие в областта на политиката на околна среда. Целевата група на съответната дейност е 88 заети лица, от които 20 души над 54 г. 55 485.00 55 485.00
Осигуряване на социални придобивки на служителите на ПЛАСТФОРМ ООД : Настоящата дейност цели да осигури социални придобивки на 88 служители назначени в предприятието на трудови договори. Ръководството на фирмата постоянно се стреми да повишава трудоспособността на своите служители и да повишава качеството на работните места. Целевата група на дейността включва всички служители на фирмата. ПЛАСТФОРМ ООД има две действащи производствени помещения, които служителите използват за хранене и отдих, които се нуждаят от закупуване на допълнително оборудване. Така ще се увеличат социалните придобивки и ще се повиши мотивацията на служителите в предприятието. В тази връзка ПЛАСТФОРМ ООД залага за изпълнение в проекта настоящата дейност, която включва: 1. Оборудване за обзавеждане на стая за почивка и места за хранене в производствен цех на ул.Бодра смяна 21 Кафе автомат - 1 бр. Хладилник - 1 бр. Микровълнова фурна - 1 бр. Телевизор - 1 бр. Диспенсър за вода - 1 бр. Маси- 5 броя Столове- 20 броя Климатик - 1 бр. 2. Оборудване за обзавеждане на стая за почивка и места за хранене в Инструментален цех на ул. Бодра смяна 21 Кафе автомат - 1 бр. Хладилник - 1 бр. Микровълнова фурна - 1 бр. Телевизор - 1 бр. Диспенсър за вода - 1 бр. Помещенията планирани за отдих или спорт и за хранене са част от производствената база на ПЛАСТФОРМ ООД . Освен загриженост за благополучието на кадрите си, ПЛАСТФОРМ ООД се стреми, чрез прилагане на социални придобивки да повиши и мотивацията им. Един по-доволен служител, който има по-малко грижи и тревоги, често е склонен да демонстрира удовлетвореността си с качествена работа, висока мотивация и старателност. Удовлетворените служители отсъстват по-малко, по-малко са склонни да потърсят друга работа и в много по-голяма степен се ангажират с постигането на целите на компанията. Решението на компанията за предоставяне на социални придобивки започна с ясен анализ изготвен на база данни за конкретните нужди на служителите според преобладаващата възраст и характеристики свързани със съответните задължения, длъжности и квалификация. Съответно направения анализ са обосновани конкретни нужди на служителите, които в максимална степен могат да се покрият с настоящата дейност и с настоящият проект. За ПЛАСТФОРМ ООД е абсолютно ясно, че това не е еднократен акт, а процес, който изисква ресурс, средства и време за управлението му. Това представлява най-добрият инструмент за ръст на бизнеса и предимство за дългосрочен успех. 12 631.00 12 631.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.